- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: robert357 w 27 Sierpnia 2023, 18:30:48

Tytuł: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 27 Sierpnia 2023, 18:30:48
Czy jest planowane użycie ścian lasu? Są miejsca, gdzie widać doczytywanie się drzew na horyzoncie. Nie wiem czy to jest możliwe, ale jeżeli tak, to można by było ich użyć w "odwrotny" sposób. Czyli byłyby widoczne na dalekich odległościach i by znikały zaraz za zasięgiem renderowania normalnych drzew.
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: Toprus w 27 Sierpnia 2023, 18:34:40
Przy ostatecznym dopieszczaniu scenerii i zamienieniu drzew na trójkąty terenu problem zniknie.
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 27 Sierpnia 2023, 18:37:13
Hmmm. W tym lasku ze screena widzę rządek drzew imitujący ścianę lasu. To jest w takim razie tymczasowe?
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: Toprus w 27 Sierpnia 2023, 18:42:37
Nie jest, wszystko zostaje jak jest.
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 27 Sierpnia 2023, 18:47:42
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 28 Sierpnia 2023, 00:34:34
Jak ściana lasu ma niby lepszą teksturę od pojedynczych drzew?
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: robert357 w 28 Sierpnia 2023, 13:41:54
Mi chodzi o robienie czegoś takiego co na screenie. W takich miejscach ściana lasu przecież sprawdzi się idealnie, bo ma robić jako tło. Tekstur też jest trochę więc można znaleźć taką jaka będzie pasować (iglaste, liściaste, wykarczowane z widocznymi pieńkami itd.) więc nie wiem po co się bawić we wstawianie pojedynczych drzewek. Zwłaszcza, że właśnie te tekstury lasów mają więcej detali w sobie niż taki rządek drzewek, nawet zróżnicowanych.

Ja wiem, że panuje awersja do tych ścian, bo dotychczas się ich używało zamiast lasu i stawiało 100m jak nie bliżej od torowiska. Nie znaczy to, że trzeba ich unikać jak ognia.
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: JAN21 w 28 Sierpnia 2023, 16:29:24
Kwestia pierwsza i najważniejsza, kto, jak i kiedy będzie to wstawiał? Ściany lasów trzeba wstawiać przez Maxa albo Blendera i jest to ostatnia rzecz którą komukolwiek by się w tych programach chciało robić.

Takie ściany na pewno miały by zaletę w postaci mniejszej zasobożerności, ale czy lepiej by wyglądały to już kwestia dyskusyjna. Pewne jest natomiast to, że w miejscu gdzie teren wychodzi wyżej niż tory, takie ściany nie mają racji bytu. Można je stawiać na płaskich połaciach i to, i tak w dalekiej odległości od torów.
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Sierpnia 2023, 16:57:39
Kwestia pierwsza i najważniejsza, kto, jak i kiedy będzie to wstawiał? Ściany lasów trzeba wstawiać przez Maxa albo Blendera i jest to ostatnia rzecz którą komukolwiek by się w tych programach chciało robić.
W Rainsted można. Ściany lasu są wstawione w okolicy Wyczerpów, chociaż tam akurat lasów dużo nie ma. Również w okolicy Kalet. Wstawia się odcinki w warstwie 0x79 i ustawia na nich parametry ściany, typu wysokość i tekstura (bo mogą być użyte również do innego celu). Ciągłość mapowania ściany można przeliczyć podobnie jak długość niwelety. Można również używać odcinków łuku, chociaż to i tak wstawi prostokąt, jedynie z wektorami normalnymi prostopadłymi do stycznych na końcach łuku (nie powinno być widoczne załamanie światła). Ściany lasu w edytorze RSF są ustawiane na wysokość ustaloną na podstawie punktów wysokościowych albo jawnych trójkątów (można je również przykleić do niwelety, ale obecnie to najmniej przydatna opcja). W planach mam dopracowanie obsługi wysokości terenu, ale to dopiero za parę miesięcy, jak już doprowadzę do działania mój obecny projekt.
Tytuł: Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 28 Sierpnia 2023, 21:33:14
Kiedyś zwyczajowo przez ścianę lasu nazywało się pionowe trójkąty z teksturą lasu. Jak patrzę na ten obrazek, to łudząco podobny do zwykłych drzewek, tylko ułożonych blisko siebie w rzędach - też można to nazwać ścianą lasu, o ile tak jest. Jeśli tak jest, to trzeba doprecyzować o jaki typ tej ściany chodzi.