- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: AIR w 27 Stycznia 2006, 11:47:57
-
jak zmienić rozdzielczość textury et22 i et41 z 512x256 na 1024x256 ??
bo gdy robie to Corelem to po załadowaniu gry loki są całe baiłe.
Mam dobrej jakości zdjęcia na textuy więc szkoda ich pomniejszać do 512 bo się stają niewyraźne
-
ZTCW to MaSzyna nie czyta tekstur o boku 1024.
-
czyta.
stare wagony przeciez miały 1024x256. Kolega coś zle zapisuje. Może w jpg? albo w tga? zapisuj w bmp najlepiej.
-
Chyba nie macie racji ;P
Tekstura musi być wielokrotnością 8 pikseli. Sprawdź, czy jak powiększysz teksturę do tej rozdzielczuści, to czy wyskokść i szerokość tekstury dzieli się przez najlepiej 16.
Tekstura, tak jak powiedziałem, musi mieć wyskość i szerokość: 8, 16, 32, 64 itd...
-
Chyba nie macie racji ;P
Tekstura musi być wielokrotnością 8 pikseli. Sprawdź, czy jak powiększysz teksturę do tej rozdzielczuści, to czy wyskokść i szerokość tekstury dzieli się przez najlepiej 16.
Tekstura, tak jak powiedziałem, musi mieć wyskość i szerokość: 8, 16, 32, 64 itd...
A 24 nie jest wielokrotnością 8? Jest
I nie tekstura, a każdy bok tekstury.
I nie wielokrotnością, a potęgą, nie ośmiu, a dwu.
Może wymienię kilka z nich: 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048.
Wymiary na pewno są dobre.
A co do tekstur, jeśli zapisujesz w .tga, to we wpisie musisz dać rozszerzenie, inaczej symulator nie będzie czytał (np. dla ET22-xxx.tga we wpisie do scenerii w miejscu gdzie dajesz wpis dla tekstury musisz dać ET22-xxx.tga.
-
zpisałem w .tga i poszło, nawet niekoniecznie musi być to żadna wielokrotność bo mam texture 1413x356 :)
czy był by jakis problem gdybym porobił textury wieksze nież 1024 ?? wtedy by naprawde ładnie wyglądały:))
-
z tą nie wielokrotnością to faktycznie - nowe karty graficzne radzą sobie z tym jednak starsze wyswietlą białą plame.
Mimo to niestandardowych rozmiarów tekstura spowalnia i to czasem bardzo. Kiedyś głupią małą teksurkę zapisałem w 63x63 i sie zastanawiałem dlaczego mi tak chaczy przy podjeżdżaniu do nowego loka - FPS spadało do jednocyfrowego ze 100!!
raz tak raz tak...
-
Mimo to niestandardowych rozmiarów tekstura spowalnia i to czasem bardzoraz...
czyli nie robić wiekszych textur od 1024 bo spowolni