- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: dave w 22 Lutego 2025, 15:18:25
-
Witam, jestem dość nowym użytkownikiem na tym forum. Chciałbym zacząć z modelowaniem EZT i lokomotyw (czegokolwiek) oczywiście do MaSzyny, nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym i chce was poprosić o jakiś poradnik jak zacząć z modelowaniem do MaSzyny. Mam pewien ciekawy pomysł co można dodać do symulatora, ale tak czy siak potrzebuje waszej pomocy abym mógł zacząć.
Wszelkie poradniki, porady i podpowiedzi postaram się wykorzystać :)
-
Napewno musisz ogarnąć blendera czyli np. jakieś małe modele. Nie jestem jakimś ekspertem wielkim więc proszę kogoś z doświadczeniem o wypowiedź
-
Blendera akurat mam. Jak ktoś ma jakiś poradnik to może się z nami podzielić.
-
Ogółem to chce stworzyć ER160 Flirt 3 Kolei Mazowieckich ale potrzebuje jakiegoś poradnika dokładnie do MaSzyny.
-
Na początek jakieś ogólne poradniki do blendera z zakresu kształtowania bryły, modyfikatory, robienie układu UV dla tekstury. Jeżeli chodzi o tekstury, to jakieś poradniki do gimpa + z forum. Jeżeli chodzi o 3D, to poradniki z YT z zakresu animacji w blenderze na chwilę obecną się nie przydadzą, bo animacje się definiuje w plikach mmd w notatniku.
-
Dobra, to spróbuje stworzyć jakiś prosty model.
-
Najlepiej zacząć od czegoś prostego. Co do E*160 coś już chyba powstaje. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36108.msg576453.html#msg576453
-
Na początek, żeby ogarnąć się w tym, jak pracują narzędzia i czego się spodziewać, to najlepiej zrobić coś jak znak, wskaźnik, baner, albo prosty domek-klocek, czy też blok (byle bryła nie była zbyt skomplikowana). Potem w miarę jak będziesz robił kolejne modeliki, to sam poczujesz ambicję i ogarniesz na jakim poziomie są Twoje możliwości. Do prostych domków dojdą rynny i kominy, i stopniowo przerzucisz się na bardziej skomplikowane kształty, jak tabor.
-
Hej, udało mi się stworzyć jakieś biurko. Możecie mi ocenić jak wygląda?
-
Wygląda całkiem solidnie. Jedynie czego można się przyczepić to sześciokątne gałki, z tej perspektywy powinny one być bardziej wykulane, ale to często zależy od kontekstu. Z reguły jednak okrągłe elementy powinny mieć co najmniej około dwa razy tyle wierzchołków.
-
Dobra, będę pamiętał na przyszłość.
-
Zrobiłem jedną z części ER160, wygląda w miarę ok?
-
To jest zdecydowanie bardziej szpiczasty element
-
Właśnie zauważyłem. Spróbuję to trochę poprawić.
-
Modyfikator Subdivision jest tutaj zupełnie zbędny. W przypadku takiego elementu wystarczy pociąć kostkę i odpowiednie części wytłoczyć narzędziem Extrude.
-
Dobra, zaraz wyślę screeny.
-
Może w taki sposób?
-
Po bokach te wytłoczenia są mocno ścięte, u Ciebie tego nie widać. :)
No i jest ich 6, a u ciebie 5.
-
Dobra, zrobiłem 6 wytłoczeń i są ścięte. Screeny poniżej.
-
No cóż, trochę pogrzebałem nad tym ER160 i na razie udało mi się stworzyć coś takiego. Możecie ocenić czy wygląda wygląda w miarę okej? (Pracę nad tym flirtem zacząłem wczoraj).
-
Witam. Trochę mnie tu nie było, cisza w wątku. Troszeczkę się poprawiłem w blenderze więc chciałem wam zaprezentować to co udało mi się zrobić. Jest parę błędów (jak nie dużo)
i chciałbym się dowiedzieć jak wygląda ten mały model od ER160 (który zrobiłem sam), czy słabo czy źle i nad czym muszę jeszcze popracować aby moje modele wyglądały lepiej.
Zdjęcia poniżej:
-
I jak myślicie? Wygląda przynajmniej jako tako czy słabo? Potem dodam światła drzwi itp.
Zdjęcia poniżej:
Na przyszłość użyj opcji modyfikuj, zamiast pisać post pod postem.
Matek123
-
Będzie szczerze i brutalnie, po prostu porównaj sobie do oryginału i odpowiedz sobie pytanie, czy to jest podobne. No niestety twój model jest bardzo prosty i bez żadnych detali.
-
Polecam na początek spróbować jednak wrócić do tego biurka i spróbować go zmapować i zaimportować do symulatora: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,36231.msg578078.html#msg578078
Nad Flirtem trwają zaawansowane prace i szkoda dublować roboty :)