- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Rainsted => Wątek zaczęty przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:05:14
-
Witajcie! Mam problem z uruchomieniem symulatora.
Wygląda to tak:
1: Instaluję grę.
2: W katalogu głównym wypakowuję plik "bin" w moim przypadku 64-bitowy.
3: Uruchamiam rainsted który działa bez zarzutu.
4: Wybieram scenerię i skład.
5: Po chwilowym "mieleniu" wyskakuje komunikat (w załączniku).
Problem powtarza się notorycznie. Po wielu reinstallach nadal widnieje. Co mam zrobić? Troszkę pogrzebałem i w eu07.ini i zmniejszyłem kilka parametrów. Jakby zadziałało ale po chwili znowu ten sam komunikat. Pomóżcie!
-
Log i crashdump po takim zdarzeniu prosimy.
-
Stele, nie za bardzo rozumiem, wyjaśnisz? Sorki ale nowy jestem
-
Pliki z głównego folderu symulatora: Log.txt i plik z rozszerzeniem .dmp.
-
Proszę
-
jest kilka .dmp
-
Proszę
Twoja karta graficzna nie obsługuje wymaganego Opengl 3.0.
-
To szkoda. wymaga wymiany czy jakiejś aktualizacji?
-
A próbowałeś zmienić gfxrenderer na legacy?
-
A próbowałeś zmienić gfxrenderer na legacy?
Tak.
-
Daj log z legacy a najlepiej simple. Ten trupointel niby obsługuje openGL 2.1 to powinno ruszyć.
-
Daj log z legacy a najlepiej simple. Ten trupointel niby obsługuje openGL 2.1 to powinno ruszyć.
Nadal to samo. Co można jescze w Ini pozmieniać?
-
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.
edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
-
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.
edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
Czyli nici z grania?
-
A nie masz dedykowanej karty graficznej np. Nvidia, AMD?
-
A nie masz dedykowanej karty graficznej np. Nvidia, AMD?
Nie znam nazwy, jest ona zintergrowana z płytą główną.
-
Czyli masz tylko integrę, a masz laptop czy komputer stacjonarny?
-
Czyli masz tylko integrę, a masz laptop czy komputer stacjonarny?
Stacjonarny, wykopałem nazwę.
-
A procesor jaki masz?
-
Witam,
U mnie padło sterowanie myszą tj. pokętłem,kombinowałem z shift+ctrl, ponieważ znalazłem coś o tym w problemach przy poprzednim exe, ale nic nie pomogło.
// ustawienia (w nawiasie wartości domyślne, gdy nie ma wpisu)
sceneryfile td.scn // domyślny plik ze scenerią, chyba że w linii komend będzie: -s filename
humanctrlvehicle EP07-424-TV // domyślny pojazd sterowany przez gracza, chyba że w linii komend będzie: -v vehiclename
// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width 1920 // (800) szerokość ekranu
height 1080 // (600) wysokość ekranu
fullscreen yes // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5 // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0 // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6 // prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0 // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888 // adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0 // (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl // (pl) język dla napisów
fieldofview 45 // (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
uitextcolor 255, 255, 255 // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
input.gamepad yes // (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont yes // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5 // globalna głośność dźwięków
sound.volume.radio 0.75 // mnożnik głośności radiotelefonu
screenshotsdir screenshots // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart yes // (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu
movelight 0 // numer dnia w roku dla obliczeń astronomicznych i pogodowych; 0 - synchronizacja z kalendarzem systemowym
// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync no // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192 // (1192) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8 // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7 // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 150 300 // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2 // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer legacy // (full/legacy/simple) Pełny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no // (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wyłącza prawidłową implementację HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx będą ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920 // Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080 // Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes // (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects yes // (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 30 // Promień zasięgu źródeł cieni z zewnątrz kabiny, w metrach. Wpływa odwrotnie proporcjonalnie na ostrość cieni
gfx.envmap.enabled yes // (yes) Odbicia realizowane globalną cubemapą
gfx.reflections.framerate 1 // (1/300) Częstotliwość odświeżania odbić otoczenia
gfx.postfx.motionblur.enabled yes // (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.smoke yes // (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 1 // (1) 1-4 Mnożnik ilości cząstek dymu
// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes // (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 0 // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji
//parametry przejsciowe
scalespeculars yes // skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami
-
Czy masz plik eu07_input-mouse.ini o treści:
wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease
-
A procesor jaki masz?
Procek to Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16 GHz
Właśnie robię reinstall. Może błąd wyskakuje ze względu złego zainstalowania? Jak zainstalować? Wersje 19.4 i 19.8 nie sprawiały mi kłopotu.
-
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.
edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
Nic ci nie da reinstal, ja proponuję kupić dedykowaną kartę graficzną np. Nvidię lub AMD.
-
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.
edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
Nic ci nie da reinstal, ja proponuję kupić dedykowaną kartę graficzną np. Nvidię lub AMD.
Jednak moja jest zintegrowana z płytą główną. Masz na myśli jakiś model? Warto wymienić płytę, ram, dysk na ssd.
-
Jak masz potrzebę i pieniądze, to kup sobie wszystko nowe, bo pewnie jest z podobnego okresu jak ta płyta. Jak chcesz tylko odpalić Maszynę z jakąkolwiek wydajnością, to weź jakąś używaną nvidię sprzed 10 lat za stówkę i ruszy.
-
Czy masz plik eu07_input-mouse.ini o treści:
wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease
Tak jest taki wpis, wczoraj działało bez problemu.
-
Jak masz potrzebę i pieniądze, to kup sobie wszystko nowe, bo pewnie jest z podobnego okresu jak ta płyta. Jak chcesz tylko odpalić Maszynę z jakąkolwiek wydajnością, to weź jakąś używaną nvidię sprzed 10 lat za stówkę i ruszy.
Ok. tylko do tego płyta główna.
Polecisz jakiś zestaw aby wsadzić do starszego kompa i zagrać w MaSzynę?