- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Krystian. w 05 Maja 2019, 13:07:41
-
Witam, moje pytanie dotyczy jednocześnie ogólnego sposobu na manipulowanie kształtami typu "Box" w 3dsmax'ie w wersji 9. Tym razem padło na peron.
Na zdjęciu poniżej przedstawiam efekt, jaki chciałbym uzyskać modelując peron sposobem "Box".
Chodzi o łagodne zejście peronu na poziom torów (chcę zrobić identyczne przejście między peronami).
Czerwonymi liniami podkreśliłem to co chciałbym by podlegało modyfikacji.
Ktoś to robił i zna jakiś sposób aby pokrótce mi go objaśnić?
(https://i.imgur.com/BQk4nRv.jpg)
Pozdrawiam!
-
Metod mi do głowy przychodzi z 10. Choć chwila, max 9 nie ma połowy tych tooli, których bym użył. :/
Pokrój peron na liniach początku i końca spadku connectem. Z edge constraint przesuń to gdzie trzeba. Zaznacz segment mający iść po łuku, pokrój go na równomierne plasterki connectem. Wygnij nakładając na to modyfikator ffd albo zaznaczając środek w trybie soft selection.
Od maxa 11 byłoby dużo łatwiej, bo tylko kliknąć kilka razy swift loopem.
-
Spróbuję potem tego co napisałeś, jednak od razu zapytam.
Dałoby radę bezproblemowo kontynuować pracę nad scenerią w 11'stce gdybym przeszedł z 9'tki?
-
Nie wiem. Im nowszy max, tym mniej skryptów sceneryjnych działa. W wersji 11 jak pamiętam doszły graphite tools, w tym swift loop, ale początkowo ponoć były mało stabilne.