- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: Profeta w 27 Stycznia 2006, 23:15:41
-
Witam!
Jak już pisałem w wątku o ET22-304, przemalowałem lokomotywę 141 na 140. Zamierzałem do niej zrobić kabinę, ale jak zobaczyłem wnętrze Bobiny to się przeraziłem i wtedy powstał pomysł by zająć się czymś bliższym ojczyźnie. Ten sam model 141 postanowiłem przerobić na EP05. Mówiło się o jej powstawaniu już ze dwa lata temu, wówczas gdy pojawiła się ta 141. No ale do dziś się nie pojawiła, więc postanowiłem się za to wziąć. Oto jak wyszedł model zewnętrzny:
http://img379.imageshack.us/my.php?image=czech016ug.jpg
http://img457.imageshack.us/my.php?image=czech024fn.jpg
Tekstura jak na razie jest robocza także nie przerażajcie się niedoróbkami.
Pantografy dałem z EU07, zderzaki z EP02, a ogrzewanie, garnki i te gniazda do sterowania ukrotnionego zrobiłem sam. Wszystko dodane za pomocą notatnika.
Robiłem i robię też kabinę. Na razie jest ukończona w ok. 50%. Oto jak na razie wygląda:
http://img478.imageshack.us/my.php?image=kabinaczech011vw.jpg
http://img495.imageshack.us/my.php?image=kabinaczech025ch.jpg
Opieram się tylko na zdjęciach, gdyż nigdy nie byłem w EP05. Stąd nie jest ona na pewno idealna. Brakuje mi jednak dokładniejszych danych na jej temat. Głównie chodzi o rozszyfrowanie wszystkich przełączników, gdyż na zdjęciach nie wszystkie podpisy są widoczne i nie znalazłem też żadnego jej opisu. Także gdyby ktoś posiadał materiały na temat tej kabiny to byłbym wdzięczny za kontakt.
Wszystko to jednak nic. Może być model, kabina, a jak nie ma fizyki to nie ma nawet o czym myśleć. Jeżeli ktoś zna się na robieniu fizyki, bądź takowa już istnieje to również prosze o kontakt.
Póki co testuje to pod fizyką EP08. Nastawnik, nawrotnik, krany hamulców , amperomierze, woltomierz WN, manometry, czuwak i SHP już działają. Zatem konieczne minimum do w miarę normalnej jazdy.
Piszcie co o tym myślicie, czy jest sens to kontynuować i czy ktoś mógłby pomóc w wyżej wymienionych kwestiach.
Pozdrawiam!!!
-
Cześć!
Bardzo ładnie się to prezentuje. Mogę zrobić fototeksturę dla EP05-23, jeśli jesteś zainteresowany, napisz PW.
Ciekaw jestem, jak wykonasz bocznik w kole nastawnika. ;)
-
Zdaje się, że @OLI_EU robi/zrobił EP05 (w każdym razie przez jakiś czas miał ją w avatarze, a gdzieś się też napatoczyłem na screen).
-
No zapowiada się bardzo nieźle. Tylko mam pytanko. Na jakiej trasce robiles screeny?
-
Zdaje się, że @OLI_EU robi/zrobił EP05 (w każdym razie przez jakiś czas miał ją w avatarze, a gdzieś się też napatoczyłem na screen).
tyle ze oli zrobił ją do Maszyny 2 więc nie masz co marzyć o tym, że ją udostępni.
a ten model wygląda bardzo fajnie :) podoba mi sie :)
-
No zapowiada się bardzo nieźle. Tylko mam pytanko. Na jakiej trasce robiles screeny?
Trasa to twórczość własna... gdzieś musze testować ten tabor ;)
tyle ze oli zrobił ją do Maszyny 2 więc nie masz co marzyć o tym, że ją udostępni.
Zabierając się za tego loka właśnie wyszedłem z tego założenia, że ta robiona przez Oli_EU ma być do MaSzyny SPT.
-
Brakuje mi jednak dokładniejszych danych na jej temat. Głównie chodzi o rozszyfrowanie wszystkich przełączników, gdyż na zdjęciach nie wszystkie podpisy są widoczne i nie znalazłem też żadnego jej opisu. Także gdyby ktoś posiadał materiały na temat tej kabiny to byłbym wdzięczny za kontakt.
http://www.cmbydgoszcz.kolej.szczecin.pl/ET40/kabina_opis.htm zobacz to, moze cos bedzie pomocne.
-
...
No fajnie, że próbujesz podjąć się tego trudnego zadania...
Mała uwaga: konieczne jest poprawienie czoła EP05, gdyż jest ono za płaskie. 140, ani 141 też takiego nie miały. Poza tym trochę zachwiałeś proporcje pulpitu i okien w kabinie...
Jak napisał wcześniej Kolega EU05: jak rozwiążesz "boki" w nastawniku?
Życzę powodzenia w dalszych pracach!
-
Jak napisał wcześniej Kolega EU05: jak rozwiążesz "boki" w nastawniku?
Może tak jak w EN57? Tam jest to zrobione w podobny sposób.
-
Ale w EN57 nie ma bocznikowania na układzie szeregowym, co w czechach jest. Przypomniało mi się jedno (ale to niestety nie do wykonania - tak sądzę), że w czechach, jeśli wrzucasz parę pozycji na raz, to nastawnik "odskakuje" w kierunku pozycji zerowej, natomiast pozycje jazdy wrzucają się aż do momentu osiągnięcia pozycji wskazanej przez koło nastawnika jazdy, jeśli na kole wrzucisz pozycję szóstą i nie przytrzymasz koła nastawnika, silniki wskoczą na pozycję trzecią. Jeśli chcesz utrzymać pozycję szóstą, musisz trzymać koło nastawnika jazdy aż do osiągnięcia pozycji szóstej przez silnki. Ale to taki offtopic, nie sądzę, żeby w MaSzynie dało się coś takiego osiągnąć. ;)
-
Ale to taki offtopic, nie sądzę, żeby w MaSzynie dało się coś takiego osiągnąć. ;)
a ile jest na to czasu?
-
Przypomniało mi się jedno (ale to niestety nie do wykonania - tak sądzę), że w czechach, jeśli wrzucasz parę pozycji na raz, to nastawnik "odskakuje" w kierunku pozycji zerowej
Raczej od pozycji zerowej...
natomiast pozycje jazdy wrzucają się aż do momentu osiągnięcia pozycji wskazanej przez koło nastawnika jazdy
To jest nazywane przez maszynistów jeżdżących na EP05 "szyciem"...
jeśli na kole wrzucisz pozycję szóstą i nie przytrzymasz koła nastawnika, silniki wskoczą na pozycję trzecią
Nie, po prostu nastawnik Ci ucieknie do zera...
Jeśli chcesz utrzymać pozycję szóstą, musisz trzymać koło nastawnika jazdy aż do osiągnięcia pozycji szóstej przez silnk
Lokomotywy serii EU05 (później EP05) miały konstrukcję znacznie różniącą je od innych ówczesnych serii lokomotyw i dlatego ich rozruch wyglądał nieco inaczej. Jedną z zasadniczych różnic był brak przekaźnika samoczynnego rozruchu, co wymagało przeprowadzenia w każdym przypadku rozruchu ręcznego. Od prawidłowo wykonanego rozruchu zależało szybkie przejście na pozycje bezoporowe i uzyskanie w związku z tym wymaganej szybkości w stosunkowo krótkim czasie bez nadmiernego nagrzewania się oporników rozruchowych. W tym celu wykorzystując maksymalną przyczepność kół lokomotywy w początkowej fazie rozruchu należało szybko przejść kilka pozycji nastawnika jazdy aż do osiągnięcia na amperomierzu wskazania prądu około 500 A. Przesuwanie koła nastawnika jazdy na następne pozycje powinno było nastąpić wówczas, gdy natężenie prądu w obwodzie głównym nieco obniży się np. do 400 A. Jeżeli lokomotywa nie traci przyczepności przy prądzie 500 A i nie wykazuje skłonności do poślizgu, można było podnieść prąd rozruchu do 600 A. Uzależnione jednak to było od wielu okoliczności, które mógł ocenić na podstawie praktyki tylko doświadczony maszynista. Na przykład w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych nie należało podnosić prądu rozruchu ponad 400 A, a zdarzało się także, że musiał on być jeszcze mniejszy. W przypadku wystąpienia poślizgu konieczne było powrócenie kołem nastawnika jazdy do pozycji zera i rozpoczęcie rozruchu od nowa. W początkowej fazie i uważnej obsłudze zauważony poślizg można było zlikwidować poprzez uruchomienie piasecznic lub lekkim przyhamowaniu zestawów hamulcem dodatkowym. Zmiany układu szeregowego na równoległy dokonywało się w zasadzie z położenia II bocznikowego układu szeregowego na 25 pozycję układu równoległego przy prądzie nie większym niż 400 A.
-
A, to przepraszam, coś pomyliłem niestety.
-
Witam!
Co do czoła lokomotywy to ja jedynie przerabiam istniejący w MaSzynie model 141 w notatniku dodając do niego różne elementy polskie a usuwając te czeskie (np. kwestia pantografów czy reflektorów). Dlatego nie jestem w stanie tego poprawić.
Co do proporcji kabiny to oczywiście są one zachwiane, gdyż jak pisałem opieram się wyłącznie na zdjęciach nie posiadając żadnych jej planów. Dlatego proszę osoby posiadające takie materiały o kontakt na PW, gdyż pozwoli mi to jak najrealniej odzwierciedlić kabinę Czecha, a będzie to myślę z korzyścią dla nas wszystkich.
Co do bocznikowania i różnych komplikacji z tego powodu wynikających to jest to raczej kwestia fizyki. A jak pisałem nie znam się na jej tworzeniu. Stąd moja prośba do osób znających bardzo dobrze tą lokomotywę (widzę, że takich nie brakuje) i osób potrafiących pisać fizykę do MaSzyny o współpracę w projekcie.
Pozdrawiam!!!
-
Ale w EN57 nie ma bocznikowania na układzie szeregowym,
Z tym sie nie zgodze. Wszystkie krakowskie i cześc katowickich EZT Na pierwszym przyspieszeniu maja bocznikowanie szeregu wymyślił to jeden z instruktorów z MD Sucha Beskidzka dla ułatwienia powolnej jazy w terenie górskim.
-
Ciekawe rozwiązanie. ;)
Ale ja mówiłem o zwykłym (MaSzynowym) EN57.
-
Z tym sie nie zgodze. Wszystkie krakowskie i cześc katowickich EZT Na pierwszym przyspieszeniu maja bocznikowanie szeregu
No to faktycznie ciekawe rozwiązanie.Czyli zmiana w rozwiązaniu konstrukcyjnym?
A jeszcze jedno: to krakowiacy jeżdżą na bocznikach w kiblach? Mnie się nigdy tego nie udało spotkać. Maksymalna pozycja u nich to R.
-
Jest tak na przyspieszeniu I sa pozycje: P,S,(R)"przeskakuje luźno" i nastepnei trzy boczniki na takim układzie można osiągnąć max 60km/h co na trasy górskie jest idealne a na układzie II: P,S,R,BI,BII,BIII i jak trzeba to jada na wszystkich trzech bokach;) Podobno jak oddelegowano trzy Suskie jednostki do Bydgoszczy to tamtejsi mechanicy bocznikowanie szeregu uwazali za awarie i odnotowywali to w książkach pojazdu
-
A ja już szanownemu koledze zrobiłem co miałem. O to efekty:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/EU05-09.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/EU05-ZT.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/eu05-12.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/eu05-19.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/eu05-22.jpg
Pozdrowionka.
-
Jest tak na przyspieszeniu I sa pozycje: P,S,(R)"przeskakuje luźno" i nastepnei trzy boczniki na takim układzie można osiągnąć max 60km/h co na trasy górskie jest idealne a na układzie II: P,S,R,BI,BII,BIII i jak trzeba to jada na wszystkich trzech bokach;) Podobno jak oddelegowano trzy Suskie jednostki do Bydgoszczy to tamtejsi mechanicy bocznikowanie szeregu uwazali za awarie i odnotowywali to w książkach pojazdu
Kurde teraz mnie zaskoczyłes - bo ja jako Krakus myślałem ze tak jest na wszystkich kiblach - a w Maszynie nie ma bo nie ma... :D
-
A ja już szanownemu koledze zrobiłem co miałem. O to efekty:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/EU05-09.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/EU05-ZT.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/eu05-12.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/eu05-19.jpg
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/NKT/EU05/eu05-22.jpg
Pozdrowionka.
@ EP08_015 EU05 nie miały zgarniacza dopierow w serii EP05 je zamontowano. A i z każdych strony Czechy miały przecinane okno w połowe w pozycji poziomej.
Ja bie krytykuje ani nie mam na myśli że ten repaint EU05 jest do kitu bo jest naprawde ładny. Gratuluje i myśle że moje uwagi się przydadzą.
Pozdrawiam Patrykos
-
EU05 nie miały zgarniacza dopierow w serii EP05 je zamontowano.
Mylisz się! Przynajmniej niektóre EU05 w latach 70 miały już zgarniacze (np. 20, 25, 27, 29, 30) i nowe lampy z tym, że jedna nie miała "końcówki" czerwonej, a górna wyglądała nieco inaczej. W przypadku EU05-29 to już w 1966 roku miała zgarniacz. I jeszcze jedno: EU05 miały 4 drzwi wejściowych.
-
@ Jaco sorki zapomniałem :/ tylko mnie drażnią mnie te szyby :)
-
Podczas istnienia EU05 nie było takich jednostek organizacyjnych jak zakłady taboru.
-
Juz jest poprawione teksturka okna i wyszla superek :D
-
A jak poradziłeś sobie ze zgarniaczem? To jest tga więc zrób przezroczysty. :)
-
Obawiam sie ze zgarniacza nie da sie usunac z tego powoduy że z obszary tekstury zgarniacza sa pobierane barwy dla węzy pneumatycznych :(
-
Aha. Ech, kto to robił... Widać, że nie Bart (pewnie wiesz o co mi chodzi - wycieraczka). ;)
-
No prosze a co Bart ma wylacznosc na robienie tekstur? A tak pozatym ile nagle znawców EU05/EP05 a jak kolega prosił o pomoc to to kazdy cicho siedzial i ani slowa nie pisnol. A teraz marudzicie ze nie to okno czy zgarniacz. Przestancie marudzic i bierzcie sie doroboty albo cicho siedźcie !!!!!!!!!
-
No prosze a co Bart ma wylacznosc na robienie tekstur? A tak pozatym ile nagle znawców EU05/EP05 a jak kolega prosił o pomoc to to kazdy cicho siedzial i ani slowa nie pisnol. A teraz marudzicie ze nie to okno czy zgarniacz. Przestancie marudzic i bierzcie sie doroboty albo cicho siedźcie !!!!!!!!!
Prosze Cię @ EP08_015 nie nerwowo bo będzie awantura . Co do zgarniacza to nie musi być zmieniany tylko okienko to jest charakterystyczne a zgarniacz miały EU05 (dopierow teraz mi się wspomniało :P) więc wyzeruj nastawnik bo nadmiarowy wybił ;)
-
Witam!
Dzięki @EP08_015 jest szansa, że lokomotywa EP/EU05 się wkrótce ukaże. Warto docenić jego pracę, dlatego proszę nie płakać nad teksturami. Zagarniacze zostaną usunięte, a model jeszcze dopracowany. Przecież gdyby już był dobry to dawno by nim można jeździć.
Obecnie pracuję nad kończeniem kabiny, później musze zrobić drugą wersję pod EU05 i wówczas mogę wypuścić lokomotywę.
Także czekajcie cierpliwie i znawców, których widzę jest coraz więcej i widzę posiadają wiedzę, a co za tym idzie pewnie jakieś materiały (głównie odnośnie kabiny) jeszcze raz prosze o kontakt na PW. Chodzi o to żeby kabina wyglądała od razu tak jak ma wyglądać a nie żeby później wszyscy pisali, że to złe, tamto złe.
Pozdrawiam!!!
-
Z Bartem chodziło mi nie o tekstury (które są dobre, ale pewnie mi nie uwierzysz, bo ja oczywiście jestem przeciwko Tobie...), tylko o model. Bo to, że ten sam kawałek tekstury jest i dla zgarniacza i dla węży pneumatycznych to dobre nie jest.
No ale cóż - postrzegaj świat jak chcesz, warcz, naskakuj na innych, mieszaj z błotem, jak masz w zwyczaju. Proszę bardzo. To tylko i wyłącznie Twój problem.
-
Ze swojej strony chce tylko pokazac EP05-23 przeznaczona do SPT. W polowie lutego zabieram sie ostro za modelowanie...trzeba dokonczyc co sie zaczelo. Pod numerem GG jest link do ET21..tez przeznaczonej do SPT.
(http://img259.imageshack.us/img259/6571/ep7ab.th.jpg) (http://img259.imageshack.us/my.php?image=ep7ab.jpg)
-
Oli_EU te modele są wspaniale. Zycze powodenia w dalszej pracy nad modelami. no i czekam cierpliwie.... pozdrowienia dla wszystkich MK PKP.
p.s fajny avatar :]
-
Witam. Czy czoło w EP05 nie jest zbyt bardzo wysunięte u dołu?? A wy jak myslicie ??
Dodano po 1 minutach:
do przodu myrkło mi sie :]
-
Witam!!!
Prace nad kabiną są ukończone w 80% a zatem podaje link do wersji testowej.
http://hyperupload.com/download/170c9986/EP05.rar.html
ROZPAKOWAĆ DO KATALOGU GŁÓWNEGO MASZYNY!!!
wpisy:
do dynamic.dat:
EP0516
EP05-16
1
EP0523
EP05-23
1
do scenerii:
node -1 0 EP05-23 dynamic PKP\EP05 none EP0523 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 EP05-16 dynamic PKP\EP05 none EP0516 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Wydanie ostatecznej wersji planuję conajmniej za miesiąc. Zamierzam jeszcze wykonać kabinę bez sterowania wielokrotnego co umożliwi powstanie EU05, która póki co jest na etapie przeróbek modelu zewnętrznego.
Kilka przełączników/lampek jest nie podpisanych, gdyż nie było wyraźnie widać na zdjęciach podpisów. Dlatego znawców proszę o informacje co pod nimi się kryje aby w ostatecznej wersji wszystko już było w porządku. Podobnie rzecz się ma co do podpięcia lampek/przełączników, na razie działa ich tylko kilka i jeśli są źle podpięte to myśle, że zostanie to wychwycone. Z racji skąpych materiałów co do tylniej ściany kabiny wygląda ona na razie jak wygląda, a jeśli będę posiadał nowe materiały to konieczne elementy na pewno pojawią się w tej częsci kabiny. Największym problemem jest sufit, który z konieczności jest taki "podwieszany". Niestety model 141 nie był widocznie tworzony z myślą o kabinie. Byćmoże uda mi się to poprawić za pomocą notatnika do ostatecznej wersji.
Słów kilka o samej paczce. Zawiera ona lokomotywy EP05-16 i EP05-23, czyli te, które do dziś są w służbie na PKP. Lokomotywy oczywiście w starym dobrym malowaniu :) Kabinę mają na razie wspólną, w ostatecznej wersji będą się różniły aby uatrakcyjnić symulator :).
Fizyka jest uproszczona. Więcej nie dało się zrobić na tym exe.
Gdyby ktoś się zastanawiał czy warto ściągać paczkę to zamieszczam dwa screeny:
http://img47.imageshack.us/my.php?image=ep0523kabina2hz.jpg
http://img103.imageshack.us/my.php?image=ep05238xz.jpg
Na koniec kieruję szczególne podziękowania dla osób, które pomogły i pomagają w projekcie m. in. EU05, EP08_015, Jaco, Patrykos, KURS90 (kolejność przypadkowa).
Pozdrawiam i życzę miłej jazdy!!!
-
A, że tak zapytam? fizyka tam jest od czego? Od czecha czy od siódemki? PS. fajnie jakby normalne dźwięki były :)
-
A, że tak zapytam? fizyka tam jest od czego? Od czecha czy od siódemki? PS. fajnie jakby normalne dźwięki były :)
Co do fizyki to myślę, że chyba widać, że nie jest z siódemki. To uproszczona fizyka Czecha zrobiona na bazie fizyki EP08.
Co do dźwięków to jak ktoś je nagra to będą oryginalne.
Pozdrawiam!
-
całkiem spoko, fajnie wyglada przednia szyba (nie jest całkiem przeźroczysta). Problem to FPS - ponad 100% mniej jadąc czechem :/
i mam pytanie: czy w rzeczywistości też EP05 wchodzą na pierwszą bezoporową przy ok 60km/h a drugą ponad 100km/h ?
i czy też jest tak mułowata przy mniejszych prędkościach?
-
dla mnie to podobna ta fizyka :P a model i tekstury są bardzo ładnie zrobione :) nie moge się doczekać full wersji
-
Problem to FPS - ponad 100% mniej jadąc czechem :/
Tak z FPS może być problem na słabszych kompach, gdyż model lokomotywy jest bardzo szczegółowy. Poza tym kabina jest nieukończona i przez to nie pousuwałem jeszcze wszystkich niewidocznych płaszczyzn itd. Z kolei dojdzie do niej jeszcze kilka elementów także jeżeli chodzi o FPS to lepiej już raczej nie będzie.
i mam pytanie: czy w rzeczywistości też EP05 wchodzą na pierwszą bezoporową przy ok 60km/h a drugą ponad 100km/h ?
i czy też jest tak mułowata przy mniejszych prędkościach?
Nie mam pojęcia :)
-
no słabego kompa raczej nie mam pentuim 2.8GHz, 512MB RAM,a tam gdzie miałem ok 20 FPS to spadło do 5-6 nawet (więc strasznie skacze)
Szkoda, że nie da się nic z tym zrobić:/
-
Witam!
Jeśli chodzi o rzeczywistość to pozycja bezoporowa na ukladzie
szeregowym kończy sie gdzieś w okolicach 40km/h reszta to boczniki
ktorych nie (ominiemy)a jest ich 4. Na ostatnim boczniku osiaga sie te
60km/h i można spokojnie przejść na układ równoległy. Pozycji równoległych jest 9, bezoporowa konczy sie w granicach~90km/h
reszta to boczniki,których jest 5
Chłodzenie oporów rozruchowych odbywa sie za pośrednictwem
wentylatorów silników trakcyjnych. Na pozycjach oporowych, kanał
powietrzny, łączący wentylator ze skrzynią oporową, jest otwierany
(specjalna klapa wewnatrz kanału sterowana elektromagnetycznie)
na bezoporowej kanał sie zamyka, stąd lokomotywa jest pozbawina
charakterystycznego wycia podczas rozruchu)
Na silnikach wentylatorów jest zamocowana pradnica prądu stalego
połączona z wałem silnika za pomocą pasów klinowych zasila obwód
niskiego napięcia i ładuje akumulatory (48V)
Przy rozruchu obwod chłodzenia można włączyć ręcznie z pulpitu,
jeśli tego nie zrobimy, to włączy sie automatycznie na 3 pozycji
oporowej.
Sprężarki na lok.EP05 sa zasilane wysokim napięciem(ET21,22)
więc włączane bez potrzeby włączania (wentylatorow)
Model bardzo ladny:)
Jak mi sie trafi Czesio to nagram dzwieki:)
Pozdrawiam
-
więc fizyka do poprawy (nie wiem czy nie jest poprostu zła przkładnia 44:77?)
nie wiem jaką ma rzeczywiście EP05 ale 44 to chyba za duzo ??
Nich sie wypowie ktoś kto sie zna
-
no słabego kompa raczej nie mam pentuim 2.8GHz, 512MB RAM,a tam gdzie miałem ok 20 FPS to spadło do 5-6 nawet (więc strasznie skacze)
Testowałem teraz na Mocznikach i musze powiedzieć, że mając o wiele słabszego kompa miałem dobry FPS (16-17 na stacji, 25-28 na szlaku). Jak wiemy z wielu wątków na ten temat z FPS bywa różnie...
Co do samej fizyki to niestety nie dało się na szeregowym wsadzić boczników tak jak są w realu i nie można też zrobić ich różnej ilości na szeregowym i równoległym bo to wymaga zmian w exe. Podobnie kwestia tego by nastawnik sie poruszał podczas bocznikowania.
Na samych Mocznikach miałem problem złapać 160 km/h z dziewięcioma wagonami, ale w rzeczywistości chyba też tak było i dlatego zrobili w nich sterowanie wielokrotne (mogę się mylić).
więc fizyka do poprawy (nie wiem czy nie jest poprostu zła przkładnia 44:77?)
nie wiem jaką ma rzeczywiście EP05 ale 44 to chyba za duzo ??
Nich sie wypowie ktoś kto sie zna
44:77 jest w EP05 - dane z internetu.
Testujcie dalej i piszcie co jest nie tak.
-
44:77 jest w EP05 - dane z internetu.
Testujcie dalej i piszcie co jest nie tak
Pomyłka!! 77:44
-
dobrze jest, 44:77, najpiwerw mniejsze potem większe, bo jakby było na odwrót to silniki byłyby superwolnoobrotowe (zamiast wolnoobrotowych, jakie są teraz), a poza tym przy odwrotnym ustawieniu lok by jechał koło 3 razy szybciej i by miał 3 razy mniejszą siłę
-
Jak widzę plik chk zapożyczony jest od EU07 i zmiana przekładni niewiele pomogła.
Proponuję zatem zmianę wartości na poszczególnych pozycjach rozruchowych nastawnika jazdy w plikach chk. Ja u siebie już to uczyniłem i odpowiadają one wartościom lokomotyw EU05 i po zmianie przekładni na 44:77 EP05. Niestety "boków" nie ma.
Proszę kogoś o kontakt, abym mógł ten plik posłać mailem i żeby ta osoba to gdzieś powiesiła do pobrania.
-
Jak widzę plik chk zapożyczony jest od EU07 i zmiana przekładni niewiele pomogła.
Proponuję zatem zmianę wartości na poszczególnych pozycjach rozruchowych nastawnika jazdy w plikach chk. Ja u siebie już to uczyniłem i odpowiadają one wartościom lokomotyw EU05 i po zmianie przekładni na 44:77 EP05. Niestety "boków" nie ma.
Wartości na pozycjach rozruchowych zostały zmienione, ale "nieprofesjonalnie". Świadczy o zmianie choćby ilość pozycji rózna od tej w 07, zmiana parametrów (Vmax, wymiary itd). Poza tym pozycje nastawnika wrzucają się same (to wzięte z kibla).
Ja mam tą samą fizykę co Wy? Niech ktoś wklei plik chk z paczki.
Co do "boków" pisałem już wyżej.
Pozdrawiam!!!
-
w rzeczywistości chyba też tak było i dlatego zrobili w nich sterowanie wielokrotne (mogę się mylić)
2 x EP05 targały Ex nawet z 11 wagonami o masie 500 t z V max 160. Jechały po dwie, aby m.in. utrzymać rozkład jazdy. Chodzi tu przede wszystkim o Górnika i Krakusa. Tatry dla przykładu na 2 x EP05 miały mase 750 t, ale V max 140.
Dodano po 5 minutach:
Wartości na pozycjach rozruchowych zostały zmienione, ale "nieprofesjonalnie".
Ja zmieniłem na oryginalne...
-
Ja zmieniłem na oryginalne...
To wrzuć to przez hyperupload, albo wklej same pozycje rozruchowe do przekopiowania.
-
Poniżej zamieszczam plik *.chk zmodyfikowany przez Jaco:
// to jest plik z parametrami dla EP05
// stale uniwersalne stosowane dla kazdego pojazdu
Param. Category=train M=82500 Vmax=160 PWR=2032 SandCap=500
Load: MaxLoad=52 LoadQ=pieces LoadAccepted=pantstate LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=0.1
// rodzaj (train,auto,ship), masa [kg], Vmax [km/h], moc [kW]
Dimensions: L=16.140 H=3.987 W=2.950 Cx=0.3
// dlugosc ze zderzakami, wysokosc, szerokosc [m], wspolcz. oporu aerodynam.
Wheels: D=1.250 AIM=2000 Tw=1.435 Axle=Bo'Bo' Ad=3.05 Bd=8.55 Rmin=80 BearingType=Roll
// srednica kol napednych, moment bezwladosci [kgm^2], szerokosc, uklad i rozstaw osi, rozstaw czopow, min. promien skretu [m]
Brake: BrakeType=Oerlikon NBpA=8 MBF=85.0 MaxBP=0.41 BCN=8 BCR=0.112 BCD=0.2 BCM=5.3 HiPP=0.5 LoPP=0.34 Vv=0.834 MinCP=0.75 MaxCP=0.85 CompressorSpeed=0.03
// ilosc elementow ciernych na os, max sila docisku ham. recznego [kN], max. cisnienie w cyl.,
// cylindry: ilosc, promien, skok roboczy, mnoznik przekladni,
// cisnienie nominalne w przew. glownym [MPa], opcjonalnie dane dotyczace sprezarki i zbiornika glownego
BuffCoupl. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.15 FmaxB=740 kC=4800 DmaxC=0.15 FmaxC=780 beta=0.58
// urzadzenia zderzno-cieglowe, sily w kN (uwaga - sprezystosc kB to 2*sprezystosc pojedynczego zderzaka!)
Cntrl. BrakeSystem=Pneumatic BCPN=6 BDelay1=15 BDelay2=4 BDelay3=35 BDelay4=25 ASB=Manual LocalBrake=PneumaticBrake DynamicBrake=Passive MCPN=33 SCPN=5 AutoRelay=Yes IniCDelay=0.5 SCDelay=0.1
-1 0.6 -1 50 Pneumatic
0 0.5 -1 9 Pneumatic
1 0.44 -1 9 Pneumatic
2 0.40 -1 9 Pneumatic
3 0.36 -1 9 Pneumatic
4 0.32 -1 9 Pneumatic
5 0.28 -1 9 Pneumatic
6 0 -1 9 Pneumatic
// tabelka z parametrami nastaw glownego hamulca: cisnienie w przewodzie glowny, cylindrach (-1: nie dotyczy), szybkosc nap.,
// powyzej rodzaj hamulca zespolonego, ilosc nastaw hamulca oraz opoznienie dzialania, typ hamulca niesamoczynnego
// ilosc nastaw glownego i dodatkowego nastawnika, rozruch aut., opoznienia zadzialania stycznikow
Security: AwareSystem=Active,CabSignal AwareDelay=60 SoundSignalDelay=5 EmergencyBrakeDelay=6 RadioStop=Yes
// systemy zabezpieczajace: czuwaki, sygnalizacja kabinowa itp
Light: Light=Generator LGeneratorEngine=ElectricSeriesMotor LMaxVoltage=110 LMaxCurrent=155
// zrodlo mocy dla oswietlenia
Power: EnginePower=CurrentCollector CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1200 MinH=0.38 MaxH=2.4 CSW=1.4
// zrodlo mocy dla silnikow trakcyjnych
Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=44:77 WindingRes=0.15 nmax=2390
// Parametry stale dla elektrycznych silnikow trakcyjnych
Switches: Pantograph=Continuos
// parametry silnika dla roznych stopni bocznikowania
// pozycja, alfa,beta,gamma(->moment), fi,Isat(->SEM)
// zmiana - fi,Isat->moment, fi,Isat->SEM
MotorParamTable:
0 23.34 206 124 118 1
1 42.12 826 124 165 1
2 25.81 380 123 218 1
3 27.89 558 129 324 1
4 30.48 798 130 427 1
5 25.26 742 131 555 1
END-MPT
Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=700 ImaxHi=850 IminLo=450 IminHi=550
// informacje o obwodzie elektrycznym
// naglowek listy: ilosc pozycji nastawnika, rodzaj wentylatorow oporow rozr. i ich predkosc obr., rez. zal. went.
// lista: nastawnik, rezystory rozruchowe, ilosc galezi, ilosc silnikow w galezi, automatycznie przeskakiwanie pozycji
RList: Size=33 RVent=Automatic RVentnmax=3300 RVentCutOff=0.1
0 0 0 4 1
1 14.308 1 4 1
2 10.558 1 4 1
3 8.908 1 4 1
4 7.668 1 4 1
5 6.428 1 4 1
6 5.744 1 4 1
7 5.060 1 4 1
8 4.616 1 4 1
9 4.172 1 4 1
10 3.813 1 4 1
11 3.454 1 4 1
12 3.100 1 4 1
13 2.746 1 4 1
14 2.456 1 4 1
15 2.215 1 4 1
16 1.974 1 4 1
17 1.629 1 4 1
18 1.284 1 4 1
19 1.054 1 4 1
20 0.824 1 4 1
21 0.593 1 4 1
22 0.362 1 4 1
23 0.181 1 4 1
24 0.000 1 4 1
25 2.086 2 2 1
26 1.727 2 2 1
27 1.373 2 2 1
28 1.228 2 2 1
29 0.987 2 2 1
30 0.642 2 2 1
31 0.412 2 2 1
32 0.181 2 2 1
33 0.00 2 2 1
END-RL
Miłej jazdy!
-
Raczej błąd jest jeszcze inny bo nadal pierwsza bezoporowa wchodzi przy 60km/h a druga 120km/h, a powinno być tak jak mały napisał.
Ja zmieniłem przkładnie na 33:79 (mimo, że w rzeczywistości jest inna) ale przynajmniej lok się zachowuje bardziej "realistycznie" i tak nie "zamula" przy małych prędkościach
-
trzeba zmienić MotorParamTable na odpowiednie do EP05, to się jakoś liczy, tylko nie wiem jak
-
Raczej błąd jest jeszcze inny bo nadal pierwsza bezoporowa wchodzi przy 60km/h a druga 120km/h, a powinno być tak jak mały napisał.
Ja zmieniłem przkładnie na 33:79 (mimo, że w rzeczywistości jest inna) ale przynajmniej lok się zachowuje bardziej "realistycznie" i tak nie "zamula" przy małych prędkościach
Jesteś niepoważny! Wiesz, że nie ma "boków" w nastawniku i piszesz o błędzie...
-
a jak zamknąc okno od strony maszynisty? bo przy 160 mocno wieje... ;)
-
a jak zamknąc okno od strony maszynisty? bo przy 160 mocno wieje... ;)
Proponuję F10 ;)
-
Witam
Zassałem sobie paczuszkę wczoraj, rozpakowałem dzisiaj i oglądam sobie. Z zewnątrz prezentuje się bardzo ładnie. Ale kiedy wszedłem do kabiny to...
(http://img435.imageshack.us/img435/3782/kabinaczecha8mz.th.jpg) (http://img435.imageshack.us/my.php?image=kabinaczecha8mz.jpg)
Nie wiem szyby i amperomierze mi zaparowały, haslera papierem obkleili ;) ? A o radiotelefonie to szkoda gadać...
-
Nie wiem szyby i amperomierze mi zaparowały, haslera papierem obkleili ;) ? A o radiotelefonie to szkoda gadać...
Nie wiem skąd to się wzięło, paczka zawiera wszystkie potrzebne tekstury. Rozpakowałeś do głównego katalogu? Jeśli tak to spróbuj jeszcze raz, może wystąpił jakiś błąd. A może paczka ściągnęła się niekompletna? Czy u kogos jeszcze wystąpił podobny problem?
Pozdrawiam!
-
szyby są zaklejone po malowaniu
miałem takie "cuś" ale zassałem jeszcze raz i śmiga;)
-
Wszystkie te niewyświetlane tekstury są takie dziwne :/ oglądam w TgaTool i np hasler wygląda jak zgnieciony i zmasakrowany:
(http://img208.imageshack.us/img208/404/halser9fm.th.jpg) (http://img208.imageshack.us/my.php?image=halser9fm.jpg)
a te wszystkia manometry to takie różnorodne, różnokolorowe kreski i kropki na dole tekstury np manometr:
(http://img208.imageshack.us/img208/3807/manometr2ma.th.jpg) (http://img208.imageshack.us/my.php?image=manometr2ma.jpg)
-
Chyba nie było jeszcze poruszane, a myślę, że warto.
Coś jest pomieszane z długością modelu (tą w pliku .chk), bo przy dociskaniu do składu mamy taki obrazek: http://members.lycos.co.uk/andyeu2/blad05.JPG . Czyli zdefiniowana długość modelu różni się (jest większa) od tej rzeczywistej. Jak poprawić wpis w .chk, żeby było dorbze (jaką wartość tam wstawić)? Tzn. jaką dlugość ma model sam w sobie?
-
Wszystkie te niewyświetlane tekstury są takie dziwne :/
Może coś się źle ściągnęło? Spróbuj może jeszcze raz, zobaczymy co będzie dalej..
-
No i czas na malutki dodatek taborowy do startloadera. O to teksturki MINI. Przydatne sa przy wyświetlaniu taboru w starterze.
Wypakować je do katalogu TEKSTURES/MINI
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/MINI.rar
Pozdrawiam.
-
Chyba nie było jeszcze poruszane, a myślę, że warto.
Coś jest pomieszane z długością modelu (tą w pliku .chk), bo przy dociskaniu do składu mamy taki obrazek: http://members.lycos.co.uk/andyeu2/blad05.JPG . Czyli zdefiniowana długość modelu różni się (jest większa) od tej rzeczywistej. Jak poprawić wpis w .chk, żeby było dorbze (jaką wartość tam wstawić)? Tzn. jaką dlugość ma model sam w sobie?
W pliku *.chk wartośc L=16.140 należy zmienic na L=15.945 i wszystko jest ok
-
W pliku *.chk wartośc L=16.140 należy zmienic na L=15.945 i wszystko jest ok
Dzięki.
-
Znalazłem kolejny błąd.
Światła końca pociągu na lokomotywie nie są poprawnie wyświetlane. Po za tym w kabinie włączniki świateł po włączeniu świateł końca pociągu również nie są poprawnie nastawione.
Dodano po 7 godzinach 16 minutach:
I jeszcze pytanie laika w sprawach EP05 (tylko nie bić :) ).
Czym się w EP05 bocznikuje (jaką dźwignią)?
-
Witam
Boczniki są w kole nastawnika
Pozdrawiam
-
Znalazłem kolejny błąd.
Światła końca pociągu na lokomotywie nie są poprawnie wyświetlane. Po za tym w kabinie włączniki świateł po włączeniu świateł końca pociągu również nie są poprawnie nastawione.
Dodano po 7 godzinach 16 minutach:
I jeszcze pytanie laika w sprawach EP05 (tylko nie bić :) ).
Czym się w EP05 bocznikuje (jaką dźwignią)?
Sygnał czerwony jest tymczasowy, a przełączniki moim zdaniem w ogóle nie działają ;) (bo ich nie podpiąłem)
Bocznik jest w kole nastawnika ale na obecnym exe nie da się tego zrobić.
Pozdrawiam!!!
-
Boczniki są w kole nastawnika
Bocznik jest w kole nastawnika ale na obecnym exe nie da się tego zrobić.
A moglby mi ktos wytlumaczyc, jak w prawdziwej lokomotywie sie bocznikuje? Na jakiej zasadzie dziala te bocznikowanie w natawniku?
Przepraszam, ze takie pytania zadaje, ale w sprawach technicznych EP05 jestem wyjatkowo blady.
-
W siodemce masz osobna dzwignie do bocznikowania, zas w czechach pozycje bocznikowania masz w kole nastawnika.
Jak masz pozycje bezoporowa szeregowa (pozycja 24.), to nastepna pozycja kola nastawnika to pierwszy stopien bocznikowania na ukladzie szeregowym. Po ostatniej, czwartej pozycji bocznikowania na ukladzie szeregowym, masz pierwsza pozycje jazdy rownoleglej. Ostatnia, 33. pozycja jazdy (9. pozycja rownolegla, a zarazem 37. pozycja kola nastawnika, to pozycja bezoporowa rownolegla. Potem kolejne 5 pozycji nastawnika jazdy odpowiada pozycjom 1.-5. stopnia bocznikowania na ukladzie rownoleglym.
Mam nadzieje, ze zrozumiales. ;)
-
Mam nadzieje, ze zrozumiales. ;)
Czyli wszystkie czynnosci zwiazane z przyspieszaniem lokomotywy serii EP05 wykonujemy nastawnikiem?
A czy niezaleznie od pozycji nastawnika (obojetnie czy na pierwszym obiegu, czy boczniki, czy drug uklad) dziala te samoczynne 'przerzucanie' pozycji?
-
na chłopski rozum to mniej więcej tak jak w ENie57 ? Chyba zrozumiałem to co wytłumaczyłeś ;]
-
Czyli wszystkie czynnosci zwiazane z przyspieszaniem lokomotywy serii EP05 wykonujemy nastawnikiem?
.
Tak, tak samo bylo w EU05 (dane nt. pozycji nastawnika spisalem wlasnie z ksiazki o lokomotywach EU05).
A czy niezaleznie od pozycji nastawnika (obojetnie czy na pierwszym obiegu, czy boczniki, czy drug uklad) dziala te samoczynne 'przerzucanie' pozycji?
A co przez to rozumiesz?
-
Czy kolejne pozycje bocznikowania przerzuca się klawiszem "+" czy też klawiszem "/". Bo jak wszedłem na drugą bezoporową to po wciśnięciu "/" nie poruszył się ani nastawnik, ani ta dźwignia obok...
Dodano po 12 minutach:
ale wpadka... to przecież dźwignia nawrotnika :P
No ale nastawnik u mnie nie porusza się przy włączaniu kolejych pozycji bocznikowania.
-
No ale nastawnik u mnie nie porusza się przy włączaniu kolejych pozycji bocznikowania.
Bocznik jest w kole nastawnika ale na obecnym exe nie da się tego zrobić.
-
ok, już rozumiem
-
A czy niezaleznie od pozycji nastawnika (obojetnie czy na pierwszym obiegu, czy boczniki, czy drug uklad) dziala te samoczynne 'przerzucanie' pozycji?
A co przez to rozumiesz?
No bo w MaSzynie pozycje zmieniaja sie automatycznie, a jesli 'dojde' nastawnikiem do konca pierwszego ukladu i dam pozycje bocznikowania to wybije nadmiarowy.
Cze w realu tez tak jest?
-
A ja mam taki problem że ze środka EP05 nie widzę przewodów trakcji i niektórych modeli (np w wagonie 1szej klasy ze środka EP05 widzę tylko wózki). Jak dam f4 (wyjdę na zewnątrz) to wszystko jest ok. To normalne? Da się coś z tym zrobić?
-
A ja mam taki problem że ze środka EP05 nie widzę przewodów trakcji i niektórych modeli (np w wagonie 1szej klasy ze środka EP05 widzę tylko wózki). Jak dam f4 (wyjdę na zewnątrz) to wszystko jest ok. To normalne? Da się coś z tym zrobić?
Potrzebujesz "nowe" exe z działu "Devs".
-
Bocznik jest w kole nastawnika ale na obecnym exe nie da się tego zrobić.
Tak, tylko ciekawe jak rozwiązano to w EN57. Przecież tam też po równoległym są boczniki...
Pozdrawiam.
-
Bocznik jest w kole nastawnika ale na obecnym exe nie da się tego zrobić.
Tak, tylko ciekawe jak rozwiązano to w EN57. Przecież tam też po równoległym są boczniki...
No tak, ale tutaj są potrzebne jeszcze po szeregowym. A samo rozwiązanie problemu może nastąpić tylko poprzez ingerencję w exe i nic innego tu już nie wymyślimy. W ostateczności teraz nie jest tragicznie, ale wiadomo, że jest to duży mankament.
Pozdrawiam!
-
W EP01 i EP02 jest ten sam problem. Po prostu trzeba się przyzwyczaić do tego żeby za każdym razem na szeregowej i równoległej bezoporowej załączać boczniki ręcznie i będzie od biedy zgodnie z oryginałem.
-
LOK EP05 WIZUALNIE BDB!STEROWANIE NDST!
Dodano po 2 minutach:
PANOWIE! PROWADZIL KTORYS Z WAS MOZE PIATKE?
-
Gdybyś uważnie czytał temat byś wiedział, że obecne .exe nie daje możliwości wiernego odwzorowania fizyki EP05.
-
CZYTALEM!WIEM W CZYM PROBLEM,TYLKO PIATKA W TAKIEJ FORMIE JEST NIE DO JAZDY! MIALEM OKAZJE JECHAC TYM LOKIEM JEST SUPER!SIUDEMKI I OSEMIKI ROWNIEZ DZIEWIEWIATKI NIE MAJA POLOTU!
Dodano po 4 minutach:
TYM LOKIEM PROWADZILEM EX"WARTA"MA KOPA!
Dodano po 5 minutach:
w tym wydaniu frajda dla milosnikow lok ep05!DUZA POCHWALA DLA TWORCY!
-
Wyłącz Caps Locka człowieku nie musisz sie drzeć!
-
cmst-POZNAN LOK EP05 WIZUALNIE BDB!STEROWANIE NDST!
PANOWIE! PROWADZIL KTORYS Z WAS MOZE PIATKE?
Witam
Owszem prowadzil i prowadzi od 84 roku
Pozdrawiam
-
Z tym sie nie zgodze. Wszystkie krakowskie i cześc katowickich EZT Na pierwszym przyspieszeniu maja bocznikowanie szeregu
No to faktycznie ciekawe rozwiązanie.Czyli zmiana w rozwiązaniu konstrukcyjnym?
A jeszcze jedno: to krakowiacy jeżdżą na bocznikach w kiblach? Mnie się nigdy tego nie udało spotkać. Maksymalna pozycja u nich to R.
Jest to przerubka późniejsza jak ktoś chce to nawet mu moge wysłać orginalną instrukcję PKP jak to wykonać. Krakowiacy często tak jeżdżą gdyż umożliwia to uzysknie prędkości ok 60Km na szlakach w kierunku chabówki.
Dodano po 8 minutach:
więc fizyka do poprawy (nie wiem czy nie jest poprostu zła przkładnia 44:77?)
nie wiem jaką ma rzeczywiście EP05 ale 44 to chyba za duzo ??
Nich sie wypowie ktoś kto sie zna
Według posiadanej książeczki o EP05 przekładnia jest 84:37
-
Wg "Atlasu lokomotyw":
-EU05 - 84:37
-EP05 - 77:44
-
Wg "Atlasu lokomotyw":
-EU05 - 84:37
-EP05 - 77:44
sorki zapomniałem że w EP zmienaili przekładnia
-
tak naprawde to w całym symulatorze jest z tym coś źle bo w EU07 jak się na drugim układzie da maxymalne bocznikowanie (max osłabienie pola) przy prędkości poniżej 80km/h to wybija przekaźnik nadmiarowy, a w rzeczywistości mozna przy duzo mniejszej prędkości to zrobić
-
przy prędkości poniżej 80km/h to wybija przekaźnik nadmiarowy, a w rzeczywistości mozna przy duzo mniejszej prędkości to zrobić
To zależy od maszyny jedna utrzyma a na innej nadmiarowy uderzy
-
to aż tak duże różnice są??
bo wiem, że przy nicałych 60km/h już niektórzy mechanicy dawali max bocznik na drugim układzie - tak mi mówili
A od czego to zależy?(pomijając, że są spadki napiecia w sieci bo to wiem) Ma jakieś znaczenie czy jest to 4e czy 303e ?
-
poprostu sa silniki zle pofitowane - mam to poprawione i ladnie przy 73 mozna dac 6 bok. bede mial troche wiecej czasu to pozbieram rozne smieci ktore mi zostaly po tym dlugim okresie i wrzuce to jakos.
pozdro
-
tak przy okazji (sorki, ze nie na temat) do prawdziwych maszynistów przy jakiej minimalnej prędkości w EU07 można juz dać max bocznik na pierwszym układzie i przy jakiej minimalnej prędkości można wejść drugi układ (tzn nastawnik na ostatniej pozycji, bocznik jeszcze nie używany)
z góry dzieki za odpowiedź!!
potrzebne mi to bo chcę pozmieniać toche fizyke EU07 aby była bardziej realistyczna
-
6 bok tak mniej wiecej przed sama 40km wejdzie,ale tego sie nie stosuje bo w wiekszosci przypadkow wywali. drugi uklad zamkniesz przy 48-50 maksymalnie. warunki napieciowe normalne. w EP07 zamykasz drugi uklad w granicach 60.
fizyka do EU jest prawie wporzadku. trzeba tylko troche pozmieniac wartosci ostatnich bocznikow w chk. skopana jest natomiast 4E i EP07. Ale wystarczy przekopiowac wartosci bocznikow z 303E i powinno byc ok.
-
zmieniłem je: ( *.chk )
MotorParamTable:
0 23.34 206 124 125
1 42.12 826 124 145
2 25.81 380 123 180
3 27.89 558 129 265
4 30.48 798 130 323
5 25.26 742 131 400
6 23.27 807 145 644
END-MPT
teraz dużo lepiej odzwierciedla rzeczywistość, można je zamienić w EP07, 303e, 4e jak również w jamniku i byku
-
Hello !
Who can i download this wonderfull lok :D
Thanks for your answear
-
Hmm. Search somewhere in a forum and you must find it! You can use a Search tool wich names Szukaj, and write there this: ep05 do pobrania
Search in few topics and you must find it.
Regards!
-
Hello ,
I found a link for the donwload but he was dead :(
-
Hello ,
I found a link for the donwload but he was dead :(
Yes, the link is dead, but the new version of EP05 coming soon... be patient.
Greetings
-
Czy Mógłby Ktoś Podać Jeszcze Raz Ale Już Działającego Linka
-
Czy Mógłby Ktoś Podać Jeszcze Raz Ale Już Działającego Linka
Nie ma już działającego linka, a paczki, którą zawierał już dawno nie mam. Niestety, ale wszelkie zażalenia prosze kierować do Hyperupload :). Myślę, że EP05 powinna się w ostateczej wersji ukazać w czerwcu (przynajmniej sam model, bo fizyka to już inna sprawa). Zatem trzeba trochę poczekać jak już pisałem nie po polskiemu wcześniej. Kabina jest już prawie gotowa, montuję teraz podświetlenie. Jeszcze kilka zmian w modelu zewnętrznym i pare drobiazgów do kabiny zostało. Gdyby nie sesja to może skończyłbym to już w przyszłym tygodniu.
Pozdrawiam!
-
Ok Dzięki Za Odpowiedz Czekam
Pozdrawiam Oskar
-
Witam!!!
W końcu udało się ukończyć EP05 w wersji ze sterowaniem wielokrotnym.
Poprawiłem trochę fizykę, więc lokomotywa wykazuje teraz więcej chęci do przyspieszania niż poprzednio. Nadal nie ma bocznikowania w kole nastawnika!
Inne wskazówki: na klawiszach "]}" otwieramy i zamykamy prawe okno, "[{" poruszamy prawą wycieraczką, ";:" zapalamy podświetlenie haslera (do tego wymagane jednak najnowsze "nowe" exe, to 664 kB tego nie obsługuje). Podświetlenie mierników jest wykonane na stałę tak jak w ET22-304. Wszyscy palacze w kabinie B obowiązkowo spoglądają na sufit!
Paczkę należy wypakować do katalogu głównego MaSzyny. Informacje dotyczące wpisów znajdują się w załączonym do paczki pliku "info EP05".
Oto link:
http://rapidshare.de/files/24679169/EP05.rar.html
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy!
PS. Szczególne podziękowania za pomoc w wykonaniu kabiny składam koledze Oli_EU.
-
Oto link:
http://rapidshare.de/files/24679169/EP05.rar.html
hmm czy tylko ja nie moge sobie poradzić ze sciagnieciem tego z rapida? możnaby prosić kogoś o inny serwerek? byłbym wdzięczny
pozdrawiam
-
Jak klikniesz na link to otworzy Ci się strona, którą musisz przesunąć na dół gdzie znajdziesz tabelkę. W tabelce klikasz na guzik Free i odczekujesz czas, który podany jest nad tabelą. Po jego upływie pokazuje się kod i puste miejsce gdzie go musisz przepisać. Robisz to i klikasz Download from Mirror [...]. Koniec.
Dodano po 13 minutach:
A co do EP to bardzo ładnie wykonana kabina, ale kabiny chyba się przechylają na zakrętach w złą stronę.
-
Witam
Sprężarki na lok.EP05 działają po wysokiej stronie zasilania a zatem
niezależnie od silników wentylatorów (przetwornicy ta lok. nie posiada
jest mała prądnica zamocowana nad wentylatorem) Po ustawieniu nastawnika jazdy na ostatnia poz.równoległą, jak i zejścia nastawnikiem do zera czas w jakim sie to odbywa jest taki sam i w góre i w dól. Ta lokomotywa nie posiada czegoś takiego jak samoczynny rozruch.
Pozdrawiam
-
Dziwne ale w cześku światła nie świecą ani białe ani czerwone. A tak to nie mam zastrzezeń jak narazie ide sprawdzać dalej.
Skoro palenie zabija to co w pierwszej kabinie robią te papierosy?? xD
EDIT: Już wszystko ok ;) zapomniałem o małej rzeczy :P
-
Witam!
U mnie kabina jak ją testowałem pochylała się w dobrą stronę (może mi się zdawało ;) ). Co do spraw powiedzmy techniczno-fizycznych to niestety exe nie było pisane z myślą o EP05, więc zawsze będzie to tylko udawane. Ja się zajmowałem samym modelowaniem. Co do tych fajek i naklejki to obie te rzeczy występują żeby ktoś nie powiedział, że w symku promujemy niezdrowy tryb życia :)
Pozdrawiam!
-
Model i kabina są super. Pózniej Sprawdze cześka na "CMK" jak się spisuje z normalnym expresem.
Pozwoliłem sobie wgrać paczke na serwerek co by nie musieli inni czekac z tym rapidem (niekażdy ma premium ;) xD) Link juz niedługo.
-
Jak klikniesz na link to otworzy Ci się strona, którą musisz przesunąć na dół gdzie znajdziesz tabelkę. W tabelce klikasz na guzik Free i odczekujesz czas, który podany jest nad tabelą. Po jego upływie pokazuje się kod i puste miejsce gdzie go musisz przepisać. Robisz to i klikasz Download from Mirror [...]. Koniec.
hmm nie chodzi mi o to, ja wiem jak sie poruszać po rapidzie,ale mam inny problem: po prostu jak juz klikam na download to otwiera mi link w download menagerze Flashget (a na rapidzie jest to dozwolone chyba tylko dla Premium Account) i w ogóle nie ściąga pliku,natomiast jak wychodze z Flashgeta i klikam jeszcze raz to wyskakuje mi stronka z komunikatem:
Download-session invalid. Please click here.
Possible reasons:
Download-session expired. Direct-links last a few minutes for free users and a few days for premium-users.
You requested this download-session from a different IP than yours. If you use AOL, try a different browser.
Stąd moja prośba o inny serwerek, choć wiem, że to jest wkurzające, bo co jakiś link to zawsze komuś coś nie pasuje albo nie umie ściągnąć.
EDIT: o widze ze @Kozi mnie uprzedził:) dzięki dobry człowieku,czekam z niecierpliwością:) pozdrawiam
-
Model i kabina są super. Pózniej Sprawdze cześka na "CMK" jak się spisuje z normalnym expresem.
Pozwoliłem sobie wgrać paczke na serwerek co by nie musieli inni czekac z tym rapidem (niekażdy ma premium ;) xD) Link juz niedługo.
Dzięki za ten serwer. Sam nie lubię tych bezpłatnych, ale nie miałem możliwości umieścić tego gdzie indziej.
-
ogólnie czech jest super ale po wykolejeniu dzieje się coś dziwnego, a mianowicie koła są pomiędzy szynami
Skrin:
http://img161.imageshack.us/img161/5295/nowyobrazmapabitowa4xj.png
-
ogólnie czech jest super ale po wykolejeniu dzieje się coś dziwnego, a mianowicie koła są pomiędzy szynami
Skrin:
http://img161.imageshack.us/img161/5295/nowyobrazmapabitowa4xj.png
to nie wykolejaj;)
-
http://www.mess.public-enemy.eu/Maszyna/EP05.rar
-
Witam. Proszę napiszcie czy u Was tez tak jest, że w kabinie B "Czecha" niemożecie się poruszać do przodu i do tyłu? U mnie tak jest w mocznikach wszystko pięknie się załadowało przy zmianie kabiny mogę się tylko porusać na boki, a odsunąć od przedniej szyby sie niemogę.
Proszę napiszcie czy u kogos taki problem wystapił i ewentualnie gdzie może być problem u mnie. Dziękuję za ewentualna pomoc.
Pozdrawiam.
-
Witam. Proszę napiszcie czy u Was tez tak jest, że w kabinie B "Czecha" niemożecie się poruszać do przodu i do tyłu? U mnie tak jest w mocznikach wszystko pięknie się załadowało przy zmianie kabiny mogę się tylko porusać na boki, a odsunąć od przedniej szyby sie niemogę.
Proszę napiszcie czy u kogos taki problem wystapił i ewentualnie gdzie może być problem u mnie. Dziękuję za ewentualna pomoc.
Pozdrawiam.
Tak w drugiej kabinie tak jest. Sam nie wiem czemu :)
A żeby otwierać okno musisz mieć nowe exe.
Pozdrawiam!
-
No to Czesiek mnie zaskoczył. Na pewnej trasie o nazwie XXXXXX. Jadąc ze składem 11 wagonów utargał 193km/h. EP09 z tym samym składem udarła tylko 184km/h.
-
Pojeździłem sobie ostatnio EP05 i muszę przyznać że lok jest całkiem nieźle zrobiony widać sporo włożonej pracy, mam tylko jedno zastrzeżenie - od kiedy to na EP05 montowany jest PSR ? Przy rozruchu można spokojnie dać nastawnik na ostatnią pozycję i obserwować jego pracę. To że na czechu jest wał kułakowy to nie znaczy że PSR też posiada. Myślę że jest to dość duży mankament tego modelu.
-
Witam
Mam 2 pytania:
1. Czy w EP05 jest bocznik taki sam jak np. w EU07 ?
W symulatorze niby działa, ale nie rusza się żadna wajcha, a przynajmniej nic takiego nie zauważyłem.
2. Jak to jest z hamowaniem w EP05 ?
Wiem że prędkość 160 km/h to dość dużo, ale... przy kranie ustawionym na pozycję awaryjną prawie w ogóle nie hamuje, podczas gdy EP09 na takiej pozycji prawie w miejscu staje. Nawet z wagonami.
Pozdrawiam
Adam
-
No to Czesiek mnie zaskoczył. Na pewnej trasie o nazwie XXXXXX. Jadąc ze składem 11 wagonów utargał 193km/h. EP09 z tym samym składem udarła tylko 184km/h.
Może przesadziłem z tą fizyką ;) W rzeczywistości byłoby to możliwe (bardzo teoretycznie)?
Pojeździłem sobie ostatnio EP05 i muszę przyznać że lok jest całkiem nieźle zrobiony widać sporo włożonej pracy, mam tylko jedno zastrzeżenie - od kiedy to na EP05 montowany jest PSR ? Przy rozruchu można spokojnie dać nastawnik na ostatnią pozycję i obserwować jego pracę. To że na czechu jest wał kułakowy to nie znaczy że PSR też posiada. Myślę że jest to dość duży mankament tego modelu.
Bo niestety takie są tylko możliwości exe i to wszystko jest udawane. Wypowiedzcie się czy lepiej jakby PSR wyrzucić czy nie, bo różne były propozycje. Wtedy zmieniłoby się to wraz z wydaniem modelu bez sterowania wielokrotnego.
A teraz odpowiedzi dla ammpp:
1. W EP05 jest bocznik w kole nastawnika, ale na obecnym exe się tego nie dało zrobić i stąd nic się nie rusza przy bocznikowaniu.
2. EP09 ma dodatkowo hamulec elektrodynamiczny (chyba nie pomyliłem nazwy ;) ), stąd, myślę, jej lepsze hamowanie. Poza tym wszelkie parametry hamulców w fizyce EP05 dałem z EP08 (byćmoże są za słabe, ale nie wiem czy tu moze być jakaś wielka różnica).
-
Witam
Zdecydowanie PSR wyrzucic (wałek nastawnika, podąża za kołem nastawnika z pewnym opóżnieniem i w jedną i w drugą strone ale nie jest to PSR) Różnica w hamulcu pomiędzy EP08 a EP05 jest znaczna. Lokomotywa EP05 własnie ze względu na hamulec nie ma ograniczenia prędkości do jazdy
luzem (160km/h) podczas gdy pozostałe mają (110km/h)
Pozdrawiam
-
Oczywiście EP05 nie posiada PSR. Ale IMHO przy obecnych mozliwosciach exe jest to najlepsze rozwiazanie dla zasymulowania blokady nastawnika przy okreslonym pradzie.
-
Witam
Blokady nastawnika tez nie miala i nie ma, ma normalne przekazniki nadmiarowe
Pozdrawiam
-
Blokady nastawnika tez nie miala i nie ma, ma normalne przekazniki nadmiarowe
Musialo mnie zmylic podobienstwo do ET40. W takim razie ciekawe dlaczego autor staral sie takie cos zaimplementowac ;)
-
Czesc
Tak ET40 posiada blokade nastawnika. Byly problemy z przerobionym modelem na EP40 ktora to stacjonowala swojego czasu na Olszynce Gr.
(kiepski -dlugi rozruch do predkosci max własnie ze wzgledu na tą blokade)
Pozdrawiam
-
Blokada była bo niektórzy twierdzili, że ona jest i przekonywali, że tak ma właśnie być. Ja bynajmniej specjalistą od EP05 nie jestem więc opieram się na wskazówkach z forum. Zatem w kolejnej wersji PSR zniknie. Napiszcie jeszcze dokładniej co trzeba zrobić z tymi hamulcami to też się pomyśli. Jeżeli jeszcze coś rażąco odbiega od rzeczywistości to też pisać... może uda się wyeliminować błąd.
Pozdrawiam!
-
Co do kwestii hamulców zacytuje pana M.Świtalskiego i A.Zielińskiego "Lokomotywa elektryczna EU05" wyd.1 - 1964
Dustopniowe działanie hamulca lokomotywy EU05 polega na tym, że przy większych szybkościach jazdy, a mianowicie powyżej 60 km/h, podczas hamowania do cylindrów hamulcowych wprowadzane jest powietrze o wysokim ciśnieniu 6,8 atm. Podczas wytracania szybkości przez lokomotywę wskutek działania hamulców następuje samoczynne zmniejszenie tego ciśnienia do wielkości normalnej, tzn. 3,8 atm. następuje to przy szybkości 50 km/h.
Wysokie ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych powoduje, że przez cały czas hamowania przy szybkościach jazdy wyższych od 50 km/h siła dociskająca wstawki do obręczy kół jest wyższa o 63,5% od tej, która występuje przy niższych prędkościach.
Istnieje możliwośc wyłączenia drugiego stopnia hamowania wyłącznikiem na pulpicie.
Ps. Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji służe danymi z ww. książki.
-
Co do kwestii hamulców zacytuje pana M.Świtalskiego i A.Zielińskiego "Lokomotywa elektryczna EU05" wyd.1 - 1964
Dustopniowe działanie hamulca lokomotywy EU05 polega na tym, że przy większych szybkościach jazdy, a mianowicie powyżej 60 km/h, podczas hamowania do cylindrów hamulcowych wprowadzane jest powietrze o wysokim ciśnieniu 6,8 atm. Podczas wytracania szybkości przez lokomotywę wskutek działania hamulców następuje samoczynne zmniejszenie tego ciśnienia do wielkości normalnej, tzn. 3,8 atm. następuje to przy szybkości 50 km/h.
Wysokie ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych powoduje, że przez cały czas hamowania przy szybkościach jazdy wyższych od 50 km/h siła dociskająca wstawki do obręczy kół jest wyższa o 63,5% od tej, która występuje przy niższych prędkościach.
Istnieje możliwośc wyłączenia drugiego stopnia hamowania wyłącznikiem na pulpicie.
Ps. Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji służe danymi z ww. książki.
Więc nawet co do hamulcy obecne exe nia pasuje do EP05 :/
Cóż... postaram się je jakoś wzmocnić w chk, aby można spokojnie wyhamować, bo obecnie sprawia to kłopoty. A przy 50 km/h zawsze będzie sobie można ręcznie zmniejszyć to ciśnienie ;)
Pozdrawiam!
-
Oryginalny pulpit EU05 - trochę różni się od obecnego :
(http://img216.imageshack.us/img216/144/0013wm.th.jpg) (http://img216.imageshack.us/my.php?image=0013wm.jpg)
-
Dwustopniowe hamowanie jest uwzglednione w exe i dziala prawidlowo (vide inny watek, nie pamietam, ktory).
P.S
Pulpit po modernizacji (IMHO udanej), ale jeszcze nie przystosowany do sterowania wielokrotnego:
(http://img215.imageshack.us/img215/5742/ep0zq.th.jpg) (http://img215.imageshack.us/my.php?image=ep0zq.jpg)
-
Dwustopniowe hamowanie jest uwzglednione w exe i dziala prawidlowo (vide inny watek, nie pamietam, ktory).
P.S
Pulpit po modernizacji (IMHO udanej):
(http://img215.imageshack.us/img215/5742/ep0zq.th.jpg) (http://img215.imageshack.us/my.php?image=ep0zq.jpg)
To świetnie, postaram się to "uruchomić".
Co do prezentowanego pulpitu to jest już prawie gotowy i niedługo ta wersja wraz z poprawkami chk pojawi się na forum.
Pozdrawiam!
-
Kilka ciekawostek dotyczących "mojego" pulpitu - te widoczne dodatkowe mierniki to:
a.termometr silników trakcyjnych
b.termometr oporników rozruchowych
c.prędkościomierz elektryczny Alimco
Co do prędkościomierzy to w kabinie A były dwa - zarówno standardowy Hasler jak i Alimco, a w kabinie B był tylko Alimco.
A co do tej kontrowersyjnej kwestii blokady w nastawniku to ona występowała oryginalnie ale została usunięta także obecnie nie występuje.
Tak przy okazji tego tematu to przyszła mi dość chyba ciekawa kwestia - czy w przypadku lokomotyw dość bądź co bądź wiekowych które przez niemały okres eksploatacji przeszły trochę zmian dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.
-
[ciach]
...dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.
A nie lepiej zrobic tak i tak? ;)
-
Kilka ciekawostek dotyczących "mojego" pulpitu - te widoczne dodatkowe mierniki to:
a.termometr silników trakcyjnych
b.termometr oporników rozruchowych
c.prędkościomierz elektryczny Alimco
Co do prędkościomierzy to w kabinie A były dwa - zarówno standardowy Hasler jak i Alimco, a w kabinie B był tylko Alimco.
A co do tej kontrowersyjnej kwestii blokady w nastawniku to ona występowała oryginalnie ale została usunięta także obecnie nie występuje.
Tak przy okazji tego tematu to przyszła mi dość chyba ciekawa kwestia - czy w przypadku lokomotyw dość bądź co bądź wiekowych które przez niemały okres eksploatacji przeszły trochę zmian dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.
No tak, to teraz się zastanawiam czy EU05 posiadały już taki zmodernizowany pulpit czy nastąpiło to dopiero po przebudowie na EP05? Ten pierwotny jest chyba identyczny (lub prawie) jak w 141.
Natomiast problem hamulców będzie rozwiązany.
Pozdrawiam!
-
Witam
Orginalny pulpit był w przbudowanych z EU05 na EP05 lokomotywach.
Z orginalnym, lub prawie orginalnym pulitem (drobne zmiany np:dodano przycisk od SHP)lokomotywki te jezdziły jeszcze na początku lat 80.
W tych latach podczas naprawy głównej kolejnych egzemplarzy EP05
rozpoczęto modernizacje pulpitów i częściowo kabin.
Pozdrawiam
-
Więc do EU05 trzeba będzie wykonać kabinę taką jaka jest na zdjęciu w książce. Tylko skąd wziąć na teksturę te termometry i Almico.
Druga sprawa. Jeżeli tam nie ma przetwornicy to zapewne nie ma też tego dźwięku, który teraz sobie "szumi" w tle w kabinie? A jeśli go nie ma to co jest słyszalne (oczywiście oprócz silników, wentylatorów i sprężarki). Czy tą prądnicę słychać? Jeśli tak to jak to mniej więcej brzmi (tak opisowo ;) )?
I jak ktoś ma jakieś inne zdjęcia tej oryginalnej kabiny to niech daje!
Pozdrawiam!
-
Aktualnie pod x jest podpiety dzwiek wentylatorow, czyli jest dobrze.
P.S.
Jezeli ktos chce sie upierac, ze EP05 nie posiada przetwornicy to niech otworzy sobie ksiazke o EP05 na 19. stronie, gdzie jest napisane: "5 - oporniki stabilizujace przetwornic i sprezarek".
-
Mam pewne pytanie dotyczące fizyki EP05: Otóż czy "piątka" w symku nie jest trochę za szybka? Do jazdy 160 km/h wystarczyła mi pierwsza pozycja bezoporowa i max. bocznik. Na ostatniej pozycji nastawnika lok bez problemu przekracza 160 km/h. Czy tak powinno być?
-
Mam pewne pytanie dotyczące fizyki EP05: Otóż czy "piątka" w symku nie jest trochę za szybka? Do jazdy 160 km/h wystarczyła mi pierwsza pozycja bezoporowa i max. bocznik. Na ostatniej pozycji nastawnika lok bez problemu przekracza 160 km/h. Czy tak powinno być?
Jechałeś luzem czy ze składem?
Każdy pojazd ma zapas mocy potrzebny do rozpędzenia z pełnym obciążeniem. Jeżeli jechałeś luzem to naturalne jest że prędkości uzyskiwane są większe. Prędkość 160km/h to nie koniecznie jest prędkość maksymalna, możliwa do uzyskania dla loka. Jest to prędkość konstrukcyjna lub eksploatacyjna, a to nie to samo co można wycisnąć z loka.
Po za tym trzeba przestrzegać prędkości według wskazań konstruktora niezależnie od możliwości sprzętu. O ograniczeniach na trasie nie wspomnę.
Wszystkie loki w symku potrafią więcej: ET22 i EP09 ponad 200km/h troszkę mniej EU07 i 08. To samo EN57 i ED72.
-
Witam!
W poprzedniej wersji wszyscy narzekali, że EP05 jest za słaba i słusznie bo była za słaba. Teraz została wzmocniona i trzeba przyznać zachowuje się podobnie do EP09. Jak jest na haku ciężki skład i przynajmniej kilku pasażerów (bo w symku jak się doda pasażera to jakby 5 węglarek doczepił) to nadmiar mocy nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Nie wiem jak to jest z Czechami w rzeczywistości to niech się wypowie ktoś kto miał przyjemność nim jechać.
I powiedzcie mi jeszcze czy głośność wentylatorów jest dobra.
Pozdrawiam!
-
Co do termometrów to radzę pogrzebać na Olszynce u elektryków podobno gdzieś się pałętają.
-
Co do termometrów to radzę pogrzebać na Olszynce u elektryków podobno gdzieś się pałętają.
Tam raczej nigdy się nie znajdę :)
-
Jechałeś luzem czy ze składem?
Każdy pojazd ma zapas mocy potrzebny do rozpędzenia z pełnym obciążeniem. Jeżeli jechałeś luzem to naturalne jest że prędkości uzyskiwane są większe. Prędkość 160km/h to nie koniecznie jest prędkość maksymalna, możliwa do uzyskania dla loka. Jest to prędkość konstrukcyjna lub eksploatacyjna, a to nie to samo co można wycisnąć z loka.
Po za tym trzeba przestrzegać prędkości według wskazań konstruktora niezależnie od możliwości sprzętu. O ograniczeniach na trasie nie wspomnę.
Wszystkie loki w symku potrafią więcej: ET22 i EP09 ponad 200km/h troszkę mniej EU07 i 08. To samo EN57 i ED72.
Jechałem ze składem i to dość długim (nie pamiętam ile dokładnie wagonów) na trasie Strzęsowiec - Karpice. Poza tym wydaje mi się jakby w symku "piątka" była nawet szybsza od "dziewiątki". Ale dla pewności przejadę się na tej trasie dziewiątką bo dawno nie jechałem. W każdym razie dzięki za wyjaśnienie jak to z tymi prędkościami :) A tak w ogóle: byk i 200 km/h - to brzmi dumnie :D
-
Witam :)
Kurcze , pasowało by jeszcze zgrać oryginalne dźwięki z czecha i wszystko by było ok , tylko , że to nie jest takie proste.
Posty dotyczące pradnicy są w dziale "Inne"
Andrzej.
-
Witam!
Przedstawiam kolejną wersję kabiny EP05. Tym razem to kabina, która nie posiada sterowania wielokrotnego. Do wyboru EP05-01 i EP05-04. Gdyby ktoś chciał przed ściągnięciem paczki zobaczyć jak się to prezentuje to zapraszam:
http://my.opera.com/akvin-profeta/blog/
A poniżej link do paczki:
http://rapidshare.de/files/25827196/EP05v2.rar.html
Uwaga! Ci, którzy nie ściągali poprzedniej wersji muszą to uczynić, bo bez niej obecna paczka nie działa! Gdyby brakowało jakiegoś pliku proszę to zgłaszać. Oczywiście wypakować w głównym folderze MaSzyny.
Poza nową wersją kabiny dokonałem też zmian w fizyce (wyrzuciłem PSR), wzmocniłem hamulce i zmieniłem zasadę działania podświetlenia haslera tak, że można je uruchomić na najpopularniejszym nowym exe, czyli 664 kB.
Wszelkie wpisy do scenerii, dynamic.dat, nowe przełączniki i możliwości opisane są w pliku "info EP05", który należy przeczytać!
Co do kwestii smug jakie dodałem do świateł to gdyby ktoś nie chciał ich to: może poprostu nie załączać świateł (w środku i tak nie widzisz czy się świecą) lub wykasować je w odpowiednim pliku t3d.
Paczka zawierająca całość EP05 ukaże się niebawem w Download na stronie głównej symulatora.
Pozdrawiam i jak zwykle życzę udanej zabawy!
-
Witam
Czesio nie miał nigdy i nie ma takiego oświetlenia przyżądów (manometry,
woltomierz,amperomierze) Oświetleniem tych przyżądów jest lampka za plecami maszynisty, pod sufitem dająca punktowe światło.
Pozdrawiam
-
Witam
Czesio nie miał nigdy i nie ma takiego oświetlenia przyżądów (manometry,
woltomierz,amperomierze) Oświetleniem tych przyżądów jest lampka za plecami maszynisty, pod sufitem dająca punktowe światło.
Pozdrawiam
No to musisz sobie wyobrazić, że to jest punktowe światło z tychże lampek, bo symek nie miał nigdy i nie ma takich możliwości by to wykonać w wyżej opisany sposób.
Pozdrawiam!
-
Mozna tak zrobic. Metodą Youbego czyli tga na pulpicie jak smugi w reflektorach.
-
Mozna tak zrobic. Metodą Youbego czyli tga na pulpicie jak smugi w reflektorach.
Moim zdaniem wyglądałoby to fatalnie. Zwłaszcza, że przez smugi byłoby jeszcze gorzej widać wskaźniki niż gdyby nie było żadnego podświetlenia. Możnaby zrobić odrębny fragment pulpitu gdzie znajdują się manometry i mierniki i wykonać jego podświetlenie na takiej zasadzie jak to jest z haslerem. Byłoby z tym jednak bardzo dużo roboty i chyba nie ma sensu robić takich rzeczy. Zwłaszcza, że pewnie mało kto będzie jeździł nocą. Poza tym pewnie niektórzy zorientują się dopiero za pół roku, że to podświetlenie jest (tak jak to było w przypadku ET22-304). Teraz przynajmniej wszystkie wskaźniki są czytelne w ciemnościach. Z resztą sami wiecie jak jest z fizyką EP05. Na Czecha z prawdziwego zdarzenia przyjdzie nam poczekać do SPT (mam nadzieję, że tam już będzie pełen realizm).
Pozdrawiam!
-
prosiłbym o wystawienie dźwięków:
sound motor_ep05.wav
sound rvent_ep05.wav
sound compressor_ep05-start.wav
sound compressor_ep05.wav
sound compressor_ep05-stop.wav
-
prosiłbym o wystawienie dźwięków:
sound motor_ep05.wav
sound rvent_ep05.wav
sound compressor_ep05-start.wav
sound compressor_ep05.wav
sound compressor_ep05-stop.wav
Wszystkie dźwięki są w paczce z EP05. A konkretnie w tej pierwszej znajdującej się na stronie 4 tegoż wątku. Są tam dwa alterantywne linki.
No chyba, że prosisz o wystawienie ich na aukcji ;)
Pozdrawiam!
-
http://www.mess.public-enemy.eu/Maszyna/EP05.rar
http://www.mess.public-enemy.eu/Maszyna/EP05v2.rar
Wgrałem na serwer obie wersje. Wysokich transferów =]
-
Może coś przegapiłem ale dziś bardziej niż zawsze rozglądając sie po kabinie A zauważyłem paczke papierosów znanej firmy (nie będe reklamował bo mi nie zapłacili) ale owy palacz maszynista przejdzie do kabiny B gdzie jest zakaz palenia. To jest dość ciekawe rozwiązanie.
Co do światła punktowego nie można by było zrobić tylko na samym pulpicie takiej powiedzmy smugi wychodzącej po za przyrządy co by dawało efekt że owa lampa oświetla przyżądy a sama smuga by nie pokrywała się z i tak oświetlonymi przyżądami.
W ogóle kwestia świateł jest tu co chwila poruszana Ja w jednym z wątków wpisałem czy by nie można było zrobić oświetlenia danej tekstury lub w przypadku oświetlenia zenętrznego terenu.
-
Może coś przegapiłem ale dziś bardziej niż zawsze rozglądając sie po kabinie A zauważyłem paczke papierosów znanej firmy (nie będe reklamował bo mi nie zapłacili) ale owy palacz maszynista przejdzie do kabiny B gdzie jest zakaz palenia. To jest dość ciekawe rozwiązanie.
Wciśnij F13, to paczka się otworzy i wydali jednego papierosa... ;)
Co do światła punktowego nie można by było zrobić tylko na samym pulpicie takiej powiedzmy smugi wychodzącej po za przyrządy co by dawało efekt że owa lampa oświetla przyżądy a sama smuga by nie pokrywała się z i tak oświetlonymi przyżądami.
Ciekawe jak by to wyglądało w dzień... pewnie jak rozlana na pulpicie grochówka.
W ogóle kwestia świateł jest tu co chwila poruszana Ja w jednym z wątków wpisałem czy by nie można było zrobić oświetlenia danej tekstury lub w przypadku oświetlenia zenętrznego terenu.
Danej tekstury? Przez Selfillum?
-
Danej tekstury? Przez Selfillum?
Widze że nie rozumiesz o co mi chodziło ale z drugiej strony widze też że się ze mnie nabijasz czy jak. Choć po przemyśleniu raczej to może wyglądać jak rozlane mleko po wyschnięciu ;).
Ale wracając po pierwsze nie znam i pierwsze słysze okrleślenie Selfillum może to dziwne ale to dla mnie nowe określenie. Powiem jaśniej chodzi mi o oświetlanie tekstur lub terenu przez rozjaśnianie ich z exe(?) takie coś osągnięto przy realizacjach tych kiczowatych symulatorów Trainz czy jeszcze śmieszniejszym MSTS (dawno tego nie włączałem bo po co) więc właśnie o takie coś mi chodziło. A jeśli nie widziałeś to już twoja w tym głowa aby takie coś zobaczyć. Wygląda to moim zdaniem bardziej realistyczniej niż dodawanie .tga. I jeszcze co do oświetlania pulpitów tym samym sposobem nie wiem czy by się to udało ale kto wie....
-
Napisze po raz setny, że exe nie ma możliwości robienia profesjonalnego podświetlenia. Teraz jest i tak lepiej niż we wszyskich kabinach jakie dotychczas upubliczniono i myślę, że wygląda to dobrze. Jeśli się komuś z jakichś względów nie podoba to musi jakoś ten problem rozwiązać. Tworzenie smug wewnątrz będzie w dzień wyglądało jak ta wspomniana grochówka. Co do marki papierosów to podpisałem z nimi kontrakt na milion dolarów i muszę ich reklamować ;). A w kabinie B nie ma zakazu palenia tylko propaganda antynikotynowa. Jej genezę wyjaśniałem wcześniej, podobnie jak to podświetlenie... no ale po co czytać cały temat.
Pozdrawiam!!!
-
no ale po co czytać cały temat.
Jeśli to było do mnie to czytałem ten temat sto razy ale po co te sprzeczki o kawałek paczki (z papierosami).
Aha co do propagandy to może jeszcze takowe nalepki porozlepiać w innych lokach ;)
-
Przecież to wola autora co on tam da. Niektórzy dają plakaty z panienkami a niektórzy papierosy.
PS. Profeta niedałoby sie dać takich samych swiateł jak w 23 i 16? Bo tamte moim zdaniem lepiej wyglądają.
-
PS. Profeta niedałoby sie dać takich samych swiateł jak w 23 i 16? Bo tamte moim zdaniem lepiej wyglądają.
Tzn. jakich, bo co do świateł to nic nie zmieniałem? Poza tym w 23 i 16 są te same światła co w 01 i 04. No chyba, że chodzi Ci o wcześniejszą wersję bez smug.
Pozdrawiam!
-
PS. Profeta niedałoby sie dać takich samych swiateł jak w 23 i 16? Bo tamte moim zdaniem lepiej wyglądają.
Tzn. jakich, bo co do świateł to nic nie zmieniałem? Poza tym w 23 i 16 są te same światła co w 01 i 04. No chyba, że chodzi Ci o wcześniejszą wersję bez smug.
Pozdrawiam!
Smuga prawego reflektora naklada sie na smuge lewego i nie za ciekawie to wyglada...
-
PS. Profeta niedałoby sie dać takich samych swiateł jak w 23 i 16? Bo tamte moim zdaniem lepiej wyglądają.
Tzn. jakich, bo co do świateł to nic nie zmieniałem? Poza tym w 23 i 16 są te same światła co w 01 i 04. No chyba, że chodzi Ci o wcześniejszą wersję bez smug.
Pozdrawiam!
Smuga prawego reflektora naklada sie na smuge lewego i nie za ciekawie to wyglada...
Dokładnie to miałem na myśli. W 23 i 16 tak nie ma. I to lepiej wygląda.
-
Nie rozumiem. Modele zewnętrzne w 23 i 16 są identyczne jak w 01 i 04, a różnią się tylko gniazdami sterowania wielokrotnego. Podobnie smugi są identyczne w obu przypadkach. Teraz to sprawdzałem i smugi w 04 i 23 są takie same. A to, że prawa nakłada się na lewą to chyba rzecz dość oczywista.
Pozdrawiam!
-
U mnie nie jest tak samo. Ale trudno jakoś to sobie sam poprawie i najwyżej dam na serwerek :)
-
W sekcji transform podniec jedna ze smug wyzej odrobine. To wiele zmieni. Pozartym jakoś nie widzę smugi gornego reflektora.
-
Pozartym jakoś nie widzę smugi gornego reflektora.
No jak by była to byś trakcji nie widział tak mi się zdaje. Ktoś taką smuge zrobił i ledwo co sieć było widać. To jest .tga malowany przeźroczyście tak jak szyby więc nie zawsze co kolwiek widać nawet przez szyby.
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3599&start=120 najnowsze posty Nowy5
-
A w nocy i tak to niewiele daje... Dobrze, ze jest podswietlenie haslera bo bym juz nic nie widzial :D
-
Smugi górnego reflektora nie dodałem, bo tak jak wspominał Czomo trakcji nie było widać. Poza tym smuga z dolnych reflektorów powstaje gdy światło pada na podłoże, a w przypadku górnego nie może się przecież tworzyć takie zjawisko gdzieś nad lokomotywą. W tym przypadku nie dało się nic wykombinować.
Pozdrawiam!
-
Mogłeś dać aby świeciło przed loka ale nie na trakcje było by oko. Ja tak mam w innych maszynach i nieźle to wygląda.
-
Mogłeś dać aby świeciło przed loka ale nie na trakcje było by oko. Ja tak mam w innych maszynach i nieźle to wygląda.
Dwie nakładające się smugi były problemem a trzy by były dobre? ;)
Z resztą wydaje mi się, że górny reflektor w lokomotywie jest ustawiony tak, że świeci na trakcje, a nie na szlak. Stwarzajmy w tych smugach więc choćby pozory realizmu. I błagam nie piszcie już nic o smugach, bo już nie mogę.
Pozdrawiam!!!
-
Ja myśle iż w śród nas jest wielu miłośników i każdy z nas wie po co górne światło w lokomotywie jest nie ograniczjmy tym wszystkim sobie widoczności bo jak to będzie wyglądać??
A jak tak się na ten temat wszyscy rozpisują to niech napiszą nowy temat ;D
-
Witam
Czy w modelu bedzie poprawiona spreżarka? bo tu działa po niskiej stronie
a powinna byc zasilana wysokim napięciem, czyli dzialac bez załączania wentylatorów (przetwornicy) tak jak to jest zrobione w ET22
Pozdrawiam
-
Profeta... na poczatek musze Ci powiedziec, ze na robienie tekstur ( wiesz o co chodzi :P ) w ogole nie mam czasu... ostatnio nawet na kompie siedze "raz na ruski rok":)... praca daje sie we znaki :/. Probowalem nawiazac kontakt w tej sprawie z uzytkownikiem AIR. Ale daremnie... nawet nie pofatygowal sie odpisac na PW :/.
Ok, mniejsza z tym... EP05, fajny model :) gratuluje! Powiem Ci jednak jedna rzecz. Robisz ladne modele i kabiny... ale spieprzysz to wszytsko takim "detalem", jak kijowa tekstura aka. repaint. Co z tego, ze napracujesz sie jak wół i zrobisz ładny model, jak skaszanisz to dennym repaintem tekstury ? ( przyklady, wszytskie EP05 czy ET22-304 ).
Ksztalty ladne ( nie liczac ET22-304 ), ale tekstury to jest porazka... jak z kreskowki... Nie gniewaj sie, bo co jak co, ale ja naprawde doceniam Twoja prace. Jednak zawsze uwazalem, uwazam i bede uwazal, ze na repainty w MaSzynie NIE MA MIEJSCA !!!!
Pozdrawiam.
-
Profeta... na poczatek musze Ci powiedziec, ze na robienie tekstur ( wiesz o co chodzi :P ) w ogole nie mam czasu... ostatnio nawet na kompie siedze "raz na ruski rok":)... praca daje sie we znaki :/. Probowalem nawiazac kontakt w tej sprawie z uzytkownikiem AIR. Ale daremnie... nawet nie pofatygowal sie odpisac na PW :/.
Ok, mniejsza z tym... EP05, fajny model :) gratuluje! Powiem Ci jednak jedna rzecz. Robisz ladne modele i kabiny... ale spieprzysz to wszytsko takim "detalem", jak kijowa tekstura aka. repaint. Co z tego, ze napracujesz sie jak wół i zrobisz ładny model, jak skaszanisz to dennym repaintem tekstury ? ( przyklady, wszytskie EP05 czy ET22-304 ).
Ksztalty ladne ( nie liczac ET22-304 ), ale tekstury to jest porazka... jak z kreskowki... Nie gniewaj sie, bo co jak co, ale ja naprawde doceniam Twoja prace. Jednak zawsze uwazalem, uwazam i bede uwazal, ze na repainty w MaSzynie NIE MA MIEJSCA !!!!
Pozdrawiam.
Cieszę się, że doceniasz mój trud. Co do tekstur to wierz mi, że myślę podobnie jak Ty. Jednakże z braku zdjęć musiałem to zrobić tak jak zrobiłem. Z teksturami EP05 bym nie przesadzał, bo moim nieskromnym zdaniem są dobre (w końcu takie loki jak EP05-16 i 23 nie jeździły w ostatnim czasie przyrdzewiałe). Jest w nich sporo elementów zrobionych z fototekstur (drzwi, okna, gniazda sterowania wielokrotnego, numery itd.). Jednakże pełne fototekstury są w tym przypadku niemal niemożliwe ze względu na mapowanie tego modelu (sam widzisz z ilu się składa tekstur). Samą farbę na loku starałem się robić tak by nie był to jednolity kolor (patrz Trainz) ale miał liczne przebarwienia itd. Do tego te wszystkie numerki na pudle. Jest w MaSzynie masa tekstur bardziej repaintowych. Z rtesztą KAŻDA tekstura w MaSzynie jest mniejszym lub większym repaintem ;). Nie przesadzajmy, bo dojdziemy niedługo do absurdu z tym tajemniczym słowem "symulator".
Do malego: trwają obecnie działania mające na calu nakłonić pewną osobę do zmian w exe, które wyeliminują wszystkie większe niedogodności związane z EP05, tzn. bocznikowanie i sprężarka, o której wspomniałeś. Miejmy nadzieję, że uda się to zrealizować, bo było by to z korzyścią nie tylko dla EP05, ale i jej podobnych lokomotyw.
Pozdrawiam!!!
A teraz aby zmienić tory dyskusji prezentuję screen z prac nad EU05 i pragnę zadać kilka pytań znawcom Czechów.
(http://images1.fotosik.pl/141/6af1993ff0136b65m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6af1993ff0136b65.html)
A teraz pytania:
1. Czy może ktoś skombinować zdjęcia tych dodatkowych termometrów i prędkościomierza? Może posiada ktoś zdjęcia z kabiny 141, bo tam były chyba te same?
2. Jaka była mniej więcej kolorystyka pierwotnej kabiny. Taka jak później na EP05, czyli zielony lub niebieskawy pulpit i drewnopodobny laminat ( w różnych odcieniach), czy może taka jaką spotykamy w czeskich kabinach?
3. Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować lub po prostu wie, które pokrętło za co odpowiadało, bo musze umieścić pod nimi odpowiednie tabliczki?
4. Czy w książce o EU05, którą niektórzy posiadają jest jeszcze jakieś zdjęcie oprócz tego poglądowego kabiny, na którym jest widoczna podstawa hamulca zasadniczego? Może jest jakiś schemat?
5. Wszystkie inne uwagi na temat różnic w kabinie w stosunku do EP05, które nie były jeszcze poruszane w wątku, są oczywiście mile widziane.
Ponownie pozdrawiam!!!
-
Cieszę się, że doceniasz mój trud. Co do tekstur to wierz mi, że myślę podobnie jak Ty. Jednakże z braku zdjęć musiałem to zrobić tak jak zrobiłem. Z teksturami EP05 bym nie przesadzał, bo moim nieskromnym zdaniem są dobre (w końcu takie loki jak EP05-16 i 23 nie jeździły w ostatnim czasie przyrdzewiałe). Jest w nich sporo elementów zrobionych z fototekstur (drzwi, okna, gniazda sterowania wielokrotnego, numery itd.). Jednakże pełne fototekstury są w tym przypadku niemal niemożliwe ze względu na mapowanie tego modelu (sam widzisz z ilu się składa tekstur). Samą farbę na loku starałem się robić tak by nie był to jednolity kolor (patrz Trainz) ale miał liczne przebarwienia itd. Do tego te wszystkie numerki na pudle. Jest w MaSzynie masa tekstur bardziej repaintowych. Z rtesztą KAŻDA tekstura w MaSzynie jest mniejszym lub większym repaintem ;). Nie przesadzajmy, bo dojdziemy niedługo do absurdu z tym tajemniczym słowem "symulator".
Jak ja moglem nie pomyslec o tym, ze po prostu nie miales odpowiednich zdjec... porazka :)
Jezeli chodzi o EU05, to musze przyznac, ze zapowiada sie swietnie!
Gdy widze ta kabine, to od razu nasuwa mi sie pytanie: czy po tym projekcie bedzie ET40 ? ( co do zdjęć bombowca: mowisz - masz ).
Pozdrawiam
-
Czy mógłbym prosić o aktualnego linka do paczki? Żaden z ww. nie działa. BTW - PW też nie działa, więc musiałem temat odgrzebać ;) Z góry dziękuję dobremu człowiekowi :)
-
Czy mógłbym prosić o aktualnego linka do paczki? Żaden z ww. nie działa. BTW - PW też nie działa, więc musiałem temat odgrzebać ;) Z góry dziękuję dobremu człowiekowi :)
Link do paczki------>> http://www.kowifoto.xcx.pl/Symek/EP05.rar
-
Wiatm!
Stąd można ściągnąć EP05:
http://members.lycos.co.uk/kubamanka/MaSzyna/Pliki/
Jak już tam wejdziecie to tak jak już wcześniej pisałem - najpierw EP05.rar, a później EP05v2.rar! W tej kolejności rozpakować. Paczki nie zawierają żadnych nowości, jest to tylko aktualizacja linków.
Przy okazji dziękuję koledze kowi za podanie linka wcześniej niż ja się do tego zmobilizowałem.
Pozdrawiam!
-
Witam ponownie,
Chciałby zapytać czy na zadane przeze mnie wyżej pytania po prostu nikt nie zna odpowiedzi i przez to nie może pomóc? Czy może tak jak w poprzednich pytaniach wszelkie sugestie zaczną się pojawiać dopiero po ukazaniu się modelu (o, jednak nie, bo przecież bez tych odpowiedzi nie może on powstać). Przynajmniej kilka osób w tym wątku wykazało, że posiada wiedzę na temat tych lokomotyw, więc przeczytajcie te pięć pytań i zastanówicie się, czy aby na pewno nie możecie jeszcze choćby częściowo udzielić informacji. Może ktoś zna maszynistę, który takie lokomotywy kiedykolwiek prowadził? A może taki właśnie maszynista jest wśród nas na forum?
Bez tych odpowiedzi wykonanie kabiny staje pod znakiem zapytania. Pytałem 19 sierpnia... teraz mamy 6 październik a co za tym idzie rok akademicki w toku. Więc będzie trudno, ale liczę, że wspólnie damy radę ten projekt ukończyć... choćby miało to trwać jeszcze trzy miesiące lub pół roku.
I na koniec coś z klasyki: "Pomożecie?" :-)
-
Kolego profeta. Wyglada na to ze nikt takowych informacji nie posiada. Jak wiadomo byly poczynione zmiany w EP05 i zapewne zadna z zachowanych kabin nie odpowiada tej z EU05. Wiec prawdopodobnie pozostaja tylko domysly, a co za tym idzie takze brak jakichkolwiek zdjec i informacji o tamtych kabinach. O ile jakiekolwiek zdjecia sa to zapewne te ksiazkowe tylko czyli B/W no color. Ja tej ksiazki nie posiadam i nie znam ich zawartosci, jednak sadzac po ksiazkach innego taboru mysle ze ci co posiadaja ksiazke o eu/ep05 posiadaja tez plany kabin z opisami kazdego elementu pulpitu. Coz moge ci napisac wiecej.... Kolega ET22_rulz zapodal do dzialu bugs probke fizyki pod Eu05, jednak jak to testowac? kiedy porownania nie ma, gdyz nie ma na chodzie zadnej eu05. Obecnie na loka dostac się graniczy z cudem i porownanie symkowego taboru z tym co teraz jezdzi takze momentami staje sie nie mozliwe. Gdy symek powstawal to nie bylo klopotu z umowieniem sie z mechem i pojezdzenie takze za nastawnikiem. A teraz? nawet najpiekniejsze pismo nie zagwarantuje dostania sie do kabiny.
-
Witam ponownie,
(...)I na koniec coś z klasyki: "Pomożecie?" :-)
Ja ze swojej strony mogę zaoferować jedynie zdjęcia z kabiny EP05, lecz ta kabina jest gotowa. Wysyłać?
-
Niestety ale w książce o EU05 jest tylko to jedno zdjęcie - opisu pulpitu też nie ma.
-
Ja ze swojej strony mogę zaoferować jedynie zdjęcia z kabiny EP05, lecz ta kabina jest gotowa. Wysyłać?
Takich zdjęć posiadam bardzo dużo. Zatem kabina będzie wytworem mojej wyobraźni, jak również poprzez porównanie z kabinami czeskich/słowackich 141. Z tym, że te wszystkie pokrętła są identycznie rozmieszczone jak w niektórych kabinach 141 (dochodzę do wniosku, że trudno tam znaleźć dwie identyczne kabiny), więc osoby dobrze zorientowane w czeskich lokomotywach mogłyby to ustalić. Czy to poprzez odnalezienie odpowiednich zdjęć i przetłumaczenie podpisów pod pokrętłami, czy poprzez znajomych czeskich MK. Są jeszcze CTLowskie ET05 i ET13... tam może byc podobnie, więc jeśli ktoś ma tzw. znajomości w kręgach tego prywaciarza to też mółby być bardzo pomocny. Kolorystyka jest już rzeczą drugorzędną, gdyż to można rozwiązać samą wyobraźnią i obserwacją rzeczywistości :).
Jeszcze mi powiedzcie, który z tych dodatkowych wskaźników był tym prędkościomierzem Almico... był obok amperomierzy, czy obok manometrów?
Dzięki i pozdrawiam!
-
Ten obok manometrów
-
Mam takie małe pytanko: czy nie miałby ktoś modelu ep05 bez świateł? Strasznie mi zwalniają fps.
-
Chodzi Ci o smugi na torach? Możesz samemu usunąć w pliku T3D... poszukaj na samym dole jakichś wpisów z light.tga i usuń je...
-
Jak by ktoś mial wpisy do scen. dla EP/ET40 to był bym wdzięczny.
Bo już nie mam sił kombinować, w tym samym momencie co pojawia się
inicjalizacja symka wywala błąd.
-
O ile się nie mylę, to nie ma jeszcze kabin (udostępnionych) do ET/EP40. Jest tylko wersja ai, nie do prowadzenia samemu.
-
Nawet jeżeli kabina jest, to niestety nie jest powszechnie dostępna. Tak się dzieje z wieloma dodatkami do Symka więc bądźmy cierpliwi. Autorzy z reguły obiecują kompletne dodatki w terminach odleglejszych niż nasze oczekiwania. Między innymi na spokojne doprowadzenie projektu jak najbliżej orginału.
-
Nie ma i raczej nie będzie kabiny do ET/EP40 chyba ze ją ktoś zrobi ciekawe kto?
Pozdrowionka.
-
Najlepsze kabiny jakie widzialem to... Made by Bart i Made by KURS90. Kto wie... moze kiedys, najdzie ich wena tworcza ;)
Pzdr
-
defiler szczerze wątpię w to że akurat oni.
-
EPek: Hę? Uważasz że to nie oni są autorami? Hmm... pomijając Speeda to chyba oni są autorami kabin do SPT, no i jeszcze Oli...
-
Z tego co mi wiadomo to KURS90 nie jest w żaden sposób związany z SPT. I całe szczęście, bo wtedy byśmy nigdy nie ujrzeli jego kabin. Choć pewnie nie powinienem się wypowiadać w jego imieniu... Speed? Zawsze się jawił jako ostatni bastion starego symka, żeby nie wspomnieć jego primaaprilisowego posta.
Swoją drogą to co to za dyskusje w temacie dotyczącym EP05? ET40 i EP40 mają swój temat, a to, że też je produkowano w Skodzie chyba nie ma tutaj nic do rzeczy.
-
Chodzi o to że nie wątpie w autorstwo tych osób a wątpię by stworzyli kabiny do lokow ep/et40. Kretek zle mnie zrozumiales.
Bart tworzy tylko do SPT a kurs to cóż moze zrobi moze nie to juz zalezy od niego. W najgorszym wypadku proponuje wsadzic kabine z ep05.
No to tyle w temacie et40 czas powrocic do tematu ep05.