- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: trzecia_bateria w 12 Stycznia 2025, 18:55:34
-
Czołem załogo. Mam model (dajmy na to, że to jakże potrzebny, dekoracyjny budynek), elegancko maluje go w Substance, eksportuje tekstury przy użyciu dostępnego tutaj na forum presetu, podpinam je do pliku MAT, odpalam Maszynę, wrzucam model i... Kicha. W Substance wygląda super, w samej grze cały świeci się jak lustro (a to nie jedyny problem).
Postępowałem wedle tego filmu:
Eksport daje trzy tekstury, jak na filmie podpiąłem je pod shader "normalmap_specgloss". Wybrałem zły shader? Pobieżnie przejrzałem pliki MAT z paczki i generalnie nie widziałem, żeby przy budynkach było używane coś innego niż sama tekstura diffuse. Czy w ogóle jest więc sens na obecnym exe (a sprawdzałem i na oficjalnym jak i na unoffowym exe z Bieszczad) bawić się w extra efekty?
-
A normalmape masz zapisaną jako 32 bit czy 24 bit? Powinna być 32bitowa. Kanał alfa w normalmapie odpowiada za odbicia, jeżeli go brakuje w teksturze to exe traktuje to jak pełne odbicie.
-
Jak dobrze widzę, to 24 bity (załącznik). To wypluł z siebie Substance.
-
No to jakby nie patrzeć to będzie odpowiedzialne za lustro na całym obiekcie. Dodaj kanał alfa, wypełnij na czarno i zapisz jako pełnoprawny 32bit.
-
A skopiowałeś kanał niebieski z mapki specgloss i przemnożyłeś go z kanałem alfa normalmapy?
-
A oczywiście... że nie :) Chyba naiwnie uznałem, że wystarczy to co wypluje z siebie Substance.
Szczególnie że tego kroku nie kojarzę z filmu. Dzięki za rady, sprawdzę w przyszłości.