- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: mateusz667 w 01 Sierpnia 2006, 13:46:08

Tytuł: wskaźnik W 24
Wiadomość wysłana przez: mateusz667 w 01 Sierpnia 2006, 13:46:08
Na wielu semaforach wyjazdowych w Maszynie są umieszczone wskaźniki W 24 (wyjazd na tor szlaku dwutorowego w kierunku przeciwnym do zasadniczego). Nigdy nie zdarzyło mi się jednak wyjechać na tor (lewy) niewłaściwy, chociaż często mijam semafor, na którym jest umieszczony ten wskaźnik (informujący mnie o wyjeździe na tor niewłaściwy). Dlaczego?
Tytuł: Re: wskaźnik W 24
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 01 Sierpnia 2006, 13:47:53
Cytat: "mateusz667"
Na wielu semaforach wyjazdowych w Maszynie są umieszczone wskaźniki W 24 (wyjazd na tor szlaku dwutorowego w kierunku przeciwnym do zasadniczego). Nigdy nie zdarzyło mi się jednak wyjechać na tor (lewy) niewłaściwy, chociaż często mijam semafor, na którym jest umieszczony ten wskaźnik (informujący mnie o wyjeździe na tor niewłaściwy). Dlaczego?


Wskaźnik W24 informuje o zjeździe na tor niewłaściwy (teraz to się nazywa "przeciwny do kierunku zasadniczego" czy jakoś tak) tylko wtedy, gdy jest podświetlony. W sceneriach wskaźnik W24, jeśli już występuje, jest najczęściej zgaszony, więc wyjeżdżamy na tor właściwy.
Tytuł: wskaźnik W 24
Wiadomość wysłana przez: mateusz667 w 01 Sierpnia 2006, 14:03:01
Pewnie na podobnej zasadzie działają wskaźniki W26a W26b (dotyczące przejazdu z torów podmiejskich na dalekobierzne i odwrotnie, a także inne wykonane w postaci latarni świetlnych). Są "aktywne" tylko wtedy, gdy są podświetlone.

PS
Wielkie dzięki za natychmiastową odpowiedź.
Tytuł: wskaźnik W 24
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Sierpnia 2006, 14:07:49
Te magiczne nazwy PLKi... Tor o kierunku ruchu przeciwnym do zasadniczego...
Tytuł: wskaźnik W 24
Wiadomość wysłana przez: mateusz667 w 01 Sierpnia 2006, 14:20:35
Jeszcze jedno pytanie bardziej ogólne. Czy zostały wydane nowsze przepisy E1 od tych z 1998 roku poprawionych w 2000? Znalazłem co prawda

"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji
(Dz. U. z dnia 9 września 2005 r.)"

ale to chyba nie to samo co oddzielnie wydane  przepisy. W rozporządzeniu jest wprowadzonych wiele zmian w stosunku do przepisów E1, nawet tych poprawionych w 2000 roku.