- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: PaPiK Cargo S.A w 22 Czerwca 2006, 08:44:42
-
Witam wszystkich ktorzy to czytają. W ustawieniu hamulca w EN57 na elektropneumatyczny i inne (chociaz w symku tego nie ma) przy wlaczeniu pierwszej i jedynej pozycji hamowania pompuje tylko 0.2 MPa a w symku pompuje jak w EU07 czy ET22. Czy bedzie to poprawione ?? ja probowalem ale mi nie wychodzi :[ Dziekuje za odpowiedz. A i jeszcze jedno gdy daje sie nastawnik do konca w EN57 (w symku) i potem wroce jedna pozycje to wraca na bocznik 2 a nie powinno, albo z rownoleglej na szeregowa terz wraca a nie powinno chodzi mi o amperomierz nie o sam nastawnik:]
-
Witam wszystkich ktorzy to czytają. W ustawieniu hamulca w EN57 na elektropneumatyczny i inne (chociaz w symku tego nie ma) przy wlaczeniu pierwszej i jedynej pozycji hamowania pompuje tylko 0.2 MPa a w symku pompuje jak w EU07 czy ET22. Czy bedzie to poprawione ?? ja probowalem ale mi nie wychodzi :[ Dziekuje za odpowiedz. A i jeszcze jedno gdy daje sie nastawnik do konca w EN57 (w symku) i potem wroce jedna pozycje to wraca na bocznik 2 a nie powinno, albo z rownoleglej na szeregowa terz wraca a nie powinno chodzi mi o amperomierz nie o sam nastawnik:]
Co do hamulca nie wiem.
Z nastawnikiem jest tak że powinieneś zawsze wrócić do pozycji "0". Ponieważ wał jest jednokierunkowy, nie można wrócić na niższą pozycję o jeden czy dwa stopnie. Symulator jednak nie uwzględnia tego i myślę że tego nikt nie naprawi. ( nie wiem czy jest sens, poprostu schodzisz do "0" i dajesz pozycję tą co planowałeś).
-
Witam wszystkich ktorzy to czytają. W ustawieniu hamulca w EN57 na elektropneumatyczny i inne (chociaz w symku tego nie ma) przy wlaczeniu pierwszej i jedynej pozycji hamowania pompuje tylko 0.2 MPa a w symku pompuje jak w EU07 czy ET22. Czy bedzie to poprawione ?? ja probowalem ale mi nie wychodzi :[ Dziekuje za odpowiedz. A i jeszcze jedno gdy daje sie nastawnik do konca w EN57 (w symku) i potem wroce jedna pozycje to wraca na bocznik 2 a nie powinno, albo z rownoleglej na szeregowa terz wraca a nie powinno chodzi mi o amperomierz nie o sam nastawnik:]
To zresztą nie jedyne błędy. Np. w symku są tylko trzy pozycje nastawnika kierunkowego, a w rzeczywistości pięć.
-
O dźwiękach już nie wspomnę.
-
A u mnie patyki sie podnosza sie na maxa i pozniej opadaja :(
-
na jakiej trasie?
jest zelektryfikowana?
-
A u mnie patyki sie podnosza sie na maxa i pozniej opadaja :(
Jak korzystasz z nowego .exe to musisz we wpisie kibla zamiast nobody dać connected.
-
no i oczywiscie ukrotnienie zmienic z "7" na "23" aby wszystko sprawnie dzialalo ;)
-
apropo hamowania - czy da się w EU07 zrobić tak żeby kran hamulca chodził płynnie jak kran pomocniczego? bo w rzeczywistości chyba nie ma takich pozycji jak w smyku 8,5,2 pomijając przejście z uderzeniowego do odcięcia hamulca.
-
a klawisze "9" i "3" ?
-
nawet jak bede hamował "3" to i tak przechodze przez kolejne pozycje a powinien działać całkiem płynnie jak pomocniczy
-
rozumiem, ale taki uklad bylby bardzo klopotliwy dla mlodych userow, zauwaz, ze nawet majac takie uproszczenie jak "." "4" itp to mimo ze symek ma juz tyle lat, ciagle pojawiaja sie pytania " a jak ruszyc lokiem ? "
No ale troche zboczylem z tematu...
-
nawet jak bede hamował "3" to i tak przechodze przez kolejne pozycje a powinien działać całkiem płynnie jak pomocniczy
Ja wiem, czy pomocniczy działa płynnie? Tam jest 10 pozycji hamowania (tj. 0/10 do 10/10). Przy pełnej pełności byś nie trafiał dokładnie na pozycje.
-
rozumiem, ale taki uklad bylby bardzo klopotliwy dla mlodych userow, zauwaz, ze nawet majac takie uproszczenie jak "." "4" itp to mimo ze symek ma juz tyle lat, ciagle pojawiaja sie pytania " a jak ruszyc lokiem ? "
No ale troche zboczylem z tematu...
Symek powinien być wierny rzeczywistości. I nie powinien być dostosowany do młodych userów. To oni powinni poznać tajniki prowadzenia loka.
Co do hamulca ja też bym chciał żeby zasadniczy był na 2 klawiszach, tak jak pomocniczy. Ale nie jest.
-
rozumiem, ale taki uklad bylby bardzo klopotliwy dla mlodych userow, zauwaz, ze nawet majac takie uproszczenie jak "." "4" itp to mimo ze symek ma juz tyle lat, ciagle pojawiaja sie pytania " a jak ruszyc lokiem ? "
No ale troche zboczylem z tematu...
jak by ktos napisał jak to zrobić to przecież zmienili by sobie tylko ci którzy by chcieli
youBy maasz racje tam jest więcej pozycji i miałem wrażenie, że działa płynie. Zwiekszyłem też pozycje w kranie głównym do 11, ale przy hamowaniu nagłym jak kran powinien być ustawiony "na godzine 6" to mi ucieka "na godz. 4" :(
-
Co do hamulca ja też bym chciał żeby zasadniczy był na 2 klawiszach, tak jak pomocniczy. Ale nie jest.
Jest na 2 klawiszach: 9 i 3, jak nie chcesz korzystać z dodatkowych (4, 8, 2, itd) to nie musisz.
-
Hamowanie EP jest dobrze zrobione. Macie to na 2 - hamowanie 4 odciecie , luzowanie na numerycznej. Ale faktycznie np hamowanie kontrolne robi sie pneumatykiem. Jak narazie nie udalo mi sie samym pneumatykiem wyluzowac. W oryginale znam pozycje kranu ale w symku jest tylko hamowanie PN. A odcięcia i luzowania chyba nie ma. Ale poprawcie mnie jesli jest inaczej.
-
Czemu nie może być płynnie:
1 - Czas przejścia do nagłego byłby zbyt długi (a wiadomo, że w realu prędkość przestawiania kranu jest w zasadzie dowolna)
2 - Na klawiaturze nie czuć położeń - z tego co się orientuję (nie miałem przyjemności niestety pobawić się w realu) to pozycje odpowiadające symkowym "4", "2", "5", "8" są wyraźnie wyczuwalne podczas zmiany położenia.
3 - czy w rzeczywistości aż tak często uzywa się położeń pośrednich?
EP08 - nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o to, że niby w symku nie ma odcięcia kranu (Num9 do oporu) i luzowania (Num 6) ?
-
Napiszę trchę nie w temacie, ale nie chcę otwierać nowego. W EN57 coś jest skopane we wskaźnikach świateł. Gdy na "desce ze wskaźnikami" włącza mi się reflektor prawy, to na zewnątrz świeci się lewy, gdy załączam lewy świeci się górny, a gdy załączam górny to świeci się prawy. Czy zauważył ktoś coś podobnego? Jak można to poprawić?
Załączę małe screeny, na poparcie:
(http://img84.imageshack.us/img84/8059/wska378niki2ov.th.jpg) (http://img84.imageshack.us/my.php?image=wska378niki2ov.jpg)
Na pierwszym screenie dokładnie widać, jaki wskaźnik jest włączony (prawy).
(http://img95.imageshack.us/img95/8383/347wiat322okible3xn.th.jpg) (http://img95.imageshack.us/my.php?image=347wiat322okible3xn.jpg)
A teraz pokazane, jaki reflektor świeci się przy tym wskaźniku.
-
ja tez to zauwazylem :/
-
To trzeba w pliku t3d pozamieniać nazwy świateł na prawidłowe, ale na jakie to trzeba dojść już przez analogię z modelami, gdzie jest poprawnie.
-
Czemu nie może być płynnie:
1 - Czas przejścia do nagłego byłby zbyt długi (a wiadomo, że w realu prędkość przestawiania kranu jest w zasadzie dowolna)
2 - Na klawiaturze nie czuć położeń - z tego co się orientuję (nie miałem przyjemności niestety pobawić się w realu) to pozycje odpowiadające symkowym "4", "2", "5", "8" są wyraźnie wyczuwalne podczas zmiany położenia.
3 - czy w rzeczywistości aż tak często uzywa się położeń pośrednich?
Ad1
nagłego się rzadko używa więc jak tylko wiesz jak to zmienić...napisz
Ad2
Nie czuć położeń, ale widać kran jak bardzo jest zaciągnięty.
Pozycje są odczuwalne-tzn. kran nie chodzi płynnie ?
Ad3
Czy oprócz uderzeniowego, nagłego i 0.5atm są jeszcze jakieś pozycje w rzeczywistości zasugerowane i pośrednie miedzy nimi?
Jak by sie mógł wypowiedziec ktoś kto rzeczywiście ma z tym kontakt
-
Czemu nie może być płynnie:
1 - Czas przejścia do nagłego byłby zbyt długi (a wiadomo, że w realu prędkość przestawiania kranu jest w zasadzie dowolna)
2 - Na klawiaturze nie czuć położeń - z tego co się orientuję (nie miałem przyjemności niestety pobawić się w realu) to pozycje odpowiadające symkowym "4", "2", "5", "8" są wyraźnie wyczuwalne podczas zmiany położenia.
3 - czy w rzeczywistości aż tak często uzywa się położeń pośrednich?
Ad1
nagłego się rzadko używa więc jak tylko wiesz jak to zmienić...napisz
Nic bym nie zmieniał - jest dobrze, jak jest obecnie, może 9 i 3 mogłyby być co najwyżej z większą dokładnością
Ad2
Nie czuć położeń, ale widać kran jak bardzo jest zaciągnięty.
Pozycje są odczuwalne-tzn. kran nie chodzi płynnie ?
Chodzi płynnie, ale czuć przejście na pozycje (z tego, co pamiętam z opowiadań
Ad3
Czy oprócz uderzeniowego, nagłego i 0.5atm są jeszcze jakieś pozycje w rzeczywistości zasugerowane i pośrednie miedzy nimi?
Cały kran działa w "przestrzeni" hamowania płynnie. Do przejścia w pozycję odcięcia podnosi się specjalny bolczyk dodatkowo.
Aha - w sumie to ja mówię o działaniu w takich maszynach, jak Byk, czy Siódemka... Nie wiem, jak to w Kiblu wygląda (ale temat nam chyba zszedł ogólnie na Oerlikon, albo ja sie pogubiłem)
-
Tak gwoli przypomnienia pozycje kranu Oerlikona :
1-Luzowanie EP (po puszczeniu dzwigni hamulca w tym położeniu powraca ona na poł.2)
2-Jazda
3.Hamowanie EP (to samo co w pkt.1)
4.Luzowanie pneumatyczne i jazda (przy załączonym hamulcu EP skład na tej pozycji powinien hamować)
5.Odcięcie
6.Hamowanie stopniowe lub nagłe (na tej pozycji przy hamowaniu hamulcem pneumatycznym ciśnienie w cylindrach hamulcowych rośnie od 0 do 0,4 MPa - teoretycznie zależy od jednostki na jednej wejdzie mniej na drugiej więcej prawidłowo powinno zatzymać się na 0,4 - gdy chcemy wybrać wartość pośrednią należy rękojeść kranu cofnąć na pozycję 5 - należy to robić z wyczuciem gdyż zbyt szybkie cofnięcie kranu na poz.5 może skończyć się wyluzowaniem składu)
7-Podwójna trakcja (na tej pozycji jest wycięcie w które wchodzi taki języczek umieszczony na rękojeści zabezpieczający przed przestawieniem jej na inną pozycję - taki odpowiednik kołka z
kranu "siódemkowego")