- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: matt3991 w 31 Stycznia 2019, 20:36:07
-
Witam.
Mam pewien mały problem, szukałem w poradnikach dotyczących tworzenia tekstur i niestety nic nie znalazłem.
Mianowicie w wolnym czasie bawię się w edycję tekstury AKŁ i mam pytanko, jak zrobić, by wnętrze składu było widoczne z zewnątrz przez okna?
-
Poradnik nie trafiony, bo najpierw robimy wersje tga, a dopiero jak jest wszystko cacy tworzymy dds. Co do twojego pytania to na podstawie tzw skórki robisz teksturę i nakładasz w miejscach okien kanał alpha.
-
Dzięki serdeczne za odpowiedź, próbowałem tego, ale robię to widocznie złym programem. Sprawdzę po powrocie do domu w innym i dam znać :)
-
Na jakich plikach działasz? DDS czy TGA? Na DDS radzę odpuścić i pobrać pliki TGA.
Poradnik nie trafiony, bo najpierw robimy wersje tga, a dopiero jak jest wszystko cacy tworzymy dds.
DDS już nie robimy. Robią się same przy generowaniu paczki/patcha.
-
próbowałem tego, ale robię to widocznie złym programem.
Większość pracuje bodajże na programie Gimp 2.8 lub 2.10 z tego co kojarzę. W takim razie mea culpa i dzięki Mati za korektę zapamiętam.
-
Ja edytowałem teksturkę w GIMP 2.10 na plikach DDS z paczki.
-
https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga
Pobierz wersję tga z repozytorium.
Szyby są mapowane z pudła o ile mi wiadomo. Są dwie warstwy geometrii. Blacha, gdzie wycinana jest dziura przy przezroczystości >51% i szyba z półprzezroczystością. Większość pojazdów tak to ma zrobione.
-
Dzięki wielkie za pomoc, na tga wszystko działa jak należy :)