- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: buform w 28 Kwietnia 2025, 20:14:23

Tytuł: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: buform w 28 Kwietnia 2025, 20:14:23
Cześć,
spoty nie są zbyt ergonomiczne, ze względu na świetne położenie Haslera. Dla optymalnej jazdy trzeba zwiększyć FOV scrollem albo odpalić pomocnik. Myślę, że znajdą się osoby, dla których jazda bez pomocnika oraz RJ (menu pod klawiszami F1 i F2) jest bardziej satysfakcjonująca. Postanowiłem to spełnić w 50% - w pustym miejscu na pulpicie mam plan dać papierowy rozkład jazdy, tak jak jest to na przykład w EN57KM. W spotach ten obszar w kabinie nazywa się Box03. Oczywiście odkryłem co stoi za tym kawałkiem papieru: timetable.py. W EN57KM tak oto jest zdefiniowany:
pyscreen: timetable scripts/timetablew pliku km_czoper_ra_base.mmd. W kiblach z zmodernizowaną kabiną ta kartka pojawia się na płytce pod nazwą Plane01.002 . W EN57KM ta kartka już jest na pulpicie a RJ automatycznie rysuje się / pojawia się.
Zastanawia mnie jak mogę zdefiniować położenie tej kartki na pulpicie w spocie? Wiem, że ile spotów to tyle mniej więcej plików konfiguracyjnych kabin ale chciałbym na sam początek zrobić to w jednostce EN57-2040. Doprecyzowując chciałbym aby ta kartka pojawiała się po otrzymaniu RJ w grze.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 28 Kwietnia 2025, 20:18:15
Z tego co mi wiadomo w chwili obecnej nie ma możliwości ustawienia submodelu w ten sposób, aby pojawiał się tylko gdy pojazd posiada rozkład jazdy, ale może jestem do tyłu. Nie pamiętam, by Hirek coś takiego dodawał.
Położenie submodelu można ustawić w Blenderze, co wymaga skryptów Krzysia. W skrócie trzeba zaimportować model kabiny, dodać odpowiedni submodel, ustawić mu odpowiednie mapowanie (najlepiej zgapić z wspomnianej przez ciebie zmodernizowanej kabiny) i wyeksportować. Należy również usunąć ewentualnie wygenerowany plik .e3d o tej samej nazwie.
Więcej o tym myślę że ktoś inny będzie ci w stanie napisać więcej.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: Hirek w 29 Kwietnia 2025, 02:38:56
Ogólnie to dodanie kartki z RJ to wygląda tak:
Ladujesz model kabiny t3d (z repo) do blendera (wymaga to addonow krzyska). W kabinie dodajesz empty axis w miejscu gdzie kartka ma sie pojawic (to taki punkt mocowania) - jego nazwa musi być "timetable_handler" (bez cudzysłowia/cudzysłowiu - wybierz jedno xd). Następnie eksportujesz model. Otwierasz t3d w notatniku i na samym końcu dodajesz wpis "include dynamic\parts\kartka_rj.t3d end". Następnie w mmd piszesz, jak słusznie zauważyłeś definicję renderera kartki "pyscreen: timetable scripts/timetable". Po tym wszystkim rozkład powinien być widoczny w kabinie normalnie.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakisrandomowynoob w 29 Kwietnia 2025, 10:46:02
Co do papierowego rj w spotach, robiłem to kiedyś, ale nie przeszło, bo kieszonka jest tylko tex, nie umiem jej zrobić tak, aby nie wyglądała do kitu, a po prostu oparte o pulpit nie zostało przepuszczone. Jak chcesz się pobawić, to proszę bardzo, link powinien jeszcze działać: https://eu07.pl/userfiles/27862/spot_rozk%C5%82ady-r3.zip

Ostrzegam tylko, że wszystkie mmd itp są sprzed 3 lat, a nie wiem, czy coś się tam zmieniało.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: buform w 29 Kwietnia 2025, 12:48:01
O, super. Spróbuję to wykorzystać i ogarnąć to z obecną wersją spota (skopiowałem po prostu pliki do en57-2000_v1 i nawet składu nie ładuje XD). Dzięki za pliki bo odjąłeś dużą część roboty. Addona do Blendera ogarnąłem jak pisał @Hirek ale punkt mocowania... No nie szło krótko mówiąc, a nawet jak coś dodałem to Blender nie chciał wyeksportować pliku do t3d.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 29 Kwietnia 2025, 13:26:03
Skrypty działają najlepiej na starej wersji Blendera (3.6), więc najlepiej zaopatrzyć się w tą właśnie wersję.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakisrandomowynoob w 29 Kwietnia 2025, 14:52:06
W międzyczasie zrobiłem reinstal szam (psuł mi się pyton) i na próbę wrzuciłem te karteczki, no i u mnie działa, ale przerabiałem obecnego mmdka (na razie jednego). Na fotce jest jak to na razie wygląda, no nie jest to szczyt estetyki, ale dopóki nie nauczę się porządnie modelować to kieszonki nie skleję. Aby działało z obecnym mmdkiem, doklej pyscreen: timetable scripts/timetable i powinno działać.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: buform w 29 Kwietnia 2025, 17:52:49
Wybaczcie ale jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę Maszyny i sam już nie wiem o co chodzi. Podmieniłem pliki kabin (kabinaa.t3d itd.), kartka nie pojawiała się. Zerknąłem na log i okazało się, że nie może tego wyświetlić, ponieważ nie mam pliku kartka_rj.t3d, za to posiadam kartka_rj.e3d. Pobrałem z repo wymagany plik iiii... JEST... no nie do końca, kartka pojawiła się ale rozkład jazdy (wydrukowany) już nie. Dobra to znów patrzę w log:
Created texture object for "textures/tabor/timetable_bg"
Loading texture data from "textures/tabor/timetable_bg"
Warning: dimensions of texture "textures/tabor/timetable_bg" aren't powers of 2
Warning: dimensions of texture "textures/tabor/timetable_bg" aren't multiples of 4
sprawdzam te tekstury. Są dwie - .png oraz .dds. Wiem że chodzi o wymiary ale gdzie leży problem?
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakisrandomowynoob w 29 Kwietnia 2025, 18:57:37
Wklepałeś to co napisałem (pyscreen: timetable scripts/timetable) do mmdka? Bo bez tego nie pójdzie, to odniesienie do kodu "wyświetlacza" jakim jest ta kartka. Jak tak, to sprawdź czy do wszystkich odmian 6ba/6bb, bo być może ten wóz, który masz, jest na innym mmd. Sam rozmiar tex raczej nic nie wnosi do tej sprawy.

Załączam przykładowego działającego (nowego!) mmdka. Ja testuję na 2040, powinien działać jeszcze na 2009. Jak chcesz do innych, to musisz wkleić do ich odpowiednich mmd.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: buform w 29 Kwietnia 2025, 20:11:22
Tak, wkleiłem ale nie w tej linijce co trzeba. Ja to po prostu dałem na sam koniec a załapało dopiero jak wkleiłem według mmd, które podesłałeś (wkleiłem przed definicją kabiny, linijka 208 bodajże). W kabinach z SOD rozkład jazdy wyświetla się po... otwarciu drzwi XD

EN57-2009 - 6ba.mmd i 6bb.mmd, wkleiłem przed cab1definition: - DZIAŁA
EN57-2040 - 6ba.mmd i 6bb.mmd, wkleiłem przed cab1definition: - DZIAŁA
EN57-2041 - 6ba_pr.mmd i 6bb_pr.mmd, wkleiłem przed pyscreen: sod_ekran sod_ekran - DZIAŁA
EN57-2045 - 6ba_pr.mmd i 6bb_pr.mmd, wkleiłem przed pyscreen: sod_ekran sod_ekran - DZIAŁA
EN57-2067 - 6ba_pr.mmd i 6bb_pr.mmd, wkleiłem przed pyscreen: sod_ekran sod_ekran - DZIAŁA
EN57-2062 - 6ba_2062_nm.mmd i 6bb_2062_nm.mmd, wkleiłem przed pyscreen: sod_ekran sod_ekran - DZIAŁA
EN57-2071 - 6ba_pr_nm.mmd i 6bb_pr_nm.mmd, wkleiłem przed pyscreen: sod_ekran sod_ekran - DZIAŁA
EN57-2074 - 6ba_pr_nm.mmd i 6bb_pr_nm.mmd, wkleiłem przed pyscreen: sod_ekran sod_ekran - DZIAŁA
EN57-3001 - 6ba_ks.mmd i 6bb_ks.mmd, wkleiłem przed cab1definition: - DZIAŁA

DZIAŁA - funkcjonuje w pełni
DZIAŁA - rj pojawia się po otwarciu drzwi, kolizja z SOD, trzeba poprawić w mmdkach
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakisrandomowynoob w 08 Maja 2025, 12:26:23
No nie mam pojęcia jak to u Ciebie się wydarzyło, że RJ Ci koliduje z SODem, ale przed chwilą to sprawdziłem u siebie i nie mam takiego problemu, wklejałem i przed, i za SODem.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 08 Maja 2025, 14:13:39
Pamiętaj że kartka z RJ musi być mapowana inną teksturą niż warstwa wyświetlania lampek w SOD-zie, inaczej będzie migać.
Tytuł: Odp: papierowy RJ w spotach
Wiadomość wysłana przez: jakisrandomowynoob w 08 Maja 2025, 20:00:38
Robiłem po prostu przez includa kartki, nie robiłem dodatkowego mapowania ani nic - jakbym umiał. Koledze rzuciłem mojego plikasa do kabiny, dopóki nic nie zmieniał, to śmieszna sprawa, bo ja też nic nie zmieniałem od 2022. Sprawdziłem na nocy, czy się jakoś dziwnie nie podświetla - nic, no jak normalna kartka papieru, bez znikającego tekstu.