- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: lipa1991 w 02 Grudnia 2005, 19:12:25
-
Może mi ktoś powiedzieć co to jest ta "igła", bo pierwszy raz się z tym spotkałem w Krakowie Płaszowie, gdy lokomotywa zmieniała czoło, a właściwie po zmianie podnosiła pantografy i był taki błysk bardzo duży. I technicy powiedzieli że jest "igła" na pantografie. Może mi ktoś wyjaśnić co to jest i skąd się to bierze?I jeszcze jedno. Czy przy robieniu scenerii w 3dsmax tory muszą być idealnie złączone ze sobą czy mogą lekko na siebie nachodzić?
Z góry przepraszam że to nie na temat symulatora, ale tylko tu znajde ludzi którzy coś o tym wiedzą.
-
eee no to chyba jest poprostu iskra która powstała między pantografem a trakcją.
-
O ile pamiętam tory muszą stanowić całość. Odcinki muszą się łączyć w punktach węzłowych (koniec jednego początkiem następnego). Inaczej nici z jazdy.
-
eee no to chyba jest poprostu iskra która powstała między pantografem a trakcją.
Właśnie że nie bo po tym jak Ty to powiedziałeś błysku wymienieali lokomotywę na inną bo tamta się nie nadawała do jazdy :)
-
eee no to chyba jest poprostu iskra która powstała między pantografem a trakcją.
Właśnie że nie bo po tym jak Ty to powiedziałeś błysku wymienieali lokomotywę na inną bo tamta się nie nadawała do jazdy :)
To musiał być jakiś specjalny błysk, bo iskra przeskakuje zawsze przy podnoszeniu patyka (o ile wcześniej nie był podniesiony inny pantograf na tej lokomotywie). Ba, nawet takie "pyk" słychać i nikt podmiany nie robi. Co więcej: jak jest sieć oszroniona to na szlaku fajnie "świeci" spod pantografu...
-
Właśnie że nie bo po tym jak Ty to powiedziałeś błysku wymienieali lokomotywę na inną bo tamta się nie nadawała do jazdy :)
o musiało być jakieś zwarcie (nie wyłączone wszystkie obwody?) i coś poszło w loku
-
To musiał być jakiś specjalny błysk, bo iskra przeskakuje zawsze przy podnoszeniu patyka (o ile wcześniej nie był podniesiony inny pantograf na tej lokomotywie). Ba, nawet takie "pyk" słychać i nikt podmiany nie robi. Co więcej: jak jest sieć oszroniona to na szlaku fajnie "świeci" spod pantografu...
Ten błysk to był jakby burza była. Lokomotywa po zmianie czoła podnosiła pantografy i coś głośno strzeliło, był bardzo mocny błysk, a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły. Po tym wymieniliu lokomotywe na EP08-008. A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.
-
A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.
To poznańska maszyna, nic jej nie będzie ;-)
-
Ten błysk to był jakby burza była. Lokomotywa po zmianie czoła podnosiła pantografy i coś głośno strzeliło, był bardzo mocny błysk, a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły. Po tym wymieniliu lokomotywe na EP08-008. A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.
A jaki to był pociąg? Bo moża ta podmiana planowa była? Co do przygaśnięcia świateł w wagonie to nie widzę związku...
-
Ten błysk to był jakby burza była. Lokomotywa po zmianie czoła podnosiła pantografy i coś głośno strzeliło, był bardzo mocny błysk, a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły. Po tym wymieniliu lokomotywe na EP08-008. A może to ze starości tak walnęło w EU07-032? Bo aż taki zardzewiały był.
ja obstaję przy tym, że coś poszło, jakiś obwód poleciał, bo było zwarcie
-
"...a od tego wszystkiego aż światła w wagonach przygasły"
Przecież wagony są zasilane własnymi bateriami a nie przez loka, musiało Ci się wydawać że światła w wagonach przeygasły.
-
ALe juz lokomotywa była podłączona do obwodów i bum!
-
Witam
O ile mi wiadomo lokomotywa podlacza sie do skladu tylko:
Sprzegiem
Przewodem glownym i pomocniczym
Przewodem ogrzewania
Wagony zasialane sa podczas postoju akumulatorami a w czasie jazdy pradnica ktora posiadaja. Przelaczanie sie na pradnice jest widoczne i w tym czasie wystepuje przygasniecie na sekunde swiatla.
Uszkodzenie moglo nastapic gdy pantografy byly podzielone zaba (izolatorem na sieci) ktora ma za zadanie podzielic siec by w jednej jej odcinku bylo napiecie, a w drugiej nie. Przeplyw pradu z pantografu "pod pradem" do drugiego ktory mial nad soba siec bez pradu, mogl uszkodzic uklad lokomotywy. Chociaz znam przypadek gdzie wystapilo cos takiego i tylko "przyspawalo" lukiem pradu pantograf do sieci. Po "oddbiciu" go tyczka uziemiajaca lokomotywa nadawala sie do dalszej jazdy. Wiec nie musi byc to bylo przyczyna uszkodzenia.
Pozdrawiam
Tomcio