- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: ekicam2 w 25 Grudnia 2022, 15:32:53
-
Hej wszystkim,
jestem tu nowy i chciałbym zaznaczyć swoją chęć do pomocy z renderingiem maszyny.
Pobrałem builda i złapałem kilka klatek render dociem.
Widzę że rendering nie jest w najlepszym stanie:
1. brakuje cullingu- renderowane są obiekty poza ekranem
2. w 3 passie jest robiona jakaś dziwna kopia ramki (jeszcze nie odkryłem po co to się tu znajduje :>)
3. w passie dla cieni ręcznie discardowane są fragmenty co uniemożliwia GPU earlyZ!
4. markery są nieczytelne- mają wpisane absolutne ścieżki do plików zamiast opisywać co się w nich dzieje, oraz ShadowPass jest z jakiegoś powodu nazwany ColourPassem
5. Nigdzie nie jest używany instancing.
Poprawienie niektórych z tych rzeczy znacznie mogłoby poprawić czas renderowania na słabszym sprzęcie.
Stąd moje pytanie, gdzie znajdują się aktualne źródła do symulatora, linki w wątku "Zrodla symulatora" wyglądają na dawno nie aktualizowane, najświeższe submity sprzed pół roku, reszta po kilka lat wstecz.
Pozdrawiam!
-
https://github.com/eu07/maszyna
To jest główna gałąź. I masz rację, ostatnie commity są sprzed pół roku bo aktualnie nie ma nikogo komu by się chciało coś poprogramować.
-
Tylko z tego co widzę fork np. Milka wyprzedza repo o niebotyczne ilości commitów.
Mam w takim razie rozumieć że najnowsze exeki w paczce są bez jego zmian?
Jest ktoś kto odpowiada później za domergowanie tego do głównego repo?
Czy jest podobne repozytorium dla assetów, jakiś svn?
-
Najnowsze exeki z paczki są stąd (https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts). Z tego co mi wiadomo to są one kompilowane z gałęzi sim na githubie milka (https://github.com/Milek7/maszyna/tree/sim).
-
Czy jest podobne repozytorium dla assetów, jakiś svn?
Jeżeli masz na myśli modele, tekstury, pojazdy, scenerie itp, to jest tu: https://eu07.pl/svn/pctga/. Dane do logowania jak na forum.
-
Podrzucam screen'y znalezisk :)
Pragnę zauważyć że element do podwieszania kabli przewyższa skomplikowaniem środek kabiny...
https://i.ibb.co/fCsFxVQ/kabina.png (https://ibb.co/Jz9tsWC)
https://i.ibb.co/XFyy06x/kable.png (https://ibb.co/WBDD87v)
Dodatkowo czy był poruszany może temat LODów, graficy są świadomi tej optymalizacji?
Obrazki proszę wstawiać jako załączniki do wiadomości, albo wstawiać na upload i dodawać link do postu.
Proszę poprawić.
Matek123
Edit: fixed
-
Stara sieć to jest jakiś dramat ogółem. Za 4000 vertexów to ten wysięgnik powinien mieć wszystkie śrubki, zawleczki i sworznie wykulane w 3D xD
LoD jest wszystkim znany, w większości przypadków jest stosowany, poza jakimiś archaizmami.
-
Stąd moje pytanie, gdzie znajdują się aktualne źródła do symulatora, linki w wątku "Zrodla symulatora" wyglądają na dawno nie aktualizowane, najświeższe submity sprzed pół roku, reszta po kilka lat wstecz.
Tutaj są źródła co idą do paczek: https://github.com/Milek7/maszyna/tree/sim
Przy wydaniu paczki czasem merguję na główne repo, jak nie zapomnę.
1. brakuje cullingu- renderowane są obiekty poza ekranem
Zależy na co patrzeć, duże obiekty jako takie powinny być, np. niewidoczne pojazdy się nie renderują. Jeżeli chodzi o np. o niewidoczne elementy kabiny, no to tak, nie ma cullingu.
3. w passie dla cieni ręcznie discardowane są fragmenty co uniemożliwia GPU earlyZ!
Musi być dla alpha clipu. Nie wydaje mi się żeby to było znaczące wydajnościowo.
2. w 3 passie jest robiona jakaś dziwna kopia ramki (jeszcze nie odkryłem po co to się tu znajduje :>)
Hm, doprecyzuj o co chodzi.
Największą bolączką jest jednowątkowe renderowanie z osobnym drawcallem dla każdego submodelu.