- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: eu43 w 22 Lipca 2005, 10:45:31
-
Razem z Mati_An'em pracujemy nad scenerią Kogutowo z gwiazdami. Oto screen: (http://img313.imageshack.us/img313/3943/kogutowonoc0sn.th.jpg) (http://img313.imageshack.us/my.php?image=kogutowonoc0sn.jpg)
-
Myślałem nad tym godzinę, ale jak wymyśliłem to zająło mi to 10 minut.
Niebo przyciemniłem w IrfanView a gwiazdy rozjaśniłem w Paincie :-).
-
Hehe
mam nadzieje ze jak sie jedzie to widac te gwiazdy, bo ja szukalem szukalem i w koncu to co mialo byc kurzem na monitorze okazalo sie gwiazdami :)
No i perony (to sa perony??) zrobcie boxami.
Wiecej screenow wiecej screenow. Publicznosc domaga sie screenow :D
-
(http://img347.imageshack.us/img347/9324/35qs1.th.jpg) (http://img347.imageshack.us/my.php?image=35qs1.jpg)
(http://img347.imageshack.us/img347/5336/26hb.th.jpg) (http://img347.imageshack.us/my.php?image=26hb.jpg)
(http://img347.imageshack.us/img347/8879/12nz1.th.jpg) (http://img347.imageshack.us/my.php?image=12nz1.jpg)
Teraz te gwiazdy trochę słabo widać, bo obrazki są skompresowane (jpeg) ;)
-
Sceneria nie będzie ograniczona tylko do nocy. Będzie też misja dzienna.
-
Trochę dziwi mnie peron ustawiony po obu stronach toru na tak małej stacyjce. Jeśli gwiazdy będą widoczne podczas jazdy wyraźniej niż na screenach, fajnie. (Siedzę w dzień przed monitorem, za oknem świeci trochę słońce i po prostu ich nie widać, mimo manipulowania z jasnością ekranu.)
-
Oto następne screeny (tym razem dzienne):
(http://img347.imageshack.us/img347/1959/40pr.th.jpg) (http://img347.imageshack.us/my.php?image=40pr.jpg)
(http://img347.imageshack.us/img347/6917/57wf.th.jpg) (http://img347.imageshack.us/my.php?image=57wf.jpg)
-
No i perony (to sa perony??) zrobcie boxami.
Wiecej screenow wiecej screenow. Publicznosc domaga sie screenow :D
Slimson i Ty mówisz żeby zrobić perony boxami? "bezedura" :). Perony robi sie jako normalny Road z odpowiednimi teksturami, a te 3 parametry co sa na koncu nalezy odpowiednio poustawiac. Wtedy scianki boczne staną się pionowe i wydłuzą do np jednego metra. Wtedy taki road mozna podniesć wyzej.
Przykladowy peron:
Tex1 = AsphaltPlatform1.tex
TexLength = 10.0
Tex2 = AsphaltPlatform1_side.tex
TexPar1 = 1.0
TexPar2 = 0.0
TexPar3 = 0.0
Na koncach takiego peronu dać 5 metrowe odcinki i obniżyć je do poziomu zemi na końcach.
-
Peron bazowany na road może być zakrzywiony, a box jest tylko prosty.
-
Teraz w powiększeniu powinno dobrze widać gwiazdy.
(http://img342.imageshack.us/img342/9702/65wb.th.jpg) (http://img342.imageshack.us/my.php?image=65wb.jpg)
Tak jak już wspominałem, poprzez skompresowanie bmp na jpeg traci się cała jakość screenu. Zapewniam was, że w grze wszystko będzie wporządku.
-
Slimson i Ty mówisz żeby zrobić perony boxami? "bezedura" :). Blablabla :P
No moze niekoniecznie boxami, chodzilo mi oto ze z reguly peron jest prostopadloscianem i sciany sa pionowe, a na screenie jest ewidentny spadek. Kwestia parametrow.
-
A oto nowa i (chyba ostatnia) dawka screenów.
(http://img224.imageshack.us/img224/3897/76uf.th.jpg) (http://img224.imageshack.us/my.php?image=76uf.jpg)
(http://img224.imageshack.us/img224/6074/84sd.th.jpg) (http://img224.imageshack.us/my.php?image=84sd.jpg)
(http://img224.imageshack.us/img224/2048/93fp.th.jpg) (http://img224.imageshack.us/my.php?image=93fp.jpg)
(http://img224.imageshack.us/img224/9453/107ec.th.jpg) (http://img224.imageshack.us/my.php?image=107ec.jpg)
(http://img224.imageshack.us/img224/743/114xz.th.jpg) (http://img224.imageshack.us/my.php?image=114xz.jpg)
(http://img224.imageshack.us/img224/8483/126ox.th.jpg) (http://img224.imageshack.us/my.php?image=126ox.jpg)
Prace nad scenerią są zakończone w 99,999999%.
-
Wreszcie 100%.
Proszę o podanie adresu e-mail, ponieważ chcę ją wrzucić na serwerek ;)
-
Wreszcie 100%.
Proszę o podanie adresu e-mail, ponieważ chcę ją wrzucić na serwerek ;)
Zapoda mi, a ja wrzuce: mutopompka@gmail.com
-
Już wysłałem. Wielkie dzięki :-)
-
Zapoda mi, a ja wrzuce: mutopompka@gmail.com
Pompka, wrzuć to szybciutko, bo chciałbym sobie jeszcze dziś wieczorem pojeździć na tej trasie.
-
Gwiazdy
To co kiedyś w MaSzynie było tylko marzeniem teraz stało się faktem
-
Gwiazdy
To co kiedyś w MaSzynie było tylko marzeniem teraz stało się faktem
Dobra, dobra, ale skad to zassac ?:}
-
Gwiazdy
To co kiedyś w MaSzynie było tylko marzeniem teraz stało się faktem
Dobra, dobra, ale skad to zassac ?:}
Zassać? Nie rozumiem :/
-
Zassać? Nie rozumiem :/
zassać=pobrać, ściągnąć
-
Mutopompka chyba podał zły adres E-Mail, dlatego jak Mati_An wysłał scenerię to do niego nie doszła :(. Trudno, musicie jeszcze poczekać.
-
Już mam tą traskę: http://www.members.lycos.co.uk/mutopompka/Kogutowo.rar (476kB).
-
Proszę o komentarze...
-
Niebo nawet fajne. A co do technicznych aspektów:
- Po co na trasie semafory wjazdowe 5 komorowe ? Wystarczą wjazdowe 2-komorowe. (To samo tyczy sie wyjazdowych)
- Czemu na ostatniej stacyjce (w scenerii nocnej, bo tylko tą przejechałem) na wjeździe jest S13 skoro jedziemy na wprost ? Powinno byc S5
- Na krańcowych stacjach przydało by się dać przy kozłach tarcze zatrzymania.
Ps. A tak właściwie to te stacje przelotowe nie są stacją tylko, co najwyżej pods czyli posterunek odstępowy, przystanek osobowy. ;-)
-
Trasa jest krótka a tor jest cały czas prosty co powoduje że trasa jest nudna. Niepotrzebnie są perony po obu stronach.
-
Niebo nawet fajne. A co do technicznych aspektów:
[1.] - Po co na trasie semafory wjazdowe 5 komorowe ? Wystarczą wjazdowe 2-komorowe.
[2.] - Czemu na ostatniej stacyjce (w scenerii nocnej, bo tylko tą przejechałem) na wjeździe jest S13 skoro jedziemy na wprost ? Powinno byc S5
[3.] - Na krańcowych stacjach przydało by się dać przy kozłach tarcze zatrzymania.
Ps. A tak właściwie to te stacje przelotowe nie są stacją tylko, co najwyżej pods czyli posterunek odstępowy, przystanek osobowy. ;-)
1. Za semafory płacić nie musiliśmy, więc pozwoliliśmy sobie na te droższe. ;D
2. Aby ją trochę urozmaicić.
3. Przy tworzeniu scenerii skupiliśmy się na gwiazdach, a nie na tarczach zatrzymania. :)
-
To po co są tory ? Trzeba było dać 20 metrowy kawałek toru, tylko po to by mozna było sobie postawić EU07 i oglądać gwiazdy.
-
:(
-
Czemu na ostatniej stacyjce (w scenerii nocnej, bo tylko tą przejechałem) na wjeździe jest S13 skoro jedziemy na wprost ? Powinno byc S5
Nie zawsze jedziemy "na bok" na S13. Czasami sygnał S13 podaje się także przy jeździe na wprost po to tylko, aby wjeżdżać w perony z mniejszą prędkością. Taka sytuację możemy zaobserwować np. w Aleksandrowie Kuj. wjeżdżając od strony Włocławka, również w Toruniu Gł.
-
Zapraszam do Andrychowa. Tam na semaforze wjazdowym L2 (od strony Kęt i Bielska Białej) jako sygnał zezwalający jest zawsze podawany S13 niezależnie od tego czy zwrotnice są ustawione na wprost czy w bok.
-
To musze się przyznać, że o tym nie wiedziałem, oraz się z tym do tej pory nie spotkałem.
-
1. Za semafory płacić nie musiliśmy, więc pozwoliliśmy sobie na te droższe. ;D
3. Przy tworzeniu scenerii skupiliśmy się na gwiazdach, a nie na tarczach zatrzymania. :)
1. Ale ktos musial placic.
3. No ja bym wolal trase ktora spelnia wszystkie przepisy kolejowe niz gwiazdki. W koncu to chyba symulator.
Mam nadzieje ze nastepne trasy beda coraz to lepsze.
PS Wjezdza sie na wprost na S13 chociazby w Gdansku na SKMce.
-
PS Wjezdza sie na wprost na S13 chociazby w Gdansku na SKMce.
Bo tam sa tory zakonczone kozlami ;-)
-
Czyli teraz dopiero widac jak te kozly sa potrzebne. Kilka deseczek a zupelnie inne przepisy. Juz nawet Lepper by sobie poradzil :D
-
Więc tak:
1) źle ustawione wskaźniki,
2) po drodze patyki gubią sieć (zauważyłem to na ostatnim przystanku),
3) gwiazd nie stwierdzam,
4) ...
-
Więc tak:
1) źle ustawione wskaźniki,
2) po drodze patyki gubią sieć (zauważyłem to na ostatnim przystanku),
3) gwiazd nie stwierdzam,
4) ...
ad.1. Nie jestem maszynistą, więc mógł by mi ktoś wytłumaczyć na czym polega ten błąd z wskaźnikami ?
ad.2. U mnie jest chyba wszystko ok.
-
Więc tak:
1) źle ustawione wskaźniki,
ad.1. Nie jestem maszynistą, więc mógł by mi ktoś wytłumaczyć na czym polega ten błąd z wskaźnikami ?
Stoją za blisko przystanków. Porównaj z innymi trasami.
-
Jeżeli chodzi o zrobienie nieba z gwiazdami to jest SUPER! Gratuluję wykonania, bo bardzo realistycznie to wygląda. Myślę, że inni twórcy tras mogą to niebo z gwiazdami z powodzeniem zaimplementować w swoich trasach.
Natomiast sama trasa może służyć tylko jako demo tego nieba z gwiazdami, bo jest słabiutka. Prosty tor i do tego na bakier z przepisami...
-
Bardzo fajna traska a te gwiazdy to super wygląda tylko jeszcze jakby to światło w kabinie sie dało wyłączyć to by już superowo wyglądało :D
-
Mnie też się bardzo podoba!
-
No z tym moge się zgodzić - niebo super i naprawde warto pomyśleć aby w następnych sceneriach, juz bardziej rozbudowanych wprowadzić ten "bajer" :)
Ps. @EU7-004, mniejsz avatar bo ten jest za duzy. (max 140x160)
-
Jeżeli chodzi o zrobienie nieba z gwiazdami to jest SUPER! Gratuluję wykonania, bo bardzo realistycznie to wygląda. Myślę, że inni twórcy tras mogą to niebo z gwiazdami z powodzeniem zaimplementować w swoich trasach.
Natomiast sama trasa może służyć tylko jako demo tego nieba z gwiazdami, bo jest słabiutka. Prosty tor i do tego na bakier z przepisami...
Tak, tą trasę można potraktować jako demo. Kiedy robiliśmy tą scenerię, chodziło mi o to, żeby pokazać niebo w MaSzynie ;)
-
Poprubuję jeszcze z chmurkami... ;D
-
Mam tylko małe pytanko:
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 150.0 150.0 150.0 endmaterial Chmury.bmp
-629.375 50.0007 52.5198 0.0841504 -0.993276 0.0795102 12.0124 27.1333 end
-855.014 0.000671213 131.583 0.268522 -1.21178 0.0 0.12053 36.4218 end
-855.014 0.000671213 52.9861 0.216344 -0.976317 0.0 0.12053 27.188
endtri
Który wpis odpowiada za szerokość tekstury?
(http://img100.imageshack.us/img100/9352/136rd.th.jpg) (http://img100.imageshack.us/my.php?image=136rd.jpg)
Proszę o odpowiedź... ;)
-
Który wpis odpowiada za szerokość tekstury?
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 150.0 150.0 150.0 endmaterial Chmury.bmp
-629.375 50.0007 52.5198 0.0841504 -0.993276 0.0795102 12.0124 27.1333 end
-855.014 0.000671213 131.583 0.268522 -1.21178 0.0 0.12053 36.4218 end
-855.014 0.000671213 52.9861 0.216344 -0.976317 0.0 0.12053 27.188
endtri
Chyba ten który zaznaczyłem na czerwono
-
Chyba nic z tych chmur nie będzie... :(((
-
Czemu????
Wykorzystaj jakąś inną teksturę nieba, np tą (http://www.eu07_304.webpark.pl/sky.bmp).
-
Trochę za małe, a na dodatek się nie spaja...
(http://img91.imageshack.us/img91/1734/174wl.th.jpg) (http://img91.imageshack.us/my.php?image=174wl.jpg)
-
Co do gwiazd - układają się one w regularne (a więc nierealistyczne) wzory, ale to jest MaSzyna, a nie planetarium :)
-
Chyba dam ci jeszcze TGA z chmurką (lekko półprzeźroczystą) Link do niej (http://www.eu07_304.webpark.pl/cmurka.tga)(niedziałający, bo sprzątałem na serwerku :) )
aha, pousuwaj ostatnie cyfry z
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 150.0 150.0 150.0 endmaterial Chmury.bmp
-629.375 50.0007 52.5198 0.0841504 -0.993276 0.0795102 12.0124 27.1333 end
-855.014 0.000671213 131.583 0.268522 -1.21178 0.0 0.12053 36.4218 end
-855.014 0.000671213 52.9861 0.216344 -0.976317 0.0 0.12053 27.188
endtri
czerwonych linijek aby powstało:
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 150.0 150.0 150.0 endmaterial Cmurka.tga
-629.375 50.0007 52.5198 0.0841504 -0.993276 0.0795102 1.0124 2.1333 end
-855.014 0.000671213 131.583 0.268522 -1.21178 0.0 0.1 3.4218 end
-855.014 0.000671213 52.9861 0.216344 -0.976317 0.0 0.1 2.188
endtri
np to.
-
(To chyba juz było ale pamięć może mnie mylić..)Słuchajcie jeżeli mamy na trasie gwiazdy to może warto pomysleć o księżycu ???
-
hej:) a skąd można pobrac ta trase?
-
A np. z tąd---> http://www.members.lycos.co.uk/mutopompka/Kogutowo.rar
:)
-
A np. z tąd---> http://www.members.lycos.co.uk/mutopompka/Kogutowo.rar
:)
Dzięki :]
-
Nie ma za co...:)