- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: danielek w 10 Grudnia 2006, 21:20:28

Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: danielek w 10 Grudnia 2006, 21:20:28
Próbowałem już kilka razy połączyc  ze  sobą np. 4 trasy,  ale  nic  nie  wyszło. Gdyby  jakiś  trasopisarz,  który  ma  wystarczające  umiejętności  połączyłby  ze  sobą  takie  trasy  moczniki-linia546-Quark_MCE-i   na  Bałtyku  kończąc.  Wiem,  że  dużo  by  to  zajęło  ale  fajnie  byłoby  się  przejechac EN57 lub  innym  taką  linię. Proszę  o  opinie  na  ten  temat.
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: defiler w 10 Grudnia 2006, 21:24:02
Bez komentarza...
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: danielek w 10 Grudnia 2006, 21:25:24
dlaczego?
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 10 Grudnia 2006, 21:27:50
Moim zdaniem jest to tak trudne, że aż niemożliwe. Trzeba wziąć pod uwagę różny charakter tych scenerii, wysokości, szczegółowość itp. Pomijając fakt, że nikt z forumowiczów nie ma chyba takiego kompa, który by to uciągnął. Reasumując uważam to za nierealny pomysł.
Pozdrawiam!
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 10 Grudnia 2006, 23:02:43
Takie rzeczy tylko w SPT...
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 10 Grudnia 2006, 23:39:19
Cytat: "Akvin"
Takie rzeczy tylko w SPT...


Jakaś aluzja ?
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 10 Grudnia 2006, 23:42:51
Cytat: "ZT-POZNAN"
Jakaś aluzja ?

Wiara w najczystszej postaci...
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Grudnia 2006, 09:46:05
Cytat: "Profeta"
Trzeba wziąć pod uwagę różny charakter tych scenerii, wysokości, szczegółowość itp.

Co dało by prawdziwy realizm kolei.
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 11 Grudnia 2006, 12:51:34
Okej ktoś zrobi takiego KOMBOSA i co? jaki komp to uciągnie? Ja kiedys z Żukiem chciałem zrobić mieszankę kilku scenerii i w najlepszym momencie FPS był taki jak w Quarkowie na stacjach węzłowych. Poza tym jeśli scenerie są robione w różnych wersjach 3d maxa to zawsze są z tym problemy bo po zmergowaniu i połączeniu czegoś albo brakuje albo nie da się czegoś wstawić! Może prędzej z trasami dla spalinówek! Pozdrawiam
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 11 Grudnia 2006, 14:20:33
No i nie zapomnijmy że potrzeba MAXa... a może ktoś pomyślał, że np. ktoś nie ma już trasy w tej wersji? I co wtedy?
Tytuł: Re: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 11 Grudnia 2006, 21:45:38
Cytat: "danielek"
Próbowałem już kilka razy połączyc  ze  sobą np. 4 trasy,  ale  nic  nie  wyszło. Gdyby  jakiś  trasopisarz,  który  ma  wystarczające  umiejętności  połączyłby  ze  sobą  takie  trasy  moczniki-linia546-Quark_MCE-i   na  Bałtyku  kończąc.  Wiem,  że  dużo  by  to  zajęło  ale  fajnie  byłoby  się  przejechac EN57 lub  innym  taką  linię. Proszę  o  opinie  na  ten  temat.


Quark nie nadaje się do łączenia, jest trasą zamkniętą i bardzo obciąża kompa o czym koledzy już pisali. Moczniki, owszem połączyłem z Bałtykiem. Z bałtykiem łączyłem też Drawinowo. Trzech tras nie łączyłem a to z prostego powodu-wczytywanie scenerii składającej się z dwu tras trwa do dwudziestu paru minut. Do najbardziej skomplikowanych należy dopasowanie eventów.
Dla jasności łączenie nie odbywało się w maxie, tylko w notatniku a także przy użyciu poleceń rotate i origin.
Wyniki są jednak zniechęcające, nakład pracy duży a efekty marne.
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 11 Grudnia 2006, 22:21:53
Do tego dochodzą eventy (np. te samy nazwy zmiennych) lub te same nazwy obiektów np. tory
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Tomiexpress w 29 Stycznia 2007, 11:37:31
Troszke odgrzeje temacik, a rozważaliscie taka ewentualność :
Dojezdzamy do stacji koncowej 1szej scenerii na wyjazdowym s_1 a w tym czasie komp doczytuje nastepny etap ( 2ga trase), po wczytaniu dostajemy ( np s_2) i w droge.
W ten sposób mozna(by) przedłuzać trasy dowolnie nie ładując wszystkiego od razu do pamieci i unikajac " pokazu zdjęć" a i logika podpowiada iz w tym przypadku eventy i/lub inne elementy ze soba by niekolidowały.
Niestety niewiem jak to wyglada od praktycznej strony

                                                                          Pozdrawiam
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 29 Stycznia 2007, 12:14:08
To jest bardzo trudne do ucznienia.
Równie dobrze mogę załączyć Quarka, dojechać do końca, załadować Bałtyk - dojechać tym samym lokiem do końca i potem jeszcze jakąś inną trasę - na to samo wyjdzie ;D
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Tomiexpress w 29 Stycznia 2007, 13:23:07
Prof_klos, nie chodziło mi konkretnie o quarka, to miał być pewnego rodzaju schemat,   długich tras (Fps ;(  )  np. wawa - gdańsk itp które mogły  by  w ten sposób powstac
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: t0mcioo w 29 Stycznia 2007, 17:29:18
mowice tu o ladowaniu selektywnym (czesciowym). takie rozwiazanie przyjmuje sie w wiekszosci gier. A dolkladniej najlepszym rozwiazaniem byloby ladowanie tylko fragmentu mapy na ktorym sie znajdujemy + wyprzedzenie ldowania elementow (tekstur, trasy, modeli itp) ktore beda sie pojawialy  przed nami.
w innej grupie watrow system przelicza inne zdarzenia swiata (np ruchy AI).
Takie rozwiazanie skraca znacznie czas ladowania i zasoby (ram glownie) lecz wymagalo by to przepisania wiekszosci kodu (bo jak dobrze sie orjentuje to pierw jest ladowana cala trasa oraz wszystkie elementy uzyte na trasie a nastepnie odpalany jest symek).

Twoje rozwiaznie - zmiany sceneri po dojechaniu do danego miejsca tez sprowadzalo by sie do przepisania kodu, lecz jak juz ktos zaznaczyl - sam mozesz sobie zmienic scenerie.

Co do laczenia map w jednosc... jak komu sie chce to nie bede bronil, ale szczeze to moge poczekac 10-20 na zmiane scenerii.
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Tomiexpress w 03 Lutego 2007, 15:49:52
Faktycznie dla tras już istniejacych sie nie sprawdzi, jednak jesli miałoby kiedyś nowe exe, można by to uwzglednić.
Pozdrawiam :)
Tytuł: Zespół tras
Wiadomość wysłana przez: Winger w 03 Lutego 2007, 18:49:35
Odpalicie taka mega-scenerie z conajmniej dwucyfrowa liczba obiektow typu dynamic i bedziecie mogli cieszyc sie efektownym pokazem slajdow. Nic wiecej w starym symulatorze.