- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Piotrek w 08 Stycznia 2007, 17:10:25
-
Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu zawraca się z apelem o dokonywanie wpłat 1% z podatku płaconego z rozliczeń PIT na działalność statutową naszego stowarzyszenia. W ubiegłym roku, dzięki takim wpłatom ludzi dobrej woli nasze stowarzyszenie uratowało od złomowania i dokonało renowacji wagonu węglarki typu Villach budowy z 1942 roku (http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/villach/346578_Wddo_18.jpg). Wagon ten obecnie jest eksponowany w rejonie peronu 5 stacji Wrocław Główny.
Wpłaty 1% prosimy dokonywać na konto naszego stowarzyszenia to jest: Nordea Bank Polska, 46 1440 1156 0000 0000 0317 4287.
Dziękujemy za pomoc w ratowaniu historii kolejnictwa!
Szczegóły na http://ksk.wroclaw.pl
-
Witam!
O ile dobrze pamiętam pisałeś kiedyś o odnawianiu EP23. Jak ta sprawa wygląda obecnie?
Pozdrawiam!
-
EP23 stoi w skansenie kolejowym w Jaworzynie Śląskiej. Czeka na malowanie, prawdopodobnie nigdy juz nie bedzie jeżdził . PKP nie stac na zamontowanie bebechów .
-
Ja takze jestem ciekaw jak sie ma EP23.
-
Pisałem juz ze EP23 stoi i czeka na malowanie orginalne jakie było bedzie , pytałem kierownika skansenu w Jaworzynie . Niestety nie stac ich na bebechy, mówił ze sa za drogie i ze PKP nie stac na odnowienie loka. Bo czesci musieliby z Gliwic sciagnac tak mówił kierownik skansenu.
-
Wydaje mi sie, ze to oczekiwanie na malowanie trwa juz jakis rok czasu, dlatego nie wzialem pod uwage Twojej odpowiedzi, pomyslalem ze sciemniasz :)
-
Po co miałbym sciemniac . Mam nawet zdjecie EP23 hm przed malowaniem robiłem jak byłem w skansenie . Szkoda ze nie bedzie jezdził , przeciez to nowy lok w sumie .
-
z tym nowym lokiem to grubo przesadziles :)
-
Miałem na mysli ,ze długo nie jezdził bo po kilku, próbach cos nie wyszło .A szkoda bo na V-160 mamy tylko kilka sztuk EP09 i 2 EP05 . A do tego PKP nie stac było na EU11 i EU43 a szkoda ,bo nowoczesne loki jezdza teraz po italii, zamiast po Polsce.
-
Owszem swoje wystał w krzakach, ale tez sporo brutta przetachał jako EP23-001 a pozniej jako ET22-121.
-
Tyle tylko, że gdyby powstało EP23 to pewnie nie byłoby EP09, więc jak dla mnie to nawet dobrze się stało. W końcu EP09 niewiele, ale jednak nowocześniejsza jest :). A tą EP23 to by mogli zrobić jak ET22 (czyli tak jak jest teraz tylko żeby jeździła) i puszczać z jakimiś specjalnymi pociągami, coś jak EP03. Oczywiście w malowaniu EP23. Ale wiadomo, że w PKP bieda i na działalność charytatywną kasy nie ma :).
Pozdrawiam!
-
Mówiłem do tego kierownika czy nie mozna by zrobic z EP23 ET22 on mówił ze sie nieopłaca . Z tym EP09 nie podzielam zdania ze jest fajny . Poprostu wole Ex07 , lub EU06 bo maja fajna klime .
-
Mówiłem do tego kierownika czy nie mozna by zrobic z EP23 ET22 on mówił ze sie nieopłaca . Z tym EP09 nie podzielam zdania ze jest fajny . Poprostu wole Ex07 , lub EU06 bo maja fajna klime .
Rozumiem, że klima=klimat. A co do tego to jeszcze lepszy ma pewnie Pm36, ale chyba nie o to w tym chodzi ;). Chyba, że wolisz jak EP09 stoją w naprawie, a z IC po CMK jeżdżą EU07 :)... Ja jednak wolę 160 km/h...
Pozdrawiam!
-
EP09 na ic jezdza zgadza sie Kraków- wawa przez włoszczowa północ hehe. Ale np IC Wawel obsługuja ex07 lub Et22 plus od legniucy SU46 bo legnica-zagan-zary i do granicy niezeelektryzowana. Wrocław-Opole robione na V-160 wiec spokojnie EP09 moze jechac V-max. Ep09 sa spoko nie mówie ze nie , poprostu lubie 07 . A co do parowozów pm36 nie miał czasem v-max 180 ?
-
EP09 na ic jezdza zgadza sie Kraków- wawa przez włoszczowa północ hehe. Ale np IC Wawel obsługuja ex07 lub Et22 plus od legniucy SU46 bo legnica-zagan-zary i do granicy niezeelektryzowana. Wrocław-Opole robione na V-160 wiec spokojnie EP09 moze jechac V-max. Ep09 sa spoko nie mówie ze nie , poprostu lubie 07 . A co do parowozów pm36 nie miał czasem v-max 180 ?
Nie przesadzaj ;). Miał 130 km/h. Ale w tej otulinie aerodynamicznej jeździł szybciej... 140? Dobra koniec odchodzenia od tematu.
-
No fakt . Szkoda tylko mi tego EP23 pewnie skonczy w chabówce a mogł jezdzic jako ET22.
-
A o latającym Ślązaku ktoś słyszał ?? w latach 30 mknął przez Wrocław 160 km/h !! i była to maszyna parowa !!!
-
A o latającym Ślązaku ktoś słyszał ?? w latach 30 mknął przez Wrocław 160 km/h !! i była to maszyna parowa !!!
pała z historii!!! :P
Latający Ślązak był trójczłonowym spalinowym zespołem trakcyjnym
-
Lata 30 te to 70 lat temu, wiele sie zmieniło hihi . Trasa Wrocław-jelenia tez była szybsza .A teraz szlakowa 70 ,30 15
-
A o latającym Ślązaku ktoś słyszał ?? w latach 30 mknął przez Wrocław 160 km/h !! i była to maszyna parowa !!!
Przez Wrocław na pewno nie 160km/h, tylko gdzieś na szlaku ;) Poza tym był to zespół spalinowy :D W tamtych czasach nie tyle Vmax, co prędkość handlowa była godna podziwu, o ile dobrze pamiętam było to ok. 125-130km/h, co do dzisiaj nie zostało pobite na terenie Polski :)
Pm36-2 ma Vmax 130km/h (w 2002r. pod Obornikami Śl. z pociągiem do Wrocławia tyle wyciągnęła - notabene 10 promili w dół :) ).
Lata 30 te to 70 lat temu, wiele sie zmieniło hihi . Trasa Wrocław-jelenia tez była szybsza .A teraz szlakowa 70 ,30 15
Nie do końca, po torze 1 jest 100km/h do Mietkowa podg, a po torze 2 aż do Imbramowic. Mimo tego na torze 2 "stówę" możesz złapać tylko na odcinku Mietków podg - Imbramowice i kawałek za Smolcem, reszta to zwolnienia, ale tor 1 jest w lepszym stanie.
-
Ale w tej otulinie aerodynamicznej jeździł szybciej... 140?
"1937 - Polski prototypowy parowóz pospieszny Pm36-1 z otuliną aerodynamiczną zdobywa złoty medal na wystawie światowej w Paryżu. Podczas powrotu z Paryża Pm36 odbywa próby prędkościowe na kolejach niemieckich, podczas których przekracza prędkość 150 km/h."
-
W jaworzynie w tym skansenie , sa jeszcze 1 wagon SN61 niestety w tragicznym, stanie lok ST43 równie tragicznie wyglada, oraz kilkanascie w dobrym stanie parowozów . Oraz 2 wagony pasazerskie w dobrym stanie , mogłyby jeszcze jezdzic .
-
[...]oraz kilkanascie w dobrym stanie parowozów[...]
Niestety tylko wizualnie.
Oraz 2 wagony pasazerskie w dobrym stanie , mogłyby jeszcze jezdzic .
Jedyne wagony pasażerskie w dobrym stanie, które tam są, to wagon sypialny, salonka i kolonijny, ale one są wykorzystywane jako miejsce do noclegu. Nawet, jeśli miałyby jeździć, to dochodzą jeszcze niemałe koszty rewizji.