- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: RooteK w 05 Lutego 2007, 13:54:38

Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 05 Lutego 2007, 13:54:38
Pamiętam jeszcze dawno, jak w symulatorze na jedynej scenerii która w nim była po ściągnięciu (QUARK) zasiadałem za sterami ET41 Ruszałem na czerwonym i pędziłem prosto na żeberko, gdzie na jego końcu pociąg majestatycznie się wykolejał i z kabiny maszynisty można było podziwiać wywrócony skład. W obecnym symku nie da się wykoleić w taki sposób bo zaraz wywali "Null Track'a", co jedynie można sie rozpędzić i wykoleić na zakręcie :(. Czy jest możliwość aby zamiast "null track" i gaszeniu symka można było się znowu wykoleić na KOŃCU TORU ??

I takie drugie pytanie O. T.
Prubuję zrobić sobię trasę do symulatora. Wychodzi mi fajnie, umiem stawiać    trakcję (druty) z materiału Miedź i Aluminium ale nie umiem stawiać słupów, które to tą sieć trakcyjną podtrzymują. Co prawda udało mi się ustawić 2 słupy funkcją "Make zig zag" ale pojawiły mi się one tylko na krawędzi dwóch odcinków drutu (na ich łączeniu nie :( ) a wbrew nazwie "make zig zag" nierobi mi ładnego zygzakowania sieci a całą ją po prostu ciągnie skosem przez co w końcu wypada mi z obszaru toru. Wpadłem co prawda na pomysł ręcznego ustawiania słupów tak samo jak stawiam na mapie budynki, ale stwierdziłem, że byłoby to żmudne i wymagające dużo czasu i cierpliwości zajęcie. A więc czy ktoś zna dobry sposób albo wytłumaczy jak korzystać z funkcji "(...)zig zag) ?
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Lutego 2007, 15:26:04
O tak - te wykolejenia to była świetna sprawa, gdzy przez kabinę 'przechodził' cały skład. Taki ciekawy efekt ;)
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 05 Lutego 2007, 16:15:47
No mi się niestety tak nie zdarzyło że cały skłąd przechodził przez kabinę :P zresztą czy niemożnaby zrobić aby obiekty nie przechodziły przez siebie a zderzały się ze sobą? tak jak na przykład gdy w MSTS-ie (sory że reklamuje innego "symka")ustawi się odp. opcję do budynku który sobie postawię na torze to pociąg w niego walnie a nie przeleci przez niego, lub gdy w MSTS-ie sie wykoleje to wagony tak, że nie przenikają. Czy tu nie dało by się tak zrobić? i chociaż czy tego null track'a sie da zlikwidować?

A co do off topu? ktoś coś poradzi ::)
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: MKdudu w 05 Lutego 2007, 16:23:04
Witam ;)
Mi się raczej wydaje, że ten nasz symek jest przystosowany do jazdy, a nie do wypadków ;P
P.S
Oczywiście nikomu niczego nie zabraniam ;)
Pozdrawiam, Daniel
Tytuł: Re: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 05 Lutego 2007, 17:02:56
Cytat: "glowawojtas0"
Pamiętam jeszcze dawno, jak w symulatorze na jedynej scenerii która w nim była po ściągnięciu (QUARK) zasiadałem za sterami ET41 Ruszałem na czerwonym i pędziłem prosto na żeberko, gdzie na jego końcu pociąg majestatycznie się wykolejał i z kabiny maszynisty można było podziwiać wywrócony skład. W obecnym symku nie da się wykoleić w taki sposób bo zaraz wywali "Null Track'a", co jedynie można sie rozpędzić i wykoleić na zakręcie :(. Czy jest możliwość aby zamiast "null track" i gaszeniu symka można było się znowu wykoleić na KOŃCU TORU ??quote


Witam.
Nuda chyba zaczeła wam doskwierac no ale cóż każdy robi to co mu sie podoba ;).
Pozdrawiam.
Bez urazy";).
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 05 Lutego 2007, 17:10:40
hehe ;) to tak sobie by naprzykład urozmaicić jazdę widząc z kabiny siódemki wykolejonego byka ;D.
No ale to skoro już mamy rozwiązane że tak się CHYBA nieda to co poradzicie na mów O.T. cytat:
Cytuj
Prubuję zrobić sobię trasę do symulatora. Wychodzi mi fajnie, umiem stawiać trakcję (druty) z materiału Miedź i Aluminium ale nie umiem stawiać słupów, które to tą sieć trakcyjną podtrzymują. Co prawda udało mi się ustawić 2 słupy funkcją "Make zig zag" ale pojawiły mi się one tylko na krawędzi dwóch odcinków drutu (na ich łączeniu nie :( ) a wbrew nazwie "make zig zag" nierobi mi ładnego zygzakowania sieci a całą ją po prostu ciągnie skosem przez co w końcu wypada mi z obszaru toru. Wpadłem co prawda na pomysł ręcznego ustawiania słupów tak samo jak stawiam na mapie budynki, ale stwierdziłem, że byłoby to żmudne i wymagające dużo czasu i cierpliwości zajęcie. A więc czy ktoś zna dobry sposób albo wytłumaczy jak korzystać z funkcji "(...)zig zag) ?
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Lutego 2007, 17:16:17
Cytat: "glowawojtas0"
zresztą czy niemożnaby zrobić aby obiekty nie przechodziły przez siebie a zderzały się ze sobą?
Nie można by, to nie OSG.
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: Winger w 05 Lutego 2007, 17:23:48
Zeberka w Quarku sa zrobione na zasadzie niewidocznego toru ze zmienna damageflag (czy jakos tak) ustawiona na 128. Tor byl ustawiony pod katem, co powodowalo efekt 'wyrzucenia' przodu lokomotywy w gore.
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Lutego 2007, 17:55:27
Hmm.. A pamiętacie Testowo?
Tam na końcu trasu była 'przepaść' w którą można było wpaść. Co ciekawe, po takim upadku (a raczej zawiśnięciu w powietrzu, bo wyglądało to tak, jakby tylni wózek jakimś cudem 'trzymał' ganza na krawędzi) kabina sie dziwnie kurczyła dając wizualne wyobrażenie , ze się wgniotła ;)
Nie wiem jak to się działo, ale bardzo lubiłem ten efekt i zawsze trasę Testowo kończyłem w przepaści :))

Na poniższym screeie, wyszukanym ze starych zbiorow pokazuję właśnie ten widko 'skompresowanej' kabiny po spadnięciu w dół (co rownież widać)
(http://img256.imageshack.us/img256/6253/przepascfw0.th.jpg) (http://img256.imageshack.us/my.php?image=przepascfw0.jpg)
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: defiler w 05 Lutego 2007, 18:17:05
Panowie, pozwole sobie przypomniec, ze to jest symulator pojazdow szynowych a nie DESTRUCTION DERBY czy CARMAGEDDON :)
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Lutego 2007, 18:18:21
Hmmm..   GTA EU07 :D
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: oko w 05 Lutego 2007, 19:04:37
A nie lepiej zająć sie tym ,że poprostu można by skasować kaszloka jeżeli wjedzie na przejazd, poprostu zająć sie takimi niebezpiecznymi sytuacjami na przejeździe. Pamietam ,że w Quarku kaszel jeździł;];];];]
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: defiler w 05 Lutego 2007, 19:37:45
Jezdzi nadal, ba! nawet sokista chodzi po peronie :P ... wystarczy "odremowac" odpowiednie wpisy znajdujace sie na samym koncu w pliku *.SCN.

Dodano po 53 sekundach:

 Ok ale to juz inna bajka, konczmy OT.
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 05 Lutego 2007, 19:46:33
Cytat: "oko"
A nie lepiej zająć sie tym ,że poprostu można by skasować kaszloka jeżeli wjedzie na przejazd, poprostu zająć sie takimi niebezpiecznymi sytuacjami na przejeździe. Pamietam ,że w Quarku kaszel jeździł;];];];]


Hmm twoja propozycja jest chyba najlepsza;) i jestem tego samego zdania aby zając sie sytuacjami krytycznymi ;);) takich jak np widzimy tira na przejeździe dajemy w nagłe i spi....amy (uciekamy do tyłu kabiny home :D oczywiście to przykład ale myśle że dobry :).
Pozdrawiam.
To by były sytuacje niebezpieczne:).
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 05 Lutego 2007, 20:04:12
Ja też byłbym za tym aby czasem mogła by się zdarzy jakaś sytuacja :) np: samobójca wyskoczy na tory ;D , w końcu z tego co wiem to jak maszyniści jeżdżą w prawdziwych symulatorach (a mam nadzieję że MaSzyna do takich dąży) to zdarzają się tam nieprzewidywane sytuacje, i są nagłe pogorszenia pogody :)
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 05 Lutego 2007, 20:08:06
Cytat: "glowawojtas0"
Ja też byłbym za tym aby czasem mogła by się zdarzy jakaś sytuacja :) np: samobójca wyskoczy na tory ;D , w końcu z tego co wiem to jak maszyniści jeżdżą w prawdziwych symulatorach (a mam nadzieję że MaSzyna do takich dąży) to zdarzają się tam nieprzewidywane sytuacje, i są nagłe pogorszenia pogody :)


Też myślałem nad jakims prymitywnym  człowiekiem jakiś jak określiłeś samobójca idzie po torach tyłem do nas jakiś głuchoniemy albo ajkie licho podobne :) a my dojeżdzamy a on daje dzide w las a tak na poważnie dobrze by było aby symek nie był taki uporządkowany (ułożony) :) i coś na jakiś czas się zdarzyło nieoczekiwanie wiem że to symek no ale  zawsze można coś pomyślec:) na pewno jest bardziej wykonalne:).
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Lutego 2007, 20:46:44
Cytat: "glowawojtas0"
Ja też byłbym za tym aby czasem mogła by się zdarzy jakaś sytuacja :) np: samobójca wyskoczy na tory ;D , w końcu z tego co wiem to jak maszyniści jeżdżą w prawdziwych symulatorach (a mam nadzieję że MaSzyna do takich dąży) to zdarzają się tam nieprzewidywane sytuacje, i są nagłe pogorszenia pogody :)


Ja mam nadzieję że dąży do do prawdziwego symulatora ale.....
Pomysł do niczego. Pograjcie sobie w jakieś krwawe gry i dajcie spokój symkowi.
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 05 Lutego 2007, 20:53:48
mi nie chodzi tu o rozlew krwi, ale żeby wymagało to wtedy natychmiastowej reakcji maszynisty by dawał sygnały trąbką i hamował :P W końcu dzięki temu na symku mogli by się szkolić prawdziwi maszyniści 8-)
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: oko w 05 Lutego 2007, 21:02:16
Mi też nie chodzi o to żeby zrobić z kaszla kupe złomu tylko właśnie żeby dochodziło do takich sytuacji czasami że nagłe trzeba użyć ewentualnie zwolnić itp itd;];]
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 05 Lutego 2007, 21:02:35
Witam.
Zaczyna się ciekawy wątek nam robic:)  . Zapewne ten post był rownierz kierowany do mnie nie chodzi tu o rozlew krwi jak się wypowiedzieli koledzy z poprzednich postów tylko w sensie żeby symek nie był tak (uporządkowany )
Przepraszam powtarzam się ale czasem trzeba :)
Pozdrawiam.
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Lutego 2007, 22:39:02
Chodzi po prostu o urealnienie - wiadomo, że w realu nie jest tak, że się jedzie płynnie i hamuje jedynie przed czerwonym bądź peronem.

Ileż to frajdy sprawia, gdy np mi - kiedyś - jadąc EU06 na Jelitkowie, na zakręcie rozczepił się skład.. Nagłe hamowanie, ostrożne cofanie i ponowne łączenie.
Inna sytuacja - w Całkowie SN61 z niewiadomych powodów się unieruchomił imitując awarię silnika :P

Takie pierdółki się zdarzają sporadycznie - i dobrze bo w przeciwnym razie by irytowały. Są jednak niezwykle miłym etapem jazdy ;)
Tytuł: Wykolejenia... :)
Wiadomość wysłana przez: oko w 05 Lutego 2007, 23:36:27
Ja jadąc kilka lat temu na trasie Quark kilka razy o mało co nie skasowałem kaszla (poznawałem symka w tedy dopiero) i naprawde zrobiło to na mnie wrażenie;] poczułem sie prawie jak w realu( tyle że w realu prowadząć eu07 przy takiej sytuacji mam zawsze serce w gardle;p heheh)