- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: pawelpiotr19 w 24 Maja 2007, 14:15:24
-
Mam takie pytanie a zarazem propozycje. A manowicie jest taka gra o nazwie Life For Speed (LFS) tam wystepuje takie zjawisko ze przy uderzeniu w coś tekstura w pojeżdzie sie wgina do wnętrzna pojazdu. Czy była by mozliwość zrobienia czegoś takiego w maszynie?
-
chyba zapomniałeś, że MaSyna nie jest GRĄ tylko SYMULATOREM
-
Dobrze rozumiem, była to tylko taka moja ciekawość czy jest coś takiego mozliwe, i czy miało by jakieś zastosowanie.
(prosze nie mieszajcie mnie z błotem wystarczy ze siedze w szkole po 10 godzin)
-
Praktycznie stworzenie takich kolizji byłoby teraz nie możliwe, gdyż trzeba by edytować każdy model oddzielnie. I może być też tak, że autor modelu już nie posiada go w formie modelu .max więc edycja modelu jest niemożliwa.
-
niektorzy siedzia 7 dni po 12h i nie narzekaja.
Na chwile obecna nie ma i zapewnie mozesz na dluzszy okres zapomniec.
Wgniecenia (nawet najprostrze) nie sa łatwie do zaimplementowania same w sobie. Najprosciej i najmniej doklanie byloby opracowanie mozliwosci dynamicznych zmian tekstor i przeladowanie odpowiednich fragmentow po zderzeniu. Zmienilo by to efekt wizulany jedynie (i jedynie z zewnatrz) + dzialalo by to z odpowiedniego kątu - w rzeczywistocsi ksztalto modelu by sie musial zmienic.
zreszta - nie ma sensu; narazie sa bardziej wazne sprawy do zrobienia (o ile wogule ktos pracuje nad nowszymi wersjami, bo rozne ploty chodza...)
@AIR -> pawelpiotr19 nie mowil ze maszyna jest gra, slowo gra jest uzyte w stosunku do LFS. A pozaztym toi ze jest symulatorem to na pewnym etapie wgniecienia, i kontrola kolizji (fizycznych) powinny byc dodane (zmienione, poprawione). <-imo
-
pisząc, ża to jest symulator, a nie gra chodziło mi o to, że symulator ma odzwierciedlać prowadzenie pociągu, a nie bawienie się w robienie stłuczek, zderzeń itp. jak w niektórych grach
-
Mam takie pytanie a zarazem propozycje. A manowicie jest taka gra o nazwie Life For Speed (LFS) tam wystepuje takie zjawisko ze przy uderzeniu w coś tekstura w pojeżdzie sie wgina do wnętrzna pojazdu. Czy była by mozliwość zrobienia czegoś takiego w maszynie?
propozycja ciekawa ale w symku nie chodzi o to by robic masakrę. A poza tym jak już wcześniej zostało powiedziane trzeba byłoby bardzo dokładnie budowac tabor z dodatkowymi opcjami na zniszczenie czego żaden komputer by tego nie udźwignął przy takim obciążeniu. Już nie mówię że trzeba byłoby budowac cały tabor od początku.
Po drugie nastąpiłaby zmiana w przerabianiu fizyki czyli siły zderzenia itd co na pewno nie było by proste wręcz powiedziałbym niewykonalne (chyba że ktoś jest tak dobry że by takie coś zrobił) ale to by wymagało tyle czasu że już lepiej jest czekac na koniec świata.
Właściwie to symek i tak już jest na tyle realistyczny że bez takich dodatków jest już super.
-
Chyba można zamknąć temat ...
-
Właściwie to symek i tak już jest na tyle realistyczny że bez takich dodatków jest już super.
hmm... powiem tyle... fizyka samej EU07 czyli tytułowej maszyny pozostawia wiele do życzenia nie mówiąc o innych
Więc lepiej wykorzystać czas na jej poprawe niż robienie wgnieceń co dla mnie osobiście jest całkiem bez sensu.
-
chyba zapomniałeś, że MaSyna nie jest GRĄ tylko SYMULATOREM
hmm... powiem tyle... fizyka samej EU07 czyli tytułowej maszyny pozostawia wiele do życzenia nie mówiąc o innych
Ekhm.. to jak w końcu jest? Ja z tym symulatorem bym się spierał. MaSzyna jest próbą odzwierciedlenia rzeczywistości, a nie symulatorem. Gdyby MaSzyna była symulatorem, nie mielibyśmy tych błędów, co są teraz. MaSzyna była i będzie grą, dopóki nie będzie w 100% odzwierciedlać rzeczywistości, to praktycznie nie jest możliwe.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Komputerowa_gra_symulacyjna
EOT.
Zamykam wątek, bo dyskusja zaczyna znów schodzić na dyskusję typy - "Symulator, czy nie symulator... Oto jest pytanie". Poza tym na propozycję padły już wyczerpujące odpowiedzi.
Profeta