- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Krystian. w 20 Kwietnia 2019, 16:57:43
-
Witam. Postanowiłem się pouczyć w zakresie tworzenia scenerii. No i pierwszy problem mnie napotkał :/
Używam 3dsmax'a w wersji 9. Korzystam z poradnika podlinkowanego poniżej:
https://eu07.pl/userfiles/8463/riv-Wlasna_sceneria_-_krok_po_kroku_2017_PDF.pdf
Doszedłem do momentu teksturowania terenu (rozdział 4.4), podpunkt 3).
(https://i.imgur.com/rWAOOoZ.jpg)
No i tam wchodzę w Select Bitmap Image File. Według poradnika wybieram folder textures i nawet plik, który autor wybrał.
Musiałem zmienić typy szukanych plików na "All Files (*.*)", ponieważ przy "All Formats" nie szukało praktycznie żadnego pliku .dds
Zdjęcie z poradnika:
(https://eu07.pl/userfiles/8463/priv-mps4-5.PNG)
Jak już znalazłem to wybieram tego ".dds" ale jak widać poniżej wyskakuje mi taki niemiły komunikat:
(https://i.imgur.com/2WcxAeX.jpg)
KOMUNIKAT: grass_new.dds is an invalid file type
Moglibyście mi pomóc z tym? Bo takie coś kompletnie mi zaburza dalszą pracę :(
Pozdrawiam serdecznie!
-
Pobierz odpowiednik w tga z https://wiki.eu07.pl/websvn/ (login i hasło jak do forum).
-
W sumie można robić na ddsach, tylko trzeba pamiętać by w materiale ustawić "flip v" ze względu na odwrotną orientacją. Jaką wersję maxa masz? Natywne wsparcie dla ddsów pojawiło się w okolicach wersji 6 naście lat temu. Patrzyłeś czy na wszystkich plikach wyrzuca ten błąd?
-
Dzięki za paczkę z .tga, pomogło ;) Mimo wszystko jednak..
W sumie można robić na ddsach, tylko trzeba pamiętać by w materiale ustawić "flip v" ze względu na odwrotną orientacją. Jaką wersję maxa masz? Natywne wsparcie dla ddsów pojawiło się w okolicach wersji 6 naście lat temu. Patrzyłeś czy na wszystkich plikach wyrzuca ten błąd?
Błąd wyrzuca na wszystkich plikach tego typu. Mam wersję "9". Ponadto zaczął się pokazywać taki błąd:
(https://imgur.com/Iwgg0ZR)
Jakieś pomysły koledzy? :/