- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: eu07_304 w 23 Kwietnia 2006, 08:14:49
-
Witam!
Kilka minut temu skończyłem robić trabanta:
(http://img158.imageshack.us/img158/1222/trabant16hy.th.jpg) (http://img158.imageshack.us/my.php?image=trabant16hy.jpg)
I prawie wszystko jest wporzątku tylko nie wiem jak zrobić, żeby kółka mu się kręciły. Co trzeba zrobić, żeby się kręciły?
-
Koła musisz połączyć w pary (przednia oś i tylna muszą być osobno) i nazwać je odpowiednio wheel01 i wheel02.
-
A jak to zrobić?
Mieszać w maxie czy w t3d?
-
Najlepiej w maxie opcją attach te koła połączyć w pary i nazwać je też będzie lepiej w maxie.
-
A gdzie jest ten Attach? bo nie mogę znaleść.
-
Jak skonwertujesz obiekt do Editable Mesha to w prawym menu jest to w zakładce Edit Geometry. Następnie klikasz na obiekt, który chcesz podłączyć do zaznaczonego obiektu. W twoim przypadku na drugie koło.
-
Wybierz jedno kółko (muszą być jako editable mesh a nie np. cylinder - jeśli nie są to kliknij na nie prawym przyciskiem i wybierz Convert to ed. mesh), kliknij zakładkę modify z prawej strony, z listy rozwiń Editable mesh i na dole pojawi się kilka rolet, w jednej z nich jest przycisk Attach. Naciśnij go i kliknij na drugie kółko - wtedy oba kółka połączą się w jeden obiekt. A tak wogóle popracuj jeszcze nad tym trabantem bo wyszedł trochę kwadratowo... Powodzenia.
Pozdrawiam, Paweł
-
Jest! Znalazłem! PEKAP, masz pochwałę.
--
Ale jest jeszcze jeden problem. kółka kręcą się nie tak jak powiny (za oś wzięły sobie lewe koło) co z tym felerem zrobić?
-
Musisz odpowiednio poustawiać pivoty. Zaznacz sobie koła i przejdź do trzeciej, górnej zakładki. Potem transform. Oś wg. której się kręcą koła ustaw tak by była ustawiona tak jak ma być ustawiona czyli jak prawdziwa oś w samochodzie.
-
Klikam na transform i nic się nie dzieje.
-
Witam!
Kilka minut temu skończyłem robić trabanta:
(http://img158.imageshack.us/img158/1222/trabant16hy.th.jpg) (http://img158.imageshack.us/my.php?image=trabant16hy.jpg)
I prawie wszystko jest wporzątku tylko nie wiem jak zrobić, żeby kółka mu się kręciły. Co trzeba zrobić, żeby się kręciły?
Mam takie pytanko odnośnie Trabanta, czy będzie do niego kabina??;)
-
Nie! Na co kabina do auta skoro i tak będzie skręcać samo?
Poza tym muszę go jeszcze skrócić, dorobić koła i wywalę go w kosmos, żeby inni się cieszyli :)
-
Klikam na transform i nic się nie dzieje.
I musisz narzędziami do obracania, przesuwania go przenieść i obrócić.
-
Czy to chodzi o ten transform gdzie jest:
+reset:----------+
| |Transform| |
| |Scale | |
+----------------+
(to taki obrazek jakby)
--
O rety! Jaka wpadka! Myślałem, że to się ustawia transformem :) . Wszystko już gotowe w zupełnym porządku, kółka się kręcą.
screen:
(http://img111.imageshack.us/img111/6226/trabant1rh.th.jpg) (http://img111.imageshack.us/my.php?image=trabant1rh.jpg)