- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Mati2810 w 11 Grudnia 2019, 18:00:51
-
Witam wszystkich,
Chciałbym zacząć bawić się w tworzenie nowych składów, na początku chociaż zapoznać się z tym. Bardzo interesuje mnie temat tworzenia oraz grafika komputerowa. Niestety nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Dlatego proszę was o pomoc jakich programów używać, co konkretnie trzeba robić. Gdy opanuje tą sztukę docelowo chciałbym stworzyć składy tj. Flirt, Dart, Pendolino, czy lokomotywy tj. PESA Gama. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam,
Mateusz
-
Odpalaj blendera i lecisz. Tu masz potrzebne rozszerzenia: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31907.0.html
Wytyczne masz w adekwatnym pdfie i na wiki https://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html
Materiały pod shader phonga, a tak to dowolny workflow modelowania pod gamedev.
Zrób sobie śmietnik czy inny domek. Przećwicz proces, poznaj silnik. Potem myśl o pojazdach. Będziesz miał konkretny problem, to pomożemy.
-
Nie jest to typowy poradnik ale pokazuje proces powstawania modelu robionego stricte pod MaSzyne.
-
Dzięki za pomoc 🙂
-
Mam jeszcze pytanie. Czy pomoże mi ktoś z oteksturowaniem modelu. Załóżmy że mam skończony model domu i chce go oteksturować. Próbować uczyć się sam czy szukać osoby która by to zrobiła? Ponieważ chcę zrobić model kabiny (stylizowanej na pozostałości po jakiejś siódemce lub su45)
-
Najlepiej nauczyć się robić to samemu. Dam przykład:
Kiedy robiłem jeszcze scenerię KPK-LK, nie umiałem w ogóle modelować. Zrobiłem więc zdjęcia obiektów i zacząłem szukać modelarza. Niestety nikt chętny przez pół roku się nie znalazł, więc siłą rzeczy i tak musiałem nauczyć się modelować. Jakbym tego nie zrobił, to zapewne do dziś nie miałbym co na scenerię wstawić, bo inne osoby są nazjwyczajniej zajęte swoimi projektami (i nie ma w tym nic złego oczywiście).
-
Dzięki to dzisiaj zacznę to robić.
A na Wiki MaSzyny w którym dziale znajdują się informacje o robieniu tekstur na obiekty?
-
W żadnym, bo nie ma w tym żadnej filozofii specyficznej dla silnika. Ewentualnie przeczytaj pdfa "wytyczne dla twórców i testerów". https://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html gdzie masz normy jakie musi spełnić plik.
-
A po czym mam mniej więcej wiedzieć że np.prawy bok musi być na górze a przód na prawej stronie?
-
Wczytać sobie model i zanalizować mapowanie. Albo nałożyć tęczową kratkę zamiast skórki i oglądać co gdzie jest w grze. Jak wolisz.