- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: uetam w 06 Sierpnia 2005, 16:03:48
-
Bry!
Robie stacje, i mam problem.
Czy moze zaistniec takasytuacja:
http://img139.imageshack.us/img139/3496/clipboard17wm.jpg
Zrobilem cos takiego, bo jest to semafor w srodku stacji, za nim jest jeszcze jeden wyjazdowy.
pozdrawiam
-
Robie stacje, i mam problem.
Czy moze zaistniec takasytuacja:
http://img139.imageshack.us/img139/3496/clipboard17wm.jpg
Zrobilem cos takiego, bo jest to semafor w srodku stacji, za nim jest jeszcze jeden wyjazdowy.
Nigdy się z takim czymś nie spotkałem. Semafor + tarcza ostrzegawcza jak najbardziej, ale z Tm nie widziałem.
-
Witam
Jesli mnie pamiec nie myli to przed przebudowa cos takiego bylo na stacji Mrozy niedaleko Minska Mazowieckiego, ale nie jestem pewien na 100%.
-
Witam.
Może być semafor kształtowy wraz z tarczą ostrzegawczą albo semafor kształtowy wraz z tarczą manewrową - ale wszystko razem na pewno nie.
Przesuń tarczę manewrową (oczywiście zachowując odpowiednie, przepisowe odległości) w przód albo w tył i będzie dobrze.
Jest jeszcze jedna sprawa. Tarcza ostrzegawcza świetlna umieszczona pod semaforem kształtowym (tzw. tarcza ostrzegawcza przelotowa) nie może wskazywać żadnego sygnału, gdy na semaforze jest sygnał Sr1 "Stój" (powinna być wygaszona). Bowiem w nocy jej sygnał (np. pomarańczowe światło Os1 lub, co gorsza, zielone Os2!) mógłby zostać pomylony z latarniami semafora. Taka tarcza podaje sygnał tylko przy sygnale "Wolna droga" na semaforze.
Źródła: instrukcje E1 oraz WTB-E10.
Pozdrawiam serdecznie.
-
Witam.
Może być semafor kształtowy wraz z tarczą ostrzegawczą albo semafor kształtowy wraz z tarczą manewrową - ale wszystko razem na pewno nie.
Przesuń tarczę manewrową (oczywiście zachowując odpowiednie, przepisowe odległości) w przód albo w tył i będzie dobrze.
Jest jeszcze jedna sprawa. Tarcza ostrzegawcza świetlna umieszczona pod semaforem kształtowym (tzw. tarcza ostrzegawcza przelotowa) nie może wskazywać żadnego sygnału, gdy na semaforze jest sygnał Sr1 "Stój" (powinna być wygaszona). Bowiem w nocy jej sygnał (np. pomarańczowe światło Os1 lub, co gorsza, zielone Os2!) mógłby zostać pomylony z latarniami semafora. Taka tarcza podaje sygnał tylko przy sygnale "Wolna droga" na semaforze.
Źródła: instrukcje E1 oraz WTB-E10.
Pozdrawiam serdecznie.
Po pierwsze zakladalem ze to bedzie wyjazd na linie z SBL, wiec postawilem tą To. Z drugiej strony nie wiem, czy moze byc To ostrzegajaca o sygnale na semaforze SBL, chociaz w takim przypadku (linia z sbl i ksztaltowymi) nic nie wiadomo.
"Powinna" być wygaszona, jak jest w realu nie wiem...
-
Witam.
Może być semafor kształtowy wraz z tarczą ostrzegawczą albo semafor kształtowy wraz z tarczą manewrową - ale wszystko razem na pewno nie.
Przesuń tarczę manewrową (oczywiście zachowując odpowiednie, przepisowe odległości) w przód albo w tył i będzie dobrze.
Jest jeszcze jedna sprawa. Tarcza ostrzegawcza świetlna umieszczona pod semaforem kształtowym (tzw. tarcza ostrzegawcza przelotowa) nie może wskazywać żadnego sygnału, gdy na semaforze jest sygnał Sr1 "Stój" (powinna być wygaszona). Bowiem w nocy jej sygnał (np. pomarańczowe światło Os1 lub, co gorsza, zielone Os2!) mógłby zostać pomylony z latarniami semafora. Taka tarcza podaje sygnał tylko przy sygnale "Wolna droga" na semaforze.
Źródła: instrukcje E1 oraz WTB-E10.
Pozdrawiam serdecznie.
Po pierwsze zakladalem ze to bedzie wyjazd na linie z SBL, wiec postawilem tą To. Z drugiej strony nie wiem, czy moze byc To ostrzegajaca o sygnale na semaforze SBL, chociaz w takim przypadku (linia z sbl i ksztaltowymi) nic nie wiadomo.
"Powinna" być wygaszona, jak jest w realu nie wiem...
http://www.eu07.kolej.szczecin.pl/galery/11-05-05/P1030009.JPG
Tutaj wyglada na wygaszona.
-
Po pierwsze zakladalem ze to bedzie wyjazd na linie z SBL, wiec postawilem tą To. Z drugiej strony nie wiem, czy moze byc To.
Jeśli jest to semafor wyjazdowy, uważam że nie powinien mieć tarczy ostrzegawczej (nawet jeśli jest to wyjazd na SBL), bo niby o czym miałaby go ostrzegać? Jeśli jest odstęp zajęty nie dostanie się wyjazdu na semaforze. O ile dobrze pamiętam z R1 muszą być co najmniej 2 odstępy w przodzie wolne, aby wyprawić pociąg. Jeśli semafor SBL jest "ciemny" jedziemy na rozkaz.
"Powinna" być wygaszona, jak jest w realu nie wiem...
Jest wygaszona.
-
Po pierwsze zakladalem ze to bedzie wyjazd na linie z SBL, wiec postawilem tą To. Z drugiej strony nie wiem, czy moze byc To.
Jeśli jest to semafor wyjazdowy, uważam że nie powinien mieć tarczy ostrzegawczej (nawet jeśli jest to wyjazd na SBL), bo niby o czym miałaby go ostrzegać? Jeśli jest odstęp zajęty nie dostanie się wyjazdu na semaforze. O ile dobrze pamiętam z R1 muszą być co najmniej 2 odstępy w przodzie wolne, aby wyprawić pociąg. Jeśli semafor SBL jest "ciemny" jedziemy na rozkaz.
"Powinna" być wygaszona, jak jest w realu nie wiem...
Jest wygaszona.
Dobra, juz sie skapowalem o co chodzi, macie racje. Nie powinienem robic stacji po kilku piwach, bo potem mi sie cos tworzy w glowie niezrozumialego :D
Co do wyprawiania pociagow na szlak, w Szczecinie widzialem kiedys wyprawienie pociagu na 1 wolny odstep (Szczecin Zdroje - Szczecin Regalica), na wyjazdowym S5 i jazda, przed tym skladem przelecial jeszcze jeden towarowy, w odstepie paru minut jechaly.
-
Co do wyprawiania pociagow na szlak, w Szczecinie widzialem kiedys wyprawienie pociagu na 1 wolny odstep (Szczecin Zdroje - Szczecin Regalica), na wyjazdowym S5 i jazda[...]
Jesteś pewien, że tam jest SBL? Trochę dałeś mi do myślenia. Nie jestem pewien na 100%, ale chyba nie ma żadnych uzależnień pomiędzy pierwszym semaforem SBL a semaforem wyjazdowym ze stacji, czyli w tym układzie nie powinno być podane S5, a S2.
Przychodzi mi jeszcze jedno do głowy, otóż mogło się zdarzyć, że semafor na posterunku Szczecin Zdroje ustawiony był na samoczynność, czyli mógł wskazywać właśnie sygnał S5 (zgodnie z SBL: S2 - S5 - S1). Jeśli poprzedni pociąg wyprawiony z posterunku Szczecin Zdroje miał prędkość wyższą lub równą pociągowi przez Ciebie opisanemu, to wyprawienie pociągu mogło nastąpić przy jednym wolnym odstępie.
-
Nie jestem pewien na 100%, ale chyba nie ma żadnych uzależnień pomiędzy pierwszym semaforem SBL a semaforem wyjazdowym ze stacji, czyli w tym układzie nie powinno być podane S5, a S2.
Oj chyba jest. Kiedys widzialem na SKM jak z Glownego dali przebieg i bylo S5 a potem zrobilo pstryk i S2 sie pojawilo.
-
Co do wyprawiania pociagow na szlak, w Szczecinie widzialem kiedys wyprawienie pociagu na 1 wolny odstep (Szczecin Zdroje - Szczecin Regalica), na wyjazdowym S5 i jazda[...]
Jesteś pewien, że tam jest SBL? Trochę dałeś mi do myślenia. Nie jestem pewien na 100%, ale chyba nie ma żadnych uzależnień pomiędzy pierwszym semaforem SBL a semaforem wyjazdowym ze stacji, czyli w tym układzie nie powinno być podane S5, a S2.
Przychodzi mi jeszcze jedno do głowy, otóż mogło się zdarzyć, że semafor na posterunku Szczecin Zdroje ustawiony był na samoczynność, czyli mógł wskazywać właśnie sygnał S5 (zgodnie z SBL: S2 - S5 - S1). Jeśli poprzedni pociąg wyprawiony z posterunku Szczecin Zdroje miał prędkość wyższą lub równą pociągowi przez Ciebie opisanemu, to wyprawienie pociągu mogło nastąpić przy jednym wolnym odstępie.
A ja zawsze myslalem, ze wyjazdowe 5-komorowe ze wszystkich torow na liniach z SBL sa po to, aby moc pokazac np. S13 jesli mamy jeden ostep wolny i wyjazd ze stacji np. po jezdzie w bok, lub S5 jesli po jezdzie na wprost. Bo jesli jest tak, jak mowisz, to 4 komory starcza. A ja jestem prawie pewien, ze te wyjazdowe sa powiazane z SBL ;]
-
Nie jestem pewien na 100%, ale chyba nie ma żadnych uzależnień pomiędzy pierwszym semaforem SBL a semaforem wyjazdowym ze stacji, czyli w tym układzie nie powinno być podane S5, a S2.
Oj chyba jest. Kiedys widzialem na SKM jak z Glownego dali przebieg i bylo S5 a potem zrobilo pstryk i S2 sie pojawilo.
No dokladnie, tam tak samo jest.
-
A ja jestem prawie pewien, ze te wyjazdowe sa powiazane z SBL ;]
Oczywiście, że są powiązane...
-
A ja jestem prawie pewien, ze te wyjazdowe sa powiazane z SBL ;]
Oczywiście, że są powiązane...
No i mamy rzeczowa i krotka odpowiedz. Thx.