- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: matt3991 w 29 Lipca 2018, 14:36:34
-
Witam.
Rozpocząłem zabawę z najprostszymi sceneriami z użyciem 3ds Max'a i już na samym początku mam problem, a nie mogę znaleźć podobnego wątku nigdzie ;/
Otóż postąpiłem krok po kroku z poradnikiem autorstwa macius5991 (https://eu07.pl/forum/index.php?topic=21743.0) i chciałem nałożyć na teren teksturkę trawy. W Maxie wszystko elegancko załapało, wyeksportowałem plik .scm, dodałem go do wpisu w pliku .scn, ale po uruchomieniu symulatora teren niestety jest biały - tekstura nie działa ;/ Zna ktoś może przyczynę co robię źle?
1. 3ds MAX
(https://eu07.pl/userfiles/25836/teksturaprogram.jpg)
2. Symulator
(https://eu07.pl/userfiles/25836/tekstura_1.jpg)
-
A wpis scm tego terenu? Dobrze ustawiłeś ścieżkę do symulatora w skryptach?
-
Ścieżka do folderu z symulatorem jest w porządku, sprawdziłem raz jeszcze.
-
Zamiast nazwy tekstury masz jakiś jej alias {28CFED78-15E1-4831-BF7C-64433AA9C8B7}. Pierwszy raz coś takiego widzę. Zrób test, czy do t3d eksportuje ci poprawnie. Do eksportu scm też są przynajmniej dwa skrypty. Mi tylko jeden działał, drugi się całkiem sypał.
-
t3d eksportuje tak samo, z innymi teksturami również, tylko te cyferki i literki się zmieniają. Przyjrzałem się jednak bardziej tej ścieżce źródłowej do katalogu z symulatorem i nie wiem czy czasem tutaj nie ma błędu. Otworzyłem kod źródłowy main.ms i z niego wynika, że po podaniu i zapisaniu katalogu w folderze ze skryptami powinien utworzyć się plik ustawienia.ini z tą ścieżką. U mnie jednak nic takiego się nie dzieje.
-
Mhm. U mnie jest to utf-8 w formacie windowsowym o treści:
[ustawienia_glowne]
DirEu=C:\pctga
DirCHK=C:\pctga\dynamic\PKP\EU07\*.chk
Tej drugi wiersz jest raczej nieużywany, bo taki katalog nie istnieje od prawie dekady.
-
Nie mam pojęcia o co chodzi.
Spróbowałem jednak alternatywnej metody i zamieniłem wszystkie te aliasy na nazwę teksturki, zapisałem plik ale nadal podłoże jest białe :D