- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: piotpal w 31 Października 2005, 11:51:30

Tytuł: Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 31 Października 2005, 11:51:30
Witam! Właśnie tworzę scenerię, mam jedno pytanie. Robię ją w jecie i notatniku, ostatnio zrobiłem trakcję, ale nie chcą mi się wyświetlać tekstury słupów z kotwami. Oto screen:
(http://img481.imageshack.us/img481/7235/screeneu070160bg.th.jpg) (http://img481.imageshack.us/my.php?image=screeneu070160bg.jpg)
Wpis tego słupa wyglądają tak:
include tr/L-STB1-3D.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1 end
Co mam poprawić?
Tytuł: Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
Wiadomość wysłana przez: Grand w 31 Października 2005, 14:32:14
Musisz dodac niebo i bedzie wszystko cacy.

wklej to na samym poczatku pliku przed wszystkim co masz


atmo 0.7 0.8 0.9 300 2600 0.7 0.8 0.9 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200  0.5 0.46 0.40  0.30 0.33 0.35  0.75 0.74 0.70 endlight //pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego
Tytuł: Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 31 Października 2005, 18:11:00
Niekoniecznie ;) wpisy z nieba nie muszą wcale być na początku. Jeżeli robisz scenerię w 3ds max, to żeby za każdym razem nie wpisywać tego nieba gdy wyexportujesz do SCN to zrób tak:

-uruchom skrypt main.ms
-kliknij na "custom"
-w ramkę wpisz atmo 0.6 0.7 0.8 300 1600 0.6 0.7 0.8 endatmo
light -500 500 200  0.3 0.33 0.35  0.70 0.65 0.6  0.75 0.74 0.70 endlight
-kliknij na "create"
-na koniec powstały niebieski sześcian umieść byle gdzie w scenerii

Teraz gdy wyeksportujesz do SCN nie będziesz musiał znowu wpisywać tego nieba, a słupy będą "cacy".
Tytuł: Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 01 Listopada 2005, 11:40:51
include tr/L-STB1-3D.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1 end ale to jest wpis słupa z wysięgnikiem, a nie odciągu. Wpis poprawny totr/STB1-kotwaK-napr14.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1
STB1-kotwaP-napr14.inc -867.278 5.8 100 267.54 BetonRelief1

w zależności od tego, gdzie to jest, czy na początku, czy na końcu trakcji. Przydaje się to zwłaszcza w 3ds'ie, gdzie przypisuje się słupy do węzłow i przy eksporcie wychodzą na swoim miejscu.

a do odpowiadających wcześniej:
A niebo nie ma tu nic do rzeczy, bo mu chodziło o to, że słupy widzoczne z przodu są białe, a nie te dalej
Tytuł: Słupy z kotwą. Problem z teksturą.
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 05 Listopada 2005, 18:48:49
Mam takie wpisy:

include tr/STB1-kotwaK-napr14.inc -882.901 5.8 97.968 -96.20 191.865 BetonRelief1 end

i dalej tekstura słupów nie chce się wyświetlać? Jaka jest potrzebna tekstura do tego? Jeżeli BetonRelief1 to taką mam, ponieważ wyświetla się tekstura innych słupów. Proszę o pomoc.
Po 2 min.:
Wielka zagadka rozwiązana: miałem jedną liczbą za dużo we wszystkich wpisach kotew.

Quark-t - skoro wszystko dobrze, to zamykam wątek.