- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: PAFAWAGGO w 26 Sierpnia 2024, 13:05:01
-
Witam,czy mógłby ktoś wyjaśnić co to i na czym polega "Renderowanie VBO"? zobaczyłem tą opcję w ustawieniach startera i zastanawiam się czy jak ją włącze to symulator będzie lepiej chodził pod względem FPS czy obniży wydajność kosztem jakości?
A i pytanko jeszcze jedno jak wpływa na wydajność symulatora opcja "usuwanie nieużywanych tekstur z OpenGL" czy przy dobrych kartach graficznych lepiej mieć ją odznaczoną? Albo czy przy starych zaznaczoną?
-
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.
Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.
-
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.
Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.
Okej dzięki za odpowiedź,mam jeszcze jedno pytanie co do zmniejszania rozmiaru tekstur,nie mam pojęcia dlaczego ale gdy ustawiam najmniejszy rozmiar tekstur (512) to gra dłużej się wczytuje a na większych rozmiarach tekstur mam wrażenie że szybciej się wczytuje pomimo to że pc mam dość słaby;generalnie pytanie moje polega na tym jakie ustawienia wpływają na czas wczytywania scenerii,bądź co zrobić aby czas ładowania danej scenerii był szybki?
-
Ustawienie skalowania tektur ma sens przy małej ilosci pamięci RAM i słabej karcie graficznej. Na chłopski rozum jak tekstury mają być jeszcze skalowanie, to Maszyna będzie się dłużej uruchamiać.