- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Provo24 w 06 Listopada 2025, 01:22:06
-
Hej!
Chciałbym rozpocząć pracę nad czymś, czego jeszcze nie ma, jednocześnie nie wystawi mnie na szereg ścian nie do przeskoczenia. Niedawno byłem w Toruniu oraz bydgoszczy i zauważyłem jednostki ED72A-001 oraz -003. Są to kible po modernizacji. Z tego co mi się wydaje to tak z wstępnej analizy z zewnątrz mógłbym dopasować modele od EN57AKŁ, EN57AKM-1637 czy EN71AKS oczywiście po mniejszych lub większych poprawkach które nie wymusiłyby na mnie załamań mentalnych. Zanim jednak zabiorę się za projekt o dużo większej skali niż mi się wydaje chciałbym zapytać osoby które może na bieżąco widzą te pociągi lub je dobrze znają. Czy ED72A ma jakieś kluczowe zmiany pod kątem wyglądu zewnętrznego czy wewnętrznego? Czy coś będzie wymagało ode mnie zrobienia roboty od podstaw? Pomijam oczywiście teksturę bo to mówi samo za siebie, ale tekstury mogę się podjąć.
Uprzejmie dziękuję za wszelkie rady.
-
Dodatkowo chciałbym zapytać o to samo ale w przypadku EN57AP. Uprzejmie proszę o informacje i z góry dziękuję.
-
ED72A to tak naprawdę dwie różne serie. Wizualnie obie są praktycznie identyczne (czyli połączenie spota i nowszych trójmiejskich AKM) natomiast wersja dla kujawsko-pomorskiego (faktycznie sporo ich zwykle na trasie Toruń-Olsztyn) ma tradycyjny napęd, podczas gdy pozostałe sztuki to już asynchrony. Co ciekawe w obu przypadkach na pokładzie jest klimatyzacja.
Na początek radziłbym wybrania wersji oporowej/asynchronicznej, poszukania dokumentacji, zdjęć na tekstury i kabiny.
-
Z EN57 i wszelakimi ich modernizacjami jest taki problem, że mamy dużo różnych modeli różnych autorów, o różnej jakości i o różnych wymiarach, w związku z czym wybranie jednego konkretnego wariantu jako baza do modyfikacji jest bardzo trudne.
-
ED72A to tak naprawdę dwie różne serie. Wizualnie obie są praktycznie identyczne (czyli połączenie spota i nowszych trójmiejskich AKM) natomiast wersja dla kujawsko-pomorskiego (faktycznie sporo ich zwykle na trasie Toruń-Olsztyn) ma tradycyjny napęd, podczas gdy pozostałe sztuki to już asynchrony. Co ciekawe w obu przypadkach na pokładzie jest klimatyzacja.
Na początek radziłbym wybrania wersji oporowej/asynchronicznej, poszukania dokumentacji, zdjęć na tekstury i kabiny.
Mówiąc "Tradycyjny napęd" mamy na myśli taki z Turbo Kibli/zwykłych Kibli? czyli nastawnik 3+3 i opory? Czy inny nastawnik ale nadal z oporami?
-
Jak widać na załączonym obrazku - palenie oporów na klasycznym nastawniku a w bonusie sterowanie klimą :P