- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: yrek150 w 06 Marca 2020, 19:35:13

Tytuł: Linia61_osobowy3 - wieczne s1 w lublińcu
Wiadomość wysłana przez: yrek150 w 06 Marca 2020, 19:35:13
Witam, mam problem z najnowszą wersją Linii61 - konkretnie chodzi o scenariusz Linia61_osobowy3 - podmieniłem kilka składów na swoje - en57 podmieniłem na en76 i en57-3001.
Pociągiem służbowym do Lublińca dojechałem bez problemu, zmieniłem kabinę, wcisnąłem shift + 2 i.. tyle... wieczne s1, nie można jechać dalej. W załączniku zamieszczam log z jazdy, może coś pomoże.
Po rozmowie z Ra i kilku testach zauważyłem, że manewrujący en76 "blokuje się" przed semaforem powtarzającym za wiaduktem w Lublińcu.
Przesiadłem się do niego, i puściłem go dalej, po czym wróciłem do swojego składu, reszta symulacji przeszła bez problemu. Ra sugeruje, że może być coś nie tak z AI, którzy nie widzi tam tarczy manewrowej.

Dałoby sie zobaczyć czy da się jakoś zrobić coś, żeby manewrujący en76 sie nie blokował?

W załączniku zamieszczam log z nieudanej symulacji i plik scn ze składami podmienionymi przeze mnie
Tytuł: Odp: Linia61_osobowy3 - wieczne s1 w lublińcu
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Marca 2020, 22:19:08
To wersja z paczki czy z warsztatu Ra? Przyjechałem pierwszym składem i dostałem wyjazd z Lublińca, bo drugi nie zaistniał.
Bad scenario: vehicle "en76-005-a" placed on nonexistent path "herby_stare#r" in file "scenery/$linia61_osobowy3.scn" (line 55)
Bad scenario: vehicle "en76-004-b.58283" placed on nonexistent path "herby_stare#r" in file "scenery/$linia61_osobowy3.scn" (line 56)
Bad scenario: vehicle "en76-004-c.11741" placed on nonexistent path "herby_stare#r" in file "scenery/$linia61_osobowy3.scn" (line 57)
Bad scenario: vehicle "en76-004-d.29107" placed on nonexistent path "herby_stare#r" in file "scenery/$linia61_osobowy3.scn" (line 58)
Tytuł: Odp: Linia61_osobowy3 - wieczne s1 w lublińcu
Wiadomość wysłana przez: yrek150 w 06 Marca 2020, 23:15:06
To wersja z warsztatu Ra, przyznam, że paczkowej nie próbowałem. Dlatego zanim napisałem tutaj, kontaktowałem się z Ra.
Tytuł: Odp: Linia61_osobowy3 - wieczne s1 w lublińcu
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Marca 2020, 23:39:06
Z tego co czytam na jego wiki, to nie ma jeszcze wersji stabilnej pod 20.01. Możesz pomóc mu testować. Widzę zmergował składy i kanały w oskryptowaniu.
Do merga:
-zmienione budynki
-wywalone tekstury lasów
-wywalone tekstury wody
-skalowanie drzew
-usunięcie dubli drzew
Dwukrotnie robiłem aktualizację l61 w paczce i potem były tylko pretensje, że przegapiłem jakiegoś buga, a roboty przy tym na cały weekend razem z pobieżnymi testami. Chęci robić to samo po raz trzeci, bo jaśnie obrażalski autor nie może sam wypychać zmian do paczki, mam znikome.
Tytuł: Odp: Linia61_osobowy3 - wieczne s1 w lublińcu
Wiadomość wysłana przez: yrek150 w 07 Marca 2020, 09:40:00
W sytuacje kto na kogo jest obrażony i o co, nie wnikam. Jedyne co wiem to to, że, jak to sam napisał, gdy przesunie tarcze pod ukres to zaczyna działać, ale problem jest dla dłuższych składów. Ja za bardzo na tworzeniu scenerii i zasadach przy tym panujących nie znam. Po prostu zauważyłem problem i chce, najlepiej jak umiem, pomóc w jego rozwiązaniu, nic więcej.
Tytuł: Odp: Linia61_osobowy3 - wieczne s1 w lublińcu
Wiadomość wysłana przez: Stele w 07 Marca 2020, 11:38:58
O którą konkretnie tarczę chodzi?
Tytuł: Odp: Linia61_osobowy3 - wieczne s1 w lublińcu
Wiadomość wysłana przez: yrek150 w 07 Marca 2020, 12:21:21
Skład blokuje sie mniej więcej w tym miejscu ze screenów
Starczy, że lekko nim ruszę, podjedzie trochę do przodu, zmienia kabinę i wraca w stację

Edit: Kibel wstawiony w miejsce tego składu, nie blokuje się, jedzie prawidłowo i scenariusz przechodzi bez zarzutu.