- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: eu43 w 04 Września 2005, 09:38:47

Tytuł: Rozdwajanie się długich torów w 3ds...
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 04 Września 2005, 09:38:47
Witam!

Zacznę od tego, że mam 3ds max 7. Gdy robię tor o długości <100m jest wszystko ok, ale gdy tworzę go wiekszy niż 100m zaczynają się błędy. Przy przenoszeniu zaczyna się dzielić na 3 części :/. Zaznaczam wtedy całość i przenoszę go. Wszystko ok, ale gdy wyeksportuję go do formatu *.scm/*.scn i otworzę go w notatniku, to są tam trzy tory o tej samej nazwie (tej co go nazwałem). Proszę o pomoc.

Aby wszyscy wiedzieli o co chodzi oto screeny:
(http://img390.imageshack.us/img390/3168/max57bp.th.jpg) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=max57bp.jpg)
(http://img390.imageshack.us/img390/5843/max68ri.th.jpg) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=max68ri.jpg)


Tomek.[/code]
Tytuł: Re: Rozdwajanie się długich torów w 3ds...
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Września 2005, 11:05:07
Cytat: "eu43"
Witam!

Zacznę od tego, że mam 3ds max 7. Gdy robię tor o długości <100m jest wszystko ok, ale gdy tworzę go wiekszy niż 100m zaczynają się błędy. Przy przenoszeniu zaczyna się dzielić na 3 części :/. Zaznaczam wtedy całość i przenoszę go. Wszystko ok, ale gdy wyeksportuję go do formatu *.scm/*.scn i otworzę go w notatniku, to są tam trzy tory o tej samej nazwie (tej co go nazwałem). Proszę o pomoc.

Aby wszyscy wiedzieli o co chodzi oto screeny:
(http://img390.imageshack.us/img390/3168/max57bp.th.jpg) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=max57bp.jpg)
(http://img390.imageshack.us/img390/5843/max68ri.th.jpg) (http://img390.imageshack.us/my.php?image=max68ri.jpg)


Tomek.[/code]

To jest calkowicie normalne...
Maksymalna dlugosc toru czy to arc czy normal to 100, a flexa 500.
Tytuł: Re: Rozdwajanie się długich torów w 3ds...
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Września 2005, 19:27:27
Cytat: "Mateu"

To jest calkowicie normalne...
Maksymalna dlugosc toru czy to arc czy normal to 100, a flexa 500.


Tak jest ustawione w skryptach, ze jak tor ma ponad 100m to dzieli go na krotsze odcinki. Ręcznie można wstawic dłuższe kawałki (ponad 500m), ale potem szyny znikaja pod pociągiem :)
Tytuł: Rozdwajanie się długich torów w 3ds...
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 05 Września 2005, 14:56:20
Z moich eksperymentów wiem, że szyny znikają coś ponad 300m. Może mi ktoś podać wpis, żeby skrypt mi nie dzielił torów, bo przeszkadza mi to przy robieniu stacji ;)

Ok, znalazłem. Wszystko działa. Oto co musicie zrobić, żeby mogliście zrobić dłuższe tory:

1. Otwieracie skrypt CreateTrack.ms.
2. Znajdujecie "if (l>100) then"
3. Liczbę 100 kasujecie i wpisujecie np. 300

Tomek.
Tytuł: Rozdwajanie się długich torów w 3ds...
Wiadomość wysłana przez: uetam w 05 Września 2005, 15:40:27
Cytat: "eu43"
Z moich eksperymentów wiem, że szyny znikają coś ponad 300m. Może mi ktoś podać wpis, żeby skrypt mi nie dzielił torów, bo przeszkadza mi to przy robieniu stacji ;)

Przepraszam... Nie doslyszalem... W czym Ci przeszkadza ?!
Tytuł: Rozdwajanie się długich torów w 3ds...
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 05 Września 2005, 21:35:05
Cytat: "eu43"
Z moich eksperymentów wiem, że szyny znikają coś ponad 300m. Może mi ktoś podać wpis, żeby skrypt mi nie dzielił torów, bo przeszkadza mi to przy robieniu stacji ;)

To rób z odcinków 100m. :)
Tytuł: Rozdwajanie się długich torów w 3ds...
Wiadomość wysłana przez: eu43 w 06 Września 2005, 16:09:40
Ale później gdy robię np. 3 odcinki o długości 100m, to gdy sem_info robię przy torze środkowym, a semafor jest na samym końcu stacji, przez co pociąg zatrzymuje jakieś 100m od semafora. Nie wygląda to wtedy za ciekawie.