- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 04 Grudnia 2019, 14:08:09
-
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
-
S1/Sr1 na semaforze.
S1a
Z1.
Z1wk
Ręczny.
Stój dawany ręcznie przy manewrach + dźwiękowy.
Trąbką.
Stój dawany przez dróżnika przejazdowego.
D1.
Radiostop.
Ustny alarm.
Sygnał Z 1p „Stój, wjazd pojazdów z nieprzesuwnymi kołami zabroniony”
-
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
A czy Pani S. wymieniła te sposoby? :)
-
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
- Sr1
- S1
- S1a
- Z1
- Z1wk
- Z1o
- Z1wg
- Z1p
- D1
- D2
- D3
- D7 (też oznacza "stój", pomimo odnoszenia się do pojazdów drogowych)
- Rm4
- Sygnał wątpliwy
- Brak świateł na semaforze świetlnym
-
A spłonki?
-
A już od dawna nie ma ich w instrukcji.
-
A czy Pani S. wymieniła te sposoby? :)
Nie Pani S. i nie nasz zakład :) To raczej był rodzaj zagadki zmuszającej do myślenia.
-
Sygnał- Rt1.
-
We4a/b/c?
-
We4 odpadają, dotyczą tylko trakcji elektrycznej.
-
Sygnał- Ms1.
-
Ms 1 dla jazdy pociągowej jest sygnałem "Stój" według Ciebie tak?
-
Proponuje przeczytać ze zrozumieniem o co pyta MaciejM.
-
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
- Sr1
- S1
- S1a
- Z1
- Z1wk
- Z1o
- Z1wg
- Z1p
- D1
- D2
- D3
- D7 (też oznacza "stój", pomimo odnoszenia się do pojazdów drogowych)
- Rm4
- Sygnał wątpliwy
- Brak świateł na semaforze świetlnym
16. Podanie sygnału zezwalającego na semaforze (kształtowym) dla kierunku przeciwnego przy tym samym torze. Co wygrałem?
-
Instruktor zapewne kierował się tym by utkwiło w głowie narybkowi, bo ,,STÓJ,, inaczej zatrzymanie się w miejscu prawidłowym to 90% dobrze wykonanej pracy, ale to tylko moje zdanie.
-
Pytam Ciebie @Rudek czy dla Ciebie Ms 1 dla jazdy pociągowej jest sygnałem "Stój"?
-
Może jeszcze W4 dla pociągu rozkładowo zatrzymującego się? :D
Tak naklejka w kabinach szynobusów KD interpretuje W4 xD
-
To pewnie im chodziło o to że przejechanie W 4 jest traktowane jak przejechanie sygnału "Stój" na semaforze? To dziwne bo wory dalej podają odjazd gdy na semaforze stój. Dużo nie trzeba... Nie popatrzysz, ruszysz a potem jeszcze kolega podający Ci odjazd doniesie na Ciebie - z obrzydzeniem co prawda, ale ku chwale swoich mocodawców.
-
Napis brzmi jakoś tak, że "Maszynisto uważaj, pominięcie wskaźnika W4 jest jednoznaczne z przejechaniem semafora na "Stój"". Śmieszne, bo skoro dostaję odjazd od wora, to na jakiej podstawie mijam to W4 skoro jest "semaforem na stój". Trzeba by kiedyś poprosić dyżurnego o "S" na W4 :D
-
Nie jeden przez w4 pracę stracił, raczej chodzi o przejechanie i nie zatrzymanie się na stacji. A nie czasem gotów do odjazdu?
-
No bardziej tu chodzi o to, że przelecisz całkiem stację, bo źle popatrzysz w rozkład, albo pojazd się poślizgnie. W tym drugim przypadku uważam, że jest za duża nagonka, tym bardziej jeśli na szlaku, gdzie ruch prowadzi się w odstępie posterunków następczych, można by za zgodą dyżurnego ruchu, z drugiej kabiny, po wykonanych próbach hamulca, normalnie wrócić do przystanku na legalu bez specjalnych ceregieli.
Co do dawania sygnałów odjazdu, nie chce się wypowiadać, bo to jaka jest samowolka i bałagan, to woła o pomstę do nieba. Co wór to gada po swojemu, nie trzymają się w ogóle instrukcji.
-
bo źle popatrzysz w rozkład, albo pojazd się poślizgnie
Zrobią z Ciebie terrorystę ;) Bo oni nie wiedzą, że nawet piach nie pomaga czasami, ale znowu z drugiej strony można się ratować tym, że hamowałeś dużo wcześniej niż od dechy.
można by za zgodą dyżurnego ruchu, z drugiej kabiny, po wykonanych próbach hamulca, normalnie wrócić do przystanku na legalu bez specjalnych ceregieli.
No dokładnie, ale nie - lepiej zwolnić.
Co do dawania sygnałów odjazdu, nie chce się wypowiadać, bo to jaka jest samowolka i bałagan, to woła o pomstę do nieba. Co wór to gada po swojemu, nie trzymają się w ogóle instrukcji.
Nie wymagaj od nich zbyt dużo. One mają ważniejsze sprawy jak np. dyskusja o kolorach lakieru do paznokci czy o kiecce którą ubierze do drugiej fuszki po pracy a nie tam zajmowanie się sygnałami odjazd. Natomiast oni mają czas na gadanie o głupotach niż zainteresowanie się pracą.
Jaki z tego wniosek? Jakbyś nie patrzył to zawsze jesteś winien Ty jako maszynista...
-
Zbaczamy z toru, odpowiedzialność musi być skoro jest się maszynistą, ale bez przesady z tą jazdą tak naprawdę to prostsze niż jazda samochodem. Prace torowe są o wiele bardziej odpowiedzialne i niebezpieczne i nie ma mowy o pomyłce, bo kończy się to zazwyczaj śmiercią w najlepszym przypadku kalectwem.
-
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
...zielone migające na semaforze bez wskaźnika W18 na sbl trzystawnej ;)
-
Sygnał wątpliwy to już było, jest taka sytuacja, w której należny się zatrzymać przed przejazdem kolejowym wpisana w regulamin, na którym jest tylko krzyż Andrzeja i znak A 30, kierowca nie ma obowiązku się zatrzymać ale pojazd kolejowy, już tak i musi zostać zatrzymany ruch drogowy przez sygnalistę, dopiero można przepuścić pojazd kolejowy.
-
Rudek, tu nie chodzi o A30 chyba, tylko bardziej o tabliczkę T10?
-
Utkwiło mi to z kursów, mówił o tym instruktor.
-
Tak A-30 w połączeni z T-10, ale sytuacja dalej ta sama co wcześniej pisałem. Znak drogowy A-30 "inne niebezpieczeństwo". Ostrzega o niebezpieczeństwie innego rodzaju niż określone pozostałymi znakami ostrzegawczymi. Umieszczona pod znakiem A-30 tabliczka wskazuje rodzaj niebezpieczeństwa za pomocą symbolu lub napisu.