- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: koszowy w 23 Maja 2024, 09:18:59
-
Taka ciekawostka się szykuje: https://kolejowyportal.pl/newag-dostarczy-pkp-intercity-hybrydowe-zespoly-trakcyjne/
PKP Intercity rozstrzygnęło przetargu na zakup 35 nowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie Newag, który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
Abstrahując od tego skandalu z Newagiem i pomijając fakt, że sama jednostka wygląda jak impuls, to będzie to pierwsza polska jednostka z przedziałem silnikowym, zaś raczej będzie to druga na naszych torach po GTW od DB Regio odwiedzających niegdyś Szczecin.
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt, byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji? Mam wrażenie, że one będą dedykowane głównie na Podsudecką w zamian za SN84 i na pewno pojawią się także w Lubuskim. Zresztą, zobaczymy jak to będzie.
PS. pozazdrościli chyba ilości zachpomowi :P
-
Mnie najbardziej nurtuje, czy człon a'la GTW będzie przechodni, czy wracamy do czasów EW53 z praktycznie podzieloną jednostką.
-
Ciekawe spostrzeżenie. Też mnie to ciekawi, w jaki sposób rozwiążą tą kwestię. A z ciekawości, jak wyglądają takie przejścia w GTW?
-
Z tego co patrzę po internetach to GTW mają ten człon przechodni, ale specjalnie szerokie to to przejście nie jest.
-
Raczej muszą zrobić przejście, bo inaczej jak drużyna konduktorska miałaby chodzić po składzie?
-
Tak, faktycznie jest ciasno. Udało mi się znaleźć jakąś fotke. Zresztą co się dziwić, przestrzeń w tym wagonie wygląda na wystarczającą, ale mam nadzieję, że newag akurat tego nie skaszani bardziej.
-
Mam wrażenie, że one będą dedykowane głównie na Podsudecką w zamian za SN84 i na pewno pojawią się także w Lubuskim.
Wydaje mi się, że SN84 zastąpione będą przez SD85 (ex DM90 NS zwane "Bizonami").
-
Rozumiem, że w kontekście wymiany taboru w SKPLu, tak? Bo mi chodziło o pociąg Sudety, czy dalej by SKPL udostępniało swój tabor.
Zrobię taki offtop, jeśli faktycznie wymiana taboru ma mieć miejsce, to SD85, których jest na pewno więcej (sprowadzonych) niż samych SN84 może uratować niektóre sytuacje. Zastąpienie SN84 "starym-nowym" taborem w postaci holenderskich jednostek pewnie nastąpi za parę lat, gdy na chodzie będzie więcej sztuk poza tą jedną czy dwoma.
-
Raczej muszą zrobić przejście, bo inaczej jak drużyna konduktorska miałaby chodzić po składzie?
Zawsze mogą zrobić "przejście służbowe" i po sprawie. Szkoda by tylko było tych automatów vendingowych, bo wtedy albo pół pociągu nie ma do nich dostępu, albo trzeba ich dać 2× tyle co normalnie.
Nie no, oby to zrobili jakoś sensownie.
-
Wydaje mi się, że SN84 zastąpione będą przez SD85 (ex DM90 NS zwane "Bizonami").
Nie po to kupowane są hybrydy aby dalej wynajmować tabor z SKPL, tylko że na hybrydy jeszcze chwilę poczekamy. SD85 będą jeździły jeszcze w tym roku, a jak przyjdą hybrydy to cały tabor SKPL zostanie pożegnany.
-
Zawsze mogą zrobić "przejście służbowe" i po sprawie.
Miałoby to jakiś sens? Jak już ma być przejście to nie widzę nazywania go służbowym, chyba że zamiast szaf w korytarzu będą gołe silniki i niezabezpieczone przyciski i pokrętła? Bariera żeby przeciętny Kowalski nic nie dotknął chyba nie musi zabierać aż tyle miejsca?
-
Oj mogłoby mieć. Gdyby silniki były osłonięte tylko pokrywami, to w takim przedziale byłoby po prostu bardzo głośno. I o ile dla obsługi nie jest to zwykle problemem, to tu zaraz zaczęłoby się narzekanie, że delikatne uszy pasażerów puchną przez ten zły Newag. No chyba, że zainwestują w porządnie wyciszone przejście, to co innego.
Pewnie i tak agregaty będą w szafach, tak jak w dotychczasowych Impulsach.
-
Wydaje mi się, że SN84 zastąpione będą przez SD85 (ex DM90 NS zwane "Bizonami").
Nie po to kupowane są hybrydy aby dalej wynajmować tabor z SKPL,(...)
Wtrące się; słuszna uwaga dotycząca czegoś co chcę zauważyć w swoich postach wyżej. Poza tym skpl w końcu będzie mieć pole do udzielania się w innych może i ważniejszych celach zamiast użyczania jednostek picowi (oj ile płaczu było bo nurka z wagonami zabrali...). Swoją drogą, to czy ktoś z Was jechał wymienionymi w którymś poście Sudetami przed i po zmianie składu? Jak oceniacie tą zmianę? Czy szt skplu jednak wystarcza na takie zadanie?
[...]o ile dla obsługi nie jest to zwykle problemem, to tu zaraz zaczęłoby się narzekanie, że delikatne uszy pasażerów puchną przez ten zły Newag.
Polak potrafi ;)
-
Na ten moment na Sudetach zmiany nie ma i nie będzie. Dalej tam jeździ SN84. SD85 będzie najpierw jeździł do Zagórza jakoś w niedalekiej przyszłości, a zmiana na pewno będzie na plus bo będzie klimatyzacja i brak problemu z drzwiami.
-
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt, byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji?
Podejrzewam ze to będzie jeździć przez cała Polskę zygzakiem.
-
Osobiste marzenie - zobaczyć je na linii 402 :D
Ale i tak uważam, że "pierwszeństwo w wymianie taboru" mają pociągi wspomagane jednostkami SKPLu lub te wagonowe złożone z "pokaźnej" ilości wagonów.
-
Podejrzewam, że ich stałym miejscem bytowania będą Mazury i Podlasie. Chociażby taka TLK Biebrza, jeśli by została w obecnym ciągu to mogła by być tym obsługiwana.
-
Biebrza raczej nie, w perspektywie elektryfikacji trasy Ełk-Korsze. Na pewno wszelkie "ogryzki" można by tym obsługiwać, Flisaki (wraz z uruchomieniem drugiej pary), pociągi na Zagórz i inne pociągi obsługiwane obecnie Nurkami albo SU4210, czy też może nowe pociągi, np. do Szczecina przez Kołobrzeg.
-
Na pewno wszelkie "ogryzki" można by tym obsługiwać, Flisaki (wraz z uruchomieniem drugiej pary), pociągi na Zagórz i inne pociągi obsługiwane obecnie Nurkami albo SU4210, czy też może nowe pociągi, np. do Szczecina przez Kołobrzeg.
W sumie to jak tak sobie myśle, to każdy z posta na posta sprowadza się do tego samego rozwiązania. Z drugiej strony odnosząc się do mojej myśli o linii 402 (tudzież Twojej o pociągu "do Szczecina przez Kołobrzeg") to widzę je WYŁĄCZNIE na wakacyjnym Swarożycu; o to mi chodziło wcześniej, ponieważ całkowicie nie widzę sensu by IC miało konkurować na tamtym odcinku z peerami.
-
Zakup tych pojazdów to jedno wielkie XD. Gdyby IC zapowiedziało więcej pociągów na liniach bez druta to jeszcze rozumiem.. ale w obecnej chwili to dramat. Nie lepiej naprawdę zainwestować w lokomotywy dwutrakcyjne, wagony sterownicze? No lepiej ale drożej a trzeba oszczędzać, więc będą kolejne odpowiedniki ED74 czyli tabor regionalny na siłę przystosowany do dalekobieznego ruchu. Sama geneza oddzielnego członu okej, jeżeli będzie tam przejście. Jeśli nie będzie to dramat. Generalnie imo trefny zakup i tyle. Jedyny +, że nie jest to oddzielna platforma a po prostu impuls a nie nowe wymysły jak PESA robiła z Dartami np.
-
No dobra a co z tą Gamą Dual Power?
Wracając do Impulsa. Wychodzi na to, że jedna jednostka = około dwa igreki 2 klasy, więc tak, w jakimś stopniu kolejna edyta; robienie z jej na siłę dalekobieżnego ezeta (po modernie) jest dla mnie co najwyżej zabawne, nie powinien to być tak jak napisałeś "tabor regionalny na siłę przystosowany do dalekobieznego ruchu". Niemniej jednak liczę na to, że IC kierowało się przy zakupie tym, że pociągi poruszać będą się samymi odcinkami gdzie byłyby mile widziane, a nie fantazjami "jo zaszczepie dwa impulsy i puszcze na ślunsk bo na ślunsku to każdy pociąg musi być".
-
No jak co z DualPower. Pesa jak to pesa jest w lesie i jest opóźnienie, sam prezes się dzisiaj nawet o tym wypowiadał.
-
Żeby rozwiać wątpliwości, to zajrzałem w szczegóły zamówienia:
- co najmniej 20 miejsc w klasie 1, układ 2+1
- co najmniej 160 miejsc w klasie 2, układ 2+2
- obie klasy będą bez przedziałów
- 8 miejsc na rowery (2 pionowo, 6 poziomo)
- 2 miejsca dla OzN na wózkach (+2 dla opiekunów)
- prędkość na silniku elektrycznym: 160 km/h
- prędkość na silniku spalinowym: 120 km/h
- minimalny zasięg na silniku spalinowym: 920 km
- skład ma być jednoprzestrzenny
- wyposażony w ETCS poziomy 1 i 2
- w każdym z pociągów będą 2 automaty vendingowe: do napojów gorących oraz do napojów zimnych i przekąsek
-
2+1 rozumiem, że taki jak w klopach z przedziałem 1 klasy?
-
No dobra a co z tą Gamą Dual Power?
Wieść gminna głosi że PESA zerwała współprace z IPSz i z jakąś nową firmą projektują od nowa obwody.
-
Podobno ten "cud techniki" z Pesy pojawił się na testach w Żmigrodzie
-
Nie "podobno".
https://kolejowyportal.pl/gama-dual-power-na-torze-doswiadczalnym-kolo-zmigrodu/
W niedzielę po południu na teren Ośrodka Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Węglewie k. Żmigrodu przyjechała prototypowa lokomotywa 111DE-001 wyprodukowana przez Pesa Bydgoszcz.