- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Fiacik23 w 27 Listopada 2024, 13:45:38

Tytuł: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
Wiadomość wysłana przez: Fiacik23 w 27 Listopada 2024, 13:45:38
Cześć wszystkim, potrzebuję Waszej pomocy. Poproszę o wytłumaczenie mi, jak prawidło konwertować modele z Trainz do MaSzyny. Od dłuższego czasu chcę przenieść ZSRR-owskie "Stodoły" do symulatora a będę to robił pierwszy razJaki program użyć, aby przekonwertować plik .CDP na .DDS? Czy potrzebuję do tego pobranie Trainza? Dziękuję za każdą pomoc
Tytuł: Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
Wiadomość wysłana przez: x_Zielu w 27 Listopada 2024, 14:17:59
Tak, potrzeba do tego Trainza, potrzeba też zasadniczo zgody na taki proces od autora dodatku. Szczegółów nie znam, więc szczegółowo nie pomogę.
Tytuł: Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 27 Listopada 2024, 15:46:36
To może tylko mała wskazówka, że nie konwertujemy plików z .cdp na .dds, tylko na .tga, .mmd, .fiz, .t3d i parę innych. Najważniejszym programem jest Blender, i do każdego takiego konwertu potrzeba bardzo dużo pracy.
Tytuł: Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 27 Listopada 2024, 16:46:24
Poza tym modele z trainza mają dziesiątki multimateriałów, więc cały model trzeba przemapować.
Tytuł: Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
Wiadomość wysłana przez: Kermit w 03 Grudnia 2024, 08:19:38
Instalujesz cdp jak kazdy inny przez content manager trainz, klikasz na liscie dodatkow prawym i dajesz open for editing, wchodzisz w folder z zainstalowanymi dodatkami trainz i dalej w dany kuid, trainzowe pliki 3d sa w formacie .im, bierzesz dany .im i otwierasz go programem 3d object converter przez przeciagniecie pliku, po zaimportowaniu w 3d obj conv wciskasz ctrl+u - odbicie pionowe tekstur bo domyslnie importuja sie odwrocone, nastepnie zapisujesz to do .obj i otwierasz w blenderze. Malo ktory model w trainz jest zmapowany z duzych tex, wiec trzeba go zazwyczaj przepalac na jeden uklad bo sklada sie z paru/parunastu znaczkow pocztowych. Jezeli chodzi o tabor to i tak trzeba poustawiac pivoty pod animacje, klucze (nazwy) elementow animowanych, dolozyc freespoty, latwiejsze jest konwertowanie obiektow statycznych na dekoracje scenerii. Np kilanziom (trainzart.pl) dal nam zgode i udostepnil nam wszystko co jest jego autorstwa, wiec jak faktycznie jestes zainteresowany tematem to proponuje zaczac od tego.
Tytuł: Odp: Konwertowanie modeli do symulatora MaSzyna z Trainz
Wiadomość wysłana przez: Toprus w 10 Stycznia 2025, 20:54:15
Odniosę się do wypowiedzi przedpiścy i zaznaczę, jak dramatycznie aktualnie potrzebujemy modeli statystycznych wszelkiej maści w symulatorze. Trening byłby prawdopodobnie bardziej użyteczny niż docelowy convert "stodół", który byś chciał osiągnąć.

Błagam na kolanach.