- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: S0M3P4W1 w 29 Stycznia 2022, 18:14:39
-
Witam.
Podczas próby stworzenia własnego scenariusza natknąłem się na dosyć nietypową sytuację, którą jest niemożność obrócenia całych pociągów. Oczywiście - da się obrócić każdy wagon, jednak "odwrotne wstawianie składu do scenerii" raczej nie należy do przyjemnych zadań, a poza tym - nie wygląda to estetycznie w Starterze, czy Rainstedzie. Przeglądałem różnego rodzaju wątki w poszukiwaniu odpowiedzi jednak żaden z użytkowników forum nie nakreślił takiej sytuacji lub nawet jeśli jest to mogłem to przeoczyć. Już spieszę z tłumaczeniem:
Teza: Ustawienie składu na torze w kierunku punktu krańca toru 1 {P[0]}
Praktyka: Skład ustawia się na wskazanym torze, ale nie w kierunku krańca toru 1 {P[0]} , lecz krańca toru 2 {P[3]}
W dokumencie "Scenery.doc" znalazłem częściowo odpowiedź na pytanie, jak wyżej, jednak pełnego sukcesu dalej brak.
Czy jest takowa możliwość obrócenia składu używając "trainset"? Jeżeli nie to w jaki inny sposób można tego dokonać?
-
Nie da się. Dlatego w wytycznych robienia map jest zaznaczone, by orientować tory odpowiednim końcem do semafora. Znajdź jakiś sąsiedni tor z inną orientacją albo edytuj tory, ale wtedy upewnij się, czy coś już się na nim nie spawnuje ani nie jest użyty w oskryptowaniu innych scenariuszy.
-
Dziękuję za odpowiedź.
Jak już i tak przy tym jesteśmy to z ciekawości zapytam - będzie coś planowane w kierunku zmiany skryptu, żeby można było ułatwić robotę twórcom scenerii?
-
Działa to tak od 20 lat bez zmian.
Jeszcze co do wstawiania na sąsiedni, to chyba można go wstawić z offsetem, by mimo spawnu na sąsiedzie, stał fizycznie w tym miejscu co chcesz. Nigdy nie próbowałem, to nie ręczę za efekty, ale byłoby to jakieś rozwiązanie, jeśli tylko coś na tym torze ma chcianą orientację.