- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Rainsted => Wątek zaczęty przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:05:14

Tytuł: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:05:14
Witajcie! Mam problem z uruchomieniem symulatora.
Wygląda to tak:
1: Instaluję grę.
2: W katalogu głównym wypakowuję plik "bin" w moim przypadku 64-bitowy.
3: Uruchamiam rainsted który działa bez zarzutu.
4: Wybieram scenerię i skład.
5: Po chwilowym "mieleniu" wyskakuje komunikat (w załączniku).
Problem powtarza się notorycznie. Po wielu reinstallach nadal widnieje. Co mam zrobić? Troszkę pogrzebałem i w eu07.ini i zmniejszyłem kilka parametrów. Jakby zadziałało ale po chwili znowu ten sam komunikat. Pomóżcie!
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Stycznia 2020, 14:06:24
Log i crashdump po takim zdarzeniu prosimy.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:11:31
Stele, nie za bardzo rozumiem, wyjaśnisz? Sorki ale nowy jestem
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 22 Stycznia 2020, 14:13:12
Pliki z głównego folderu symulatora: Log.txt i plik z rozszerzeniem .dmp.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:19:01
Proszę
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:19:36
jest kilka .dmp
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Miłosz Dorsz w 22 Stycznia 2020, 14:21:32
Proszę
Twoja karta graficzna nie obsługuje wymaganego Opengl 3.0.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:24:29
To szkoda. wymaga wymiany czy jakiejś aktualizacji?
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 22 Stycznia 2020, 14:25:53
A próbowałeś zmienić gfxrenderer na legacy?
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 14:27:31
A próbowałeś zmienić gfxrenderer na legacy?
Tak.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Stycznia 2020, 15:12:48
Daj log z legacy a najlepiej simple. Ten trupointel niby obsługuje openGL 2.1 to powinno ruszyć.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 16:24:34
Daj log z legacy a najlepiej simple. Ten trupointel niby obsługuje openGL 2.1 to powinno ruszyć.
Nadal to samo. Co można jescze w Ini pozmieniać?
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: tmj w 22 Stycznia 2020, 16:27:35
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.

edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 16:35:41
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.

edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
Czyli nici z grania?
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 22 Stycznia 2020, 16:47:26
A nie masz dedykowanej karty graficznej np. Nvidia, AMD?
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 17:01:11
A nie masz dedykowanej karty graficznej np. Nvidia, AMD?
Nie znam nazwy, jest ona zintergrowana z płytą główną.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 22 Stycznia 2020, 17:02:22
Czyli masz tylko integrę, a masz laptop czy komputer stacjonarny?
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 17:07:52
Czyli masz tylko integrę, a masz laptop czy komputer stacjonarny?
Stacjonarny, wykopałem nazwę.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 22 Stycznia 2020, 17:09:44
A procesor jaki masz?
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: danielek w 22 Stycznia 2020, 17:09:51
Witam,
U mnie padło sterowanie myszą tj. pokętłem,kombinowałem z shift+ctrl, ponieważ znalazłem coś o tym w problemach przy poprzednim exe, ale nic nie pomogło.
// ustawienia (w nawiasie wartości domyślne, gdy nie ma wpisu)

sceneryfile td.scn      // domyślny plik ze scenerią, chyba że w linii komend będzie: -s filename
humanctrlvehicle EP07-424-TV    // domyślny pojazd sterowany przez gracza, chyba że w linii komend będzie: -v vehiclename

// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width  1920                     // (800) szerokość ekranu
height 1080                     // (600) wysokość ekranu
fullscreen yes                  // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5              // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0                   // (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6                  // prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no                // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no                        // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0                  // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888                // adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0                    // (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl                         // (pl) język dla napisów
fieldofview 45                  // (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
uitextcolor 255, 255, 255       // (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
input.gamepad yes               // (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont yes                     // alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5                // globalna głośność dźwięków
sound.volume.radio 0.75         // mnożnik głośności radiotelefonu
screenshotsdir screenshots      // (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart yes              // (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu
movelight 0                     // numer dnia w roku dla obliczeń astronomicznych i pogodowych; 0 - synchronizacja z kalendarzem systemowym

// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync no                         // (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 8192                     // (1192) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1                         // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes                              // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds                          // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0                         // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8                  // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7                         // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal         // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes                             // (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 150 300             // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2                        // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer legacy                    // (full/legacy/simple) Pełny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes                         // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes                  // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no                    // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no                     // (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wyłącza prawidłową implementację HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx będą ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920              // Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080             // Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes               // (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects yes                    // (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 30                // Promień zasięgu źródeł cieni z zewnątrz kabiny, w metrach. Wpływa odwrotnie proporcjonalnie na ostrość cieni
gfx.envmap.enabled yes                  // (yes) Odbicia realizowane globalną cubemapą
gfx.reflections.framerate 1             // (1/300) Częstotliwość odświeżania odbić otoczenia
gfx.postfx.motionblur.enabled yes       // (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.smoke yes                           // (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 1                    // (1) 1-4 Mnożnik ilości cząstek dymu

// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no            // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes        // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes      // (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes        // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes        // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no           // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes            // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 0           // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no         // (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji

//parametry przejsciowe
scalespeculars yes      // skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Stycznia 2020, 17:11:52
Czy masz plik eu07_input-mouse.ini o treści:
wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 17:12:38
A procesor jaki masz?
Procek to Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16 GHz
Właśnie robię reinstall. Może błąd wyskakuje ze względu złego zainstalowania? Jak zainstalować? Wersje 19.4 i 19.8 nie sprawiały mi kłopotu.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Turbokibel w 22 Stycznia 2020, 17:15:55
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.

edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
Nic ci nie da reinstal, ja proponuję kupić dedykowaną kartę graficzną np. Nvidię lub AMD.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 17:19:09
Pokaz nowy log, by mozna bylo zweryfikowac czy faktycznie probuje uruchomic teraz starsza wersje.

edit: a nie, to nic nie da. Wersja legacy tez domaga sie od jakiegos czasu wersji 3.0 lub nowszej, ze wzgledu na wymagania UI, ktore w starszej wersji lubilo sie wysypac ;/
Nic ci nie da reinstal, ja proponuję kupić dedykowaną kartę graficzną np. Nvidię lub AMD.
Jednak moja jest zintegrowana z płytą główną. Masz na myśli jakiś model? Warto wymienić płytę, ram, dysk na ssd.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Stycznia 2020, 17:22:02
Jak masz potrzebę i pieniądze, to kup sobie wszystko nowe, bo pewnie jest z podobnego okresu jak ta płyta. Jak chcesz tylko odpalić Maszynę z jakąkolwiek wydajnością, to weź jakąś używaną nvidię sprzed 10 lat za stówkę i ruszy.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: danielek w 22 Stycznia 2020, 17:23:54
Czy masz plik eu07_input-mouse.ini o treści:
wheel mastercontrollerincrease mastercontrollerdecrease

Tak jest taki wpis, wczoraj działało bez problemu.
Tytuł: Odp: Problem z 20.01...
Wiadomość wysłana przez: shaggy13 w 22 Stycznia 2020, 17:27:34
Jak masz potrzebę i pieniądze, to kup sobie wszystko nowe, bo pewnie jest z podobnego okresu jak ta płyta. Jak chcesz tylko odpalić Maszynę z jakąkolwiek wydajnością, to weź jakąś używaną nvidię sprzed 10 lat za stówkę i ruszy.
Ok. tylko do tego płyta główna.
Polecisz jakiś zestaw aby wsadzić do starszego kompa i zagrać w MaSzynę?