- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mivha171 w 06 Marca 2022, 12:24:16
-
Pytanie mam. Jak spoić texturę (siatkę) ? W Blenderze.
-
Co masz na myśli pod pojęciem "spojenie"?
-
Chodzi mi o to żeby połączyć textury dachu,ścian itp w całość.
-
W sensie masz model korzystający w wielu tekstur i chciałbyś to przerobić na jeden atlas?
Dodajesz wszystkim obiektom źródłowym drugi materiał ze swoją teksturą docelową. Obecnie pustą, tylko z ustawioną rozdzielczością jaką planujesz.
Wszystkim obiektom źródłowym dodajesz drugi kanał uv. Przemapowujesz, lub jak mapowanie jest ok, tylko przepakowujesz wszystko w nienakładające się wyspy w przestrzeni uv 0-1. Ustawiasz kanał źródłowy jako rendered. Kanał docelowy jako active.
Puszczasz render to texture diffuse, color only. Pójdzie szybciej, jak zredukujesz ilość obiektów w tym momencie. Po wypaleniu tekstury możesz sobie wczytać backup rozdzielony.
Powstałą teksturę zapinasz w materiał docelowy. Materiały i uv źródłowe możesz skasować.
-
Dziękuje.
Jest na to jakiś poradnik?
Unikaj pisania postu pod swoim postem. Użyj opcji modyfikuj.
Matek123
-