- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 19 Maja 2007, 20:44:52
-
Byłem dzisiaj na wycieczce po Łódzkich stacjach kolejowych i na stacji Łódź Andrzejów zauważyłem ciekawą rzecz. Pociąg ruszył ze stacji otrzymując SZ
i nie byłoby w tym nic dziwnego ( dla mnie) gdyby nie to, że maszynista rozpędził się do obowiązującej przy tym sygnale prędkości, i kiedy był jakieś 20m przed semaforem wyjazdowym sygnał zmienił się na S1 ...
A maszynista tego nie widział bo akurat spojrzał się w stronę dróżnika...
Jak to jest?
Czy SZ może być podany tylko przez chwilę czy musi być tak jak przy normalnym sygnale podawany do momentu przejazdu składu a później samoczynnie załącza się S1?
Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam się tutaj :
Co to za loki? (ten pierwszy to pochodzi chyba z Rumunii)
(niestety rzadko widuję takie cuda w Łodzi dlatego nie bardzo się orientuję)
Lok1
http://img515.imageshack.us/img515/7261/pic00061yz8.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/2484/pic00062je2.jpg
Lok2
http://img508.imageshack.us/img508/4278/pic00065mi0.jpg
Gratisy ;)
EP07-384
http://img508.imageshack.us/img508/2681/pic00067bq9.jpg
Zdjęcia z I etapu modernizacji linii Łódź-Warszawa (odcinek Łódź Widzew-Skierniewice kawałek przy stacji Łódź Andrzejów)
http://img259.imageshack.us/img259/6728/pic00068jl1.jpg
http://img104.imageshack.us/img104/6312/pic00070mh4.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/6515/pic00071zq6.jpg
a to taka ciekawostka :)
http://img440.imageshack.us/img440/8820/pic00073eq6.jpg
-
Czy SZ może być podany tylko przez chwilę czy musi być tak jak przy normalnym sygnale podawany do momentu przejazdu składu a później samoczynnie załącza się S1?
Po podaniu "Sz" sygnał ten jest wyświetlony na semaforze przez 90 sekund. Potem samoczynnie zmienia się na S1. Z reguły maszynista woła przez radio, że można podawać "Sz", żeby właśnie zmieścić się w tym czasie.
Czasami zdarza się, że "Sz" jest zbyt wcześnie podany i maszynista nie zdąży minąć semafora. Prawidłowo powinien się zatrzymać i żądać ponownego wyświetlenia "Sz", ale zdarzają się sytuacje, która miała miejsce w Twoim przypadku, że mechanik udał, że nie widział (bądź faktycznie nie widział) wygaśnięcia "Sz".
-
A to jest stacja Łódź Andrespol ?? 20 lat mieszkałem w Łodzi i nic mi o takowej nie wiadomo
-
ptfu! Sorry wielkie pomyliłem się ... ;) oczywiście że Andrzejów
(5 godzin jazdy rowerem w pełnym słońcu dało o sobie znać... :p )
Poprawiłem, żeby nie było :)
Dzięki za uwagę :)
--------------------------------------------------
EU07-457 dzięki za wyjaśnienie o Sz (już wiem dlaczego mech gapił się na dróżnika a nie na wyjazdowy :p )
A czy ktoś wie może co to za loki?
-
No 060DA to nic innego jak ST43.
181 to zdaje się to samo co EP05, lecz w czeskiej wersji. Jak źle pisze - niech ktoś poprawi.
W każdym razie oba są eksploatowane przez prywaciarzy.
-
181 to zdaje się to samo co EP05, lecz w czeskiej wersji.
EU/EP05 to odpowiednik serii 141.
-
Apropo wygaśnięcia SZ po 90s. to są pewne wyjątki. Zdarzają się takie przypadki, że SZ się nie wygasza sam. Tylko jak pociąg przejedzie lub dyżurny go wygasi. Spotkałem się z takim zastępczym, który jest zależny od odcinków, utwierdzenia, położenia rozjazdów, więc go nie podasz "od tak".
-
Apropo wygaśnięcia SZ po 90s. to są pewne wyjątki. Zdarzają się takie przypadki, że SZ się nie wygasza sam. Tylko jak pociąg przejedzie lub dyżurny go wygasi. Spotkałem się z takim zastępczym, który jest zależny od odcinków, utwierdzenia, położenia rozjazdów, więc go nie podasz "od tak".
Coś pokręciłeś chyba. Ja poproszę jednoznaczną interpretację według przepisów.
-
I wlasnie to jest smieszne, bo idea Sz polega na podaniu sygnalu zezwalajacego bez jakichkolwiek uzaleznien, utwierdzen itp...
-
Mogę to potwierdzić, sygnał zastępczy nie posiada w swoim obwodzie żadnych uzależnień od stanu zajętości odcinków izolowanych, nastawienia zwrotnic i stanu blokady linowej. W przypadku urządzeń przekaźnikowych przy podaniu Sz, powinno się wyłączać napięcie nastawcze rozjazdów lub nakładać "kapturki" na przyciski - ma to zapobiec przypadkowemu przestawieniu rozjazdu pod jadącym pociągiem.
Wyjątkiem jest wypuszczanie na Sz pociągu na tor niewłaściwy szlaku dwutorowego z blokada półsamoczynną jednokierunkową, wówczas istnieje zależność pomiędzy Sz i obwodem wskaźnika W24 i wtedy należy najpierw na pulpicie nacisnąć przycisk NO (niewłaściwy odjazd), a potem wyciągnąć przycisk od Sz, dopiero wtedy na semaforze zostanie wyświetlony Sz i wskaźnik W24.
Mam nadzieję, że w miarę jasno sie wyraziłem ;)
-
Witam
Akurat u mnie przed wjazdem SKM na Gdynię Główną Osobową po obu stronach (sem_wjazdowe) jest taka sytuacja że po pożarze nastawni jest tam pokazywana cały czas Sz. Osobiście widziałem że Sz świeci się gdzieś z około 90sekund potem znika na ileś sekund i znowu się włącza.
Najciekawsze było jak SKMki normalnie dojeżdżają do Semów (z 200m) i Sz się wyłącza i normalnie przejeżdżają bez podanego Sz. Taka sytuacja się dosyc często zdarza.
Mogę potwierdzic że Sz się kasuje po przekroczeniu swojego czasu i żadne urządzenia nie wpływają na wyłączenie Sz
-
Coś pokręciłeś chyba. Ja poproszę jednoznaczną interpretację według przepisów.
Nie nie, wszystko się zgadza. Jak nie wierzysz to przejedź się pod Warszawę - do Celestynowa. Jest tam taki semafor wyjazdowy (ziel. + czer. + SZ) w kier. Zabieżek. Z toru głównego. "M" się nazywa. Później rozjazdy prowadzące z toru 2, kawałek dalej semafor dwukomorowy (czerw + ziel) "G" itd... W każdym razie jak tylko pamięcią sięgnę - M-ka
przeznaczona była dla towarowych - jak wjeżdły od Otwocka na główny. A że tor jeden jest za krótki, aby stał na nim towarowy od ukresu rozjazdów od Otwocka do ukresu rozjazdów
z toru 2 (krótkego toru nr 2) to podawało się M-kę towarowemu, ten sobie podjeżdzał pod semka "G". I w ten oto sposób towarowy się mieścił.
Teraz tą linią takie składy nie jeżdżą. Ale zawsze gdy coś się popsuje np. blokada do Zabieżek i skład jest na tym głównym torze, to dyżurni sobie pomagają - zatrzymują skład pod M-ką (w końcu mają blisko, aby wynieść R-305 - M-ka przed nastawnią :-)) i podają zastępczy, dają rozkaz na "G" i ewentualnie na uniewżnienie semaforów SBL.
Ale skoro mówicie, że taki SZ jest dziwny... Zresztą mogę przyznać, że cały Celestynów jest dziwny. Blokade w oba kierunki mają dziwną, sterowanie na pulpicie kostkowym dziwne - kiedyś przechylało się dźwignie danego toru i wyjazdu w odpowiednią stronę, a rozjazdy w takowe położenie się przekładały i wyjazd/wjazd się podawał. A że kiedyś za dużo mieli pewnych zdarzeń (typu dwa pociągi na jeden tor) to ten pulpit chlopcy AMZ przerobili. Zabezpieczeń dowalili... i każdą zwrotnicę trzeba przekładać osobno. Nawet to przekładanie zrobili niestandardowe.
Ale co tam będę się rozpisywał. Ups, już to zrobiłem. :-)