- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 03 Marca 2007, 09:33:17
-
Mam prośbę nie mogę ułożyć drogi w rozjeździe na krzywo , rozjazd jest wpisany na wprost :
node -1 0 zw130 track switch 65.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis
Rail screw_uNused1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-18124.7 6.0 -472.685 0.1 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-18189.7 6.0 -472.685 -0.1 //point 2
0
-18124.7 6.0 -472.685 0 //point 1
-21.6582 0.0 0.0 //control vector 1
21.627 0.0 -1.17261 //control vector 2
-18189.7 6.0 -470.925 0 //point 2
300.0
endtrack
chciałbym w planie zrobić droge na krzywo a eventy nic nie dają .
Z góry dziękuje za pomoc
-
zapokaz eventy :)
-
chodzi mi o samo ustawienie tego rozjazdu w trasie na krzywo eventy nie są tu potrzebne
-
noo... jest od tego hmmmmmm... zapomnialem czekaj :]
hmmm
direction 1/0
switch 1/0
jakos tak mi sie kojarzy
-
nie moge się dostać do Scenery/doc link nie działa w pomocy
-
za 1/2h wejde na swoj sprzet to tam wsio bedzie ;-d
-
Spoko poczekam aż tak mi sie nie pali z tym rozjazdem :)
-
http://www.queuedeu.forsale.pl/doc/scenery.doc
ale chyba tam nie ma nic na ten temat
-
Jeżeli chesz, aby zwrotka na dzień dobry była postawiona w bok musisz pogrzebać w inc tej zwrotki, gdyż na dzień dobry zwrotka jest postawiona na wprost.
-
Mariusz rozumiem o co chodzi dlatego podałem całe współrzędne rozjazdu nie bardzo się orientuje w tych cyferkach gdzie trzeba coś zmienić kombinuje i nic
-
To nie tu szukaj w tych podanych cyferkach, tylko w *.inc tej zwrotki (której tutaj nie podałeś), gdyż oprócz pointów i wektorów jest jeszcze animacja latarni zwrotki.
Nie wiem w ogóle po co tak kombinujesz?
Odysłam do wątku niedawnego:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5154
Czyż nie prościej?
-
Mariusz prosze bardzo :
include;ZwrL65R1200.inc;zw130;-18124.7;5.8;-472.685;270.0;zwrot65R1200pods-new.tex;end
-
W tym pliku musisz mieszać:ZwrL65R1200.inc
Zdradź mi, po co Ci to w ogóle?
Jeżeli podasz logiczny powód, to spróbuje pomieszać w tym pliku, chociaż jaki będzie efekt, tego nie wiem.
-
Według pliku Scenery.doc, który, moim zdaniem mimo, iż jest troszkę stary, jest swoistą biblią i wyrocznią dla tworzących trasę, jest wyraźnie napisane:
zawsze na prosto
W dodatku napisane jest to wyraźnym, czerwonym kolorem.
Troszkę niżej przedstawiony jest sposób sterowania zwrotnicą:
1.2.7 Switch
Zmienia przełożenie zwrotnicy.
Parametry:
· State – stan na który należy przełączyć zwrotnice 0 lub 1
Przykład:
event Testowo_zwr1+ switch 0.0 Testowo_zwr1 1 endevent
Więc raczej nie ma sensu grzebać w oryginalnych plikach *.inc, bo upubliczniając taką trasę ze zmienionymi incami można "zepsuć" inną, działającą scenerię.
W dodatku są modele zwrotnic (konkretnie ince) przestawiane klawiszami t/T w odległości min. 3m od zwrotnicy.
W ostateczności możesz użyć Eventlaunchera wyzwalanego o godzinie rozpoczęcia symulacji...
Pozdrawiam
Damian
-
Skąd wiesz, co on chce z tym zrobić, ponadto może zmienić nazwę pliku i już będzie ok, tylko nadal nie widzę sensu takiego działania.
-
Mam problem z tym rozjazdem bo na prosto jest uporek i dlatego potrzebuje go mieć na krzywo jazda po rozjeździe 120 km/h bez eventów czy to tak trudno zrozumieć , widze że nikt nie potrafi mi pomóc z tym rozjazdem a jak robie eventy to mi wyskakuje :Unrecognizer comand i za cholere nie da sie przełożyć
-
Wygląda, na to, że dla zastrzelania jednej osoby używasz armaty. Niepotrzebnie, prościej jest właśnie zrobić to poprzez eventy, niż poprzez jakieś kmbinacje alpejskie.
Rozumiem, Cię co chcesz uzyskać, tylko sposób w jaki chcesz to zrobić, jest mało sensowny. Raczej proponuję się zastaowić nad eventami, będzie prościej, czyściej i wygodniej.
Mało osób grzebało w inc zwrotki, a chyba żadna nie próbowała, aby na dzień dobry zwrtoka była przełączona w bok. Więc jeżeli chodzi o mnie, to byłaby improwizacja, skutek niepewny i duża strata czasu. Po co tak
robić, skoro w ok. minutę mogę napisać pewny event?
W podanym przeze mnie kilka postów wyżej linku, masz prawie gotowe rozwiązanie eventów.
Link: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5154
event KeyCtrl01 multiple 3.0 none zwr01+ endevent
event KeyCtrl02 multiple 3.0 none zwr01- endevent
Skutek:
po uruchomieniu scenerii po naciśnięciu Shift+1 zwrotka ta powinna się przełączyć po 3 sekundach od momentu naciśnięcia. Jak Shift+2, to zwrotka przełącza się do stanu pierwotnego.
To tak na próbę.
Zamiast zwr01 wpisać wystarczy zw130 i będzie dobrze, czyli:
event KeyCtrl01 multiple 3.0 none zw130+ endevent
event KeyCtrl02 multiple 3.0 none zw130- endevent
Widać z tego, że przełączanie zwrtotki jest ręczne, aby było automatyczne musisz przypisać jakiś event do toru. Poczytaj o event0,event1,even2.
Jak to wykonać:
I.
1)Wybieram sobie jakiś tor, który postawiony jest przed tą zwrotką np.
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
endtrack
2)Teraz przypisuję ewent do niego:
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
event1 pechowa_zwrotka_sie_przelacz
endtrack
W zależności od tego z której strony nadjeżdża pociąg wpisuję:
a)event1- gdy wjadę na tor z kierunku p2 do p1
b)event2-gdy wjadę na tor z kierunku p1 do p2
c)event0-gdy pociąg stoi na torze (nieruchomo)
Lepiej staraj się tylko wybierać a) albo b), gdyż c)niezawsze taki 100% pewny jest.
3)W innym miescju scn piszę co ma robić przypisany event, mianowicie
event pechowa_zwrotka_sie_przelacz multiple 0.0 none zw130+ endevent
Tutaj można przypisać max. 8 zdarzeń, co ma ten event robić np.:
event pechowa_zwrotka_sie_przelacz multiple 0.0 none
zw130+
zw111-
zw100+
zw129-
zw030+
zw230+
zw150-
zw136-
endevent
II.
Można też wykonać to w ten sposób i chyba też powinno to działać na tej zwrotce:
1)Wybieram sobie jakiś tor, który postawiony jest przed tą zwrotką np.
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
endtrack
2)Teraz przypisuję ewent do niego:
node -1 0 szlak_1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
6222.49 -12.0 3398.66 0.0 //point 1
-0.941406 0.0 -0.941406 //control vector 1
0.941406 0.0 0.941406 //control vector 2
6219.66 -12.0 3395.84 0.0 //point 2
0
event1 zw130+
endtrack
W zależności od tego z której strony nadjeżdża pociąg wpisuję:
a)event1- gdy wjadę na tor z kierunku p2 do p1
b)event2-gdy wjadę na tor z kierunku p1 do p2
c)event0-gdy pociąg stoi na torze (nieruchomo)
Lepiej staraj się tylko wybierać a) albo b), gdyż c)niezawsze taki 100% pewny jest.
To wszystko.
PS
Żabek ponoć EventLauncher, coby się uruchamiał o określonym czasie hh:mm nie jest zaimplementowany w MaSzynie.
-
Mariusz Dzięki za porady .Pozdrawiam
Zamykam
Akvin