- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: MaciejZ w 15 Listopada 2018, 18:57:27
-
Witam,
jestem na etapie tworzenia dźwięków i mam problem, z którym nie potrafię sobie poradzić. Mianowicie, dźwięki, które tworzę są zbyt ciche w symulatorze. Co ciekawe na poprzednich wersjach symulatora (sprzed roku) dźwięki odtwarzają się zdecydowanie głośniej niż w nowszych wersjach. Czy jest na to jakiś sposób? Weźmy pod uwagę np. dźwięki syren, które już mamy w symulatorze. Podczas szybkiej jazdy są one prawie niesłyszalne. Próbowałem zmieniać głośność poszczególnych dźwięków, jednak efekt jest marny.
-
Spróbuj np tak:
horn1: { soundset: [ 20786_horn_ep07_1036_1.wav|20786_horn_ep07_1036_2.wav|20786_horn_ep07_1036_3.wav ] range: 1300 offset: [ -0.36, 3.80 , 6.63 ] }
horn2: { soundset: [ 20786_horn_ep07_1036_4.wav|20786_horn_ep07_1036_5.wav|20786_horn_ep07_1036_6.wav ] range: 1600 offset: [ 0.36, 3.80 , 6.63 ] }
Ja sam do tego doszedłem bez wypisywania na forum :) Jedynie martwiące jest to że jak się przesiądziesz do kabiny "B" to nie słychać cykania czuwaka i w ogóle wszystkie dźwięki są o 80% cichsze, także coś jest pokaszanione.
-
Jedynie martwiące jest to że jak się przesiądziesz do kabiny "B" to nie słychać cykania czuwaka
Akurat w większości lokomotyw w kabinie B nie powinno być słychać cykania czuwaka, jak i SHP, bo skrzynie z nimi są tylko w kabinie A. Tylko lokomotywy dwuczłonowe (a na pewno ET41) i EZT mają skrzynie z CA i SHP w obu kabinach, bo kabiny są w oddzielnych członach.
-
@centarail: Bez wypisywania na forum doszedłeś jedynie do zmiany "położenia" dźwięku względem środka lokomotywy. To nie jest odpowiedź na moje pytanie. Chodzi o to, aby zwiększyć ich głośność. Obecnie nie jest to realistyczne, że obracanie nastawnikiem boli uszy, a dźwięk syreny jest praktycznie niesłyszalny, gdzie w rzeczywistości jest odwrotnie.
-
Pewnie zrodlowy plik jest cicho, znormalizuj go np audacity.
-
Jestem tego samego zdania. W przypadku EU07 chociażby dźwięki z maszynowni tj. sprężarka czy przetwornica powinny być zdecydowanie głośniejsze. Być może są takie cuda fajnie wygłuszone, ale to symulator, tak więc powinno być to troszkę głośniejsze, żebyśmy wiedzieli że jedziemy.
-
Hanys, zacznij obracać kamerą i zapewne dostrzeżesz przyczynę.
-
hanys, zacznij obracać kamerą i zapewne dostrzeżesz przyczynę.
No łaaaał. Dźwięk po obróceniu kamery powinen być w takiej głośności jak przy wiodku w kierunku jazdy. A ewentualnie po obróceniu głośniejszy.
-
Kwestię głośności dźwięku w zależności od punktu patrzenia poruszył kolega @centarail, jednak nadal to nie ma nic wspólnego z samą głośnością odtwarzanego dźwięku. Dźwięki są znormalizowane, jednak nadal są za ciche. Może zadam prostsze pytanie: Czy jest w ogóle możliwość zmiany amplitudy dźwięku we wpisach? Czy ingerencja w pliku *mmd przyniesie jakikolwiek rezultat poza w/w zmianą położenia odtwarzanego dźwięku?
-
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimediów_(mmd) (https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimediów_(mmd))
-
Strona jest mi doskonale znana, jednak przyznam się, że nie do końca wiem jak wpisać parametry, aby odczuć jakąkolwiek zmianę. @Joachimowicz: Oczekuję odpowiedzi od kogoś, kto pomoże doraźnie, a nie nasuwa podpowiedzi, które wyglądają na nabijanie postów.
-
To słabo czytałeś podaną stronę. Interesujący cię parametr, to offset amplitudy.
A co do głośności zależnie od kierunku kamery, to jest to wina złej konfiguracji dźwięku w systemie. Maszyna ma dźwięk przestrzenny i jak ktoś ma tylko dwie pierdziawki, to trzeba odpowiednio skonfigurować balans, bo domyślnie strasznie wygłusza tył, gdzie w pozycji maszynisty jest większość źródeł. Gdy syreny nie mają pozycji (a działa to tylko dla lokomotyw jednokierunkowych) też są w środku pojazdu.