- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Poscikk w 28 Grudnia 2005, 15:45:01
-
Mam prośbę do użytkowników. Zamieszczam linka do próbki trasy, którą robię od godziny i nie może sie u mnie odpalić. Są napisane eventy i wstawiony skład. Proszę o spojrzenie co jest nie tak w tej trasie i co mam poprawić. Oto link: http://www.lanos3.republika.pl/tescik.scn
-
Witam ponownie.
Trasa nie uruchamia się, bo winne są temu tory o nazwach "rozjwsch2" i "tor06", poprostu te tory kończą się tam gdzie się zaczynają. Najlepiej je usunąć. Tory odchodzące od zwrotnic w bok są za bardzo skręcone, przydałby się im większy promień, a skład trzeba dawać na tor o nazwie unikalnej, innej niż "none". Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.
-
W tej scenerii tylko jeden tor nazywa się none więc skład wstawiłem na unikalny tor ;). A z tym że kończą się tam gdzie się zaczynają to o co chodzi? Tor 06 jest to tor łączący zwrotnicę i tor03?
Sorry już rozpracowałem to i nie wiem jak to zmienić w 3d studio, bo scenerie tworzyłem w 3d studio i właśnie widać skutki. Myśle że to wszystko wina flexa bo nie da sie tam zrobić długości toru :)
-
Chodzi o to, że współrzędne punktu pierwszego są takie same jak współrzędne punktu drugiego. I na tym symek się wywala. Kiedy usunąłem te tory w notatniku to traska się uruchomiła. A tak nawiasem jeszcze nie widziałem eventów przypisanych do zwrotnicy, tylko zawsze do torów. Flexy robi się tak: klikasz jeden koniec toru myszą, nie puszczając klawisza przeciągasz do drugiego toru i puszczasz (ile ja się nagłowiłem, żeby do tego dojść).
-
No właśnie tak to jakoś wyszło. I mam do Ciebie pytanko? Do czego przypisać event żeby się zwrotnica zmieniła? I jeszcze jedno. Jak połączyć flexem żeby potem punkty 2 i 1 nie były te same?
Dzieki ale jak robie flex o nazwie 12 to sie nazywa rozjwsch. Dlaczego? I dalej jak tap przeciągam sie robi ta sama odległość.
-
Eventy przypisuje się do torów. Co do flexa, jaką masz odległość miedzy torami które chcesz flexem połączyć (musi być co najmniej 0,2)? A to, że ci się zmienia nazwa tego flexa to już trochę dziwne.
-
Już rozpracowałem dlaczego. Dlatego że robiłem na starej scenie w 3d studio. Już jest wszystko wporzo i flexy też są w porzo. Tylko nie wiem jak napisać eventa żeby zwrotnice przestawić.
-
Przede wszystkim, to nie robi się trasy flexami. Flex ma promień łuku=0 a więc jest de facto torem prostym. Poza tym robiąc flexa bardzo łatwo zrobić tor o zerowej długości - wyniki masz sam - sceneria się nie uruchamia. Uzywaj flexa do wykonania kawałka toru prostego (np. połączenia toru i zwrotnicy)
Co do eventów - poczytaj Jarasowego tutoriala, jest bardzo pomocny.
-
Dzięki. I jeszcze jedno pytanko. Gdy chcę dać semafor 5 komorowy wywala mi blad podczas ladowania "Abnormal program termination" na pliku post-ladder-h56.t3d A tą teksture mam w pliku z teksturami tam gdzie niby nie może rozczytać.
-
plik .t3d nie jest teksturą, tylko obiektem. A semafory wstawiasz przez pliki .inc
-
No to to wiem. Ten plik t3d istnieje w katalogu. Wstawiłem semafor jako include. Podaje wpis ze scenerii
include;SS5zpcpbI.inc;04_A;-29.0735;0.0;2327.17;-179.602;A;;end
A plik post-ladder-h56.t3d w katalogu models/PKP istnieje.
-
Wywala Ci błąd, bo do tego semafora trzeba przypisać tarczę ostrzegawczą (jej nazwę daje sie pomiędzy te dwa średniki przed "end")
-
Przede wszystkim, to nie robi się trasy flexami. Flex ma promień łuku=0 a więc jest de facto torem prostym. Poza tym robiąc flexa bardzo łatwo zrobić tor o zerowej długości - wyniki masz sam - sceneria się nie uruchamia. Uzywaj flexa do wykonania kawałka toru prostego (np. połączenia toru i zwrotnicy)
Jak się nie umie, to tak jest :).
Jak wstawiasz fleksa, który ma być na zakręcie, to we właściwościach toru wpisz zamiast Radius=0 wpisz przyblizony promień tego łuku, np. Radius=400. I wtedy flex będzie traktowany jak łuczek. Jak dasz do toru prostego Radius=500, to tor, mimo że jest prosty, będzie traktowany jak łuk o promieniu 800 metrów. Oczywiścice działa to tez w druga stronę. jak łuk ma Radius=0, to jest traktowany jak tor prosty.
-
Już z flexami jest wporządku. Teraz robie traske o szlaku 180km/h długości szlaku 100km. Gdy doliczymy bocznice, stacje główne i tam różne rozjazdy to bedzie ze 120km torów. Postanowiłem więc skończyć tą traskę gdy wyjdzie oficjalna kabina EPoki 09. Będą 3 składy: Pośpieszny, Inter City 180km/h, Kibel. No i to wszystko z wstępnych ustaleń. Tylko mam pytanko. Jak się sieje trawe?
-
Będą 3 składy: Pośpieszny, Inter City 180km/h, Kibel.
A ja mam pytanko jakim lokiem zamierzasz jeździć 180 km/h?
-
Choćby EP23 lub EP09 która wyjdzie. Przecież EP23 180 pojedzie z palcem tam gdzie słońce nie dochodzi :) Tylko trzeba przekroczyć Vmax.
A i na stacji pierwszej będą semafory sześciokomorowe, których (jak dotąd) w żadnej scenerii nie było.
-
jak lok ma max 160, to tylko tyle wolno jechać, bo inaczej maszynista może mieć problemy, a lok się może popsuć - ogień okrężny na komutatorze silnika trakcyjnego i silnik do wymiany, a lok do podmianki
-
No wiem ale to tylko symulator i raczej coś takiego sie nie stanie. Ale skoro tak nie wolno będzie szlak vmax-160km/h.
-
Właśnie dlatego, że to symulator, a nie gra, nie należy tak robić. To ma odzwierciedlać rzeczywistość, a nie jazdę "dopóki prądu nie zabraknie".
-
co do trawki są dwa sposoby:
a)robisz płaszczyznę (plane), rozciągasz, potem ustawiasz ilość segmentów tak, żeby nie były rzadziej niż 500m (absolutne maksimum), potem konwerstujesz do "editable mesh", nakładasz teksturkę trawy, potem UVW map, dajesz box, potem w length, width i height wpisujesz np. 10m (wielkość teksturki, jak często ma się powtarzać) i już masz
b) podobnie, tylko że zamiast robić płaszczyzne, rysujesz liniami i potem dajesz w skryptach taką fajną opcję, triangulate i dalej postępujesz jak wyżej
No wiem ale to tylko symulator i raczej coś takiego sie nie stanie. Ale skoro tak nie wolno będzie szlak vmax-160km/h.
Oj stanie się, stanie. W exe są zaprogramowane uszkodzenia silników
-
No wiem ale to tylko symulator....
To aż symulator, więc powinno być jak w realu.
A prędkość szlakowa może być 180 km/h. W końcu na CMK jest też odcinek 200 km/h. Tyle, że tej prędkości obecnym taborem nie wykorzystasz. A może ktoś zrobi EU11 i wtedy spokojnie pojedziesz te 180.
-
Dobrze będzie szlak 160km/h. Postaram się za chwile opublikować jakieś screeny z dworca głównego. Tylko coś nie tak bo wywala taki błąd: too many inetactions. Możecie mi powiedzieć od czego to jest? A to link do screenów: http://putfile.com/pic.php?pic=12/36208110967.jpg&s=x12
-
znowu flex zerowej długości
-
znowu flex zerowej długości
Chyba tym razem nie bo sie symek załadował i na górze jest link do screenów. I pytanie :) Dlaczego jak dałem na semafor tarcze ToA to wywala błąd że event nie istnieje?
-
I pytanie :) Dlaczego jak dałem na semafor tarcze ToA to wywala błąd że event nie istnieje?
może daj wpisy jednego i drugiego, to będzie łatwiej coś napisać
-
Ale to nic nie szkodzi że wywala eventy, bo eventy są tylko nie ma poprawnych tabliczek na semaforze. A oto wpis semafora:
include;SS5zpcpbYN.inc;286_A;22.7974;0.0;45810.0;0.0;A;ToA;end
Co ja tu źle wpisałem z tą tarczą?
P.S Ta EPoka 09 to ma niezłego kopa.
-
a jak sie nazywa tarcza? wpis poprosze
-
No właśnie ToA. I wywala że event nie istnieje a eventu wogole nie pisalem.
-
No właśnie ToA. I wywala że event nie istnieje a eventu wogole nie pisalem.
ale semafor sam w sobie zawiera odwołania do tarczy, bez niej będą wyskakiwac błędy. Ale daj w koncu ten wpis tarczy, tak na zapas
-
Ale o co Ci chodzi z tym wpisem tarczy? Chodzi o to w include?
-
Wpis tarczy to np.
include;TS2zpI.inc;stacja_ToA;-20.0;0.0;17.0;180.0;ToA;;end
stacja_ToA jest nazwą tej tarczy ostrzegawczej i ona powinna się znaleźć jako ostatni parametr semafora.
-
Czyli wpis include ma byc taki:
include;SS5zpcpbYN.inc;286_A;22.7974;0.0;45810.0;0.0;A;include;TS2zpI.inc;stacja_ToA;-20.0;0.0;17.0;180.0;ToA;;end;end
czy taki:
include;SS5zpcpbYN.inc;286_A;22.7974;0.0;45810.0;0.0;ToA;;end
??
-
ten drugi
-
Ale ten drugi mi nie chce wejść. Wywala Abnormal Program Termination.
-
wróć, to ten pierwszy jest prawidłowy. muszę uważniej czytać posty...
-
Ten taki długi? Ten co napisałem taki dwulinijkowy? Bo jak przeglądałem w mocznikach jak są wpisane semafory to było tak jak w tym drugim. A jak powpisuje tak jak w tym drugim to wywala błąd.
-
inaczej. wpis powinien być taki:
include;SS5zpcpbYN.inc;286_A;22.7974;0.0;45810.0;0.0;A;stacja_ToA;end
a potem wpis tarczy ma być taki:
include;TS2zpI.inc;stacja_ToA;-20.0;0.0;17.0;180.0;ToA;;end
wpisy wiząłem na podstawie posta wyżej. Ale jak tak patrze, to jest jakoś dziwnie. 4,5 kilometra od tarczy do semka?
w czym robisz tą trasę? w jecie czy 3ds?
-
Robię w 3d studio max. I jak wpisuje te wpisy to wywala błędy.
-
wpisy wiząłem na podstawie posta wyżej. Ale jak tak patrze, to jest jakoś dziwnie. 4,5 kilometra od tarczy do semka?
w czym robisz tą trasę? w jecie czy 3ds?
Te współrzędne tarczy to wymyśliłem tak dla przykładu, żeby pokazać jak wygląda wpis tarczy ostrzegawczej. Ja nie mam nic wspólnego z trasą Lanosa