- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Kipek von Chojna w 23 Listopada 2005, 02:30:42
-
Jak zawsze mam problem. Otóż: co mam zrobić, żeby AI ruszył pociągiem na trase? Przy starcie symulatora jest ładnie,: AI podnosi pantografy, włącza maszyny itd. Pociąg, który ja prowadzę wyjeżdża chwilę przed nim i to on ma wyzwolić event zezwalający na wyjazd dla AI. Zapodałem event który przygotowuje drogę przebiegu dla AI : przekłada zwrotnice, wyświetla sygnał zezwalający na jazdę dla AI a ten stoi :/ W ogóle nie rozumiem jak mam go zmusić do wyjazdu... Dałem ...sem_info na torze na którym AI stoi... i tylko to... Z tego co zrozumiałem z tutoriala Jarasa tyle wystarczy... Później kombinowałem i za grzyba nie mogę zrozumieć "o szo chozi"... :( Czy mógłby mnie ktoś tak łopatologicznie powiedzieć co robie źle? Nie kumam w ogóle gdzie i czy w ogóle mam wpisać event z SetVelocity i jak to się używa. Szanowny Kolega Jaras być może to wytłumaczył tak że prościej się nie da, ale wychodzi na to że jakiś niekumaty jestem...
-
To proste. Wystarczy zmienić wersje maszyny z nieoficjalnej na oficjalną.
-
sem_info jest przypisane jako event1/event2 czy jako event0? bo jak pociąg stoi, to musi być przypisane jako 0. ewentualnie zrób wpis do komórki pamięci, wtedy będzie najlepiej(chyba).
-
Daj temu ciapongowi predkosc poczatkowa 0,1 i sem_info na torze, jak podasz sygnal zezwalajacy to ladnie pojedzie.
-
Ok działa :) Ale nie do końca tak jakbym sobie tego życzył. Zrobiłem kilka błędów przy pisaniu eventów. Ale poprawiłem i ważne że działa. A teraz pytanie, czy da się na przykład zrobić tak, żeby pociąg AI jechał szybciej niż 40 km/h ? Bo ten właśnie tak jedzie mimo tego że ma S2 podane. Swoją drogą jak na pociąg ekspresowy to trochę ślamazarnie mi się wydaje... I przy okazji o co chodzi z tymi komórkami pamięci bo za skurczybyka nie kumam o co w tym chodzi... Tylko nie tłumaczcie mi tego za scenery.doc ;) Bo tam czarna magia straszy ;) Tak na chłopski rozum... ;)
-
Ok działa :) Ale nie do końca tak jakbym sobie tego życzył. Zrobiłem kilka błędów przy pisaniu eventów. Ale poprawiłem i ważne że działa. A teraz pytanie, czy da się na przykład zrobić tak, żeby pociąg AI jechał szybciej niż 40 km/h ? Bo ten właśnie tak jedzie mimo tego że ma S2 podane. Swoją drogą jak na pociąg ekspresowy to trochę ślamazarnie mi się wydaje... I przy okazji o co chodzi z tymi komórkami pamięci bo za skurczybyka nie kumam o co w tym chodzi... Tylko nie tłumaczcie mi tego za scenery.doc ;) Bo tam czarna magia straszy ;) Tak na chłopski rozum... ;)
Musisz dac za glowica rozjazdowa a miedzy semaforem wjazdowym wskaznik W5 z eventem LineInfo:nazwaw5 i wtedy bedzie OK :-)
-
I przy okazji o co chodzi z tymi komórkami pamięci bo za skurczybyka nie kumam o co w tym chodzi...
Komórki pamięciowe (jak sama nazwa mówi) służą do zapisania jakiejś wartości w pamięci. Są one przydatne, jak np. mamy kilka misji, jeden plik z eventami i jeden plik z plikiem scm. Przykład komórki:
node -1 0 sm42_ns memcell 1.0 1.0 0.0 ns_sm42 0 0 none endmemcell
node -1 0 eu07_ns memcell 1.0 1.0 0.0 ns_eu07 0 0 none endmemcell
event sm42_ns-update_1-1 updatevalues 0.0 sm42_ns ns_sm42 1 1 endevent
event eu07_ns-update_1-1 updatevalues 0.0 eu07_ns ns_eu07 1 1 endevent
Jest sobie komórka, oraz "updater", który zmienia jej wartość. Teraz zastosujmy komórkę w użyciu:
Na torze, gdzie jest jakaś lokomotywa:
event ns_sm42-start multiple 1.0 none jakistamsygnal_s2 sm42_ns-update_1-1 endevent
event ns_eu07-start multiple 1.0 none jakistamsygnal_s10 eu07_ns-update_1-1 endevent
Na jakimś tam torze, np. na szlaku:
event ns_decyzja-wybor multiple 1.0 none ns_decyzja-sm42 ns_decyzja-eu07 endevent
event ns_decyzja-sm42 multiple 1.0 sm42_ns jakistamevent1 jakistamevent2 condition memcompare ns_sm42 1 1 endevent
event ns_decyzja-eu07 multiple 1.0 eu07_ns jakistamevent3 jakistamevent4 condition memcompare ns_eu07 1 1 endevent
Zdarzenie "ns_decyzja-sm42" odpala się tylko wtedy, gdy wartość komórki "ns_sm42" wynosi 1 1. W innym wypadku zdarzenie nie zostanie uruchomione. Więc przy torze, na którym będzie nasz lok przypisujemy zdarzenie, które zawiera "updatera". Dzięki niemu zostanie uruchomione zdarzenie przeznaczone tylko dla danego loka. Czyli mamy sobie misje z SM42, gdzie nie ma EU07. Przypisujemy do toru zdarzenie "ns_sm42-start". Dzięki temu wyzwalane jest zdarzenie i updater. Potem gdzieś w szlaku jest zdarzenie (przełącznik). I wybiera ono zdarzenie z SM42, ponieważ komórka ma wartość 1 1. Zdarzenie z EU07 nie zostanie wtedy uruchomione. Natomiast w przypadku misji z EU07 jest przeciwne - updatuje sie komórka z EU07 i uruchamiają się eventy odpowiedzialne tylko za siódemkę. Zaletą memcelli jest to, że nie trzeba robić kilku plików z eventami oraz całą scenerią. Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno ;-)
Pozdrawiam.
-
Dziękuje za odpowiedzi bardzo mi się one przydały. Jestem niezmiernie wdzięczny. Co do komórek pamięci jeszcze trochę muszę nad tym popracować. Póki co, kilka screenów z trasy którą kończę robić:
http://img508.imageshack.us/img508/9599/wtc8jw.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/120/stat51jj.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/9671/stat47jt.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/9421/stat11es.jpg
Od razu teraz informuję, że trasa będzie niestety prymitywna gdyż jeszcze nie do końca rozgryzłem tajnki tworzenia tras - zwłaszcza sieć trakcyjna pozostawia wiele do życzenia. Ale to ocenicie sami ;) Cierpliwości!
Pozdrawiam wszystkich.
-
Super! Trochę przypomina mi wrocławskie klimaty. Jak wygląda fps na tej trasie w porównaniu do innych tras?
Sieć trakcyjna wg mnie jest w porządku.
-
http://img508.imageshack.us/img508/9421/stat11es.jpg - na drugiej bramce z lewej wysiegnik zly, urabaloby Ci go gdybys dal ciezarki ;-)
-
Z pierwszego screena wynika, że tekstura trawy jest za słaba (chyba, że tylko na zdjęciu to tak wyglada). Jeśli robisz trasę w 3ds zwiększ parametr UVW map terenu, bo inaczej po wypuszczeniu trasy ludzie będą się czepiać, że tekstura trawy jest słaba/lipna itp. (sam tego doświadczyłem) :)
-
Z pierwszego screena wynika, że tekstura trawy jest za słaba (chyba, że tylko na zdjęciu to tak wyglada). Jeśli robisz trasę w 3ds zwiększ parametr UVW map terenu, bo inaczej po wypuszczeniu trasy ludzie będą się czepiać, że tekstura trawy jest słaba/lipna itp. (sam tego doświadczyłem) :)
A jak to zrobić ;) ?? Gdzie ?? ;p Ja jestem zielony ale się uczę ;)
-
Z pierwszego screena wynika, że tekstura trawy jest za słaba (chyba, że tylko na zdjęciu to tak wyglada). Jeśli robisz trasę w 3ds zwiększ parametr UVW map terenu, bo inaczej po wypuszczeniu trasy ludzie będą się czepiać, że tekstura trawy jest słaba/lipna itp. (sam tego doświadczyłem) :)
A jak to zrobić ;) ?? Gdzie ?? ;p Ja jestem zielony ale się uczę ;)
Zaznaczasz Plane'a z trawą. Przechodzisz na zakładkę Modify i z listy wybierasz UVWMap. W polu na dole wpisujesz kolejne wartości powtarzania się tekstury w kierunkach X, Y i Z. Ja np. robię tak, że wpisuję tam wartości wymiarów w metrach obiektu z trawą i wtedy na każdy 1m kwadratowy mam dokładnie raz położoną teksturę trawy.
Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem ;)
-
A ja robie sobie trawkę inaczej. Również daję opcję UVW Map, tylko że zaznaczam "Box", a w polach Lenght, Widht i Height wpisuje np. 2(tutaj można wpisać jakie są wymiary jednej tekstury trawki, czyli co ile będzie się pojawiać trawa) i wtedy nie musze sprawdzać wymiarów obiektu. A daje Boxa, bo lepiej wtedy wyglądają pochyłości