- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Lipek w 17 Maja 2020, 23:08:40
-
Witam, napotkał mnie dzisiaj poniższy problem. Przy podłączeniu lokomotywy EU43 do składu towarowego oraz odhamowaniu składu mogę nim normalnie ruszyć, jednak gdy tylko przestawię hamulec zespolony z pozycji napełniania uderzeniowego na pozycję luzowania lub odejmowania siły hamowania oraz pozycje jej utrzymania lokomotywa momentalnie zaczyna hamować ED, a chwilę później nabija się powietrze w cylindrze hamulcowym. Jestem pewien, że nie ustawiam hamulca w pozycje hamowania. Nie jestem doświadczony w prowadzeniu składów towarowych, może coś robię źle? Proszę o pomoc.
-
W Traxxie "fala" jest bardzo mocna, trzymanie hamulca w tej pozycji powyżej 3-4 sekund kończy się przeładowaniem składu, najlepiej nie używać tej pozycji hamulca w Traxxie. Nie wiem jak jest w rzeczywistości, ale w maszynie właśnie tak jest. Może jakiś ekspert wypowie się.
-
Dzięki, teraz odhamowałem skład bez użycia fali i wszystko działa jak należy.
-
Ciśnienie fali jest dużo za duże. Wg instrukcji to tam dobija do 5.4-5.6 jakoś max. Ale to uszaty musi się wypowiedzieć.
-
Apropos tematu, "realnie" można poradzić coś na przeładowanie składu? Jest jakiś klawisz w kabinie czy cóś? Z góry dzięki za odpowiedź
-
1. Jeśli maszynista stwierdzi zbyt wysokie, lecz nie przekraczające 0,55 MPa ciśnienie w przewodzie głównym, powinien obniżyć to ciśnienie do wartości 0,5 MPa regulatorem ciśnienia wg § 25 ust. 1. Jeśli stwierdzi się uszkodzenie regulatora, należy postępować jak podano w §50.
2. Jeśli ciśnienie w przewodzie głównym przekracza 0,55 MPa maszynista powinien w miarę możliwości pociąg zatrzymać na poziomym odcinku toru wykonując hamowanie służbowe przez obniżenie ciśnienia w przewodzie głównym hamulcowym najwyżej o 0,1 MPa.
Po zatrzymaniu należy wykonać hamowanie pełne, za pomocą odluźniaczy odhamować wszystkie hamulce w pociągu i wykonać próbę szczegółową hamulca.
-
W rewizji 5610 @kolejarz2009 dodał funkcję asymilacji hamulca do E186. Przy nieznacznym przeładowaniu wystarczy podczas postoju dać kran w jazdę, przytrzymać przycisk do około 5.4 bara by wysterowało zawory we wszystkich wagonach i poczekać cierpliwie kilka minut na ustabilizowanie ciśnień.