- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: lipa1991 w 02 Grudnia 2005, 19:12:25

Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: lipa1991 w 02 Grudnia 2005, 19:12:25
Może mi ktoś powiedzieć co to jest ta "igła", bo pierwszy raz się z tym spotkałem w Krakowie Płaszowie, gdy lokomotywa zmieniała czoło, a właściwie po zmianie podnosiła pantografy i był taki błysk bardzo duży. I technicy powiedzieli że jest "igła" na pantografie. Może mi ktoś wyjaśnić co to jest i skąd się to bierze?I jeszcze jedno. Czy przy robieniu scenerii w 3dsmax tory muszą być idealnie złączone ze sobą czy mogą lekko na siebie nachodzić?


Z góry przepraszam że to nie na temat symulatora, ale tylko tu znajde ludzi którzy coś o tym wiedzą.
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: SQT w 02 Grudnia 2005, 19:33:01
eee no to chyba jest poprostu iskra która powstała między pantografem a trakcją.
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 02 Grudnia 2005, 19:42:42
O ile pamiętam tory muszą stanowić całość. Odcinki muszą się łączyć w punktach węzłowych (koniec jednego początkiem następnego). Inaczej nici z jazdy.
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: lipa1991 w 02 Grudnia 2005, 19:58:17
Cytat: "SQT"
eee no to chyba jest poprostu iskra która powstała między pantografem a trakcją.


Właśnie że nie bo po tym jak Ty to powiedziałeś błysku wymienieali lokomotywę na inną bo tamta się nie nadawała do jazdy :)
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 02 Grudnia 2005, 20:15:42
Cytat: "lipa1991"
Cytat: "SQT"
eee no to chyba jest poprostu iskra która powstała między pantografem a trakcją.


Właśnie że nie bo po tym jak Ty to powiedziałeś błysku wymienieali lokomotywę na inną bo tamta się nie nadawała do jazdy :)


To musiał być jakiś specjalny błysk, bo iskra przeskakuje zawsze przy podnoszeniu patyka (o ile wcześniej nie był podniesiony inny pantograf na tej lokomotywie). Ba, nawet takie "pyk" słychać i nikt podmiany nie robi. Co więcej: jak jest sieć oszroniona to na szlaku fajnie "świeci" spod pantografu...
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Grudnia 2005, 20:35:58
Cytat: "lipa1991"

Właśnie że nie bo po tym jak Ty to powiedziałeś błysku wymienieali lokomotywę na inną bo tamta się nie nadawała do jazdy :)


o musiało być jakieś zwarcie (nie wyłączone wszystkie obwody?) i coś poszło w loku
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: lipa1991 w 02 Grudnia 2005, 21:28:02
Cytuj
To musiał być jakiś specjalny błysk, bo iskra przeskakuje zawsze przy podnoszeniu patyka (o ile wcześniej nie był podniesiony inny pantograf na tej lokomotywie). Ba, nawet takie "pyk" słychać i nikt podmiany nie robi. Co więcej: jak jest sieć oszroniona to na szlaku fajnie "świeci" spod pantografu...


Ten błysk to był jakby burza była. Lokomotywa po zmianie czoła podnosiła pantografy i coś głośno strzeliło, był bardzo mocny błysk, a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły. Po tym wymieniliu lokomotywe na EP08-008. A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: uetam w 03 Grudnia 2005, 10:37:39
Cytat: "lipa1991"

 A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.

To poznańska maszyna, nic jej nie będzie ;-)
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 03 Grudnia 2005, 10:43:18
Cytat: "lipa1991"
Ten błysk to był jakby burza była. Lokomotywa po zmianie czoła podnosiła pantografy i coś głośno strzeliło, był bardzo mocny błysk, a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły. Po tym wymieniliu lokomotywe na EP08-008. A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.


A jaki to był pociąg? Bo moża ta podmiana planowa była? Co do przygaśnięcia świateł w wagonie to nie widzę związku...
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: youBy w 03 Grudnia 2005, 11:16:38
Cytat: "lipa1991"

Ten błysk to był jakby burza była. Lokomotywa po zmianie czoła podnosiła pantografy i coś głośno strzeliło, był bardzo mocny błysk, a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły. Po tym wymieniliu lokomotywe na EP08-008. A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.
ja obstaję przy tym, że coś poszło, jakiś obwód poleciał, bo było zwarcie
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: AIR w 03 Grudnia 2005, 12:10:45
"...a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły"

Przecież wagony są zasilane własnymi bateriami a nie przez loka, musiało Ci się wydawać że światła w wagonach przeygasły.
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: lipa1991 w 03 Grudnia 2005, 17:22:26
ALe juz lokomotywa była podłączona do obwodów i bum!
Tytuł: "IGŁA" na pantografie
Wiadomość wysłana przez: Tomcio w 03 Grudnia 2005, 19:49:37
Witam

O ile mi wiadomo lokomotywa podlacza sie do skladu tylko:
Sprzegiem
Przewodem glownym i pomocniczym
Przewodem ogrzewania

Wagony zasialane sa podczas postoju akumulatorami a w czasie jazdy pradnica ktora posiadaja. Przelaczanie sie na pradnice jest widoczne i w tym czasie wystepuje przygasniecie na sekunde swiatla.

Uszkodzenie moglo nastapic gdy pantografy byly podzielone zaba (izolatorem na sieci) ktora ma za zadanie podzielic siec by w jednej jej odcinku bylo napiecie, a w drugiej nie. Przeplyw pradu z pantografu "pod pradem" do drugiego ktory mial nad soba siec bez pradu, mogl uszkodzic uklad lokomotywy. Chociaz znam przypadek gdzie wystapilo cos takiego i tylko "przyspawalo" lukiem pradu pantograf do sieci. Po "oddbiciu" go tyczka uziemiajaca lokomotywa nadawala sie do dalszej jazdy. Wiec nie musi byc to bylo przyczyna uszkodzenia.

Pozdrawiam
Tomcio