- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Uruchamianie Symulatora => Wątek zaczęty przez: Veritek w 13 Grudnia 2006, 22:00:24
-
Mam problem. Próbóje nauczyć się tworzyć trasy. Mam pare pomysłów i czasu wolnego, ale do rzeczy. Mam Jet-a zainstalowanego i działającego. Znalazłem post o tworzeniu trasy Jecie napisanego przez Jarasa. Zrobiłem podobną i ... Gdy ją uruchamiam w symku wyskakuje mi info :
Program usage. EU07 [-s sceneryfilepath] [-v vehicalename]
Potem symek laduje scenerie i wychodzi kolejne info:
Player train do not exist
No i tu pojawia mi się klops bo nie wiem co z tym zrobić.
-
Tak się zastanawiam....
wstawiłeś jakiegoś loka, czy czy odpalałeś w ghostviev?
Jak nie wstawiłeś loka i odpalasz w ghostviev na nowym exe to nic z tego nie będzie. Trzeba wstawić jakiś skład albo odpalić na jakimś bardzo starym exe.
-
Owszem lok jest wstawiony (tak jak w orginalnym tutorialposcie). Pozatym nie chce odpalać ghosviev bo mi się zawiesza na nim symek. Chciałem normalnie wejść jak bym prowadzil loka i wyjść z kabiny przez F4.
-
Wygrzeb sobie jakieś stare exe. 586kb albo 621kb efektu nie gwarantuje.
Kiedyś miałem taki sam problem.
-
Kurka bez szukajki znalezienie exe to jak szukanie igły w stogu siana.
Zastanawiam mnie jednak co innego jeśli znajde inne exe i odpali mi moją małą sceneryjkę testowa, to co twedy jeśli zrobie scenerie i bede chciał ją odpalić z nowego exe?
Czy nie bedzie się działo podobie jak teraz, info i klops?
Jaras pisząc tutorial (zamieszczony na forum) też zrobił mała scenerie (na której sie wzorowałem) i ta ruszuła mi bez problemów. Czy wina może leżeć w tym że mój scn plik jest "niekompletny" tzn. ze brakuje czegoś?
Plik scenery wygląda tak:
// Scenery generated by jET
// Date: Thu Nov 16 18:27:58 CET 2006
description
początek
zwr2
zwr1
koniec
enddescription
node -1 0 none track normal 50.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 50.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 50.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 127.138 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 177.138 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 177.138 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 187.138 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 187.138 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 197.138 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 197.138 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 207.138 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 207.138 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 217.138 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 217.138 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 227.138 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-1.164 0.0 233.273 0.0 // Point 1
-1.225 0.0 -11.011 // Control vector 1
0.0 0.0 11.08 // Control vector 2
-3.005 0.0 200.111 0.0 // Point 2
300.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-3.005 0.0 200.111 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
-3.005 0.0 190.111 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-3.005 0.0 190.111 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
-3.005 0.0 180.111 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-3.005 0.0 180.111 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
-3.005 0.0 170.111 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-3.005 0.0 170.111 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
-3.006 0.0 160.111 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-1.164 0.0 121.003 0.0 // Point 1
-1.225 0.0 11.012 // Control vector 1
0.0 0.0 -11.079 // Control vector 2
-3.003 0.0 154.165 0.0 // Point 2
300.0
endtrack
node -1 0 none track normal 10.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-3.003 0.0 154.165 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
-3.003 0.0 164.165 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 50.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 254.276 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 304.276 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 początek track normal 50.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 0.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 50.0 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 koniec track normal 50.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 304.276 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 354.276 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 zwr1 track switch 27.138 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.5 0.2 1.1
0.0 0.0 254.276 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 227.138 0.0 // Point 2
0.0
0.0 0.0 254.276 0.1 // Point 3
0.0 0.0 -7.017 // Control vector 3
0.776 0.0 6.974 // Control vector 4
-1.164 0.0 233.273 -0.1 // Point 4
-190.0
endtrack
node -1 0 zwr2 track switch 27.138 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.5 0.2 1.1
0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 127.138 0.0 // Point 2
0.0
0.0 0.0 100.0 0.1 // Point 3
0.0 0.0 7.017 // Control vector 3
0.776 0.0 -6.974 // Control vector 4
-1.164 0.0 121.003 -0.1 // Point 4
190.0
endtrack
Firstinit
trainset none początek 0.0 0.0
//$o Spalinówka
node -1 0 SN61 dynamic PKP\SN61 SN61-183 sn61 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
Nie jest to coś wielkiego ale uczy pracy w Jetcie.
Za pomoc z góry dziekuję.
Pozdrawiam.
-
Moja porada: przesuń skład 15-20 metrów do przodu, bo tor jest za krótki na tylną połowę.
-
Gdy ją uruchamiam w symku wyskakuje mi info :
Program usage. EU07 [-s sceneryfilepath] [-v vehicalename]
Potem symek laduje scenerie i wychodzi kolejne info:
Player train do not exist
Zapewne w nazwie pliku ze scenerią jest spacja. Zastąp ją np. znakiem "_" i po kłopocie.
-
odpaliłem po zmaianie wpisu, tak wygląda:
(http://img137.imageshack.us/img137/337/testqw8.th.jpg) (http://img137.imageshack.us/my.php?image=testqw8.jpg)
zmieniłem wpis:
trainset none początek 0.0 0.0
//$o Spalinówka
node -1 0 SN61 dynamic PKP\SN61 SN61-183 sn61 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
na taki:
trainset none początek 25.0 0.0
//$o Spalinówka
node -1 0 SN61 dynamic PKP\SN61 SN61-183 sn61 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
Odpaliłem na exe 664kb
traskę nazwałem test.scn
Wstawiałeś innego loka?
-
Panowie wielkie dzięki już działa.
Zmieniłem tak jak radził @Krzysiek626 i @Hunter i ruszyło.
Pozdrawiam.