- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: centarail w 01 Czerwca 2019, 14:26:53
-
Mamy taki oto wpis:
runningnoise: {
range: -1
amplitudefactor: 0.4
amplitudeoffset: 0.1
crossfade: 90
sound0: silence1.wav pitch0: 40
sound1: silence1.wav pitch1: 40
sound3: idle_1.wav pitch3: 40
sound40: idle_2.wav pitch40: 40
sound60: idle_3.wav pitch60: 60
sound80: idle_4.wav pitch80: 80
sound100: idle_5.wav pitch100: 100
sound200: idle_5.wav pitch200: 200 }
Która wartość odpowiada za natężenie głośności? "Kurła, kiedyś to obok runningnoise sobie wpisywał wartość, a teraz to liczbów nastawiali, że nie idzie się połapać".
-
range: -1
amplitudefactor: 0.4
amplitudeoffset: 0.1
(https://i.stack.imgur.com/sC7ZB.png)
Range spłaszcza krzywą. Amplitudefactor to mnożnik wartości Y. Amplitudeoffset przesuwa całość po Y. Jest dokładnie tak samo, jak od zawsze, tylko zamiast luźnych cyferek, masz podany klucz co zaś przed liczbą.
-
Toś mnie wyjaśnił po fachowemu, a mnie trzeba na chłopski rozum: "to je wajcha i jak tą wajchę przekryncisz to wyskoczysz z fotela". Czyli, krótko - chcę trochę ściszyć to którą wartością mam się pobawić?
-
Dowolną z tych trzech, bo każda ci ściszy, tylko w inny sposób. Offset o stałą wartość na całym zakresie. Factor proporcjonalnie do wartości kontrolnej (mniejsze wzmocnienie przy wysokich obrotach przykładowo). Range skróci zasięg, czyli będzie ciszej, dalej od źródła.
-
No i ta odpowiedź w pełni satysfakcjonuje! Dzięki.
A w przypadku trąbek jest tak samo tylko, że te trzy wartości są pisane w jednym poziomie? Dobrze czaję?
-
To nie kwestia trąbek czy nie trąbek tylko starej i nowej składni:
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)#Sekcja_sounds:
https://wiki.eu07.pl/index.php/Mmd_stare_sounds
W starej składni miały tylko range, jak wszystkie niemodulowane dźwięki. W nowej nie wiem, czy złapią więcej. Może offset, ale factoru na pewno nie, bo nie są modulowane żadną zmienną.
Przykładowy wpis po staremu:
horn1: zuk_horn.wav zuk_horn.wav silence1.wav 200
I to samo po nowemu:
horn1: {
soundbegin: zuk_horn.wav
soundmain: zuk_horn.wav
soundend: silence1.wav
range: 200
}