- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: EU05 w 14 Lutego 2007, 20:46:13
-
Drodzy użytkownicy!
Wspólnie z Profetą zajmujemy się przerobieniem istniejącego w MaSzynie modelu elektrowozu ET22. Ja zajmuję się robieniem tekstur, zaś Profeta modyfikuje model byka przerabiając mapowanie i takie różne. :)
Model zakładamy wydać w 4 wersjach:
-wersja z reflektorami w starych obudowach (tzw. wiadra),
-wersja z reflektorami halogenowymi, tzw. rekin,
-wersja z klasycznymi reflektorami, tzw. gary,
-wersja z reflektorami halogenowymi, tzw. zezul
Modyfikacje będą dotyczyły jedynie modelu zewnętrznego. Kabiny nie ruszamy. :)
Modyfikacje będą miały na celu możliwość jak najwierniejszego odtworzenia dowolnego ET22 w symulatorze. W ich skład wchodzi mapowanie z tekstury zamiennej (replacableskin) następujących elementów:
-tarcze zderzaka
-bok zderzaka
-obudowa zderzaka
-poręcze czołowe boczne
-poręcz czołowa górna
-poręcz czołowa międzyokienna
-poręcz boczna wejściowa
-drabinka boczna (pod drzwiami)
-stopień przy czołownicy
-naklejka Zakład Taboru
-naklejka/malowany napis z datą naprawy
-baterie
-magnes SHP
-pantograf
oraz pewnie kilka innych elementów, o których zapomniałem.
Model w dużej mierze wykorzystuje przezroczystość, a tekstury są w formacie .tga. Na pewno podniesie to jakość estetyczną niektórych elementów, zarazem odpada paintowy chłam. :)
Do powstania tekstur przyczynił się defiler, który zrobił bardzo dużo świetnych zdjęć na tekstury ET22. Dziękuję również |andy|emu, który, podobnie jak defiler, udzielił wielu cennych uwag do modelu i samych tekstur.
Oto screeny:
ET22-218, czyli wiadra
(http://img260.imageshack.us/img260/9532/et222181qj1.th.jpg) (http://img260.imageshack.us/my.php?image=et222181qj1.jpg)
ET22-978, typowy polski byk
(http://img160.imageshack.us/img160/9022/et229781gf9.th.jpg) (http://img160.imageshack.us/my.php?image=et229781gf9.jpg)
ET22-601, łazowski byk z zezem
(http://img211.imageshack.us/img211/1264/et226011tf3.th.jpg) (http://img211.imageshack.us/my.php?image=et226011tf3.jpg)
(http://img131.imageshack.us/img131/6792/et226012yx2.th.jpg) (http://img131.imageshack.us/my.php?image=et226012yx2.jpg)
oraz ET22-1008, jedyny białostocki "rekin"
(http://img119.imageshack.us/img119/4489/et2210081us1.th.jpg) (http://img119.imageshack.us/my.php?image=et2210081us1.jpg)
(http://img520.imageshack.us/img520/8223/et2210082gq5.th.jpg) (http://img520.imageshack.us/my.php?image=et2210082gq5.jpg)
Screeny przedstawiają obecny stan prac. Bardzo prawdopodobne jest, że do wydania w modelach zostaną przeprowadzone jakieś zmiany.
Terminu wydania na razie nie podajemy, obaj mamy mało czasu i nie potrafimy przewidzieć daty wydania. Postaramy się jednak zrobić byki jak najszybciej. W paczce prawdopodobnie znajdzie się ok. 10-15 tekstur różnych pojazdów.
Pozdrawiamy,
EU05 i Profeta
-
Prosze pamiętać że ET22-1118 ma patyki połówkowe i nową kabine. Modele wyglądają extra. Pozdro dla tworzących te modele
-
1008 hardkorowo wygląda. Widze, że są nowe węzyki ale jeszcze jakbyście ten wstrętny hak zmienili to byłoby super.
-
Rzecz jasna, hak zmienimy. Docelowo żółty wąż będzie mapowany nie ze wspólnej tekstury, ale z zamiennej (replacableskin), dzięki czemu te byki, które żółtego węża nie mają będą miały nałożoną przezroczystość. Efekt? Żółty wąż nie będzie widoczny, czyli go nie będzie. Taki bajer, dzięki któremu osiągniemy większy realizm.
-
Witam ;)
Chciałbym dodać, że równierz ja mogę pomóc poprzez robienie fotek na tekstury oraz modele. ;)
P.S
Pozdrawiam ;)
-
Ciąg dalszy aktualizacji modelu. Teraz doszły następujące szczegóły:
-półka (2 tekstury: 1 to blacha ryflowana, druga to kolor krawędzi i podpórek półki).
-końcówka, mapowana z przezroczystością. Poprzednio końcówka była nałożona na ośmiokąt foremny, lecz niestety przy bliższym oglądaniu modelu widać było, że to nie jest okrągłe, a kanciaste. Teraz zamiast ośmiokąta mamy kwadrat (zawsze trochę mniej poly :) ), z nałożoną teksturą wykorzystującą przezroczystość. Efekt o niebo lepszy.
Rzecz jasna wszystkie elementy mapowane z replacableskin.
A oto screen:
(http://img106.imageshack.us/img106/6500/et22218koncowkirp5.th.jpg) (http://img106.imageshack.us/my.php?image=et22218koncowkirp5.jpg)
Dodano po 2 godzinach 46 minutach:
No i kolejne usprawnienia, dzięki szybkiemu działaniu Profety.
(http://img528.imageshack.us/img528/2841/et22218a1gv0.th.jpg) (http://img528.imageshack.us/my.php?image=et22218a1gv0.jpg)
Na screenie widoczne zmiany w:
-mapowaniu obudowy zderzaka (mapowane z większej tekstury, a nie próbki koloru jak poprzednio),
-mapowaniu uchwytów tarcz końca pociągu (poprzednio nóżka i uchwyt były z 1 próbki koloru, obecnie nóżka ma osobną próbkę koloru niż "główka", zostało to zmienione ze względu na ET22, które mają czarną nóżkę i czerwoną główkę)
-mapowaniu kichy (sprzęgu ogrzewania) - obecnie jest to element typu replacableskin
(http://img527.imageshack.us/img527/1303/et22218a2au3.th.jpg) (http://img527.imageshack.us/my.php?image=et22218a2au3.jpg)
tutaj widzimy zmianę mapowania elementu, który chyba dotyczy zawieszenia wózka i jest obecny w starszych bykach; nie wiem niestety jak ów element się nazywa (na zdjęciu jest czarny). Poprzednio ten element był mapowany z próbki koloru, obecnie jest mapowany z większej tekstury. Element typu replacableskin, rzecz jasna.
Mam nadzieję że zmiany się podobają. Pozwolą one dostosować teksturę do niemal każdego byka.
Pozdrawiam
-
Witam.
Jakby co Panowie służę pomocą. Mogę np. udostępnić maxa wiadra, które jest bardziej realistyczne niż to wasze.
(http://www.icpnet.pl/~ekwador1/wiadro.jpg)
A i pytanie do Was: nakładaliście pudło starego byka na plany?
-
Hmmm moze warto wymodelowac jeszcze wycieraczki i lusterka? Detale ale jaki efekt ;]
-
Za wiadra będziemy wdzięczni, gdyż te nasze nie są właściwie wymodelowane (nie znałem ich wymiarów). Skontaktuję się poprzez PW.
Pudło starego byka było nakładane na plany i według nich prostowane, także powinno być względnie właściwe.
Pozdrawiam!
-
A wycieraczki i wiatrochrony z et40 moge udostepnic.
-
Panowie nie zawalajcie tematu durnymi postami, od tego jest PW.
Profeta: Link do pliku wysłałem PW
Co do zdjęć to mam około 100 maszyn na texty porobionych, jak będę miał chwilkę żeby przeszukać DVD to coś podeśle.
-
Proszę państwa, projekt 201E nie umarł. Ostatnio jednak tyle zostało pozmieniane, że...
Przede wszystkim, byk ma nowe mapowanie. Zupełnie inny układ tekstury, tekstura bardziej szczegółowa (1024x1024), nowe wiadra od ZT_POZNANia. Kilka dupereli, które umilą życie.
Przed państwem ET22-218 w swym nowym symkowym życiu:
(http://img530.imageshack.us/img530/1724/et221vn4.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=et221vn4.jpg) (http://img410.imageshack.us/img410/4395/et222uo8.th.jpg) (http://img410.imageshack.us/my.php?image=et222uo8.jpg) (http://img240.imageshack.us/img240/1786/et223wy8.th.jpg) (http://img240.imageshack.us/my.php?image=et223wy8.jpg)
Wszystko to dzięki zasłudze Profety, który to zmapował, ja jedynie przygotowałem tekstury i układ mapowania.
Pozdrawiam i proszę o komentarze.
-
Piękny model. To jest mój ulubiony byczuś...niestety nie ma tych garców, nie ma listw, nie ma żółtego czoła... :( Szkoda...
Model jest b.dobry.
Mam pytanie:
Czy można zrobić mapowanie, by bok łączył się z czołem ? Dzięki temu można by usunąć te złączenie tekstur, które ciut nie pasuje.
Gratuluje modelu.
-
Piękny model. To jest mój ulubiony byczuś...niestety nie ma tych garców, nie ma listw, nie ma żółtego czoła...
Znalazłem takie zdjęcie w googlach:
http://www.pkpp.ostbahn.net/zdjecie3787.html
-
Mapowanie będzie tak jak jest, tekstury osobne, ale będą dopracowane. Jakbyś znał moje "tajne" tekstury, to wiedziałbyś, że ja laikiem nie jestem i się na tym znam. Trochę zaufania ;).
-
Piękny model. To jest mój ulubiony byczuś...niestety nie ma tych garców, nie ma listw, nie ma żółtego czoła...
Znalazłem takie zdjęcie w googlach:
http://www.pkpp.ostbahn.net/zdjecie3787.html
Chodzi mi że niedawno wyszedł z Oleśnicy...
-
Nadeszła nowa, poprawiona wersja byka z garkami, najbardziej rozpowszechnionego na PKP. Lepsze teksturowanie, pierścienie 3D - oto co go charakteryzuje. Garść screenów:
(http://img249.imageshack.us/img249/3166/et222991ph4.th.jpg) (http://img249.imageshack.us/my.php?image=et222991ph4.jpg) (http://img104.imageshack.us/img104/8457/et222992rs9.th.jpg) (http://img104.imageshack.us/my.php?image=et222992rs9.jpg) (http://img104.imageshack.us/img104/1977/et222993hk4.th.jpg) (http://img104.imageshack.us/my.php?image=et222993hk4.jpg) (http://img104.imageshack.us/img104/2094/et222994re9.th.jpg) (http://img104.imageshack.us/my.php?image=et222994re9.jpg) (http://img104.imageshack.us/img104/475/et222995pc0.th.jpg) (http://img104.imageshack.us/my.php?image=et222995pc0.jpg)
Proszę o komentarze.
Pozdrawiam!
-
Jakbym widział byka w realu :O
-
No super !!! A kiedy zasilicie nasze szopy nimi ?
-
No super !!! A kiedy zasilicie nasze szopy nimi ?
No cóż... Kwestia samych modeli zostanie zakończona w przeciągu kilku najbliższych dni. Z pewnością dłużej będzie trwał proces produkcji tekstur. Myślę, że w maju szopy będą zasilone :).
Pozdrawiam!
-
Pieknie Wyszedł. Moglibyście go obfocić i pokazać szczegóły :P ;)
Pozdrawiam :)
-
Witam ponownie!
My z Profetą nie próżnujemy i nad bykami pracujemy! O! Ale powiedziałem. :)
Dziś (widzicie? 1 dzień wystarczył :)) zrobiłem teksturę byka która będzie w packu. Tekstur zrobię sporo (zawarlem już kontrakt z niejakim Maćkiem znanym wam jako defiler opiewający na robienie byków... tyle, ile on mi nafoci), ale już po wydaniu byk packa, żeby nie było że go opóźniam.
No dobra, dość gadania, macie screeny łazowskiego 615, rewizja w 99 roku w ZNLE.
(http://img126.imageshack.us/img126/7343/et226151sf0.th.jpg) (http://img126.imageshack.us/my.php?image=et226151sf0.jpg) (http://img126.imageshack.us/img126/9052/et226152ur4.th.jpg) (http://img126.imageshack.us/my.php?image=et226152ur4.jpg) (http://img126.imageshack.us/img126/5923/et226153tv1.th.jpg) (http://img126.imageshack.us/my.php?image=et226153tv1.jpg) (http://img410.imageshack.us/img410/5305/et226154pl6.th.jpg) (http://img410.imageshack.us/my.php?image=et226154pl6.jpg) (http://img259.imageshack.us/img259/1997/et226155vr3.th.jpg) (http://img259.imageshack.us/my.php?image=et226155vr3.jpg)
Pozdrowienia.
-
Kolejny dzień i kolejny byk. Teraz coś z końca produkcji, skarżyski 201Eh 1146, czyli zez.
Screeny:
(http://img130.imageshack.us/img130/1877/et2211462hr7.th.jpg) (http://img130.imageshack.us/my.php?image=et2211462hr7.jpg) (http://img130.imageshack.us/img130/1863/et2211463yx2.th.jpg) (http://img130.imageshack.us/my.php?image=et2211463yx2.jpg) (http://img64.imageshack.us/img64/3066/et2211464ow0.th.jpg) (http://img64.imageshack.us/my.php?image=et2211464ow0.jpg) (http://img230.imageshack.us/img230/4835/et2211465re7.th.jpg) (http://img230.imageshack.us/my.php?image=et2211465re7.jpg)
-
Ośmielam się przedstawić ET22 po małych modyfikacjach :)
EDIT: Model będzie udostępniony w tej wersji symulatora. Do SPT będzie gruntownie poprawiony.
(http://img144.imageshack.us/img144/7739/16567160vn2.th.jpg) (http://img144.imageshack.us/my.php?image=16567160vn2.jpg)
-
EU05 - Piękny byczek :) Powodzenia w dalszych pracach. :)
Oli-Byk jest do SPT ?:)
-
Pora na rekina... Macie garść screenów no i komentujcie. :) ET22-1060 CM Łódź:
(http://img487.imageshack.us/img487/3577/et2210601ew3.th.jpg) (http://img487.imageshack.us/my.php?image=et2210601ew3.jpg) (http://img295.imageshack.us/img295/3886/et2210602ki7.th.jpg) (http://img295.imageshack.us/my.php?image=et2210602ki7.jpg) (http://img487.imageshack.us/img487/6393/et2210603hv0.th.jpg) (http://img487.imageshack.us/my.php?image=et2210603hv0.jpg) (http://img295.imageshack.us/img295/538/et2210604fl1.th.jpg) (http://img295.imageshack.us/my.php?image=et2210604fl1.jpg) (http://img142.imageshack.us/img142/8017/et2210605ei3.th.jpg) (http://img142.imageshack.us/my.php?image=et2210605ei3.jpg)
-
Byk 1 klasa :)) Dobra robota :) Masz szybkie tempo do tych tekstur :)
-
Mieliście hak zmienić ;) i co nadal ten stary.
EU05 mozna prosić bardziej szczegółowe skriny?
-
Super. No nie moge sie doczekać paczki :)
-
No i ujawniam przed wami kolejną maszynę, tym razem katowicką 203. Z pozdrowieniami dla Borysa, który podobnie jak ja, lubi wiadra. :) Byk ma już nowe elementy od Oli_EU, takie jak patyki, wózki. Mamy też nowy dach, który narysował Akvin. A zdjęcia do byka zrobił defiler, więc jego też pozdrawiam! :)
Screeny:
(http://img359.imageshack.us/img359/1849/et222031ja0.th.jpg) (http://img359.imageshack.us/my.php?image=et222031ja0.jpg) (http://img489.imageshack.us/img489/4458/et222032gw8.th.jpg) (http://img489.imageshack.us/my.php?image=et222032gw8.jpg) (http://img256.imageshack.us/img256/7125/et222033pe6.th.jpg) (http://img256.imageshack.us/my.php?image=et222033pe6.jpg)
Proszę o komentarze.
-
Hmm... jak na moje oko, wygląda trochę za jasno i za jaskrawo... ale to może tylko mi się tak zdaje...
-
Zzzarąbisty byk, nawet nie miałem pojęcia, że można zrobic ze starego modelu byka, takego pięknego. Naprawde dobra robota.
Ukłon w pas.
-
Witam
Ten Byk to już na prawde wspaniała super robota. Pantografy robią wrażenie razem z wózkami.
Już wcześniej zauważyłem małe niedociągnięcie z texturą. Dokładnie miejsce łączenia okien. Okna z części czołowej nie do końca sie pokrywają. Przydałoby sie podnieśc lekko texture czoła do góry.
Generalnie reszta textur jest bardzo dobra.
Pozdrawiam
-
Hmm... jak na moje oko, wygląda trochę za jasno i za jaskrawo... ale to może tylko mi się tak zdaje...
Zdaje Ci sie. Ostatnia napr. rew. 30.07.99r. To Ci powinno juz dac do zrozumienia :)
Pozdr
-
Hmm... jak na moje oko, wygląda trochę za jasno i za jaskrawo... ale to może tylko mi się tak zdaje...
Zdaje Ci sie. Ostatnia napr. rew. 30.07.99r. To Ci powinno juz dac do zrozumienia :)
Pozdr
Ostatnio widzialem byczka z rew w 98 ktory nie wygladal gorzej :)