- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 14:24:04

Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 14:24:04
Witam
Mam mały problem z ruszeniem z ciężkim pociągiem towarowym.Dlatego też do tej ciężkiej pracy wziąłem ET41 ale niestety nic to nie dało.Normalnie uruchamiam loka naciskam B żeby przełączyć na hamulec towarowy tak jak trzeba ale nic wiec daje na normalny hamulec i też nic.Kombinowałem też z rodzajem rozruchu ale to samo.O to wpis:

node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-A 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Sgs gray 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Sgs gray 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-304511-3 dynamic PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Uahs none 408R 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic
endtrainset

Nie wiem albo rodzaje sprzegów są źle ustawione albo skład jest poprostu za cieżki z tym że w sceneri quarka ET22 ma na haku tyle samo wagonów i działa.Szukałem w szukajce i cały czas śledze forum na bieżąco.DLatego jeśli posiadam jakies luki w wiedzy prowadzenia pociągu to Proszę o pomoc.Dziękuje i Pozdrawiam
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 28 Marca 2006, 14:37:28
node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-A 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic

Pozmieniaj te zera na trójki i nadaj składowi jakąś minimalną prędkość np. 0,5 km/h wtedy nie trzeba długo odhamowywać. I nie martw się, ET41 pociągnie nawet 4000T.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Marca 2006, 14:43:04
Weź pod uwagę, że w symku hamulec długo odluźnia, potrafi nawet 5-10 minut. Jeśli chcesz szybciej ruszyć, to we wpisie trainset ostatni parametr zamień z 0.0 na 0.1. Wtdy skład będzie już odluźniony i gotowy do drogi

Dodano po 3 minutach:

 
Cytat: "Mati_An"
Pozmieniaj te zera na trójki
nie zauważyłem tego błędu, gdy sprzęg jest na 0 to za nic w świecie nie ruszysz
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 15:10:25
Cytat: "Mati_An"
node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-A 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic
node -1 0 2251-705200-3 dynamic PKP\Gags gags1 gags-401K 0.0 nobody 0 57 Corn enddynamic

Pozmieniaj te zera na trójki i nadaj składowi jakąś minimalną prędkość np. 0,5 km/h wtedy nie trzeba długo odhamowywać. I nie martw się, ET41 pociągnie nawet 4000T.


Nastęują dwa błędy
(http://www.ex3510.republika.pl/b1.JPG)
(http://www.ex3510.republika.pl/b2.JPG)
i tak samo sie dzieje gdy zmieniam parametr 0.0 nz 0.1
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: andrev1989 w 28 Marca 2006, 15:19:04
Cytuj
Corn enddynamic


To chyba jest przyczyną, chyba w węglarkach wozisz węgiel, a nie kukurydze. Zmień na coal enddynamic
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 15:27:23
Cytat: "andrev1989"
Cytuj
Corn enddynamic


To chyba jest przyczyną, chyba w węglarkach wozisz węgiel, a nie kukurydze. Zmień na coal enddynamic


Teraz jeszcze lepiej.Symek chyba woli wozić kukurydze niż węgiel:(
(http://www.ex3510.republika.pl/b3.JPG)
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: andrev1989 w 28 Marca 2006, 15:34:34
zamień Gagsy na eaosy i zobacz, czy działa bo wydaje mi się, że to wina wagonów sprawdź z Eaosami
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 15:39:41
Ten ostatni błąd zniknął ale pojawiają się znowu te:(
(http://www.ex3510.republika.pl/b1.JPG)
(http://www.ex3510.republika.pl/b2.JPG)
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 28 Marca 2006, 16:06:05
pewnie brakuje Ci w folderze danego wagonu tego co wieziesz czyli albo corn, albo food, albo cement albo coal

andrev1989 on kukurydze wozi w:"Gags gags1 gags-401K " a to nie jest węglarka
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 16:23:58
Cytat: "AIR"
pewnie brakuje Ci w folderze danego wagonu tego co wieziesz czyli albo corn, albo food, albo cement albo coal

andrev1989 on kukurydze wozi w:"Gags gags1 gags-401K " a to nie jest węglarka


wywaliłem gagsy ze składu i teraz mam te 2 błędy co powyżej i nie wiem jak to rozwiązać chyba że jest inny sposób na zadziałanie bo inaczej anir rusz z ciężkim składem
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 28 Marca 2006, 16:32:57
ale to nie tylko w gagsach może być problem tylko również w:
-PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
-PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
-PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic

musisz sprawdzić czy masz w odpowiednich folderach pliki *.t3d które napisałem tłustym drukiem
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 16:56:00
Cytat: "AIR"
ale to nie tylko w gagsach może być problem tylko również w:
-PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
-PKP\Ugpps ugpps-1 ugpps-206Se 0.0 nobody 3 27 Cement enddynamic
-PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 50 Coal enddynamic

musisz sprawdzić czy masz w odpowiednich folderach pliki *.t3d które napisałem tłustym drukiem


Wszystko wiemy.Brakuje Cementu.Usunalem te wagony ze składu i błędy dalej te same:(((
Mało tego.Dałem sobie ET41 i 25 pustych węglarek ale nadal mam kłopoty z ruszeniem a wpis każdej węglaki wygląda tak:
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.1 nobody 3 0 enddynamic
Możliwe że mam jakąs złą technike jazdy.Powiem jak ja to robie:
-Podnosze pantografy: P
-Włączam obwód główny M
-Włączam przetwornice
-Włączam sprężarke
-Napełnianie uderzeniowe ",Del"
-Hamulec na luz
-Czekam aż ciśnienie wyniesie 7.09 MPa
-Nawrotnik w Przód D
-Reflektory I,U,Y
-Hamulec towarowy B
- I po podaniu semafora próbuje ruszyć:nastawnik na 1 pozycje potem na kolejne do 9 ale nie daje rady pojedzie może metr i staje i musze cofnąć nastawnik.
Co robie nie tak?
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 28 Marca 2006, 17:38:22
najlepiej ze scenerii w której są pociągi towarowe i która Ci działa bez broblemu skopiuj sobie wagony. Mozesz wtedy "mixować" jak Ci sie podoba(żebyś tylko nie przekroczył masy dopuszczalnej i długości;)), ale tylko z tych wagonów które Ci działają
(Np z lini546, quarka, krzyżowa...)


nastaw uderzeniowe na dłużej nawet pare minut...musi już wtedy odhamować bo z tego zo opisujesz to wygląda, że masz skład zahamowany
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Marca 2006, 17:52:37
zrób tak: najpierw poczekaj, aż będziesz miał ciśnienie 7,09MPa, a dopiero wtedy odhamowywuj, przy czym trzeba poczekać kilka minut, bo długie składu długo się luzują
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EP07-1057 w 28 Marca 2006, 17:59:06
Dodano po 1 minutach:

 
Cytat: "AIR"
najlepiej ze scenerii w której są pociągi towarowe i która Ci działa bez broblemu skopiuj sobie wagony. Mozesz wtedy "mixować" jak Ci sie podoba(żebyś tylko nie przekroczył masy dopuszczalnej i długości;)), ale tylko z tych wagonów które Ci działają
(Np z lini546, quarka, krzyżowa...)


nastaw uderzeniowe na dłużej nawet pare minut...musi już wtedy odhamować bo z tego zo opisujesz to wygląda, że masz skład zahamowany
Cytat: "youBy"
zrób tak: najpierw poczekaj, aż będziesz miał ciśnienie
7,09MPa, a dopiero wtedy odhamowywuj, przy czym trzeba poczekać kilka minut, bo długie składu długo się luzują


Przyznaje moja wina.Poprostu za krótko odhamowywałem skład a raczej wogle bo uderzeniowe dawałem tylko na chwile i basta.Teraz przetestowałem i uderzeniowe dałem na 4 minuty i spokojnie sobie ruszyłem.Z Góry dzięki Panowie za pomoc i za cierpliwośc.Pozdrawiam[/img]


Przyznaje moja wina.Poprostu za krótko odhamowywałem skład a raczej wogle bo uderzeniowe dawałem tylko na chwile i basta.Teraz przetestowałem i uderzeniowe dałem na 4 minuty i spokojnie sobie ruszyłem.Z Góry dzięki Panowie za pomoc i za cierpliwośc.Pozdrawiam
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 28 Marca 2006, 21:20:37
Cały skład z pierwszego linku wstawiłem w Zwrotnicowie zamiast byka.
Niestety skład nie był spięty, kilka wagonów stało luzem.
Potem jednak zluzowałem skład co trwało jakieś3 minutki. No i ruszyłem od początku utrzymując jakieś 450A ( niezły dzwięk, ciekawe kiedy sąsiedzi będą się awanturować). Rozpędziłem się do około 115 km/h i niestety trzeba było hamować.
I tu pytanie: jak takim składem zwalniać nie dopuszczając do zatrzymania.
W którym momencie zacząć luzowanie?

PS chyba jeszcze parę wagonów dołożę, a może byczka zaprzęgnę?
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 28 Marca 2006, 22:12:08
Zrób sobie po wyruszeniu z początkowej stacji próbę hamulca. Wtedy będziesz wiedział jak skład zachowuje się przy hamowaniu. Zapamiętaj ile czasu potrzeba aby się zupełnie odluźnił hamulec i tyle wcześniej przy hamowaniu zacznij odluźniać.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 28 Marca 2006, 22:47:27
Cytat: "PEKAP"
Zrób sobie po wyruszeniu z początkowej stacji próbę hamulca. Wtedy będziesz wiedział jak skład zachowuje się przy hamowaniu. Zapamiętaj ile czasu potrzeba aby się zupełnie odluźnił hamulec i tyle wcześniej przy hamowaniu zacznij odluźniać.


Hamowanie kontrolne (czyli rozpedzasz sie do 60 km/h[chyba ze szlakowa jest mniejsza] i hamujesz do ok 30 km/h - jeśli jest ok, luzujesz i dalej w droge), próbe to sie robi podczas postoju.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 28 Marca 2006, 22:48:48
Tak. Przejęzyczenie z mojej strony.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 28 Marca 2006, 23:02:52
Pojechałem ET22 500A-550A ale tylko 110km/h, nie było miejsca dalej. wolniej się rozpędza.
Co do hamowania, to jedna z trudniejszych czynności.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: moko_loko w 29 Marca 2006, 09:13:31
ja zawsze jak chcę szybciej ruszyć ET22 to robie wszytko jak ma być daje 6 i potem daje S czyli piasek i mi szybko rusza :)
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Marca 2006, 10:00:11
nie wolono odrazu dawać tak dużego prądu żeby aż sypać piachem bo można sprzęgi pourywać:)
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 29 Marca 2006, 11:22:13
Cytat: "Krzysiek626"
Pojechałem ET22 500A-550A ale tylko 110km/h, nie było miejsca dalej. wolniej się rozpędza.
Co do hamowania, to jedna z trudniejszych czynności.

To mamy już w MaSzynie wagony towarowe na +100 km/h ?
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: moko_loko w 29 Marca 2006, 15:42:50
Cytat: "AIR"
nie wolono odrazu dawać tak dużego prądu żeby aż sypać piachem bo można sprzęgi pourywać:)


ja wiem ale piach używam że by paciąg złapał poślizg i ruszył. Przynajmniej tak się robi jak się ma ciężki skład.:P
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 29 Marca 2006, 16:04:06
Cytat: "moko_loko"
Cytat: "AIR"
nie wolono odrazu dawać tak dużego prądu żeby aż sypać piachem bo można sprzęgi pourywać:)


ja wiem ale piach używam że by paciąg złapał poślizg i ruszył. Przynajmniej tak się robi jak się ma ciężki skład.:P


Jak złapie poślizg to daleko nie pojedzie ;-) Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Marca 2006, 17:07:57
Cytat: "EU07-483"
Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...


nie prawda!!
piach wcale nie zwiększa współczynnika tarcia między kołem, a szyną tylko powoduje, że koła mają opór jak napotkają piach co powoduje zmniejszenie prędkości obrotu ich czyli zaprzestanie rolowania
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Marca 2006, 17:14:49
Cytat: "AIR"
Cytat: "EU07-483"
Piasek sypie sie aby zwiekszyc tarcie pomiedzy kołem a szyna po to aby własnie zapobiec poślizgowi (rolowaniu). A towarami powinno ruszac sie raczej spokojnie...


nie prawda!!
piach wcale nie zwiększa współczynnika tarcia między kołem, a szyną tylko powoduje, że koła mają opór jak napotkają piach co powoduje zmniejszenie prędkości obrotu ich czyli zaprzestanie rolowania
Oj, właśnie że kolega @EU07-483 ma rację, gdyż tutaj fizyka się kłania. Pisek powoduje wzrost wpółczynnika tarcia statycznego, a co za tym idzie przyczepności, a dalej wzrost oporów ruchu. Koła troszkę hamują, ze względu na wzrost oporów, natomiast tak naprawdę to przy większej przyczepności do koła może być przyłożona większa siła i nie spowoduje ona poślizgu, czyli poślizg ustaje. Ten opór o którym mówisz, to właśnie zwiększona przyczepność.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Marca 2006, 17:44:04
a jak posypiesz piach na ulice to zwiększy tarcie? przecież wtedy łatwiej samochodem wpaść w poślizg.
Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Marca 2006, 17:59:28
Cytat: "AIR"
a jak posypiesz piach na ulice to zwiększy tarcie? przecież wtedy łatwiej samochodem wpaść w poślizg.
Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat
Otóz odsyłam Ciebie do tablic fizycznych i współczynników tarci pomiędzy różnymi substancjami. Weź jeszcze pod uwagę jedno. Na kolei sypie się niewielkei ilości pisaku i to bardzo drobnego, podczas gdy ten sypany na drogi jest większy (ma większe ziarna) oraz z reguły jest tego kilka warstw
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 29 Marca 2006, 19:34:26
Cytat: "AIR"

Co innego zimą, ale chyba współczynnik tarcia kół o szyny jest bliższy współczynnikowi tarcia kół o asfalt niż o lód bo wtedy to by chyba żaden  pociąg bez rolowania nie ruszył.
To są tylko moje domysły nie mam żadnych danych fizycznych na ten temat

Tu akurat mogę się wypowiedzieć: Współczynnik tarcia kół o szyny bywa bardzo różny. Zależy od wielu czynników. Między innymi od temperatury, wilgotności powietrza i siły nacisku koła na szynę. ( To nie jedyne czynniki). Od współczynnika tarcia zależy przyczepność koła do szyny. Jeżeli siła napędowa koła jest większa od przyczepności powoduje poślizg czyli rolowanie i jest  to zerwanie przyczepności. Aby temu zapobiec sypie się piach. To samo dotyczy hamowania. Niby banał a proszę popróbować pogłaskać wrażliwą częścią ciała gołą szynę i posypaną piaskiem.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Marca 2006, 19:48:00
współczynnik tarcia napewno nie zależy od nacisu koła na szynę, a co do reszty się zgodze. Zna ktoś może przybliżoną watrość? (bo nie mogę znaleźć)
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 29 Marca 2006, 20:13:38
Cytat: "AIR"
współczynnik tarcia napewno nie zależy od nacisu koła na szynę, a co do reszty się zgodze. Zna ktoś może przybliżoną watrość? (bo nie mogę znaleźć)
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.

Współczynnik? zależy od masy a nawet gładkości dlatego współczynniki tarcia są różne dla różnych materiałów, a siła tarcia ? na siłę czepiasz się słów.
Z tą ulicą przeginasz, rozmawiamy o szynach nie o asfalce. Po za tym piach sypie się na asfalt zimą jak jest ślisko, na przykład na przystankach autobusowych żeby mogły odjechać. Nikt o zdrowych zmysłach nie sypie piachu na suchy asfalt. Chyba że na rozlany olej z dodatkiem detergentu. Nie ma co porównywać gumy i asfaltu do torów.


Ps:
@ AKVIN Co do wagonów towarowych na  100km - to nie bardzo rozumiem.
Z wypowiedzi jasno miało wynikać że chodzi o przeprowadzenie pewnego testu i nie ma on nic wspólnego z maksymalną prędkością jakich kolwiek wagonów czy lokomotyw. Tym bardziej że to symulotor. Ten test prowadziłem w trybie debugmode. Ponoć w realu EP05  i EP09 jeździły po 200 km/h. i co ty na to? Ja jestem ciekaw jakie wagony doczepiali i gdzie odbyły się takie testy. (może Kutno - Włocławek?) Toczy się na ten temat inny wątek.
Pozdrawiam
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 29 Marca 2006, 20:18:51
Cytat: "AIR"
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.

No ale ulica i szyna są wykonane z zasaniczo różniących się od siebie materiałów o zasadniczo odmiennym współczynniku tarcia. Poza tym chyba nie powiesz że obręcze kół lokomotywy mają ta samą przyczepność do szyn co opony samochodowe do drogi... to w ogóle ciężko porównywać. Lepszym przykładem byłby oblodzony chodnik, który jak wiesz sypie się piaskiem nie po to aby był jeszcze bardziej śliski ale wręcz przeciwnie.
Pozdrawiam!
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: andrev1989 w 29 Marca 2006, 20:28:18
Zrobiłem sobie taki test w symku dałem 2xET22 i 40 eaosów zapełnionych węglem, ledwo udało mi się ruszyć, później już poszło lepiej i w tym przypadku stosuję pytanie, czy np ET22 mógłby wieźć 40 wagonów z węglem, bo w życiu zdarzają się takie pociągi. Nie będę rozibł testu, chodzi mi o to dlaczego (nie wiem może mam złą technikę jazdy)loki są słabe i nie da się nimi prowadzić bardzo ciężkich pociągów??
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Marca 2006, 20:30:42
Współczynnik przyczepności nie zależy od masy, gdyż Siła_Przyczepności = Współczynnik_Tarcia * Ciężar_Obiektu
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 29 Marca 2006, 20:39:11
Cytat: "youBy"
Współczynnik przyczepności nie zależy od masy, gdyż Siła_Przyczepności = Współczynnik_Tarcia * Ciężar_Obiektu

Zgodzę się z Tobą.
Miałem na myśli to, że współczynniki tarcia różnych materiałów zależą od masy właściwej badanych materiałów.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Marca 2006, 20:50:26
Cytat: "Profeta
No ale ulica i szyna są wykonane z zasaniczo różniących się od siebie materiałów o zasadniczo odmiennym współczynniku tarcia. Poza tym chyba nie powiesz że obręcze kół lokomotywy mają ta samą przyczepność do szyn co opony samochodowe do drogi... to w ogóle ciężko porównywać. Lepszym przykładem byłby oblodzony chodnik, który jak wiesz sypie się piaskiem nie po to aby był jeszcze bardziej śliski ale wręcz przeciwnie.
Pozdrawiam![/quote


a skąd wiesz czy lepszym przybliżeniem (nie porównuje czyli nie twierdze, że taki sam!!) był by oblodzony chodnik skoro nie znasz wartości obu współczynników?  Może tak jak pisałem wcześniej współczynnik tacia torów o koło jest blizszy współczynnikowi tarcia koła samochodu o asfalt (przecież jak by ten współczynnik był taki jak chodnik olodzony to pociąg by nieruszył żaden bez piachu...pisameł to wcześniej...)
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: youBy w 29 Marca 2006, 20:56:30
Coś mi się zdaje, że walnąłem się wyżej, przynajmniej jeśli chodzi o nazewnictwo, bo to chyba jednak nie siła przczyczepności, a bardziej maksymalna siła przyłożona, która nie spowoduje zerwania przyczepności. Ale mogę się mylić.

Cytat: "andrev1989"
Zrobiłem sobie taki test w symku dałem 2xET22 i 40 eaosów zapełnionych węglem, ledwo udało mi się ruszyć, później już poszło lepiej i w tym przypadku stosuję pytanie, czy np ET22 mógłby wieźć 40 wagonów z węglem, bo w życiu zdarzają się takie pociągi. Nie będę rozibł testu, chodzi mi o to dlaczego (nie wiem może mam złą technikę jazdy)loki są słabe i nie da się nimi prowadzić bardzo ciężkich pociągów??
cóż, pojazd dysponuje maksymalną siłą pociągową, i przy dużej masie wolniej przyspiesza (pierwsza zasada dynamiki Newtona - a = F/m). Powoduje to, iż dłużej prowadzony jest rozruch i rezystory rozruchowe się mocno grzeją. Poza tym występują jeszcze dodatkowe opory przy ruszaniu, których nie będę wyliczał, a które trzeba pokonać. Przy pewnej ilości wagonów opory te mogą być bardzo duże i przekaraczać siłę pociągową. Wtedy pociąg nie ruszy, tudzież będzie to czynił baaaaardzo wolno.

Dodano po 3 minutach:

 
Cytat: "AIR"
Może tak jak pisałem wcześniej współczynnik tacia torów o koło jest blizszy współczynnikowi tarcia koła samochodu o asfalt (przecież jak by ten współczynnik był taki jak chodnik i lód to pociąg by nieruszył...pisameł to wcześniej...)
Z tego co mi wiadomo, to współczynnik przyczepności opona-asfalt to około 0,85, natomiast koło-szyna to około 0,3 do 0,35. W wyjątkowo dobrych warunkach może on przekroczyć 0,4, jednak to tylko dla bardzo małych prędkości, rzędu kilku km/h
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Marca 2006, 20:59:24
2xet22 z 40 węglarkami na prostym odcinku bez problemu powinien jechać bo ich moc to 6000kW, a przecież radzi z tą masą sobie jamnik którego moc 4000kW
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: andrev1989 w 29 Marca 2006, 21:21:19
Cytuj
2xet22 z 40 węglarkami na prostym odcinku bez problemu powinien jechać bo ich moc to 6000kW, a przecież radzi z tą masą sobie jamnik którego moc 4000kW


Tak wiem daje rade takim składem chodziło mi o jedno ET22 w symku.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 29 Marca 2006, 21:22:49
Cytat: "Krzysiek626"

Ps:
@ AKVIN Co do wagonów towarowych na  100km - to nie bardzo rozumiem.
Z wypowiedzi jasno miało wynikać że chodzi o przeprowadzenie pewnego testu i nie ma on nic wspólnego z maksymalną prędkością jakich kolwiek wagonów czy lokomotyw. Tym bardziej że to symulotor. Ten test prowadziłem w trybie debugmode. Ponoć w realu EP05  i EP09 jeździły po 200 km/h. i co ty na to? Pozdrawiam


Nie ma czego zbytnio rozumieć, tak jakoś machinalnie przyszło mi do głowy że może są dostępne jakieś wagony towarowe w MaSzynie o prędkości powyżej 100km/h. Co ja na te 200km/h? Bardzo fajnie... szkoda że nie protrafili doprowadzić do końca projektów innych np EP40 czy EP23.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: AIR w 29 Marca 2006, 21:37:22
Cytat: "andrev1989"
Cytuj
2xet22 z 40 węglarkami na prostym odcinku bez problemu powinien jechać bo ich moc to 6000kW, a przecież radzi z tą masą sobie jamnik którego moc 4000kW


Tak wiem daje rade takim składem chodziło mi o jedno ET22 w symku.


teoretycznie mógł by prowadzic jeden byk 40 węglarek pełnych bo może prowadzić pociągi do masy 3150t z prędkością do70km/h
Pusta węglarka waży max ok 24t, a zawyczaj więcej wegla niż 54t się nie ładuje więc 78t*40 to daje 3120ton
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 01 Kwietnia 2006, 21:58:56
Cytat: "AIR"
współczynnik tarcia napewno nie zależy od nacisu koła na szynę, a co do reszty się zgodze. Zna ktoś może przybliżoną watrość? (bo nie mogę znaleźć)
Tak na ulice też jak posypiesz piach i przejedziesz ręką to wydaje się bardziej szorstkie niz jak go niema, a jednak samochód jadąc po suchej ulicy bez piachu ma lepszą przyczpność.


A wziołeś pod uwagę nacisk koła na szynę (PKP max 10T) i materiał z którego jest zrobine - piasek zostaje skruszony na pył.

W samochodzie masz mniejsze naciski i gumę co powoduje ze ziarenka piasku zachowują się jak kuleczki w łożysku obracają się i to powoduje poslizg (to tak jak byś prubował chodzic po grochu wysypanym na podłodze )

Dodano po 4 minutach:

 
Cytat: "andrev1989"
Zrobiłem sobie taki test w symku dałem 2xET22 i 40 eaosów zapełnionych węglem, ledwo udało mi się ruszyć, później już poszło lepiej i w tym przypadku stosuję pytanie, czy np ET22 mógłby wieźć 40 wagonów z węglem, bo w życiu zdarzają się takie pociągi. Nie będę rozibł testu, chodzi mi o to dlaczego (nie wiem może mam złą technikę jazdy)loki są słabe i nie da się nimi prowadzić bardzo ciężkich pociągów??


40 wagonów z węglem to ok 3300 ton czyli poza  granica ET22 takie składy spotkasz tylko z jamnikami (ET 40,41,42) ja kiedyś widziałem ET41 i 45 weglarek u mnie na stacji (w dobrych czasach)

Dodano po 10 minutach:

 Acha co do piachu to mi sie jeszcze jedno przypomniało, zwykły (kopalny, rzeczny nie ten z kruszarni)piasek ma postać kuleczek, pod kołami pociągu zamienia się w kańciaste bryłki o ostrych krawędziach  co strasznie podnosi współczynnik tarcia (ale powoduje też szybsze scieranie obręczy dlatego sie go stosuje tylko w wyjątkowych sytuacjach)
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 12 Kwietnia 2006, 14:00:42
A ja z powiem cos z innej beczki. Jade misją ET41-129 w misji z darłowa do chełminowa przez krzyzową. Jestem juz przed krzyzową i mam s13 wiec zwalniam. chce juz wyluzowac az mi kompletnie cisnienie spadło... i stanąłem. Zaczynam luziowowac i syczy syczy...  A zegary pokazały taką wartość:
Cylinder ham.: O,4
Przewód GŁ: 0,2
Zbiornik GŁ: 0,5

Jak dawałem na klawiaturze num raz 4 i zraz 9 to Cisnienie w przewodzie skakało od 0,2 do troszkę wyrzej.. ale ruszyć się nei dało. I koniec w sumie bo czekalem 10 minut i nic. Spręzarka cały czas chodziła. i jak dawałem luzowanie klawisze 6 to spadałoale cisnienie w Cylindrze ham, ale zaraz się podosiło od nowa.

Wie ktoś co się tak naprawde mi przytrwafiło?
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: hunter w 12 Kwietnia 2006, 15:57:33
Cytat: "eU-o7 GTtuning"
Wie ktoś co się tak naprawde mi przytrwafiło?


Zerwane sprzęgi ;)
BTW tak samo mam, ale w misji z EN57. Ciekawe, ciekawe :>

Pozdrawiam.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 14 Kwietnia 2006, 17:47:39
Witam ponownie. No znów jechałem ET41-129 w misji z darłowa do chełminowa przez krzyzową, heh i znów mi się sprzęgi rozerwało... A najciekawsze jest to ze dokładnie się to stało w tym samym miejscu co porzednio. Jade sobie tak 65KM/h i wdzę wjazdowy do Krzyżowa wiec zwalniam do 40KM/h. Potem schodzę z hamulaca i jade luzem, jestem tak 400m o d stacji i nagle ciśnienie mi zaczyna spadać i lok hamuje. Stoję i nic nei mogę zrobić. Dzieję się to przed wjazdem do Krzyzowa. Drugi raz mi się to stało w tym samym miejscu...

Macie takie same problemy? Da się jakoś jechac po tym zdarzeniu? Z góry dziękuje za odpowiedz.

Pozdrawiam
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: piotrln w 14 Kwietnia 2006, 22:13:15
wez sobie przy tm et41 pare wagonow w scenerii usun i po kłopocie ja tak zrobiłem i nie mam problemu z et41
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: MKaczy w 15 Kwietnia 2006, 02:40:17
Cytuj
wez sobie przy tm et41 pare wagonow w scenerii usun i po kłopocie ja tak zrobiłem i nie mam problemu z et41


Ok. Zaraz tak zrobię. Dzięki Piotrln za pomoc.

p s1.: jeszce chciałbym wiedziec ile tych wagonów pousuwac? tak z 5 styknie?
P S2.: Wiecie, powiem Wam że najlepiej się jeździ w nocy, spokojnie jest;) Z resztą ja dziennie robię tak srednio od 2 do 8 kursów, hehehe.

A tak wogóle to święta się zblizają. Zyczę wam z tej okazji smacznego jajka, mokrego dyngusa, no i czego sobie zamarzycie, a w symku, na trasie s2, tylko w niedziele uważajcie na zające;)
Pozdrawiam.
Tytuł: ET41 z ciężkim bruttem
Wiadomość wysłana przez: piotrln w 15 Kwietnia 2006, 22:04:58
5 styknie . pozdrawiam