- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Krakowski_kolejarz w 03 Lipca 2024, 16:58:30

Tytuł: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: Krakowski_kolejarz w 03 Lipca 2024, 16:58:30
Dzień dobry. Chciałbym zapytać czy jest jakaś kombinacja/funkcja złamania pantografu przez jakieś menu.
Tytuł: Odp: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: koszowy w 03 Lipca 2024, 17:10:16
W opcjach (dźwięk/fizyka) jest opcja Możliwość złamania pantografu. Sprawdź, czy masz ją zaznaczoną. Co do jej samego działania: z tego co pamiętam, to złamać go można na różne sposoby, z czego jednym na pewno był wjazd na odcinek bez druta (?).
Tytuł: Odp: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: Czapajew Animations w 03 Lipca 2024, 17:11:48
Tak, zdecydowanie można połamać pantograf, gdy się wjedzie w bezdrucie.
Tytuł: Odp: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 03 Lipca 2024, 17:27:03
Gdy robiłem łamanie pantografów, to warunkiem było, aby drut znajdował się 20cm poniżej pantografu, ale w zakresie jego szerokości (ale kilka metrów poniżej to już się nie liczyło — pierwotnie pantograf potrafił przeskakiwać np. na sieć toru pod wiaduktem). Przy czym nie mogło to powstać w ten sposób, że drut się obniża od góry, tylko musiał "wejść z boku". Ewentualnie różnica w wysokości zawieszenia drutu (brak ciągłości) mogła umieścić następne przęsło pod pantografem. W zasadzie tylko ewidentne błędy w zawieszeniu sieci mogły doprowadzić do złamania, typu drut odsuwający się na 2 metry od osi pojazdu (zwykle sieć trakcyjną wiesza się ±30cm od osi, na łukach ±40cm). Pantograf ma jakieś ±70cm, więc tyle była tolerancja błędnego zawieszenia. Również uwzględnione były nabieżniki, aby pantograf obniżał się, jeśli niższy drut dochodzi z boku. Niestety, niedoszacowałem skali błędów na sceneriach, a realizacja funkcji edytora do naprawienia błędów nie poszła tak sprawnie, jak się spodziewałem.

Po wyjechaniu poza sieć trakcyjną pantograf nie powinien się łamać, jedynie się podnosił na maksymalną wysokość. Wjechanie pod sieć z tak podniesionym pantografem powodowało jego łamanie, ponieważ sieć na ogół nie była zawieszona tak wysoko — musiałaby być zawieszona na około 8 metrach ponad torem. Czy coś się zmieniło w tym zakresie, to nie wiem, bo nie śledziłem zmian w ostatnich 9 latach, a jeśli coś nie działa, to jedynie czekam na kolejną paczkę.
Tytuł: Odp: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: Czapajew Animations w 03 Lipca 2024, 17:34:25
To mój błąd. Jest tak, jak ty to napisałeś.
Tytuł: Odp: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 03 Lipca 2024, 20:17:24
Kiedyś za Legnicą w stronę Lubina był pochylony słup i tam można było połamać pantograf, jeśli się go nie opuściło zgodnie ze wskaźnikami. Widać to na filmie z 2009 roku. Wskaźnik opuszczania pantografów był też na linii 131 przed skrzyżowaniem z LK61, ale nie dopatrzyłem się przyczyny, być może to z podstacją było związane.

Łamanie pantografów zrobiłem ze względu na Bałtyk, tam było coś z siecią, że trzeba było opuszczać pantograf przy zjeździe na jednotorówkę. Niestety, zamiast pozostawić to jako ciekawostkę wymagającą uwagi użytkownika, ktoś naprawił sieć w tym miejscu i zlikwidował konieczność opuszczania pantografów. Tym gorzej, że AI zostało przyuczone do opuszczania pantografów w razie potrzeby i wystarczyło tylko dopisać odpowiedni modyfikator w tory...
Tytuł: Odp: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: Czapajew Animations w 03 Lipca 2024, 20:20:42
Ale w Bałtyku nadal wywala tam nadmiarowe, więc nadal trzeba tam opuszczać pantografy.
Tytuł: Odp: Jak złamać pantograf?
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 03 Lipca 2024, 20:41:50
Na L053 też było miejsce gdzieś na wyjeździe z Dąbrowy Towarowej gdzie łamało patyki jak się nie opuściło tak jak dyżurna o to nas prosiła. Też to zostało naprawione :(

A co do pytania, czy da się gdzieś połamać patyki przez menu czy debugiem to raczej nie. Widziałem tylko opcje do uszkodzenia silnika.