- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Interesant w 17 Listopada 2005, 03:59:22

Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 17 Listopada 2005, 03:59:22
Witam. Nie wiem czy kogoś uraże (z góry przepraszam), ale zakupiłem w/w grę i mam problem.
W pierwszych wersjach Trainz w maszyniście była opcja wyboru mapy, budowa składów, ustawienia składów na torach...
A tu nic takiego niemogę znaleść.
Może jest jakiś nieoficjalny dodatek patch'ujący.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: dehu w 17 Listopada 2005, 07:08:34
Nie ma forów o tematyce Trainz? i piszesz to tutaj? To jak wrzucenie kamienia do ula..
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Kipek von Chojna w 17 Listopada 2005, 08:08:28
Po pierwsze: Jak sam słusznie zauważyłś TrainZ jest grą komputerową, natomiast MaSzyna jest  symulatorem. Po dwa: TrainZ został stworzony w mojej opinii jako zabawka "łatwa, lekka i przyjemna" gdzie pociąg można prowadzić za pomocą "zasilacza" jak w kolejce elektrycznej. Po three: Jeśli chcesz mieć większy wybór "map" jak to nazywasz, to nic prostszego jak ściąganie tras dostępnych w dziale download, lub stworzenie własnej. Co więcej: przy odrobinie dobrej woli i przeszukaniu forum mógłbyś dojść do takiej "boskiej mocy" która pozwoliłaby Ci dowolnie modyfikować składy pociągów występujące w sceneriach MaSzyny.

Szanowny Kolego Dehu: Interesant napisał w dobrej wierze więc nie ma powodu go od razu obsobaczać, gdyż chodziło mu o taką opcję w MaSzynie.

Koniec końców: na Twoje pytanie Interesancie odpowiedź brzmi nie. A jeśli ja źle zinterpretowałem treść Twojego posta i szukasz tutaj dodatków do TrainZ, to tak jak mówi Dehu: "to nie jest to forum".
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 17 Listopada 2005, 10:24:37
Strony, o które pytasz to:
http://www.trainz.webd.pl
oraz
http://www.auran.com/TRS2004/
Co do odpowiedzi na twoje pytanie, to w TRS2004 składy ustawia się w Geodecie przy tworzeniu tras.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 17 Listopada 2005, 13:32:50
Witam ponownie, przepraszam za zamieszanie związane z tematem i za moją ignorancje oraz dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Vasilkov w 17 Listopada 2005, 15:54:25
Z tego co wiem trainz również jest symulatorem.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Kipek von Chojna w 17 Listopada 2005, 16:06:08
Cytuj
Z tego co wiem trainz również jest symulatorem.


TrainZ istotnie jest symulatorem, ale w porównianu z MaSzyną to tak jak Fiat 126p do Mercedesa klasy S. Chodzi mi oczywiście o sterowanie. Może przykład trochę przejaskrawiony... Ale nikt mnie nie przekona do SYMULACJI sterowania pociągiem w Trainz.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Miras w 17 Listopada 2005, 17:06:59
Cytat: "Vasilkov"
Z tego co wiem trainz również jest symulatorem.

2 ostrzeżenia to za mało?!? :)

Autor postu otrzymał pochwałę!
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 17 Listopada 2005, 18:16:29
ah
trudno wpisac adres
www.trainz.pl
??
masz gigantyczny download, duze forum
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: zbych w 17 Listopada 2005, 18:17:41
Szanowni koledzy... myślę że pisanie paru słów o "konkurencjii" na naszym Forum nie jest żadną "zbrodnią ani nietaktem? "Warto bowiem wiedzieć o wszystkich nowościach na świecie zwiazanych z kolejnictwem!

Miałem okazje oglądać przedpremierowy pokaz TRS2006..
Przyznam że to co widziałem zaskoczyło mnie Ogromnie?
Pisanie o Trianz 2006 że to GRA.. to grube nieporozumienie???
To naprawdę teraz Najbardziej kompletny i bez wątpienia najlepszy na świecie symulator kolejii!!!
Ulepszony jak piszą autorzy a tak naprawdę skonstruowany prawie od nowa silnik fizyczny daje niesamowitą realność prowadzenia pociągu,.. po prostu trzeba samemu spróbować aby się przekonać ..to naprawdą niesamowite wrazenia!!
Nie wiem kiedy i czy juz nie wszedł na polski rynek ten Symulator bo tak trzeba go nazywać..
 Ciekawostka to mozliwość wspolpracy z..;TrackIR Pro3....Ruch głową obraca widok z kamery niezaleznie od myszki czy klawiatuty zupełnie jak w prof. symul. lotniczych???
   
      No cóż są  już rożne cuda na świecie dla mnie jednak najbardziej bliski jest Nasz  hobbistyczny SYMEK!!!
Pozdrawiam....!
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 17 Listopada 2005, 19:20:33
Cytat: "zbych"
Nie wiem kiedy i czy juz nie wszedł na polski rynek ten Symulator bo tak trzeba go nazywać..
Na eMule już jest.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: uetam w 17 Listopada 2005, 19:56:36
Gorzej niz OT :>
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 17 Listopada 2005, 21:21:08
Cytat: "zbych"
Pisanie o Trianz 2006 że to GRA.. to grube nieporozumienie???
To naprawdę teraz Najbardziej kompletny i bez wątpienia najlepszy na świecie symulator kolejii!!!
Ulepszony jak piszą autorzy a tak naprawdę skonstruowany prawie od nowa silnik fizyczny daje niesamowitą realność prowadzenia pociągu,.. po prostu trzeba samemu spróbować aby się przekonać ..to naprawdą niesamowite wrazenia!

Zbych, odpocznij troszke:> realizm prowadzenia pociagu zasluguje na ocene najwyzej 3-. Hamulce dzialaja kiepsko, silniki nabieraja obrotow niemalze skokowo, wyciszajac sie na czas zmian, skuteczniejsze jest hamowanie przeciwpradem (w kazdym zakresie predkosci), oraz takie dziwne zjawisko: dajesz nawrotnik na 'przod', dajesz pelna moc i jedziesz, nastepnie zjezdzasz  do zera i przestawiasz nawrotnik na 'tyl'. Lok od razu zaczyna hamowac i jechac do tylu, tak jakby sila rozpedu silnika (niewazne jaki rodzaj trakcji).

Ogolnie mowiac trainz jak i TRS200x sa ladnie wykonane pod katem grafiki i dodatkow, niestety fizyka jest kiepska. Takze stosunek defaultowych kabin do lokomotyw jest straszliwie niski (zaledwie pare kabinek na paredziesiat pojazdow)
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: zbych w 17 Listopada 2005, 22:16:18
No cóż myśle że nie muszę odpoczywac bo chyba nie mówimy o tym samym!!!
Z grą Treanz nie miałem nigdy do czynienia mówię to otych starszych wersjach.
Z tym symulatorem TRS 2006 spotkałem sie na targach w lipcu w Paryżu>
Było to urządzenie wyposażone w fotel i coś w rodzaju kosmicznego hełmofonu? bo nie wiem jak to nazwać?
Mogłem to cholerstwo probowac tylko nieco 30 min.
   miałem jakąs trasę w Kanadzie lokomotywa spalinowa  scn. jakies na oko lata 60 -te. Manewry na stacji z wagonami towar.
Realizm przekroczył wszelkie oczekiwania co do prowadzenia  to wszystko się bujało i wyło jak w realu' tam gdzie skierowałem głowę tam widziałem scenerię ..niesamowite!!!
Poslizgi loka czy przez { chyba } moją złą obsługę ? złamanie sprzegu  było tak realne ze aż sie spociłem ???
To wszystko było na urządzeniach firmy "Natural Point " jak w prawdziwej scenerii!!!
Dlatego wywołało to na mnie takie wrazenie ,..moze przy zwykłym kompie to juz nie to, nie probowałem?
Nie wiem jak z innymi misjami lub lokami bo też nie sprawdziłem nie było kiedy takie do tego ustrojstwa były kolejki???
Na tym urzadzeniu podobno mozna odpalać inne symulatory ???  niesamowite efekty...Pozdrawiam!!!
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: dehu w 17 Listopada 2005, 23:08:34
Możliwe żebym miał Trainza 2006? bo tak mi pisze.. no ale, grałęm w to, i rzadko udawało mi sie wyhamować na stacji, jak miałem do wyboru sterowanie jak kolejką lub prawdziwe to wolałem to pierwsze bo przynajmniej pociąg hamował..  w Symku nie ma tego wyboru i b. dobrze bo przynajmniej czuje sie realność jazdy (choć to mogą ocenić fachowcy bo nigdy nie prowadziłęm pociągu). Trainz to faktycznie zabawka, która mogła by być dużo lepiej dopracowana..
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 17 Listopada 2005, 23:25:59
Najwyraźniej kolega @zbych mówi o zagranicznej wersji tego:
http://www.ai.com.pl/pl/produkty/ep09_sym.html.

Fakt, wypas nieziemski :]
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: KowiEU w 17 Listopada 2005, 23:43:48
Cytat: "Quark-t"
Najwyraźniej kolega @zbych mówi o zagranicznej wersji tego:
http://www.ai.com.pl/pl/produkty/ep09_sym.html.

Fakt, wypas nieziemski :]

Fajnie by było miec takie cudo w garażu:]
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: zbych w 18 Listopada 2005, 00:00:43
Quark to urzadzenie w którym siedziłem to to chyba podobne działanie tylko bardziej prostrza wersja?
Ale efekty na pewno podobne ,no i bardziej uniwersalne bo jak twierdzą producenci mazna go wykorzystywać do wielu symulatorów róznych jeżdzacych urządzeń??? (zalezy co załadujesz za program ale i podobno najnowszych gier!!!)
Ale same misje tez b. realne jak przyglądałem się potem innym to np. jeden aby w ogole ruszyc to musiał w spalinowozie podładować baterie potem zatankować, uzupełnić olej w ogole kompleksowa b. realna obsługa przed samą misją i dopiero pozniej przyjemnosc samej jazdy!!!
No i super misja jakimś azjatą tzn pociągiem na poduszce magnetycznej 500km/h to padobno juz istnieje jako skład exsperymentalny?{pociag doswiadczalny }                                                                                                                  Pozdrawiam!!!
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 18 Listopada 2005, 00:33:06
Cytat: "zbych"

Ale efekty na pewno podobne ,no i bardziej uniwersalne bo jak twierdzą producenci mazna go wykorzystywać do wielu symulatorów róznych jeżdzacych urządzeń??? (zalezy co załadujesz za program ale i podobno najnowszych gier!!!)

I to stwierdzenie już pachnie bzdurą. No chyba, że mają przygotowane pulpity dla każdego typu lokomotywy. ewentualnie ekrany dotykowe na których wyświetla się oprzyrządowanie kabiny, ale to już traci tą część realizmu (no bo jak pociągnąć za płaski kran? :] )
Cytat: "I dalej"

No i super misja jakimś azjatą tzn pociągiem na poduszce magnetycznej 500km/h to padobno juz istnieje jako skład exsperymentalny?{pociag doswiadczalny }                                                                                                                  Pozdrawiam!!!

Skład eksperymentalny to jeździ w Niemczech. Natomiast w Chinach jeździ normalna linia komercyjna od portu lotniczego Pudong do odległego o 35 km Szanghaju. Prędkośc rozkładowa 430 km/h. Pogooglaj trochę pod hasłem Transrapid.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 18 Listopada 2005, 09:59:36
Quark, po co się kłócisz z panem maszynistą na temat realności prowadzenia pociągu w symulatorze, któremu Maszyna niestety nie dorasta do pięt. Już w wersji 2004 prowadzenie pociągu, zwłaszcza lokomotyw ściąganych z neta było dużo realniejsze od maszyny. Troszkę gorsza była fizyka ale to tylko jeden mało istotny minus. Prace nad maszyna stoją od dłuższego czasu (udowodnij ze jest inaczej!) a Trainz albo raczej CD Projekt, za parę dni (podobno 24.11.2005) wypuści polską wersje TRS2006. Widziałem tylko screeny i krótki filmik z tej wersji i choć znam Trainzy od pierwszych wersji to szczena mi opadła. Maszyna już dawno niczym mnie nie zaskoczyła.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 18 Listopada 2005, 10:04:01
Odniosę się tylko do jednego Twojego stwierdzenia:
Cytat: "hejnal"
(...) Troszkę gorsza była fizyka ale to tylko jeden mało istotny minus.

IMHO komentaż zbędny.
A dlaczego CP Projekt niedługo wypuści Trainza a prace nad MaSzyną stoją powinieneś się sam domyślić.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 18 Listopada 2005, 10:08:24
Bo twórcy maszyny pracują na trainzem?
W polskich dodatkach jest wiele rzeczy takich jak np dźwieki żywcem wzietych z maszyny. Niektórzy twórcy maszyny byli nawet wymieniani na polskich stronach trainz joko pomocnicy w budowie polskich dodatków.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 18 Listopada 2005, 10:12:34
Oj kolego, ja się pytam nie o dodatki robione przez użytkowników tylko o główny program.
Widać się nie domysliłeś o co mi chodzi, więc powiem wprost - o pieniądze!
Jak CD Projekt nie zrobi gry, to pracownicy nie będą mieli za co chleba kupić, jasne? A ile zapłaciłeś za każdą ściągniętą podstawową wersję MaSzyny?

Poza tym nie kłócę się z kol. @zbychem, bo jakbyś dobrze poczytał, to i on i ja mówiliśmy o profesjonalnych symulatorach prowadzenia pociągu służących do szkolenia maszynistów, a nie o trainzie.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 18 Listopada 2005, 10:18:27
Masz racje. Chodzi o pieniadze. nie ważne że trainz powstał z zamiłowania pracowników firmy Auran do kolei.


Cytat: "Quark-t"
Poza tym nie kłócę się z kol. @zbychem, bo jakbyś dobrze poczytał, to i on i ja mówiliśmy o profesjonalnych symulatorach prowadzenia pociągu służących do szkolenia maszynistów, a nie o trainzie.

Cytat: "zbych"
Miałem okazje oglądać przedpremierowy pokaz TRS2006

TRS2006 czyli Trainz Railroad Simulator wersja 2006. Zbych piasał o mozliwości współpracy tego symulatora z chełmem Virtual raelity a nie o symulatorze EP09 czy czymś podobnym.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 18 Listopada 2005, 10:29:03
Cytat: "hejnal"
Masz racje. Chodzi o pieniadze. nie ważne że trainz powstał z zamiłowania pracowników firmy Auran do kolei.

Którzy to pracownicy wykorzystali swoje zamiłowanie po to, żeby ich dzieci miały co jeść.

Cytat: "hejnal dalej"

Cytat: "Quark-t"
Poza tym nie kłócę się z kol. @zbychem, bo jakbyś dobrze poczytał, to i on i ja mówiliśmy o profesjonalnych symulatorach prowadzenia pociągu służących do szkolenia maszynistów, a nie o trainzie.

Cytat: "zbych"
Miałem okazje oglądać przedpremierowy pokaz TRS2006

TRS2006 czyli Trainz Railroad Simulator wersja 2006. Zbych piasał o mozliwości współpracy tego symulatora z chełmem Virtual raelity a nie o symulatorze EP09 czy czymś podobnym.

Co nie zmienia fakty, że:
1. nadal nie widzę miejsca gdzie bym się z nim kłócił :] Poza moim stwierdzeniem, że jak coś jest "do wszystkiego to jest do niczego" - stara ziemska prawda :)
2. na co i najlepszy hełm jak fizyka jest do kitu? a to wszyscy potwierdzają. No chyba, że w 2006 jest już hiperrealizm.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 18 Listopada 2005, 10:34:30
TRS2006 dopiero wyjdzie. Jak się nim pobawimy to będziemy oceniać jaki jest.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 18 Listopada 2005, 11:14:04
Cytat: "hejnal"
TRS2006 dopiero wyjdzie. Jak się nim pobawimy to będziemy oceniać jaki jest.

Juz wyszedl, przynajmniej jako wersja anglojezyczna. I Musze stwierdzic ze niewiele sie zmienilo od czasow TRS2004 (patrz moj post kilka pieter wyzej).
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: adamst w 18 Listopada 2005, 11:26:18
Przeglądałem screenshoty na stronie TRS2006 i nie wiem dlaczego, ale MaSzyna w obecnej wersji bardziej mi się podoba. Tzn. 'jakość' grafiki w Maszynie jest gorsza w sensie ilości obiektów czy szczegółowości terenu, a jednak wygląda w moim odczuciu realistyczniej niż TRS, który pomimo ciekawie zrobionego terenu, gdzie zadbano o wiele detali typu drzewa, liście, woda etc, wygląda ciągle plastikowo. Jeżeli bym miał porównywać, to scenerie z Maszyny wyglądają jak niedoskonałe odwzorowanie rzeczywistości, a TRS wygląda jak perfekcyjne odwzorowanie makiety. No i kabiny w Maszynie są IMHO dużo lepiej zrobione. No ale to na podstawie screenów - być może jeździ się nieźle - nie wiem - autorzy twierdzą że poprawili fizykę...
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 18 Listopada 2005, 12:02:49
Cytat: "adamst"
Przeglądałem screenshoty na stronie TRS2006 i nie wiem dlaczego, ale MaSzyna w obecnej wersji bardziej mi się podoba. Tzn. 'jakość' grafiki w Maszynie jest gorsza w sensie ilości obiektów czy szczegółowości terenu, a jednak wygląda w moim odczuciu realistyczniej niż TRS, który pomimo ciekawie zrobionego terenu, gdzie zadbano o wiele detali typu drzewa, liście, woda etc, wygląda ciągle plastikowo.

To prawda, TRS wyglada nieco landrynkowo.

Cytat: "adamst"
No i kabiny w Maszynie są IMHO dużo lepiej zrobione. No ale to na podstawie screenów - być może jeździ się nieźle - nie wiem

Tu juz wogole nie ma co porownywac. Sa praktycznie 4-5 kabinek na kilkadziesiat lokow. Troche dziwnie jezdzi sie TGV z kabina od zwyklych lokomotyw francuskich, badz tez dieslem (europejskim) z kabina od amerykanskiego F7.

Cytat: "adamst"
autorzy twierdzą że poprawili fizykę...

Twiedza, niestety praktycznie nic sie nie zmienilo
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 18 Listopada 2005, 12:21:36
Nie wymagaj znowu żeby twórcy Trainza robili wszystkie kabiny skoro robia je inni. Chesz europejskiego diesla z odpowiednia kabiną to ściągnij sobie SM42. Kabina jest własciwa dla tego loka. Mieli natomiast poprawidz prowadzenie pociągów.

Cytat: "adamst"
Jeżeli bym miał porównywać, to scenerie z Maszyny wyglądają jak niedoskonałe odwzorowanie rzeczywistości, a TRS wygląda jak perfekcyjne odwzorowanie makiety

Maszyna powstała jako eksperyment a potem celem jej twórców było stworzenie symulatora, który by jaknajwierniej odzwierciedlał prowadzenie pociagu. Trainz powstał jako symulator makiety koleiki elektrycznej. w pierwszych wersjach było nawet chcarakterystyczne dla takich kolejek iskrzenie kół. Jesli chodzi o tekstury to w Trainz większość jest robiona w Pfotoshopie od podstaw. W maszynie są robione ze zdjęć.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 18 Listopada 2005, 13:18:35
Cytat: "hejnal"
Nie wymagaj znowu żeby twórcy Trainza robili wszystkie kabiny skoro robia je inni. Chesz europejskiego diesla z odpowiednia kabiną to ściągnij sobie SM42. Kabina jest własciwa dla tego loka

Tylko dlaczego w MSTSie jakos sa odpowiednie kabiny do swoich lokow? nie wymagam zeby zrobili wszystkie, bo przeciez tego sie mnozy masowo i kazdy autor do swojego loka zapewne jest w stanie zrobic kabine. Chodzi o to zeby do defaultowych lokow byly 'swoje' kabiny a nie same aliasy. To tak samo jakby MS wypuscil TSa z 2 kabinami "bo inni moga zrobic"
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: zbych w 18 Listopada 2005, 19:35:12
Widzę że niechcący moim postem wywołałem burzliwą dyskusję no temat "Wyzszości świąt Wielkiej Nocy nad Świetami Bożego narodzenia"... a nie było to maim zamiarem porównywać Trianza z firma  Auran i pieniędzmi za nimi stojącymi z naszym hobbistyczny SYMKIEM??.
Pragnałem podzielic się jednak wrazeniami związanymi z najnowszą wersją Trs 2006 odtwarzaną no urzadzeniu Natural Point ?
No i właśnie  efektywności pracy lokomotywy w moim wypadku spalinowej niestety nie mogę dokładnie okreslić typu,..w kazdym razie Kanadyjskiej z czasów lat 60-tych podobnej wprowadzeniu do naszej SM 42-xxx? ( ogólne zasady działania prawie ident.)
  Naprawdę prowadzenie jej dostarcza intensywnych wrazeń wirtualnemu w końcu maszyniście!!  To jest nie do porównania z naszym Symkiem zresztą akurat co do spolinowozów to w ogóle nie ma co mówić??!A co do wypowiedzi Quarka że>>" coś co jest do wszystkiego jest do niczego <<"to juz absolutna bzdura , nie do przyjecia ..musiałbys sam sprobowac to zmienił byś zdanie.
No ale cena tej piekielnej machiny głowne wyposazenie to fotel ... imitacja ruchów --przod .-tył,-góra,-dół,- prawo,- lewo, i oczywiście na głowe TrakIR Pro-3 + do wyboru ekran ciekłokrystaliczny wiele wielkości i do sterowania przerozne modele padow, klawiatur i innych sprytnych machin zaleznie od upodobania???  ... to panowie 2000 Euro!!!...

Pozdrawiam i ide pojezdzic na naszym Symku!!!..a co wcale nie gorszy?
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 18 Listopada 2005, 20:26:00
Cytat: "zbych"
Widzę że niechcący moim postem wywołałem burzliwą dyskusję no temat "Wyzszości świąt Wielkiej Nocy nad Świetami Bożego narodzenia"... a nie było to maim zamiarem porównywać Trianza z firma  Auran i pieniędzmi za nimi stojącymi z naszym hobbistyczny SYMKIEM??.

Spokojnie, po prostu MaSzyna nawet na miano gry nie zasluguje (to jest taka ciekawostka z niezla fizyka) dla tego koledzy maja kompleksy i musza je leczyc bluzganiem na inne programy tudziesz uzytkownikow osmielajacych sie o takowych wspominac :)
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: zbych w 18 Listopada 2005, 20:31:14
to moze mała scn ...czy bardziej realna czy nie ocencie sami???
http://img499.imageshack.us/my.php?image=ibertrainzinterview15xz.jpg
Pozdrowienia...
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 18 Listopada 2005, 21:24:15
Cytat: "Marcin_EU"
Spokojnie, po prostu MaSzyna nawet na miano gry nie zasluguje (to jest taka ciekawostka z niezla fizyka) dla tego koledzy maja kompleksy i musza je leczyc bluzganiem na inne programy tudziesz uzytkownikow osmielajacych sie o takowych wspominac :)

Nikt na nikogo nie bluzga (a przynajmniej nie ja). Ale skoro reklamuja produkt jako 'super/hiper/rewelacja/realistyczne prowadzenie/itepe' a w rzeczywistosci jest zupelnie inaczej to cos z tym jest nie tak, nieprawdasz? Dla mnie liczy sie jak najbardziej realistyczne odwzorowanie zachowania rzeczywistego modelu (to w koncu oznacza slowo SYMULATOR), a nie jazda w landrynkowym swiecie, choc przyznam ze trzymam u sie MSTS oraz TRS tylko z powodu ogromnej ilosci dodatkow, a przede wszystkim tras (klaniam sie nisko po same.... :> producentom serii "pro train" za wspaniale zrobiona niemiecka siec kolejowa )

PS. jeszcze jedna uwaga odnosnie TRS (nie bijcie :P). Nawet jak zjedziesz elokiem poza trakcje i podniesiesz patyki to lok zyje :>
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: TruckeR w 18 Listopada 2005, 22:33:58
Yay.. Najlepiej iśc sobie do lokomotywowni na dzień otwarty, ładnie poprosić Pana Maszynistę i śmigamy sobie lokiem :) Problem realizmu z głowy, heh. (Hejnal, może Ty też byłeś w Płaszowie na tym dniu otwartym ?) Co do TRS a MaSzyny.. No cóż, Maszyna ma całkiem inny klimat, ta mgiełka dodaje nieco tajemniczości, wszystko jest takie cichutkie, no nie wiem jak to określić.. A w TRS wszystko buczy, błyszczy i nawet jeśli się robi mapę z samymi pozamykanymi liniami, rozwalonymi nastawniami, w burzę i śnieżycę to i tak to wszystko wygląda nieco cukierkowo :) Ale za to Geodeta jest doskonały.. Lokomotywy w wersji HDM też.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 19 Listopada 2005, 10:54:53
Cytat: "kruger"
PS. jeszcze jedna uwaga odnosnie TRS (nie bijcie :P). Nawet jak zjedziesz elokiem poza trakcje i podniesiesz patyki to lok zyje :>

A pamiętasz czasy kiedy w MaSzynie tez tak było? Zresztą w niektórych lokach trzeba podnieś pantograf, włączyć wyłącznik szybki, przetwornice, spężarkę... żeby dało się ruszyć. Np EU07 czy EN57 w wersji HDM.

@Zbych, TRS2006 bez kosmiczych chełmofonów będzie kosztował 59.90 PLN :)

Dodano po 1 minutach:

 
Cytat: "TruckeR"
Hejnal, może Ty też byłeś w Płaszowie na tym dniu otwartym ?

Może... ;)
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 19 Listopada 2005, 13:54:19
Cytat: "hejnal"
A pamiętasz czasy kiedy w MaSzynie tez tak było?

Pamietam:> ale wtedy autorzy (ODIP) nie glosili szumnie ze super real itp, natomiast marketingowcy od trsa tak robia.

Cytat: "hejnal"
Zresztą w niektórych lokach trzeba podnieś pantograf, włączyć wyłącznik szybki, przetwornice, spężarkę... żeby dało się ruszyć. Np EU07 czy EN57 w wersji HDM.

Ale to a nie sa defaulty tylko dodatki, w ktorych mozesz zrobic praktycznie co tylko dusza zapragnie. A tu caly czas mowa o defaultach.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 19 Listopada 2005, 16:33:38
Cytat: "kruger"
Ale to a nie sa defaulty tylko dodatki, w ktorych mozesz zrobic praktycznie co tylko dusza zapragnie.

I tym Trainz przewyższa Maszyne. W Maszynie nawet w dodatkach nie mozna nic zmienić na inne niż defaultowe.

Zresztą po co my tu dyskutujemy. Niech twórcy Maszyny się wezmą wreszcie do roboty i zrobia chociaż to co dawno obiecali.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Bart w 19 Listopada 2005, 17:10:51
Cytat: "hejnal"
Zresztą po co my tu dyskutujemy. Niech twórcy Maszyny się wezmą wreszcie do roboty i zrobia chociaż to co dawno obiecali.


ooo... zaraz się zacznie :]
A może łaskawy panie pomógłbyś troche Twórcom MaSzyny? Chyba też coś tam robiłeś (wąskotorówka) tak?, skonczyłeś to, da się pojeździć z sensowną fizyką, wagony dorobiłeś? jakąś scenerie do tego też masz?

Weźmiemy się do roboty jak:
- pokończymy studia + dyplom
- znajdziemy prace + rodzinka (nikt nas nie utrzymuje)
- jak po pracy zostanie chwile czasu żeby podłubać coś.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 19 Listopada 2005, 19:11:44
Cytat: "hejnal"
I tym Trainz przewyższa Maszyne. W Maszynie nawet w dodatkach nie mozna nic zmienić na inne niż defaultowe.

Zgadzam sie, duzym plusem TRS i MSTS sa wlasnie dodatki. Niemniej jednak tworcy obu tych gier, a w szczegolnosci trainzowy auran mogli sie troche bardziej postarac z fizyka i ogolnym oddaniem realizmu. No ale ok, nie kontynuujmy dyskusji ktora ktora pewnie sie nie zakonczy :>
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 19 Listopada 2005, 21:13:49
A ja sie dolaczam do kolegi hejnala, niech ci co naobiecywali cos wreszcie zrobia. Ja tam obiecywalem ze nowego symka nie bedzie i jak widac nie ma wiec sie z obietnic wywiazalem :)
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: piotrek- w 19 Listopada 2005, 22:53:52
zarówno TRS jak i MSTS niewarto w ogóle brać pod uwage, jesli niemyslimy o uzywaniu dodatków
niewiem jak TRS, ale msts bez dodatków, to przeżytek i niewarto sobie nim głowy zawracać...
jednak dzieki temu, że kaźdego miesiąca wychodzą coraz to nowe dodatki, a nawet "dopalacze" silnika gry, ts jest chyba najlepszą propozycją na rynku, chociaz MS juz od dawna nie wspiera tego tytułu (co jest conajmniej dziwne ... )
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 20 Listopada 2005, 09:30:32
Cytat: "Bart"
A może łaskawy panie pomógłbyś troche Twórcom MaSzyny?

Bart, podziwiam cie za twoje umiejentności i za to co zrobiłes do symka i nie chciałem żebyś brał sobie do serca moja uwage gdyż nie była skieorowana do ciebie. Wkońcu to co stworzyłes też nie mogło ujrzeć (oficjalnie) światła dziennego z wiadomych względow.
Pamietasz jakie oburzenie wywołała twoja strona "project Loblin"?

Cytat: "Bart"
Chyba też coś tam robiłeś (wąskotorówka) tak?, skonczyłeś to, da się pojeździć z sensowną fizyką, wagony dorobiłeś? jakąś scenerie do tego też masz?

No właśnie. Nie radzę sobie jeszcze ze wszystkim więc prosiłem niektórych "twórców" o pomoc. Jakoś czasu nie maja. Zrobiony przeze mnie plik chk był kiedys na grupie bugs ale sie nikt nim nie zainteresował więc kiedy Winger reaktywował forum liwkidujac niechcący niektóre posty plik ten zniknoł. Nie widziałem sensu by go zamieszczać spowrotem. Zresztą poza chwilowym zachwytem nikogo ten lok nieinteresował.

PS Czy ja kiedykolwiek obiecałem ze go skoncze? ;)
Sorry za OT
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: TruckeR w 20 Listopada 2005, 11:44:14
Cytat: "hejnal"

PS Czy ja kiedykolwiek obiecałem ze go skoncze? ;)
Sorry za OT


Pamiętam, że raczej nie, mimo wszystko ładnie wyglądał i byłoby fajnie go ujżeć w symku, bo wykonałeś kawał dobrej roboty. Ja nie umiem nawet sklecić prostej scenerii do symka. Ale ok, koniec offa ;)

Wracając do dodatków do TRS, to bez Neta nawet nie ma co się za niego brać. Jazda amerykańskimi lokami wśród angielskich domków, drzewek itd szybko się nudzi, i mimo że w geodecie można wyczarować bardzo wiele, to tak gra by szybko znurzyła i poszła w kąt.. Ja mam kilka GB rozpakowanych modyfikacji.. i to jest mało ;) Zwłaszcza, że standardowe obiekty takie ładne znowu nie są.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 20 Listopada 2005, 12:12:51
Cytat: "TruckeR"
Wracając do dodatków do TRS, to bez Neta nawet nie ma co się za niego brać. Jazda amerykańskimi lokami wśród angielskich domków, drzewek itd szybko się nudzi, i mimo że w geodecie można wyczarować bardzo wiele, to tak gra by szybko znurzyła i poszła w kąt.. Ja mam kilka GB rozpakowanych modyfikacji.. i to jest mało ;) Zwłaszcza, że standardowe obiekty takie ładne znowu nie są.

A parowozy? Trzeba je naweglac, uzupełniac wode, wytworzyć ciśnienie, durzucać węgla do pieca, obsługiwać inżektory, zmieniać "biegi" (sterowanie suwaków). Nawet dmuchawka działa.
Druda rzecz swiat inter aktywny: Elektrownia potrzebuje węgla żeby wytwarzać prąd. Ładnie wyglada animacja wysypywania węgla... itd.
Sorry panowie ale widze ze ci co narzekjaja na TRSa poprostu nie znają jego mozliwości.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 20 Listopada 2005, 15:06:08
Cytat: "hejnal"
A parowozy? Trzeba je naweglac, uzupełniac wode, wytworzyć ciśnienie, durzucać węgla do pieca, obsługiwać inżektory, zmieniać "biegi" (sterowanie suwaków). Nawet dmuchawka działa.
Druda rzecz swiat inter aktywny: Elektrownia potrzebuje węgla żeby wytwarzać prąd. Ładnie wyglada animacja wysypywania węgla... itd.
Sorry panowie ale widze ze ci co narzekjaja na TRSa poprostu nie znają jego mozliwości.

Porownaj sobie prowadzenie czajnika w trs i msts, trs odpada w przedbiegach. Sterowanie jest kompletnie spaprane, nie ma plynnej zaleznosci zachowania loka od polozenia 'biegow', np: w msts im wiecej przesuniesz reverser tym wiekszy zryw ma parowoz, im mniej wysuniesz tym mniejszy zryw, mniejszy moment, wieksza predkosc, mniejsze zuzycie pary, natomiast w trs reverser 'zaskakuje' dopiero po pewnym wychyleniu i strasznie skokowo zmienia sie charakterystyka lokomotywy. Sprobuj ruszyc parowozem z reverserem nastawionym na 1% lub np. na 75%, w msts roznica jest widoczna golym okiem; na 1% probuje ruszyc, ale widac ze nie ma sily, na 75% ruszy bez problemu. W trs 'zaskakuje' dopiero na ok 7-10% i to od razu zrywem, niemal tak samo jak na najwyzszym ustawieniu suwakow. Wszystko oczywiscie sprawdzone an takich samych polozeniach przepustnicy.
Tak wiec, @hejnal, w tym przypadku mamy do czynienia z makieta, zabawka ktora mozna sterowac z kabiny, a nie z mniej lub bardziej realistycznym symulatore.
Przyznam Ci po raz kolejny racje jesli chodzi o miodnosc, interaktywny przemysl jest bardzo dobrym rozwiazaniem, brakuje go w msts:>
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: adamst w 20 Listopada 2005, 20:30:04
Ale z tego co się zorientowałem, w TRS fizyka dla każdego pojazdu jest zapisana w czymś w rodzaju maszynowego chk, tylko bardziej rozbudowanego, i w sumie można ją zmodyfikować.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 20 Listopada 2005, 20:44:20
Cytat: "adamst"
Ale z tego co się zorientowałem, w TRS fizyka dla każdego pojazdu jest zapisana w czymś w rodzaju maszynowego chk, tylko bardziej rozbudowanego, i w sumie można ją zmodyfikować.

Nie wiem czy mowimy o tym samym, niemniej jednak w MSTS parametry taboru mozesz modyfikowac dowolnie. Praktycznie kazdy parametr jest do twojej dyspozycji, w prosty i w miare wyrazny sposob (jak nie, to jest bardzo dobra stronka pozwalajaca zrozumiec pliki .eng, .cab, .sms, .wag itp. Sluze pomoca:>)
Tak btw, fizyka jest (OIDR) stala, zaimplementowana w program. Zmieniaja sie tylko parametry na ktorych owa fizyka sie wzoruje
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: adamst w 21 Listopada 2005, 07:42:17
Tak. I z Twojego porównania prowadzenia parowozu w TRS i MSTS wynika, że sama 'fizyka' jest dobra tylko autorzy pojazdów źle zdefiniowali parametry - bo reakcje zgadzają się w sensie 'jakościowym', tylko nie zgadzają się w sensie ilościowym.
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 21 Listopada 2005, 08:11:36
Cytat: "adamst"
Tak. I z Twojego porównania prowadzenia parowozu w TRS i MSTS wynika, że sama 'fizyka' jest dobra tylko autorzy pojazdów źle zdefiniowali parametry - bo reakcje zgadzają się w sensie 'jakościowym', tylko nie zgadzają się w sensie ilościowym.

Zgadzam sie z Toba. I wlasnie niekiedy takie niuanse sa w stanie przechylic szale na druga strone.
Jeszcze jedno, wydaje mi sie ze zmiana parametrow np. hamowania czy 'wstecznictwa' nie zmieni tego co sie obecnie dzieje w pojazdach trakcyjnych TRS. Wydaje mi sie ze tam jest potrzebna zmiana fizyki/zachowan tych wlasnie elementow
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: adamst w 22 Listopada 2005, 14:10:21
Chyba masz rację, bo configach parowozów w TRS nie ma nigdzie parametrów dla 'nawrotnika' (odcięcia) - są jedynie, tak jak w każdym loku, tabele siły pociągowej dla różnych pozycji nastawnika przy różnych prędkościach :-(
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: eu06 w 03 Stycznia 2006, 16:08:02
Trainz Railroad Simulator nie jest wcale taką złą grą. Tylko nie które kabiny loków są spie...
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 03 Stycznia 2006, 17:18:52
Cytat: "eu06"
Trainz Railroad Simulator nie jest wcale taką złą grą. Tylko nie które kabiny loków są spie...

Prosze, nie walczmy znow z wiatrakami :>
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: eu06 w 03 Stycznia 2006, 18:57:34
Przepraszam ale to prawda niektóre loki mają inne kabiny. Kiedy jechałem EP09 to była kabina EU07 albo jak jechałem ET22 to była EU07
Tytuł: Trainz Railroad Simulator 2004
Wiadomość wysłana przez: kruger w 03 Stycznia 2006, 19:56:41
Cytat: "eu06"
Przepraszam ale to prawda niektóre loki mają inne kabiny. Kiedy jechałem EP09 to była kabina EU07 albo jak jechałem ET22 to była EU07

Ja doskonale o tym wiem, i zgadzam sie z Toba w 100%, ale wystarczy ze przeczytasz caly watek, wszystko zostalo juz miedzy soba opowiedziane :>