- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: dinsx7 w 29 Kwietnia 2023, 20:30:56
-
Witam. Tym razem przychodzę z problemem odnośnie addona do Blendera. Mianowicie próbuje zaimportować kabinę EN57km w formacie .t3d. Otrzymuje taki błąd (pokazany w załączniku) Wcześniej miałem podobny problem jednak z importem formatu .e3d. Proszę o pomoc!
-
Masz pliki w folderze zgodnym ze ścieżką?
-
Wszystko wydaje się okej. Importuje ze ścieżki C:\Users\Jakub\Documents\maszyna\dynamic\pkp\en57km_v1\cab_km_b.t3d. W ścieżce nic nie grzebałem
-
Wygląda, że plik t3d jest z parametrami w wierszach include. Czy masz najnowszy skrypt? Wydawało mi się, że na najnowszych już to działa.
Musisz otworzyć sobie główny model i poszukać tego typu wpisu include, który między t3d a end ma jeszcze coś wpisane, Otwierasz taki plik, i wszystkie (p1) zastępujesz pierwszym parametrem. Jak jest jakiś (p2), to zastępujesz go kolejnym parametrem. Jak skończysz, to usuwasz parametry z linijki include, tak, żeby zostało na końcu ".t3d end".
-
Jedyne co mam w tym pliku to coś takiego. Nie wiem zbytnio co tutaj zmieniać, a nadal nie działa import :/
-
Potwierdzam w obecnej postaci nie da się tego zaimportować. Bananek posiada parametr p1 i podobnie też jest z kabiną akm.
EDIT:
Wystarczy zamienić p1 na 1 zapisać i zaimpotuje wówczas poprawnie. Zatem wygląda na to że póki co na to poprawki jeszcze oficjalnej nie ma, ale fakt była o tym mowa.
-
Po zmianie tego wyrzuca kolejny błąd (Pokazany na pierwszym załączniku). Jedyne "p1" jakie znalazłem w obu plikach jest w pliku cab_km.t3d, zmieniłem zawartość tych parametrów (Pokazane na drugim załączniku) a jednak nadal dostaje inny błąd o którym wspomniałem wcześniej. Może ja coś źle robię i wpisuje tam gdzie nie trzeba.. Ścieżka pliku w którym znalazłem te parametry "p1": C:\Users\Jakub\Documents\maszyna\dynamic\pkp\en57km_v1\cab\cab_km.t3d. Proszę o dalszą pomoc.. Ewentualnie napisanie gdzie szukać tych parametrów jeśli robię coś źle..
-
Prawie dobrze, ale należy usunać p1 wraz z nawiasami i zastąpić 1, to samo trzeba zrobić z kabiną akm. Proszę poniżej masz gotowce. Ja używam do tego zazwyczaj programu Notepad++ polecam.
-
Zaimportowało :) Dziękuje za pomoc.
-
Teraz niestety jest problem z eksportem. Gdy przerzuciłem już parę rzeczy z kabiny AKM do ed72 wystąpiło kilka błędów. Niektórych tekstur tak jakby nie wczytało (zrobiły się różowe) (załącznik 1) i tekstura rsg jest zepsuta (załącznik 2) Jak to naprawić?
-
W drugim przypadku wygląda jakby zepsuły się normalne. Włącz ten tryb widoku w blenderze ci jest widoczna szara bryła i włącz opcje face orienation.
-
Tak to wygląda.. Nie wiem co tu zrobić
-
Czyli to co jest na niebiesko, to ok po stronie modelu. Element ze screenu 2 w blenderze wygląda ok?
-
Tak, w Blenderze jest okej. Dopiero w symulatorze się psuje i niektóre tekstury robią się różowe.
UPDATE: Różowe tekstury już sam ogarnąłem. Teraz problem jest tylko z tym srg.