- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: rextv w 22 Października 2023, 20:17:51
-
Dzień dobry, Witam.
Wykorzystując obecny model kabiny EN57 w symulatorze, postanowiłem spróbować zrobić coś nowego - nowy jego wariant (może warianty). Na ten moment, staram się odwzorować kabinę z EN57-1181. Zamieszczam screeny z prezentacją obecnego stanu prac.
Jestem ciekaw waszych opinii oraz sugestii.
-
Dla mnie to wygląda bardzo przyzwoicie. Przypomina trochę kabinę z Szczecińskiej jednostki 1358 (zdj poniżej). Moja propozycja to: wymiana obramówek manometrów na szare. W maszynie nie mamy szarych jak pamiętam ale są białe z tej kabiny białej albo próbować zrobić teksturę do nich i będzie cacy. Grzałki też są w maszynie jakieś takie małe, a na zdjęciach z 1181 widać, że są dosyć spore na szybach ale chyba nie ma w maszynie takich dużych (może z starych 4E). No i też sterowanie wycieraczkami, twoja jednostka 1181 miała już elektryczne wycieraczki z plastikowym pokrętłem, a maszynowe kabiny kibli klasyczne mają jeszcze stare na pneumatyce z pokrętełkiem.
-
A czy w Maszynie jest jakiś kibel, który ma prędkościomierz pomiędzy przednimi szybami?
-
@malacz91 były takie EN57 w rzeczywistości?
-
Ostatnio rozmawiałem z emerytowanym maszynistą. Jeździł po Nadodrzańce. Jak pokazałem mu filmik uruchamiania EN57 w Maszynie, to mówił że niewiele ale jakieś tam różnice w realu są. I wspominał, że on w swoim kiblu którym najczęściej jeździł to miał prędkościomierz nie po prawo, a na środku, pomiędzy przednimi szybami.
-
EN71-048 który brał udział w wypadku z pojazdem ciężarowym, a obecnie jest w galerii sztuki miał prędkościomierz na środku. Z opowieści emerytowanego maszynisty znam historię tego jak testowali na linii 131 sygnalizację kabinową i takie EN57 miało na środku przy szybach semaforek który pokazywał jaki jest semafor (coś jak Czechy).
-
Wszelkie zdjecią kabin EN57 są bardzo mile widziane, może akurat odwzoruje daną kabinę. Oraz zdjęcia elementów które można by wykorzystać pod teksturę.
Dziękuję.
-
Nie zapominaj o tym typie lampki CA/SHP. Miał go chociażby EN57-1806.
-
Ciąg dalszy prac nad kabiną.
Oprócz poprawek zawitało elektryczne sterowanie wycieraczkami.
-
A czy jest jakiś kibel z nowym radiem? (pytam z ciekawości bo w kabinie lokomotywy nigdy nie byłem.)
-
W maszynie chyba któryś ma? W realu mają.
http://rail.phototrans.eu/14,139567,0,PaFaWag_5BT_6BT_EN57_1828.html
-
W Maszynie tylko białe kabiny mają nowe radia. Kabiny drewniane mają stare radia bez względu na rok.
-
Jeżeli w realu jeżdżą drewniane z nowym radiem, to można zrobić klona. Nie widzę przeciwwskazań.
-
Pytanie do autora - jak idą pracę , planujesz wydanie?
-
W Maszynie tylko białe kabiny mają nowe radia. Kabiny drewniane mają stare radia bez względu na rok.
Na miejscu autora zastanowiłbym się nad Pyrylandią w jednym z wariantów. Chyba, że źle myślę.
-
Na razie z propozycjami bym się tak nie rozpędzał. Autor wątku ostatnio aktywny był pół roku temu.
-
Witam po przerwie.
Chciałem wam zaprezentować przerobiony model grzałki przeze mnie. Oczywiście długości i wielkości są jeszcze do doprecyzowania, tak samo jak oteksturowanie, którego jeszcze akurat nie ruszałem, ale na pewno przypomina już to bardziej tą wersję grzałki, którą można spotkać w wielu kabinach na zdjęciach, m.in. w EN57-1181.
Pozdrawiam.