- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: danielek w 10 Grudnia 2006, 21:20:28
-
Próbowałem już kilka razy połączyc ze sobą np. 4 trasy, ale nic nie wyszło. Gdyby jakiś trasopisarz, który ma wystarczające umiejętności połączyłby ze sobą takie trasy moczniki-linia546-Quark_MCE-i na Bałtyku kończąc. Wiem, że dużo by to zajęło ale fajnie byłoby się przejechac EN57 lub innym taką linię. Proszę o opinie na ten temat.
-
Bez komentarza...
-
dlaczego?
-
Moim zdaniem jest to tak trudne, że aż niemożliwe. Trzeba wziąć pod uwagę różny charakter tych scenerii, wysokości, szczegółowość itp. Pomijając fakt, że nikt z forumowiczów nie ma chyba takiego kompa, który by to uciągnął. Reasumując uważam to za nierealny pomysł.
Pozdrawiam!
-
Takie rzeczy tylko w SPT...
-
Takie rzeczy tylko w SPT...
Jakaś aluzja ?
-
Jakaś aluzja ?
Wiara w najczystszej postaci...
-
Trzeba wziąć pod uwagę różny charakter tych scenerii, wysokości, szczegółowość itp.
Co dało by prawdziwy realizm kolei.
-
Okej ktoś zrobi takiego KOMBOSA i co? jaki komp to uciągnie? Ja kiedys z Żukiem chciałem zrobić mieszankę kilku scenerii i w najlepszym momencie FPS był taki jak w Quarkowie na stacjach węzłowych. Poza tym jeśli scenerie są robione w różnych wersjach 3d maxa to zawsze są z tym problemy bo po zmergowaniu i połączeniu czegoś albo brakuje albo nie da się czegoś wstawić! Może prędzej z trasami dla spalinówek! Pozdrawiam
-
No i nie zapomnijmy że potrzeba MAXa... a może ktoś pomyślał, że np. ktoś nie ma już trasy w tej wersji? I co wtedy?
-
Próbowałem już kilka razy połączyc ze sobą np. 4 trasy, ale nic nie wyszło. Gdyby jakiś trasopisarz, który ma wystarczające umiejętności połączyłby ze sobą takie trasy moczniki-linia546-Quark_MCE-i na Bałtyku kończąc. Wiem, że dużo by to zajęło ale fajnie byłoby się przejechac EN57 lub innym taką linię. Proszę o opinie na ten temat.
Quark nie nadaje się do łączenia, jest trasą zamkniętą i bardzo obciąża kompa o czym koledzy już pisali. Moczniki, owszem połączyłem z Bałtykiem. Z bałtykiem łączyłem też Drawinowo. Trzech tras nie łączyłem a to z prostego powodu-wczytywanie scenerii składającej się z dwu tras trwa do dwudziestu paru minut. Do najbardziej skomplikowanych należy dopasowanie eventów.
Dla jasności łączenie nie odbywało się w maxie, tylko w notatniku a także przy użyciu poleceń rotate i origin.
Wyniki są jednak zniechęcające, nakład pracy duży a efekty marne.
-
Do tego dochodzą eventy (np. te samy nazwy zmiennych) lub te same nazwy obiektów np. tory
-
Troszke odgrzeje temacik, a rozważaliscie taka ewentualność :
Dojezdzamy do stacji koncowej 1szej scenerii na wyjazdowym s_1 a w tym czasie komp doczytuje nastepny etap ( 2ga trase), po wczytaniu dostajemy ( np s_2) i w droge.
W ten sposób mozna(by) przedłuzać trasy dowolnie nie ładując wszystkiego od razu do pamieci i unikajac " pokazu zdjęć" a i logika podpowiada iz w tym przypadku eventy i/lub inne elementy ze soba by niekolidowały.
Niestety niewiem jak to wyglada od praktycznej strony
Pozdrawiam
-
To jest bardzo trudne do ucznienia.
Równie dobrze mogę załączyć Quarka, dojechać do końca, załadować Bałtyk - dojechać tym samym lokiem do końca i potem jeszcze jakąś inną trasę - na to samo wyjdzie ;D
-
Prof_klos, nie chodziło mi konkretnie o quarka, to miał być pewnego rodzaju schemat, długich tras (Fps ;( ) np. wawa - gdańsk itp które mogły by w ten sposób powstac
-
mowice tu o ladowaniu selektywnym (czesciowym). takie rozwiazanie przyjmuje sie w wiekszosci gier. A dolkladniej najlepszym rozwiazaniem byloby ladowanie tylko fragmentu mapy na ktorym sie znajdujemy + wyprzedzenie ldowania elementow (tekstur, trasy, modeli itp) ktore beda sie pojawialy przed nami.
w innej grupie watrow system przelicza inne zdarzenia swiata (np ruchy AI).
Takie rozwiazanie skraca znacznie czas ladowania i zasoby (ram glownie) lecz wymagalo by to przepisania wiekszosci kodu (bo jak dobrze sie orjentuje to pierw jest ladowana cala trasa oraz wszystkie elementy uzyte na trasie a nastepnie odpalany jest symek).
Twoje rozwiaznie - zmiany sceneri po dojechaniu do danego miejsca tez sprowadzalo by sie do przepisania kodu, lecz jak juz ktos zaznaczyl - sam mozesz sobie zmienic scenerie.
Co do laczenia map w jednosc... jak komu sie chce to nie bede bronil, ale szczeze to moge poczekac 10-20 na zmiane scenerii.
-
Faktycznie dla tras już istniejacych sie nie sprawdzi, jednak jesli miałoby kiedyś nowe exe, można by to uwzglednić.
Pozdrawiam :)
-
Odpalicie taka mega-scenerie z conajmniej dwucyfrowa liczba obiektow typu dynamic i bedziecie mogli cieszyc sie efektownym pokazem slajdow. Nic wiecej w starym symulatorze.