- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: P.J. w 02 Marca 2007, 14:42:23
-
Może się czepiam, ale poruszam ten temat, bo zbyt często pojawia się w sceneriach niewłaściwie ustawianie wskaźnika W27. Pisze tego posta, poto aby kolejne ukazujące się scenerie nie zawierały tego typu błędów.
Jak wiadomo wskaźnik W27 jest wskaźnikiem wskazującym zminę maksymalnej prędkości drogowej w damym punkcie na szlku. Jest to wskaźnik dwustronny, a więc wskazuje prędkość w obu kierunkach szlaku jak obowiązuje.
Dobrze że są stosowane przez trasopisarzy te wskaźniki, co urozmicajazde, ale wprowadzają pewne nieścisłości z powodu złego ustawienia. Właściwie, nie ma w tej chwili z ogólnodostęnych tras właściwego ustawienia Wskaźnika W27 i w każdej mozna się czegoś przyczepić.
Najlepiej pod tym względem wyszła sceneria Strzęsowiec - Karpice. Zracji tego że model wskaźnika w maszynie jest jednostronny, autor zastosował dwa wskaźniki w tym samym punkcie szlaku odwrócone o 180 stopni i wskazujące prędkość maksymalną dla obu kierunków jazdy w tym samym punkcie. Jednak i ta trasa nie unikneła będu. I tak jadąc np. z Karpic do Wostrzewa jest zmina prędkości z 70km/h na 100km/h. po prawej stronie toru jest Wskaźnik W27 z 10 - ok, ale w przeciwnym kierunku wskaźnik ten znajduje sie z drugiej strony toru. Jeśli wskaźnik ten jest dwustronny to maksymalna prędkość powinna być podana w obu kierunkach z jednej strony toru (tutaj autor mógł postawić albo obie tabliczki po prawej lub po lewej, bo nie ma kilometraża). Jak wiadomo wskaźnik W27 na liniach jednotorowych ustawia się po tej stronie toru, po której znajduje się kilometraż linii. Inny błąd to jak się jedzie z Kierunku Wostrzewa do Strzęszowca przez Karpice. Przy wjeździe do karpic i przejeździe przez nie maksymalna prędkośc jaka mnie obowiązuje to 70 km/h i żeby zwiększyć predkośc musze do jechać do wskaźnika wskazującego peedkośc 160 km/h, a pomimo to wszyscy wiedzą że sprzeciwnej strony tego wskaźnika jest 120km/h - to wtakim układzie jak maksymalna prędkość obowiązuje przez Karpice-120 , czy 70 km/h???? Taki błąd występuje niestety na większości istniejących scenerii. Nie uniknął nawet najpiękniejszej sceneri jak jest w Maszynie - Całkowa. Gdy jedziemy z Macierzewa i wjeżdżamy do Wlisia obowiązuje nas prędkośc 70 km/h. Ta prędkośc pobowiązuje również przez stacje, na wprost. gdy wyjeżdzamy do jarkawek prędkośc spada do 40 km/h - ok. no i wracamy i nie ma juz wskaźnika który wskazywał by że prędkośc w tamtym punkcie w którym spadła do 40 km/h w przeciwnym wzrasta do 70km/h. Wzrost ten dopiero nasyępuje na szlku za stacją w kierunku Macierzewa. Błąd ten powtarza się praktycznie w każdej ze scenerii. Dla przykładu podam jescze aby najnowszą wersje Quarka, czyli Quark2007. Błąd ten występuje i w Wielkim Kacku i w Dejawch Kopalnia. Np. jadę z Wielkiego Kacka do Koniewic i przejeżdżam przez Dejawy. Maksymalna prędkośc jaka mnie obowiązuje to 100km/h. Po przejechaniu przez Dejawy Mijam wskażnik wskazujący prędkośc 120km/h. ok. no i wracamy spowrotem ( ażeby się ktoś nie czepił że po drugim torze, to powiem że po tym samym) i jakież jest moje zdziwienie ze jadąc w tamtą strone musiałem jechać przez dejawy 100km/h, a jadąc d rugą strone moge jechać 120 km/h a obnizenie prędkości następuje do 100 km/h dopiero po przejechaniu stacji. No to się pytam, w którym miejscu jest zmiana prędkości maksymalnej - przed, czy za stacją?? tak więc noniby błachostka, ale jednak daje do myślenia, prawda? POzdro.
-
No daje do myślenia. Ja tam prosty chłop jestem, mnie np. w Całkowie się wszystko zgadza np.
gdy wyjeżdzamy do jarkawek prędkośc spada do 40 km/h - ok. no i wracamy i nie ma juz wskaźnika który wskazywał by że prędkośc w tamtym punkcie w którym spadła do 40 km/h
Wilis-Jarkawki- jest w27 40 km/h przy wyjeździe z wilisa do jarkawek
Jarkawki-Wilis-jest w27 40 km/h przy wyjeżdzie z jarkawek do wilisa
Są po prawej stronie toru.
Co do Quarka i innych wymienionych, już ich nie będę uruchamiał, coby przyjrzeć się.
Chyba jedyny problem, to że nie są one 2 stronne i jak domniemam, zamiast 1 dwustronnego w scn stosuje się 2 W27. Skutkuje to tym, że dla odwrotnego kierunku niż jest postawiony W27 tablica jest czarna, ale za to przy wyjeździe ze stacji jest postawiony W27 dla tego kierunku. Chociaż ciężko określić przy wjeździe na stację, jaka będzie max. prędkość na szlaku, skoro wyjść ze staćji (szlaków) może być wiele.
Dla mnie jest to czytelne, chociaż nie musi być zgodne z kanonami jakże zawiłymi przepisów e1.
Ponadto na końcu długiego wywodu przydałaby się krótka konkluzja jak to powinno wyglądać i sposoby zaradcze.
-
Prędkość podana na wskaźniku W27 nie tylko odnosi sie do torów szlakowych, ale również do torów głównych zasadniczych na stacji, krótko mówiąc dotyczy torów na stacji które sa przedłużeniem torów szlakowych.
co powinno się zrobić, podam tylko do tych tras co wymieniłem. Otóż na trasie:
-Strzęsowiec Karpice, należało by us tawić wskaźnik W27 z cyfrą 12 przy wjeździe do Karpic z Wostrzewa przy wskaźniku W27 z cyfrą 7(oczywiście wskazującą prędkośc w drugim kierunku, tak jak jest);
-Całkowo- linia ta od samego Macierzewa do samych Jarkawek jest jedą linią o tym samym numerze , oczym świadczy postępujący cały czas kilometraż (od Wilisia do Jarkawek nie ma nowego kilometraża tylko jest ciąg dalszy), a więc jest to ta sama linia. Tutaj należąłoby przestawić wskażnik W27 z cyfrą 7 przy wyjeździe z Wilisia do Macierzewa, przed wjazdem (a nie wyjazdem jak teraz) do Wilsia, w miejscu w którym jest wskaźnik z cyfrą 4 tylko oczywiście odwrócony o 180 stopni.
- Quark2007, dla przykładu stacja Dejawy. Gdy jedziemy z Wielkiego Kacka do Koniewic, przy wyjeździe z Dejaw jest Wsakźnik z 12. Proponuje przesunięcie go do wskaźnika na którym jest cyfra 10, wtedy punktem zmiany prędkości był punkt przed stacją Dejawy. Lub można dokońać przestawienia 10 do 12 i punkt zminy prędkości był by za stacją Dejawy w zależności , czy auotrzy rzyczą sobie aby przez Dejawy prędkość wynosiła 100km/h, lub 120km/h. (analogicznie sprawa wygląda przy przejeździe przez stacje Wielki Kack). Pozdrawiam
-
Jarkawek nie ma nowego kilometraża tylko jest ciąg dalszy), a więc jest to ta sama linia. Tutaj należąłoby przestawić wskażnik W27 z cyfrą 7 przy wyjeździe z Wilisia do Macierzewa, przed wjazdem (a nie wyjazdem jak teraz) do Wilsia
Jest:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------
Z tego co zrozumiełem, według Ciebie ma być:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------4>-------<7-------------------------
Teraz jeżeli jest pociąg realacji Williś-Macierzewo, to skąd niby ma wiedzieć mechanik jaka prędkość ma obowiązywać, skoro nie jedzie przez Jarkawki-Williś, albo relacja Wilis-Jarkawki, jeżeli nie jedzie z Całkowa?
Jeżeli Cię źle zrozumiałem, to narysuj, jak to wedlug Ciebie ma wyglądać.
Ponadto:
Prędkość podana na wskaźniku W27 nie tylko odnosi sie do torów szlakowych, ale również do torów głównych zasadniczych na stacji, krótko mówiąc dotyczy torów na stacji które sa przedłużeniem torów szlakowych.
Jakoś tak dziwnie, gdyż
Szlak 1
------------------------
Szlak2
-----------------------
Szlak3
------------------------
Szlak4
-------------------------Stacja---------<------
------------------------------------------7
Według Ciebie niezależnie na którym szlaku się nie znajdę, to będzie 7, a przecież Szlak1-10, Szlak2-90 idt.
Chyba, że:
Szlak 1
----------<10->40-------------
Szlak2
-----------<90->40-----------
Szlak3
-----------<50->40------------
Szlak4
-------------------------Stacja---------------
--------------------------------------->-7
---------------------------------------<4
-
Teraz jeżeli jest pociąg realacji Williś-Macierzewo, to skąd niby ma wiedzieć mechanik jaka prędkość ma obowiązywać, skoro nie jedzie przez Jarkawki-Williś, albo relacja Wilis-Jarkawki, jeżeli nie jedzie z Całkowa?
Ze służbowego rozkładu jazdy oraz z wykazu ostrzeżeń stałych a w przypadku ograniczeń czasowych to jeszcze z rozkazów szczególnych "O".
-
Skoro są wykazy, to po co są w ogóle W27 w takim układzie?
Myśle, że i potrzebna jest inforamcja za pomocą W27 i właśnie tego wykazu, co by było bezpieczniej. Teraz, to co zaproponowałeś, to tylko wykaz, a W27 w sumie mogłyby nie istnieć, zgodnie z Twoją logiką.
Ponadto w symku nie ma jakiś wykazów ostrzeżeń stałych, są W27 odpowiednio umieszczane, więc raczej odnieś się do symka, jakbyś to rozwiązał np. w Całkowie tzn. w jaki sposób rozmieściłbyś te w27, najlepiej na rysunku, bo takie tam zdania rzucone, to wiesz.
-
W27 nie nalezy do ostrzeżeń stałych. Oznacza prędkość szlakową (maksymalną na szlaku) i jego umiejscowienie jest podane w rokładzie jazdy z dokładnością do 10m. Jeśli wskaźnika nie ma to się patrzy na słupki kilometrowe. jeśli nie ma nawet słupków to jest już problem. W rozkładzie jazdy może być poadan mniejsza prędkość niż na wskaźniku W27 np. wskaźnik 100 km/h a rokład dla pociągu tow. 70 km/h ale miejsce zmiany predkosci pokrywa się ze wskaźnikiem na którym jest 10.
Wykaz ostrzeżen stałych to białe tablice z ograniczeniami predkosci a dkoładnie miejsca ustawień wskaźnikow W9.
Ostrzeżenia czasowe (wskaźniki W14) podaje się w rozkazach pisemnych "O".
Wos i rokłąd sa po to żeby maszynista wiedział co go czeka na szlaku. Wskaźniki są po to by ułatwić maszyniscie życie.
Jeśli chodzi o symka to na trasie Quarkmce jest zarówno razkład jazdy jak i wykaz ostrzeżeń stałych. Bez tych dwóch rzeczy nie wolno wyjechać na szlak.
-
Nie pindol, tylko narysuj Całkowo, jak Ty to widzisz i po co mi wyjeżdzasz
z
...oraz z wykazu ostrzeżeń stałych a w przypadku ...
skoro W27 nie należą do tego, a rozmawiamy o W27
-
W27 nalezą do rozkałdu jazdy choć nie zawsze wskazuja tą samą predkosć.
Macierzewo na wyjazd jest ok predkosć szlakowa 70. Nie wiadomo jednak jaka prędkość szlakowa jest w stacji. powinno być na odwrocie tego wskaźnika predkość szlakowa stacji żeby było wiadomo jadąc do Macierzewa. Wiliś ta sama sytuacja. Nie ma co rysować.
W27 ustawia się w miejscu zmainy predkosci szlakowej na danej lini. Jeśli szlakowa się nie zmienia to się go nie ustawia. Skąd wiadomo zatem jaka jest szlakowa na stacji gdzie nie ma tego wskaźnika? Z rozkładu jazdy. W miejscu ustawienia wskaźnika stykają sie dwie szlakowe i wskaźnik powinien wskazywać obie. Jeśli wskaźnik wskazuje 70 a do tej pory było 40 to na jego odwrocie musi być to 40 żeby jadąc z rdugiej strony było wiadomo że konczy się 70 a zaczyna 40 i na odwrót.
-
Inaczej, co jest Twoim zdaniem bliższe prawdy:
1)
Jest:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------
Czy to?
2)
Z tego co zrozumiełem, według Ciebie ma być:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------4>-------<7-------------------------
a może ani 1, ani drugie?
Bo ten drugi sposób proponuje kolega P.J., o ile go dobrze zrozumiałem.
-
Ma być tak:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------
40 i 70 wskazuje jeden wskaźnik
-
Chyba nie,
70 jest z Macierzewa do Wilisia, a z Wilisia do Jarkawek 40.
Z rysunku wynika, że Całkowa do Jarkawek jest 40, co nie jest prawdą, chyba, żeby przesunąc bardzie w prawo to 4, że to jest nie przy wyjeździe z Całkowa, tylko przy wjeździe do Wilisa.
Skoro przyjąć ten punkt widzenia, to pociąg relacji Wilis-Jarkawki nie miałby przed sobą W27, pytanie, czy to dobrze, moim zdaniem źle, a cofając się od Macierzewa, to przy wyjeździe z Macierzewa, też nie powinno być W27 z Twojego punktu widzenia, a W27 jest postawiony przy wyjeździe z Macierzewa, co inforuje nas, że prędość szlakowa jest 70, a Twoim zdaniem W27 gdzieś przed Macierzewem jest postawiony.
-
W27 jest ustawiony przy wyjeździe z Wilisia w strone Macierzewa i informuje o szlakowej 70. wjeżdrzajac do Wilisia ten sam wskaźnik informuje że szlakowa zmienia się z 70 na 40. Wyruszajac z wilisia do Jarkawek wiemy że szlakowa jest 40 bo mamy to w służbowym rozkładzie jazdy. Jak nie masz rozkładu to jak ty chcesz wyjechać na szlak??
-
Przyjmując Twoj punkt widzenia, to relacja Wilis-Macierzewo, mech ma w rozkładzie jazdy i W27, natomiast relacja Wilis-Jarkawki tylko rozkład jazdy. Jakaś niekonsekwencja, moim zdaniem niesłuszna.
Relacja mam na myśli początek-koniec drogi pociągu, albo jak kto woli start-stop.
No to na upartego W27 są zbędne, bo wystarczy rozkład jazdy?
I ostatnie pytanie, czy dobrze, że W27 jest postawiony przy wyjeżdzie z Macierzewa?
Według mnie pociąg opuszczając stację obojętnie w którym kierunku jedzie i skąd zaczynał pociąg jechać, mech powinien minąć W27, co inforuje go oprócz rozkładu jazdy o max. dopuszczalnej prędkości na danym szlaku. Ja tam specem nie jestem, ale z tego co zauważyłem w realu, to obojętnie z jakiej stacji dużej nie wyjadę w którą stronę bym nie jechał, pociąg zawsze mija W27.
-
I ostatnie pytanie, czy dobrze, że W27 jest postawiony przy wyjeżdzie z Macierzewa?
Skoro jest tam ustawiony znaczy że w Macierzewie jest inna szlakowa. Pytanie jaka bo nie mam rozkładu na ta linie a W27 nie wskazuje jaka tam jest prędkość.
-
Nie wiadomo jak to jest z MAcierzewem, tam jast początkowa stacja, można przyjąć różne sytuacje, że przed Macierzewem było inaczej, za Macierzewem też inaczej lub przed/po jest to samo. Jeżeli przyjąć Macierzewo jako początek świata, to nie ma tam zmienionej prędkości, gdyż to jest początek świata, a przyjmując Twój punkt widzenia W27 stawia się tam, gdzie jest zmiana prędkości, ja natomiast twierdzę, że W27 umieszcza się przy wyjeździe ze stacji na szlak, niezależnie czy była zmiana prędkości, czy nie.
Reasumując Twój pogląd jest taki, że niekoniecznie pociąg wyjeżdżając ze stacji musi mijać W27 przed sobą, bo ma rozkład jazdy np., a mój pogląd jest taki, że powinien mijać zawsze W27 ruszając na szlak.
Jak to powinno wyglądać nie wiem, bo ani ja nie jestem specjalistą w tym kierunku, ani Ty dla mnie wyrocznią też nie jesteś. Widzę tylko niekonsekwencję Twojego poglądu, tzn. że czasami mechanik widzi W27 i ma do dyspozycji rozkład jazdy, czasami opiera się tylko na rozkładzie jazdy.
-
Wiec może E1 będzie dla ciebie wyrocznią:
W27. Oznacza miejsce zmiany i obowiązującą od tego miejsca największą dozwoloną prędkość drogową. Kwadratowa czarna tablica a na niej biała liczba wskazująca największą dozwoloną prędkość w dziesiątkach kilometrów na godzinę.
-
Owszem E1 jest wyrocznią, tylko pytanie, czy Ty ją dobrze inerpretujesz?
Zgodzisz, się ze mną, że Twoj punkt widzenia jest niekonsekwenty?
-
Interpretuje ją tak:
Jeśli szlakowa się zmienia to jest W27. Jeśli szlakowa się nie zmienia np. w Całkowie to W27 nie ma.
Zgodzisz, się ze mną, że Twoj punkt widzenia jest niekonsekwenty?
Nie. Nie zgadzam się. W27 nie informuje o samej szlakowej tylko o miejscu w którym sie ona zmienia.
-
Widzę tylko niekonsekwencję Twojego poglądu, tzn. że czasami mechanik widzi W27 i ma do dyspozycji rozkład jazdy, czasami opiera się tylko na rozkładzie jazdy.
Przede wszystkim trzeba patrzeć na "służbowy", W27 służy tylko dokładnemu określeniu miejsca zmiany predkości (słupki masz co 100m, a zmiana prędkości np. 31,47km). Poza tym maszynista, który ma "papiery" na daną linię, wie gdzie i kiedy następuje taka zmiana.
-
Nie o szlakowej, a o max. dopuszczalnej.
Niekonsekwencja to:
odnosząc się do Twojego rysunku, to:
Przyjmując Twoj punkt widzenia, to relacja Wilis-Macierzewo, mech ma w rozkładzie jazdy i W27, natomiast relacja Wilis-Jarkawki tylko rozkład jazdy. Jakaś niekonsekwencja, moim zdaniem niesłuszna.
Gdyż wcześniej napisałeś:
W27 jest ustawiony przy wyjeździe z Wilisia w strone Macierzewa i informuje o szlakowej 70. wjeżdrzajac do Wilisia ten sam wskaźnik informuje że szlakowa zmienia się z 70 na 40. Wyruszajac z wilisia do Jarkawek wiemy że szlakowa jest 40 bo mamy to w służbowym rozkładzie jazdy. Jak nie masz rozkładu to jak ty chcesz wyjechać na szlak??
Nie wiem, wymiękam. Według mnie papiery papierami, a znaki powinny oprócz papierów wskazywać mechanikowi postepownie, bo można teoretycznie pozbawić się w ogóle W27 i opierać się na samych papierach, zwłaszcza, jeżleli ktoś wyrusza ze sródka jakiegoś szlaku, a dla niego to początek drogi.
Dla mnie EOT, ja przedsatwiłem swój pogląd nie wiem czy słuszny, ale logiczny i ułatwiający pracę mechanikowi. Nic więcej nie jestem w stanie wymyślić.
-
Nie o szlakowej, a o max. dopuszczalnej.
Maksymalna dopuszczalna predkosć na szlaku to tzw. prędkość szlakowa.
Gdzie ty widzisz neikonsekwencje?? Wyruszając z Całkowa mamy szlakową 70 a nie ma tam W27. Skad wiemy jaka jest szlakowa? z Rozkładu. tak samo w Wilisi jadąc do Sarkawek. Wyjeżdrzając z Wilisia do Macierzewa w stacji mamy 40 o czym informuje nas rozkład jazdy ale już za stacja 40 zmienia się na 70 o czym informuje i rozkład i wskaźnik W27!!
-
No to popatrz na swój rysunek i zobacz, czy mechanik wyruszający z Wilisa (początek jego drogi) do Jarkawek mija W27- nie mija, kazałeś mi się odnieść wtedy do rozkładu jazdy, natomiast mechanik wyruszający z Wilisa do Macierzewa W27 mija i ma oprócz tego rozkład jazdy.
Dla przypominenia rysunek Twój:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------
Już napisałem, co rozumiem przez niekonsekwencję, ale jeszcze raz napiszę: czasmi mechanik wyruszając ze stacji ma rozkład jazdy i mija W27, a czasami nie mija W27 wyjeżdżając na szlak, a do dyspozycji ma tylko rozkład jazdy. Więc skoro w 2 przypadku można się obejść bez W27, to można by je zupełnie zlikwidować, a opierać się na rozkładach jazdy.
-
No i wszystko się zgadza.
4><7 to jest W27. Jeśli staniesz twarzą do niego i spojrzysz na szlak do Macierzewa to zobaczysz cyfre 7. Za tym wskaźnikiem obowiązuje na szlaku 70 km/h. Jeśli obejdziesz wskaźnik i spojrzysz z drugiej strony czyli twarzą do Wilisia zobaczysz cyfre 4 i za tym wskaźnikiem (w strone Wilisia) obowiązuje 40 km/h. W miejscu ustawienia tego wskaźnika spotykają sie dwie szlakowe 40 i 70 i dlatego ten wskaźnik tam jest żeby przypomnieć o tym fakcie maszyniscie bo maszynista i tak wie to z rozkładu jazdy.
Już napisałem, co rozumiem przez niekonsekwencję, ale jeszcze raz napiszę: czasmi mechanik wyruszając ze stacji ma rozkład jazdy i mija W27, a czasami nie mija W27 wyjeżdżając na szlak, a do dyspozycji ma tylko rozkład jazdy. Więc skoro w 2 przypadku można się obejść bez W27, to można by je zupełnie zlikwidować, a opierać się na rozkładach jazdy.
Ale to nie jest niekonsekwencja mojego rozumowania tylko przepisów. Po co wskaźniki skorą są wosy? Po co wosy skoro są wskaźniki? A W27 informuje o zmianie szlakowej a nie o szlakowej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
><7 to jest W27. Jeśli staniesz twarzą do niego i spojrzysz na szlak do Macierzewa to zobaczysz cyfre 7. Za tym wskaźnikiem obowiązuje na szlaku 70 km/h. Jeśli obejdziesz wskaźnik i spojrzysz z drugiej strony czyli twarzą do Wilisia zobaczysz cyfre 4 i za tym wskaźnikiem (w strone Wilisia) obowiązuje 40 km/h. W miejscu ustawienia tego wskaźnika spotykają sie dwie szlakowe 40 i 70 i dlatego ten wskaźnik tam jest żeby przypomnieć o tym fakcie maszyniscie bo maszynista i tak wie to z rozkładu jazdy.
Nic się nie zgadza.
Rysunek:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------
Proste pytania odp. Tak/nie
Początek drogi:
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek mija W27 według rysnku?
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa mija W27 według rysnku?
Ja odpowiadam:
1)nie
2)tak
a Ty jak odpowiesz na te pytania?
-
Rysunek:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
----------------------------------4><7----------------------
Proste pytania odp. Tak/nie
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek mija W27 według rysnku?
Nie.
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa mija W27 według rysnku?
Tak. Widzi na nim cyfre siedem.
Mechanik jadący od Całkowa przed wjazdem do Wilisia też mija ten sam W27 i widzi na nim cyfre 4.
-
Czy prawadą jest, że jak mechanik nie mija W27 dla przypadku 1, to kazałeś mi się odnieść do rokładu jazdy odp. tak/nie
-
Czy prawadą jest, że jak mechanik nie mija W27 dla przypadku 1, to kazałeś mi się odnieść do rokładu jazdy odp. tak/nie
Tak. Bez rozkładu wogóle nie wolno wyjechać na szlak a są wnim zawarte wszystkie informacje zwiazane ze szlakiem i stacjami z wyjątkiem ograniczeń stałych i czasowych.
-
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
1)mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?
2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?
-
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
1)mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?
Jeśli chodzi o przypadek że wyjeżdrza z Wilisia do Jarkawek to tu odpowiedź brzmi tak.
2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?
Jeśli chodzi o przypadek że wyjeżdrza z Wilisia do Jarkawek to tu odpowiedź brzmi nie.
Jeśli chodzi o przypadek że mechanik wyjeżdrza z Wilisia do Całkowa to odpowiedź brzmi tak.
-
2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?
Jeśli chodzi o przypadek że wyjeżdrza z Wilisia do Jarkawek to tu odpowiedź brzmi nie.
Jeśli chodzi o przypadek że mechanik wyjeżdrza z Wilisia do Całkowa to odpowiedź brzmi tak.
drugi przypadek, rozumiem trzymając się wcześniejszego założenia relacja wilis-macierzewo, ,a pierwszy ku przypmnieniu relacja wilis-jarkawki więc jeśli można o korektę odp.
Powtórzę pytania jeszcze raz:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
1)mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?
2)mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?
Założenia dla przypomnienia:
Początek drogi:
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa
-
Przypadek 1:
1)Mechanik wyruszający z wilisa do jarkawek
Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?
Odpowiedź:
Tak.
Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?
Odpowiedź:
Nie.
Przypadek 2:
2)Mechanik wyruszający z wilisa do macierzewa
Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik ma tylko do dyspozyji rozkład jazdy, W27 dla niego w tym momencie nie istnieje?
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie:
Czy prawdą jest, że dla przypadku - odp. tak/nie
mechanik do dyspozyji rozkład jazdy i W27?
Odpowiedź:
Tak.
-
Ty sobie ze mnie jaja robisz czy co?
1)Tak/nie
2)tak/nie
pamiętając, że to są początki ich dróg, o czym, była mowa wcześniej!
Nie komplikuj prosych odp na dwa pytania prost pytania, o ktore prosiłem, albo kończymy zabawę.
Zadałem 2 pytania i chcę 2 odpowiedzi a nie 4, co Ty mnożysz te odpowiedzi przez pączkaowanie czy co?
-
Kończymy zabawę bo nie dasz sobie przetłumaczyć prsotych rzeczy. Zadałes pytanie wyrwane z kontekstu na ktore obie odpowiedzi tak/nie są prawidłowe. Ja przywróciłem wszystkie konteksty tego pytania i dałem wszystkie możliwe odpowiedzi zależnie od kontekstu. Wskaźnik W27 nie umieszcza się na początku drogi!!
-
Również to samo mogę powiedzieć o Tobie. Zarówno ja jak Ty masz świadomość, do czego te pytania zaprowadziłby, ale skoro jest taka Twoja wola, ok. miło było, chociaż śniadania przez Ciebie nie zjadłem :)
Pytania nie były wyrwane z kontestu, jak możesz podac przykład takiego pytania, byłbym wdzięczny. Raczej Ty zapominałeś ciągle, iż ropatrywać należało tylko i wyłącznie odcinki, że to są ich początki dróg, a nie środki, oczym niejednokrotnie przypominałem.
Jak ja nie lubię z kimś dyskutować i ktoś przypisuje takie epitety np. nie dałeś powiedzieć sobie prostych rzeczy lub pytania wyrwane z kontekstu nie przytaczając dowodów na to.
Ja Twój pogląd doskonale rozumiem (co przeczy, że sobie czegoś tam nie dałem), tylko wytykałem Tobie "niedoróbki" Twojego poglądu.
Ja nie wiem, gdzie się umieszczać powinno, wyciągam logiczne tylko wnioski z Waszych sugestii i tak:
1)wyruszając na szlak niekoniecznie musimy mieć W27, mimo, iż to jest początek drogi dla pociągu i opierać się tylko na rozkładzie jazdy.
2)skoro pkt 1 czasami się zdarza, to można z W27 zupełnie zrezygnować i opierać się na czymś innym np. tylko na rozkładzie jazdy (tak jak w przypadku Willis-Jarkawki-mech dał sobie doskonale radę bez W27).
To logiczne wnioski z Twojego poglądu.
Jeżeli przyjąćby założenie, że na początku drogi również ustawia się W27, to tylko to ułatwi pracę maszyniście, a nie utrudni.
To mój pogląd
To chciałem poprzez pytania i odp. uzyskać "wyrwać Ci z gardła" :)
We wszystkich sceneriach te W27 są na początku drogi, a w realu zauważyłem że wyjeżdżając w którąkolwiek ze stron z Bydgoszczy Głownej mam postawione W27. Być może, że we wszystkich sceneriach jest ten sam błąd, choć wątpię w to.
-
Jeżeli przyjąćby założenie, że na początku drogi również ustawia się W27, to tylko to ułatwi pracę maszyniście, a nie utrudni.
To mój pogląd
To chciałem poprzez pytania i odp. uzyskać "wyrwać Ci z gardła" :
No właśnie. Zadałeś pytanie i oczekiwałes na nie odpowiedzi jaka tobie pasuje. Ale odpowiedź jest inna a i pytanie było zadane pod inną odpowiedź.
Prawidłowa odpowiedź brzmi:
W27 ustawia się tylko tam gdzie się zmienia najwyższa dozwolona na szlaku prędkość!! Nie ma to nic wspólnego z początkiem drogi pociągu.
-
Co do pytań, to mylisz się, nie jaka była mi wygodna, tylko miały być wynikiem twegov poglądu.
W27 ustawia się tylko tam gdzie się zmienia najwyższa dozwolona na szlaku prędkość!! Nie ma to nic wspólnego z początkiem drogi pociągu.
To oświeć mnie, dlaczego w ogóle się je stosuje, skoro można się bez nich obejść (Wilis-Jarkawki, tutaj mechanik nie ma informacji o najwyższej prędkości na szlaku przy pomocy W27 i sobie radzi)?
-
A gdzie na trasie wiliś jarkawki się zmienia szlakowa??
-
Nie zadawaj pytania, na pytanie, proszę o odpowiedź, cobyś oświecił mnie.
Przypomnę je:
To oświeć mnie, dlaczego w ogóle się je stosuje, skoro można się bez nich obejść (Wilis-Jarkawki, tutaj mechanik nie ma informacji o najwyższej prędkości na szlaku przy pomocy W27 i sobie radzi)?
-
Ok.
Na trasie wiliś Jarkawki prędkosć szlakowa się nie zmienia wiec nie bedzie tam W27. Na trasie Wiliś Macierzewo prędkość szlakowa się zmienia zaraz za Wilisiem jadą w kierunku macierzewa i wtym miejscu stoi W27 który mówi: Tu w tym miejscu gdzie ja stoje predkosć szlakowa się zmienia!!
-
No ale, mechanik wilis-jarkawki o tym wie, że Vmax jest 40 i dowiaduje się nie za pomocą W27, tylko czegoś innego, a w innej sytuacji dowiaduje się za pomocą W27, więc ponawiam pytanie, po co się je stosuje, skoro można się bez nich obejść?
Ja wiem, że wilis-jarkawki się nie zmienia i o vmax mechanik wie, nastomiast, w innej sytuacji koniecznie musi wiedzieć W27o zmianie prękkości, bo inaczej zginąłby.
-
Wskaźniki predkosci są w np. w wosach ale stosuje się je dla ułatwienia pracy.
Tobie się wydaje że W27 słuzy do informowania o najwyższej predkosci na szlaku a tak nie jest. Nie ma wskaźnika który by o tym mówił. W27 mówi tylko o zmianie prędkości z jednej na inną.
-
Tobie się wydaje że W27 słuzy do informowania o najwyższej predkosci na szlaku a tak nie jest. Nie ma wskaźnika który by o tym mówił. W27 mówi tylko o zmianie prędkości z jednej na inną.
W27 ustawia się tylko tam gdzie się zmienia najwyższa dozwolona na szlaku prędkość!! Nie ma to nic wspólnego z początkiem drogi pociągu.
Czyli skutek jest ten sam, z jaką max. v mogę jechać dalej.
Skoro wilis-Jarkawki brak informacji o max. dozwolonej prędkości na szlaku, a mechanik o tym wie, to dlaczego musi koniecznie widzeć w innej sytuacj W27 inforumjący o tym samym praktycznie, czyli z jaką max. V może jechać dalej?
Proszę napisz sens, nie co ja myślę, tylko co Ty myślisz o tym w tym kontekście.
-
Mech jadacy z Wiliś do JArkawek spojrzy raz w rozkład i widzi: szlakowa do Jarkawe 40. i tyle mu wystarczy.
Jeśli jedzie z Jarkawek do Macierzewa to spojrzy w rozkłada i widzi: od Jarkawek do Wilisia 40 od wIlisia do Macierzewa 70. Predkość szlakowa zmienia się w konkretnym miejscu. MEch jadą od Jarkawek Musiał by co chwila patrzeć w rozkład i na słupki kilometrowe czy jez się ta predkąśc zmienia czy jeszcze nie. To jest strasznie męczące. Dlatego w miejscu które jest zaznaczone w rozkłądzie jako km xx.xx jest W27 i mech jadać widzi W27 i wie acha tu sie to zmienia. Bardzo wygodne to jest. Ale w rozkładzie musi być info o tym bo może jakiś złomiaz ukradnie W27 albo wiatr zdmuchnie. Do tego dochodza jeszcze ograniczenia Stałe a czasem jeszcze czasowe. gdyby mech musiał tylko patrzeć na słupki km i do rozkłądów wosów i rozkazów to by chyba oc......ał.
-
Czyli W27 ułatwia pracę tak przypuszczałem i o taką właśnie odpwowiedź mi chodziło.
W sumie cały casz przyczepiałem się jednego, że różnica pomiędzy tym co jest w symku, a tym co proponujecie, to utrudniacię pracę mechanikowi.
Rozumiem,że nie ma jakiegoś wskaźnika informującego typowo o max. v na szlaku?
Skoro takiego czegoś nie ma, to stosowanie W27 w symkowej wersji jeszcze bardziej pomaga mechanikowi, czyli łatwiej jest w MaSzynie niż w realu i w realu według mnie, takie coś, jak wskaźnik max. V na szlaku powinien istnieć.
Czyli W27 przy wyjeździe z Macierzewa może istnieć, albo i nie, w zależności jaką przyjmniemy teroię, co było przed Macierzewem (chociaż na stacjach jest mniejsza prędkość niż 70 km/h).
Może to jest typowo akademicka dyskusja, gdyż przejazd przez stację zbliżając się do realu na takich stacjach jak Macierzewo,Całkowo,Wiliś należy ograniczać prędości do np. 30 i wtedy, z praktycznego puntu widzenia będzie tak jak ja powiedziałem, że niezależnie skąd się rusza, zawsze będzie się mijało W27, gdyż zmiana prędkości zawsze będzie istniała, ale wtedy tych W27 należy przed/za każdą stacją stawiać.
-
Rozumiem,że nie ma jakiegoś wskaźnika informującego typowo o max. v na szlaku?
Nie ma.
i w realu według mnie, takie coś, jak wskaźnik max. V na szlaku powinien istnieć.
Ale po co? Raz rzucisz okiem do rozkłądu zanim ruszysz i już wiesz.
Czyli W27 przy wyjeździe z Macierzewa może istnieć, albo i nie, w zależności jaką przyjmniemy teroię, co było przed Macierzewem
Jeśli w macierzewie jest mniejsz predkosć niż 70 to W27 powinien być i w miejscu gdzie stoi jak wjeżdrzamy do Macierzewa powinien informawać o zmianie predkosci i podać tą predkość.
Jeśli w Macierzewie szlakowa wynosi 70 to W27 jest tam niepotrzebny.
(chociaż na stacjach jest mniejsza prędkość niż 70 km/h).
Na torach głównych zasadniczych obowiązuje predkosć szlakowa z wyjątkioem sytuacji gdzie są ograniczenia stałe lub czasowe.
-
Ale po co? Raz rzucisz okiem do rozkłądu zanim ruszysz i już wiesz.
Niemniej jednak trzeba rzucić tym okiem
Co do Macierzewa stamtąd ruszamy (początek świata), więc odpowiedzi nie ma, a W27 jest.
Na torach głównych zasadniczych obowiązuje predkosć szlakowa z wyjątkioem sytuacji gdzie są ograniczenia stałe lub czasowe.
Wjeżdżając w Quarku do Wielkiego Kaca z Koniewic mamy S13 na semaforze (na szlaku 100, a ograniczeń jako takich nie ma przy wjeżdzie do WK i nie wyobrażam sobie, aby ciąć zwrtokę przy 100 km/h, bo nie jedziemy po torach głownych od pewnego momentu). Jak to zrozumieć, gdy wyjedziemy z Wielkiego Kaca do Skwraek powinien tam być W27 ?
-
S13 mówi: Od tego semafora nie szybicej niż 40. Jest to wieć ograniczenie prędkości. S13 podaje się przy wjeździe na krzywo i w tym wypadku na tory główne dodatkowe a nie na główne zasadnicze które sa przedłużeniem szlaku. Zauważ że jadać bruttem jedziesz na wprost i dostajesz S5. Gdybyś jechał dalej dostałbys S2.
Jadąc z WK do Skwarek Nie ma zmiany predkosći szlakowej (nadal 100). Wyjeżdrzajac z torów dodatkowych czy bocznych nie potrzeba W27 bo to nie są tory szlakowe ani przedłużające szlak. W27 jest tylko na torach szlakowych.
-
Od tego semafora nie szybicej niż 40. Jest to wieć ograniczenie prędkości. S13 podaje się przy wjeździe na krzywo i w tym wypadku na tory główne dodatkowe a nie na główne zasadnicze które sa przedłużeniem szlaku.
No to jak pojadę z ograniczeniem w bok, a poźniej będę jechał dalej do Skwarek po otrzymaniu S5, to jakieś ograniczenie było, ale to nie są tory te głowne zasadnicze, to się nie liczy, dlategoW27 nie pownno być, chyba dobrze zrozumiałem.
Dobra, dla mnie się już to wyjaśniło i rzeczywiście przyjąłem W27 stosowane m.in. do wyznaczania max. v na szlaku (wtedy rysunek Twójmi się nie zagadzał), a poźniej przyczepiłem się do tego, że na dobrą sprawę mogłoby w ogóle nie być W27 i też mechanik sobie poradzi, co wyniakło z Jarkawk-Wilis, ale wyjaśniłeś mi, że W27, to takie ułatwienie dla mechaników.
Jedno jest pewne, że tak jest teraz np. w Całkowie, może nie jest zgodne z realem, ale jest łatwiejsze (bardziej ułatwiające jazdę), bo za każdym razem, przy wyjeździe obojętnie w którą stronę jadę, widzę W27 jedostornny.
Jeżeli, Cie przemaglowałem to sory, ja się na przepisach za bardzo nie znam i na bieżąco analizuję to co widzę w symku i to co piszecie.
-
dokładnie jest tak jak napisał hejnal.
co prawda jeśli chodzi o całkowo miałem na myśli w moim wywodzie:
Macierzewo--------------Całkowo-----------Wiliś--------------Jarkawki
____________________________________4><7
i oczywiście przez Wiliś Vmax jest 70km/h
ale tak jak pokazał chejnał też może być
Macierzewo--------------Całkowo-----------Wiliś--------------Jarkawki
____________________________4><7
i oczywiście dla tego przypadku przez Wiliś Vmax jest 40km/h
I dla przykładu kolegi hejnała, dlaczego nie ma wskaźnika W27 przy wyjeździe z Wilisia do Jarkawek: otóż ten wskaźnik jest przed Wilisiem i jadąc już w Wilisiu mamy 40km/h. Gdy zaczynamy bieg pociągiem w Wilisu do Jarkawek, maszynista wie że na stacji maksymlan jest 40km/h i gdy wyjeżdza na szlak nie mija nigdzie wskaźnika W27, a więc jest ta sama maksymalna prędkośc co na stacji, a ponowne ustawienie tego wskaźnika było by tylko dublowaniem tego wskaźnika pred stacja bo niczego nowego by nie wnosił. Jednym słowem poco wskaźnik W27 sokro za nim i przed nim ta sama prędkośc maksymalna - po nic.
na Qurk 2007 miłem na mysli takie ustawienie wskaźników W27:
gdy przejazd przez Wilki Kack i Dejawy PO torach głównych z V=100km/h
Skwarki-------------Wielki Kack-------------Dejway------------Koniewice
________10><12______________________12><10__________
lub
gdy przejazd przez Wilki Kack i Dejawy PO torach głównych z V=120km/h
Skwarki------Wielki Kack-------------------------Dejway------------Koniewice
________________10><12_______12><10_____________________
Jak wiadomo nie prawidłowo to wygląda to w tej chwili tak:
Skwarki-------------Wielki Kack-------------Dejway------------Koniewice
____12>_____<12______10>____<10____12>_____<12______
No i niewielka poprawka dla Strzęsowiec Karpice:
poprawka polega na dostawieniu tego wkaźnika pogrubioną czcionką
Strzęcowiec----------------------------Czerwice---------------------------
__________14><12___12><14______________16><12_______
-------------Karpice---------------------------------------------Wostrzewo
12><16___________7><12 _______10><7__________
No i ps na temat Bydgoszy
jest tak dlatego że z tego co pamiętam maksymalna prędkośc przez Bydgoszcz wynosi na każdym torze 60km/h, a przy wyjeździe na szlaki w kierunku Tczewa po torze numer 1 80km/h, po torze nmumer 2 100km/h 100 też do piły i chyba też do torunia a do Inowrocławia 120km/h
Acha sory za tą kreske co zrobiłem przy wskaźnikach ale przestawiąło mi je do lewej storny wiersza. Pozdro
-
Gdy zaczynamy bieg pociągiem w Wilisu do Jarkawek, maszynista wie że na stacji maksymlan jest 40km/h i gdy wyjeżdza na szlak nie mija nigdzie wskaźnika W27
Wie, bo wie z rokładu jazdy, generalnie, maszynista może z tego co zrozumiałem nie widzieć w ogóle gdziekolwiek w którą stronę nie jechałby W27 i sobie poradzi poprzez inne rzeczy.
a ponowne ustawienie tego wskaźnika było by tylko dublowaniem tego wskaźnika pred stacja bo niczego nowego by nie wnosił. Jednym słowem poco wskaźnik W27 sokro za nim i przed nim ta sama prędkośc maksymalna - po nic.
Dubel rozumiem powdójne postawienie tego samego W27 na stacji.
Teraz w scn jest tak:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------
Zaznacz, gdzie W27 jest zdublowany.
Definicję znam, że tylko przy zmianie prędkości i jest on podwójny, tutaj w scn rzeczywiście podwójny nie jest, a jest tak jak na rysunku.
-
Mariusz ten przykład co pkazałeś, tam nie ma zdublowania wskaźnika , ale one są ustawione nieprawidłowo. Prawidłowo jest tak jak pokazał hejnał.
A z dublowane miałem na myśli takie coś:
Macierzewo-------------Całkowo--------------Wiliś------------Jarkwaki
-----------------------------------------------4><7----4>-------------------
co oczywiście ten drugi wskaźnik z czworka jest nie potrzebny
-
Może i nieprawidłowo, ale mnie się to:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------
bardziej podoba, niż to:
Macierzewo-------------Całkowo--------------Wiliś------------Jarkwaki
-----------------------------------------------4><7-------------------------
Dlaczego?
Dlatego, jak wspomniałem wyżej np. zaczynamy Wilis-Jarkawki, nie zapamiętujęmy z rozkładu jazdy, iż jest 40, tylko wyjeżdżamy i widzimy.
A, że jest on nieprawidłowo postawiony, to inna sprawa, (choć wcześniej twierdziłem, że jest prawidłowo, gdyż traktowałem W27 jako wskaźnik max. prędkości wyjeżdżając na szlak, a wyprowadził mnie z błędu hejnał, że takiego na kolei w ogóle nie ma).
-
No dobrze, ale skoro jest to symulator który ma odtwarzać tak jak jest w rzeczywistości, to chciałbym aby były ustawione tak jak ustawia się w rzeczywistości z godnie z przepisami, a nie jak "widzi mi się". Równie dobrze mógłbym wprowadzić jakąś nieistniejącą kolorową tabliczke że np. jest tam przyniej prędkośc światła.
Wracając do tego że jest u Ciebie jasne jak teraz, to co powiesz mi na to gdy mamy tak jest w scenerii, że mamy najwiekszą dozwoloną na wjeździe do Wilsia z Macierzewa, jaką możemy mieć prędkośc w peronach?
Macierzewo---------Całkowo--------------------Wiliś------------------Jarkawki
---------tu jest Vmax 70km/h--------<7-a tu Vmax??-4>--tu jest 40 km/h--
Jak mam wjazd od całkowa z największą dozwoloną , to jaką pedkośc moge mieć przy wjeździe w perony Wilisia????
-
No i ps na temat Bydgoszy
jest tak dlatego że z tego co pamiętam maksymalna prędkośc przez Bydgoszcz wynosi na każdym torze 60km/h, a przy wyjeździe na szlaki w kierunku Tczewa po torze numer 1 80km/h, po torze nmumer 2 100km/h 100 też do piły i chyba też do torunia a do Inowrocławia 120km/h
Acha sory za tą kreske co zrobiłem przy wskaźnikach ale przestawiąło mi je do lewej storny wiersza. Pozdro
kierunek Tczew: 60 km/h (przed Maksymilianowem kawałek 100 km/h i za wiaduktem 80 km/h aż do Smętowa)
z Tczewa: 120 km/h
kierunek Inowrocław: 120 km/h
z Inowrocławia: 120 km/h (a konkretnie: od Ina do Złotnik 120 km/h, Złotniki - Nowa Wieś Wlk. 60 km/h, Nowa Wieś Wlk. - Trzciniec 50 km/h, Trzciniec - Bydgoszcz Gł. 120 km/h)
kierunek Piła: 100 km/h
z Piły: 70 km/h (od Czyżkówka jest 70 km/h)
kierunek Toruń: 110 km/h (tylko do Łęgnowa i dalej 70 km/h)
z Torunia: 90 km/h
-
dzięki za przypomnienie, dawno już przez Bydgoszcz nie jechał , wyleciało mi troche z głowy, a kurat żadnego służbowego rozkładu ze szlakmi przechodzącymi przez Bydgoszcz nie mam, a pamiętąłem tylko po wskaźnikach W27, ale wróćmy do tematu co jest dwa posty wyżej, ok?
-
OK. Śledzę tę dyskusję i właściwie skłaniam się ku temu, co pisze @hejnal i Ty. Wskaźnik W27 nie jest żadną wyrocznią a jedynie ułatwia maszyniście pracę, bo przecież i tak informacje dotyczące prędkości są w służbowym rozkładzie, a nawet brak owego wskaźnika "na gruncie" nie zwalnia mechanika z obowiązku stosowania się do prędkości zawartej w służbowym rozkładzie jazdy. Bardzo ważna jest znajomość szlaku przez maszynistę, bo np. mamy taką sytuację: prowadzimy poc. z Gdyni do Bydgoszczy. Od Tczewa do Bydgoszczy jest 120 km/h, jednak w Terespolu Pom. zjeżdżamy na tor lewy patrząc w kierunku jazdy (w obecnym nazewnictwie nie ma pojęcia toru właściwego i niewłaściwego), gdzie jest prędkość 80 km/h, ale w Terespolu nie ma wskaźnika W27 z cyfrą 8, tylko jest on w Smętowie (z jednej strony 12 a z drugiej 8), także mechanik musi wiedzieć że w przeciwnym kierunku jest inna prędkość.
Zgadzam się z Tobą w 100%, że nie może być sutuacji powstawania "luk" pomiędzy wskaźnikami W27, gdyż faktycznie nie wiadomo jaka prędkość nas obowiązuje.
-
No to jak pojadę z ograniczeniem w bok, a poźniej będę jechał dalej do Skwarek po otrzymaniu S5, to jakieś ograniczenie było,
Ograniczenie prędkości nie ma związku ze wskaźnikiem W27. To jest tylko zmniejszenie prędkości szlakowej.
ale to nie są tory te głowne zasadnicze, to się nie liczy, dlategoW27 nie pownno być, chyba dobrze zrozumiałem.
Troszke namieszałem. Tory główne zasadnicze przedłużają szlak i raczej sa w lini prostej więc przewąznie jedzie się nimi z pełną szlakowa jesli się niezatrzymujemy. Tory główne dodatkowe przeważnie są "na krzywo" i żeby się niewykoleić to jest prawie zawsze jakieś ograniczenie prędkości. Tak samo z wyjazdem z torów dodatkowych też semafor podaje ograniczenie prędkości.
-
Na torach głównych zasadniczych obowiązuje predkosć szlakowa z wyjątkioem sytuacji gdzie są ograniczenia stałe lub czasowe.
Ograniczenie prędkości nie ma związku ze wskaźnikiem W27. To jest tylko zmniejszenie prędkości szlakowej.
Chodziło mi tylko o to jak traktować przejzad przez WK, czyli max. prędkość obowiązujca przez przejazd przez stację, a brak jest innych ograniczeń czy też zamian prędkości, a jedynym ograniczeniem lub zmieniaczem prędkości jest semafor, mając raz np. S13, a raz np. S2, ale wytłumaczyłeś mi wcześniej to. Rozumiem to już, ok, z tymi torami "na wprost" i w "bok" (główne zasadnicze i główne dodatkowe), a bierze się pod uwagę tylko te główne zasadnicze.
P.J.,
Macierzewo---------Całkowo--------------------Wiliś------------------Jarkawki
---------tu jest Vmax 70km/h--------<7-a tu Vmax??-4>--tu jest 40 km/h--
Wiem ,widziałem i zauważyłem lukę, ale można na upartego, poprzez dodanie ograniczenia zniwelować tę lukę.
Dobra, z niechęcią :), ale przyznaję rację Wam.
Na serio to dyskusja była długa, bo dociekliwy i może głupi byłem. Jak z tego wynika, większość scenerii zawiera ten błąd, czyli nie byłem osamotniony w takim myśleniu (tak się pocieszam:), w sumie przyjąłem ich punkt widzenia, którego broniłem). Raczej twórcy scenerii przyjeli W27, jak wskaźnik max. dop. V na szlaku, a nie punktowe miejsce zmiany prędkości, a poźniej chciałem dowiedzieć się jaki sens ma W27, gdyż czasami mechanik widzi wyjeżdżając na szlak W27, a czasami nie.
Winni się tłumaczą, mam oczywiście na myśli siebie:)
Dzięki za wyjaśnienia i dyskusję.
-
Witam dorzuce pare groszy.
Najprostszy przyklad po co jest wskaznik w27
Od trasy glownej na ktorej jest np. Vmax 100 odchodzi linia do pipidowa dolnego na ktorej jest Vmax 40 to za ostatnia zwrotka ustawia sie wskaznik aby maszynista wiedzial ze ma jechac 40 a nie 100. a w drodze powrotnej ze moze jcechac 100 a nie 40.
Oprucz tego kazdy maszynista posiada karte znajomosci szlaku. (o ile pamietam dobrze to musi przejechac szlak z instruktorem 4 razy w dzien i 2 razy w nocy) Karta ta swiadczy ze maszynista zna sazlak czyli (wie jakie sa predkosci szlakowe, wie gdzie stoja semafory, wskazniki) bez takiej karty maszynista ma prawo jechac Vmax 40Kmh lub jechac normalnie z innym mszynista instruktorem)
Pozdrawiam ryszard
-
Rozumiem to już, ok, z tymi torami "na wprost" i w "bok" (główne zasadnicze i główne dodatkowe), a bierze się pod uwagę tylko te główne zasadnicze.
Teoretycznie na torach głównych dodatkowych też obowiązuje prędkość szlakowa ale zawsze będzie ona ograniczona semaforem podającym S10, S11, S12, S13 o ile nie ma większego ograniczenia stałego lub czasowego. Dlatego można śmiało przyjąć że prekość szlakowa odnosi się tylko do torów głównych zasadniczych.
-
Witam dorzuce pare groszy.
Najprostszy przyklad po co jest wskaznik w27
Od trasy glownej na ktorej jest np. Vmax 100 odchodzi linia do pipidowa dolnego na ktorej jest Vmax 40 to za ostatnia zwrotka ustawia sie wskaznik aby maszynista wiedzial ze ma jechac 40 a nie 100. a w drodze powrotnej ze moze jcechac 100 a nie 40.
Oprucz tego kazdy maszynista posiada karte znajomosci szlaku. (o ile pamietam dobrze to musi przejechac szlak z instruktorem 4 razy w dzien i 2 razy w nocy) Karta ta swiadczy ze maszynista zna sazlak czyli (wie jakie sa predkosci szlakowe, wie gdzie stoja semafory, wskazniki) bez takiej karty maszynista ma prawo jechac Vmax 40Kmh lub jechac normalnie z innym mszynista instruktorem)
Pozdrawiam ryszard
-
Oprucz tego kazdy maszynista posiada karte znajomosci szlaku. (o ile pamietam dobrze to musi przejechac szlak z instruktorem 4 razy w dzien i 2 razy w nocy)
W sumie 4 razy: W dzień tam i z powrotem oraz w nocy tam i z powrotem. Nie tyle z instruktorem co z pilotem znającym szlak.
Karta ta swiadczy ze maszynista zna sazlak czyli (wie jakie sa predkosci szlakowe, wie gdzie stoja semafory, wskazniki).
Po czterech jazdach żaden maszynista szlaku nie zna!! To tylko teoria. Chodzi o to by maszynista zobaczył choć raz na oczy szlak zanim się go puści z konkretną prędkoscią.
bez takiej karty maszynista ma prawo jechac Vmax 40Kmh
Musi zgłosić dyżurnemu że nia zna szlaku i dyżurny decyduje czy go pusci i kiedy z prędkosćią do 40 km/h czy też nie.
lub jechac normalnie z innym mszynista instruktorem)
To może być maszynista znający szlak. Nie musi być to instruktor. Mówi się o nim wtedy pilot.
-
Witam dorzuce pare groszy.
Najprostszy przyklad po co jest wskaznik w27
Od trasy glownej na ktorej jest np. Vmax 100 odchodzi linia do pipidowa dolnego na ktorej jest Vmax 40 to za ostatnia zwrotka ustawia sie wskaznik aby maszynista wiedzial ze ma jechac 40 a nie 100. a w drodze powrotnej ze moze jcechac 100 a nie 40.
Tak, wiem, ale wiem teraz również, że można spokojnie te W27 zdjąć i wypadku nie będzie, bo mechanik ma służbowy rozkład jazdy czy inne tam takie i powinien sobie poradzić i bez W27.
Prośba skierowana do osób, kótre mają pojecie o Bydgoszczy.
kierunek Tczew: 60 km/h (przed Maksymilianowem kawałek 100 km/h i za wiaduktem 80 km/h aż do Smętowa)
z Tczewa: 120 km/h
kierunek Inowrocław: 120 km/h
z Inowrocławia: 120 km/h (a konkretnie: od Ina do Złotnik 120 km/h, Złotniki - Nowa Wieś Wlk. 60 km/h, Nowa Wieś Wlk. - Trzciniec 50 km/h, Trzciniec - Bydgoszcz Gł. 120 km/h)
kierunek Piła: 100 km/h
z Piły: 70 km/h (od Czyżkówka jest 70 km/h)
kierunek Toruń: 110 km/h (tylko do Łęgnowa i dalej 70 km/h)
z Torunia: 90 km/h
Widać tutaj, że 4 szlaki wchdzą/wychodzą z Bydgoszczy.
Pytanie, skąd i dokąd prowadzą tory zasadnicze główne na stacji (o ile istnieją takowe) Bydgoszcz Główna, gdyż powinny one chyba być niejako przelotem przez jakiś szlak, ale pytanie którego(ych), skoro jest ich 4?
Jaka będzie obowiązywała prędkość szlakowa na tych torach ?
P.J coś wspominał o 60 km/h. Jeżeli 60 km/h to przy wyjeździe na Tczew nie powinno być W27
-
Nie wiem jak jest w Bydgoszczy ale napiesze jak to jest w Krakowie.
Na stacji Kraków Główny spotykają się trzy linie:
Linia nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Kraków Główny Osobowy.
Linia nr 91 Kraków Główny Osobowy-Medyka
Linia nr 8 Warszwa Zachodnia-Kraków Główny Osobowy
Linia 133 prawie że na wprost przechodzi w tory główne zasadnicze i tutaj się konczy a zaczyna linia 91. Jest to jakby jeden szlak. Linia nr 8 jest odgałęzieniem tego szlaku (dochodzi z boku).
-
Pytanie, skąd i dokąd prowadzą tory zasadnicze główne na stacji (o ile istnieją takowe) Bydgoszcz Główna, gdyż powinny one chyba być niejako przelotem przez jakiś szlak, ale pytanie którego(ych), skoro jest ich 4?
Tor 12 przy peronie 5 i tor (???) przy peronie 4 to przedłużenie linii 131 (Chorzów Batory - Tczew, czyli z Inowrocławia przez Bydgoszcz dalej do Tczewa). Wskaźnik W27 na wyjeździe jak najbardziej powinien być (i jest na wysokości semafora wjazdowego od strony Maksymilianowa), gdyż wcześniej prędkość obowiązująca maszynistę to 120 km/h (odcinek Trzciniec - Bydgoszcz).
Tor 4 przy peronie 2 i tor (???) przy peronie 3 to przedłużenie linii 18 (Kutno - Piła).
-
Dzięki.
Z tym W27 na Tczew napisałem dlatego, gdyż P.J. napisał:
jest tak dlatego że z tego co pamiętam maksymalna prędkośc przez Bydgoszcz wynosi na każdym torze 60km/h.......
I stąd byłaby z tego taka konsekwencja, ale rozumiem, P.J. inne miasto i pisał z pamięci.