- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: matt3991 w 31 Stycznia 2019, 20:36:07

Tytuł: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: matt3991 w 31 Stycznia 2019, 20:36:07
Witam.
Mam pewien mały problem, szukałem w poradnikach dotyczących tworzenia tekstur i niestety nic nie znalazłem.
Mianowicie w wolnym czasie bawię się w edycję tekstury AKŁ i mam pytanko, jak zrobić, by wnętrze składu było widoczne z zewnątrz przez okna?
Tytuł: Odp: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 31 Stycznia 2019, 21:45:11
Poradnik nie trafiony, bo najpierw robimy wersje tga, a dopiero jak jest wszystko cacy tworzymy dds. Co do twojego pytania to na podstawie tzw skórki robisz teksturę i nakładasz w miejscach okien kanał alpha.
Tytuł: Odp: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: matt3991 w 31 Stycznia 2019, 22:08:06
Dzięki serdeczne za odpowiedź, próbowałem tego, ale robię to widocznie złym programem. Sprawdzę po powrocie do domu w innym i dam znać :)
Tytuł: Odp: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 31 Stycznia 2019, 22:09:23
Na jakich plikach działasz? DDS czy TGA? Na DDS radzę odpuścić i pobrać pliki TGA.
Poradnik nie trafiony, bo najpierw robimy wersje tga, a dopiero jak jest wszystko cacy tworzymy dds.
DDS już nie robimy. Robią się same przy generowaniu paczki/patcha.
Tytuł: Odp: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 31 Stycznia 2019, 22:15:01
próbowałem tego, ale robię to widocznie złym programem.
Większość pracuje bodajże na programie Gimp 2.8 lub 2.10 z tego co kojarzę. W takim razie mea culpa i dzięki Mati za korektę zapamiętam.
Tytuł: Odp: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: matt3991 w 31 Stycznia 2019, 22:23:54
Ja edytowałem teksturkę w GIMP 2.10 na plikach DDS z paczki.
Tytuł: Odp: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Stycznia 2019, 22:27:48
https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga
Pobierz wersję tga z repozytorium.
Szyby są mapowane z pudła o ile mi wiadomo. Są dwie warstwy geometrii. Blacha, gdzie wycinana jest dziura przy przezroczystości >51% i szyba z półprzezroczystością. Większość pojazdów tak to ma zrobione.
Tytuł: Odp: Widok z zewnątrz - tworzenie tekstury
Wiadomość wysłana przez: matt3991 w 01 Lutego 2019, 18:38:13
Dzięki wielkie za pomoc, na tga wszystko działa jak należy :)