- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: mateusz_lublin w 01 Maja 2006, 00:06:40
-
Czy mógłby ktoś mi napisać sterowanie lokomotyw: SN61, ET22, EU07? Pomimo czytania instrukcji nie za bardzo to rozumiem. Chodzi mi tylko o znaki i litery oraz cyfry na klawiaturze np. jak EN57 kolejno sie odpala: M, X, C, d, + ..... o to mi chodzi. Za pomoc z góry dziękuję:)
-
M m dla elektrowozu: zal/wyl glowny obwod (wylacznik szybki), dla spalinowozu: rozrusznik
O o dla elektrowozu: pantograf tylny gora/dol
P p dla elektrowozu: pantograf przedni gora/dol
X x dla elektrowozu: zal/wyl przetwornica
C c dla elektrowozu: zal/wyl sprzezarka
d r nawrotnik
+ - nastawnik
/ * dla elektrowozu: bocznik
na klawiaturze numerycznej (wlaczyc NUMLOCK!)
1 7 hamulec pomocniczy + -
3 9 hamulec zasadniczy + -, ponadto:
4 hamulec zasadniczy: poz. neutralna (jazda)
0 hamulec zasadniczy: hamowanie nagle
. hamulec zasadniczy: napelnianie uderzeniowe
8 5 2 pozycje hamowania ham. zasadniczego
6 odluzniacz hamulca lokomotywy
blok kursorow:
strzalki - chodzenie po kabinie
Home End - przechodzenie do innej kabiny
Ins Del - laczenie, rozlaczanie taboru (jeszcze nie dziala!)
spacja - czuwak, shp
F f dla elektrowozu: wysoki/niski rozruch
n dla elektrowozu: bezpiecznik nadmiarowy
G g dla niektorych elektrowozow: wlacz/wylacz PSR (jesli zdefiniowane w *.chk)
a A trabka niski/wysoki ton
s piasek
Enter hamulec przeciwposlizgowy+piasek
b B przelacznik opoznienia hamulca tow/osob
E dla elektrowozu - odlaczenie uszkodzonych silnikow (dziala tylko w przedziale maszynowym)
Q tryb automatycznego pilota (+blokada klawiszy)
Inne:
1,2,3... klawisze definiujace zdarzenia w scenerii (nie blokowane)
F3 pauza
F10 koniec
UWAGA - jesli jest duza litera to oznacza to ze klawisz musi byc naciskany z SHIFT!!!
Działa tylko z układem US klawiatury.
pozdrawiam i czytaj uwaznie
-
Tobie chyba chodziło o to:
Wciskasz
O,P, o, p - podnoszenie/opuszczanie pantografów
czeksza chwile lub aż usłyszysz taklie kliknięcie...
pózniej wiśnij:
M,X,C-powienineś usłyszysc odgłos silnika
na klawiaturze NUM LOCK:
"4 lub 6"- luzujesz skład a w EN57 klawisz "9"
nastawnik:
klawisz "+" zwieksza a "-" zmiejsza pozycje nastawnika. Ponaddto bocznikujemy kl "/" a zmijszamy "*" (bocznik działa jak przejedziesz na pozycje bezoporwą, CHYBA)
PS.:A swoją drogą to było drugi taki sam temat
hamowanie:
klawisz "3" a w EN57 klawisz "4"
trabka to kalwisz "A" lub "a"
LITERA DUZA OZNACZA ZE kalwisz MUSI BYC WCISĘTY Z SHIFTEM !!!
PAMITAJ Aby nie dawac za duzo pozycji nastawnika od razu bo wywali nadmiarowy i wtedy zejdz do zera kierownica<nastawnikeim>(hehe) i wciśnij "N"
PAMIETAJ ze jak zaplą się 2 czerwone lampki w takim czarnym pudełku nad przednia szyba to wciśnij SPCJE (To jest SHP)
PAMIETAJ jak wpadniesz wpoślizg to ciśnij ENTER
Skałdy odczepisza za pomoca kl: "DEL" a podczepisza "INSERT"
Przechodzisz z kabiny do kabiny "HOME" i "END"
Ale i tak przyda Ci się znajomośc tego co napsiał kolega Piotrln
Pozdrawiam.
PS.:A swoją drogą to juz drugi temat dziś z tym pytaniem, kilka nizej jest pod tytułem "Ruszanie"
-
Jeszcze luzowanie hamulca, po uprzednim hamowaniu: można . na klawiaturze numerycznej, to jest napełnianie uderzeniowe, lub 6 także na numerycznej, to jest odluźnianie hamulca, w EN57, jak koledzy już wspomnieli najpierw 4 później 9.