- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: pirek2 w 18 Maja 2006, 21:50:08

Tytuł: 3dsmax-teren
Wiadomość wysłana przez: pirek2 w 18 Maja 2006, 21:50:08
Witam

Od jakiegos czasu pracuję nad stworzeniem własnej scenerii i niedawno natrafilem na problem, którego niestety sam nie jestem w stanie rozwiązać. Mianowicie chodzi głównie o tworzenie nasypu na podjeździe.
Kierując się tym co napisał MCzapkie w swoim helpie, nie potrafię tego zrobic. Do stworzenia nasypu, który ma wzratsać razem z podjazdem kształtuje poziomice (stworzone kopiując tor wzrastajaćy i odpowiednieo obnizone) oraz dodaję poprzeczne linie. Następnie delanuay mesh i teksturowanie. To co otrzymuję niestety nie może być nazwane poprawnym nasypem.

Pamiętam, że bardzo ciekawie wyglądały nasypy chociażby w Jelitkowie, czy też w Bałtyku (wersja magistralna). Czy macie zatem jakieś porady, bądź moglibyście opisać sposób jak z tym sobie poradzić?? Mam tutaj na myśli szczegółowe funkcje 3dsmax.

Czy w 3dsmax możliwe jest coś w stylu wyciągnięcia po ścieżce?? Z góry dzięki za odpowiedź


--
Pozdrawiam
Michał Nawrot

http://bana.xt.pl
http://bana.rail.pl
Tytuł: 3dsmax-teren
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 18 Maja 2006, 22:03:29
Z tego co pamiętam pod menu robienia toru w skryptach jest menu do robienia nasypów. Wprowadzasz tam odpowiednie wartości, create i klikasz na tor pod, którym chcesz nasyp.
Tytuł: 3dsmax-teren
Wiadomość wysłana przez: Paul w 19 Maja 2006, 19:39:01
Dokładnie, to ten panel na samym dole w rolecie CreateTrack. Ja dla nasypu o wysokości h przyjmuję parametry:

CroneHeight = -0.2
CroneWidth = 2.5
BaseHeight = -0.2-h
BaseWidth = 2.5+h*s

Gdzie 1:s to skos zbocza nasypu, powinien być nie większy niż 1:1.5 (czyli s>=1.5). W podobny sposób można robić także wykopy:

CroneHeight = -0.2
CroneWidth = 2.5
BaseHeight = h-0.2
BaseWidth = 2.5+h*s

Żeby "wmontować" wykop do nierównego terenu można go poobcinać za pomocą narzędzia Geometry/Compound Objects/Boolean z zakładki Create. Przy robieniu nasypów/wykopów dla dwóch torów trzeba zmienić parametry CroneWidth (i BaseWidth) na większe i utworzyć pomocniczą linię która biegnie dokładnie przez oś nasypu (równo między dwoma torami).

Pozdrawiam, Paweł